Av-palstan lukijamatka Saimaaseen?
Kommentit (5012)
Käviskös Tanskalainen maajussi kuskiksi? On niin kätevä käsistään...
Ja Mikko Kuustonen, aika sharmantisti harmettunut!
Vieläköhän kuskeja tarvitaan lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän on vialla? Meillä vaimo sai eilen paperit aettä päästään perheenä av-matkalle. Otti minut rajusti yöllä, oli aamilla iloisempi kuin koskaan ikinä olen sitä nähnyt.
Siis en tiennytkään, että vaimo osaa hymyillä niinkuin hymyili, en edes näin monen avioliittovuoden ja niin monen lapsen jälkeen.. No vaimo siivosi, kävi kampaajalla kun jätti lapset (pitkästä aikaa luotti siinä minuun) ja laittoi ittensä muutenkin valmiiksi.
Ja kun tuli kotiin niin lapsille tekemistä ja vaimo otti minut rajusti kröhöm.. No, voisi luulla, että meillä on onnellista ja olikin mutta vaimolla kilahti äsken, en ymmärrä?
Nyt se tuolla vesisateessa raahaa meidän peräkärryä ovelle päin, ilmoitti pakkaavansa tärkeimmät itsensä + lasten tavarat ja että ottaa lapset ja muuttaa vanhemmilleen.
Siis näin alkuun, siitä meinaa ettiä oman kämpän kuulemma ja lapsia on turha toivoa enää minun näkevänsä? Osaisiko joku valaista mistä on kyse, muija sekosi lopullisesti kun soitti äidilleen ja sanoi, että av-matkalle tulee kaiken sen jälkeen(?) joku alibin toimittaja?
Vaimolta ei voi kysyä, se tosiaan tuota peräkärryä raahaa = aikoo lähteä lasten kanssa jo tänään. Ja meillä todella iso suurperhe, että neuvoa kaipaisin, ei mulla ole varaa elatusmaksuihin...
T: Suurperheen hämmästynyt isä
Tuota.. Kuiskaa: Pitäisiköhän meidän kertoa tuolle miesparalle totuus? Taidan arvata että kyseessä on tuon lesbo tai siis kaverinsa lesbo fantasian omaava mies? Normaaliäänellä: Jos koitat sanoa vaimolle, ettei alibin toimittaja tule mukaan (valehtele vaikka, sitä ei tiedetä vielä!) ja av-matkan jälkeen saattaa avio-onni taas kukoistaa? Ellei vaimosi sitten matkalla löydä itseään, mutta joo ei siitä sen enempää...
*** kuiskaa: voi kauheeta, nyt meil saattaa olla kaks sekavaa seuruetta mukana. Toi norppabebe keissi ja sit tää kaverinkaverin lesboselkkaus. Mä en taida kestää näin paljoa jännitystä. Ainakaan mun bussissa. Joku vois kyllä tälle mukavan oloiselle suurperheen isälle kaverin vaimon kaverin lesbo-epäilyistä mainita, eikö vaan?
Voisiko joku nyt valaista, äkkiä! Mitkä sekavat seurueet ja jännitys? Ja mistä pitää mainita??
Äkkiä apua, vaimo pakkasi uskomattomassa vesisateessa + tuulessa ja lähtee kohta lasten kanssa, koko päivä koitettu puhua sille:(
Vaimo rääkynyt pihalla, niin että naapurit kuulevat ettei koskaan minuun oisi haksahtanut ellei oisi lapsia ja elättäjää kaivannut:(
Ja miten tuo Alibin toimittaja (koitin sanoa ettei se tule, mutta vaimo tiesi kuulemma paremmin) ja vaimon kavereista joku liittyy asiaan?
Auttakaa äkkiä, vaimo pakannut ja lapset autossa, appiukko hakee kohta peräkärryllä muuttokuorman, lupasi hirvikiväärinsä mukana ottaa:(
En todellakaan tiedä mitä vaimo on sanonut ja mistä kyse, auttakaa äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa kuin heinänteko. Selittäkääs tää!
No ei oo vaikeeta, lapsikin osaa?
Raskasta on, kyllä.
Käsipäivä ulkoilmassa, tulee raitisilmamyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäköhän on vialla? Meillä vaimo sai eilen paperit aettä päästään perheenä av-matkalle. Otti minut rajusti yöllä, oli aamilla iloisempi kuin koskaan ikinä olen sitä nähnyt.
Siis en tiennytkään, että vaimo osaa hymyillä niinkuin hymyili, en edes näin monen avioliittovuoden ja niin monen lapsen jälkeen.. No vaimo siivosi, kävi kampaajalla kun jätti lapset (pitkästä aikaa luotti siinä minuun) ja laittoi ittensä muutenkin valmiiksi.
Ja kun tuli kotiin niin lapsille tekemistä ja vaimo otti minut rajusti kröhöm.. No, voisi luulla, että meillä on onnellista ja olikin mutta vaimolla kilahti äsken, en ymmärrä?
Nyt se tuolla vesisateessa raahaa meidän peräkärryä ovelle päin, ilmoitti pakkaavansa tärkeimmät itsensä + lasten tavarat ja että ottaa lapset ja muuttaa vanhemmilleen.
Siis näin alkuun, siitä meinaa ettiä oman kämpän kuulemma ja lapsia on turha toivoa enää minun näkevänsä? Osaisiko joku valaista mistä on kyse, muija sekosi lopullisesti kun soitti äidilleen ja sanoi, että av-matkalle tulee kaiken sen jälkeen(?) joku alibin toimittaja?
Vaimolta ei voi kysyä, se tosiaan tuota peräkärryä raahaa = aikoo lähteä lasten kanssa jo tänään. Ja meillä todella iso suurperhe, että neuvoa kaipaisin, ei mulla ole varaa elatusmaksuihin...
Tuota.. Kuiskaa: Pitäisiköhän meidän kertoa tuolle miesparalle totuus? Taidan arvata että kyseessä on tuon lesbo tai siis kaverinsa lesbo fantasian omaava mies? Normaaliäänellä: Jos koitat sanoa vaimolle, ettei alibin toimittaja tule mukaan (valehtele vaikka, sitä ei tiedetä vielä!) ja av-matkan jälkeen saattaa avio-onni taas kukoistaa? Ellei vaimosi sitten matkalla löydä itseään, mutta joo ei siitä sen enempää...
*** kuiskaa: voi kauheeta, nyt meil saattaa olla kaks sekavaa seuruetta mukana. Toi norppabebe keissi ja sit tää kaverinkaverin lesboselkkaus. Mä en taida kestää näin paljoa jännitystä. Ainakaan mun bussissa. Joku vois kyllä tälle mukavan oloiselle suurperheen isälle kaverin vaimon kaverin lesbo-epäilyistä mainita, eikö vaan?
Voisiko joku nyt valaista, äkkiä! Mitkä sekavat seurueet ja jännitys? Ja mistä pitää mainita??
Äkkiä apua, vaimo pakkasi uskomattomassa vesisateessa + tuulessa ja lähtee kohta lasten kanssa, koko päivä koitettu puhua sille:(
Vaimo rääkynyt pihalla, niin että naapurit kuulevat ettei koskaan minuun oisi haksahtanut ellei oisi lapsia ja elättäjää kaivannut:(
Ja miten tuo Alibin toimittaja (koitin sanoa ettei se tule, mutta vaimo tiesi kuulemma paremmin) ja vaimon kavereista joku liittyy asiaan?
Auttakaa äkkiä, vaimo pakannut ja lapset autossa, appiukko hakee kohta peräkärryllä muuttokuorman, lupasi hirvikiväärinsä mukana ottaa:(
En todellakaan tiedä mitä vaimo on sanonut ja mistä kyse, auttakaa äkkiä.
****KUISKAA: Paha tietovuoto ketjussa, kuiskauksetkin kuuluu kaikille... voisiko joku rauhoitella tuota mukavaa suurperheen hämmästynyttä isää, mullon vielä jauhenlihamakaroniloota uunissa!
Suurperheen isä, onko sun nimi kenties Toni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juttelias utelias kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö perillä av-väelle oma naisluola? Voisi olla yksi ohjelmanumero ja siellä voisi monenlaista ohjelmaa pitää ja keksiä?
Oi voi voi ei miten iiihana idea. Mä olen AINA toivonu naisluolaa: iiiiso pöytä palapeleille, paljon tilaa langoille, virkkuukoukut ja sukkapuikot kokojärjestykseen seinälle...
Voi oi voi ei...mitä kaikkea me sinne keksitäänkään, onhan sit tarpeeks iso. Ja mielellään siirrettävä, et voidaan hyödyntää seuraavillakin Av-palstan lukijamatkoilla. Eiks je??? Onhan muut samaa mieltä?
Ompelukone, saumuri, iso pöytä myös kankaiden leikkuulle, hylly ihania kankaita varten.
Sähköpiano, että voi soitella rauhassa.
Kirjahyllyn takana pieni lukunurkkaus, missä voi rauhassa istua nojatuolissa ja lukea kirjaa.
Baarikaappi: täynnä Marlin Helmeilevää Omenaviiniä ja Ruskaa, voidaan siemailla sofistikoituneesti vaikka lukupiirissä. Ei kyl voi kovin paksua kirjaa valita, tai reissua pitää jatkaa muutamalla kuukaudella...
Postimerkkikokoelmalle oma huone, tai ainaskii nurkkaus. Runonlausuntaa, vaikkapa Eeva Heilala tekijävieraaksi. Huone resepteille aakkosjärjestyksessä, puutarhakirjakokoelma, paljon viherkasveja...
Mahdollisuus halutessaan tehdä jossain omassa nurkkauksees runoja, jotka voi halutessaan laittaa vihkoon missä niitä ei arvostella tai vihkoon missä niitä arvostellaan.
Vähän kuin rakkausrunot sivulla..
Mutta ehdottomasti vaatii tilavan oman nurkkaukseen, saa jokainen väsynyt perheenäiti hetkeksi hengähtää miehestä ja lapsista!
Sopiiko kaikille oma sauna, uima-allas, poreallas, ylelliset suihkut ja ihan oma tilava spaosasto?
Mahtuuhan naisluolaan?
Afrikan tähti pelejä ja mustapekka kortipakkoja myös paljon turvaan. Ovat paitsi hauskaa ajanvietettä niin kohta mahdollisesti historiallista arvoa omaavia tuotteita:(
UNO-kortit kans. Ja kaikkia kivoja hiuskoristeita, että voidaan toisillemme kampauksia väkertää. Papiljottia(paljon) ja sellanen ihana kupumallinen hiustenkuivaaja.
Ja tietty värilajitelma sifonkihuiveja (papiljottien päälle) Ja tietysti hiusvärejä ja kotipermanenttiaineet. Ja matonkuteita ja kangaspuut*** ääni hiipuu, lista on loputon...
Minä otan letityskoneen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko matkalla mahdollista kokeilla muutaman kuuman av-naisen kanssa lesboseksiä esim saunassa?
Ja muuallakin.
Ei haittaa vaikka oisi varattu, perheellinen tms, sillä mäkin olen..
Ja käykö se ettei miehille (jos niitä on, kröhöm) kerrota mitään, mulla ainakin perhe hajoaisi meinaan:(
Ihan vain siis yhden naispuoleisen kaverini puolesta kyselen, absolut kaveri pyysi puolestaan kysymään!!
Jos joku suostuu, niin mikäs siinä, mutta itse en lähde naisten kanssa mihinkään. Se mikä tapahtuu saimaasessa myös jää saimaaseen ollaan sovittu jo siitä.
Ihan ok, AV on sallivainen porukka. Eikä tietenkään kukaan kerro kellekkään mitään... (ei kai se Alibin toimittaja tu mukaan reissuun?)
Albin toimittaja? Voi ei, ei sitä mukaan!
Siis minä on itseni laittanu, pakottanut miehen hoitaa lapsia, kampaajalla käynyt, kaikkeni tehnyt jotta oisin viehättävä.
Ja miehen kanssa jopa sänkyyn menin ennen ja jälkeen ja minkä tähden?
Jotta se mun lesbofantasiani tai siis kaverin, kaverin lesbofantasia vihdoinkin toteutuisi!
Jos sinne joku alibin toimittaja pukkaa, niin huolissani olen = se on siinä ja siinä etten mä tai siis kaverini ota lapsia ja lähde.
No niin, nyt mäkin aloin itkeä:(
🤧🤧🤧🤧voi ei ei voi voi voi, pyyhkii virtuaalisesti kyyneleitä ...
***kuiskaa: no kun se yks uhkaili Alibin otsikoilla, jossei se ja sen norppataapero pääse matkaan... nin nytten en tiijä mikä kohtalonsa on...
Tavallisella äänellä:
Voi ei, kun mun puolukkapiirakka palaa kohta uuniin, kun mä kuivailen virtuaalisesti kyyneliä mun isävainaan raikkaalla puuvillaisella nenäliinalla... jauhenlihaa en oo ehtiny pestä, voi oi ek voi
Oi kiitos kyynelten kuivaamisesta, se tuli tarpeeseen.
Tänään on prkle raahattu vesisateessa ja tuulessa peräkärry oven eteen, kasattu mun ja lasten tärkeimmät kamat mukaan ja lähdetty mun vanhemmilleni.
Etsin oman kämpän muutan lasten kanssa asumaan, isä hirvikiväärillään suostui tuota pian ex-miestä kovistelemaan kun vähän välitin avioliittoamme
Minun lapset, minä nuo kaikki maailmaan vääntänyt ja ukon ihan turha toivoa että näkee ketään meidän 9 lapsesta!
Ei ikinä enää, kiitin voimaantuneena elatuksesta miestä ja sain vihdoinkin sanottua, että halusin siltä vain lapset!
Olo on vihdoinkin vapaa, ei koskaan enää miestä = olin lesbo jo nuorena, mutta tuo ääliö äijä ei epäillyt sitä edes silloin, kun katselin sen kanssa yhdessä naisia!!!
Miten joku mies voi olla niin urpo kuin tuo kohta entinen exsäni??
Ja sillä on jo matkalippu ostettu saimaaseen, mutta ei tule lähellekään mua tai mun lapsiani!
Saako miehelle porttikiellon, saahan????
Se sika tahtoo kuitenkin puhua, tuoda kukkia, yrittää uudestaan edes lasten takia, leikkiä lasten kanssa tai saada edes nähdä ne!
Kai tuo sika jätetään matkalta pois, sopiihan nyt kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Kun kaikenmaailman joukkiot on tunkemassa mukaan reissuun??
Ahvenanmaalaiset, Munsalan melojat, Diarrat ym. Vapaamuurarit.
Tämä on vain ja ainoastaan vannoutuneiden AV- laisten retki! Tai ainakin pitäisi olla. AV.n retkellä käyttäydytään AV.n sanattomien etikettisäännösten mukaan.
Samaa ihmettelen, joku nyt vuotaa tietoa meidän av-matkasta vaikka mihin..
Mutta miksi ja kuka?
Nyt ruotsalaiset vapaat varusmiehet haluavat mukaan myös, kai kaikille on selvää ettei niitä oteta?
Ehdotan että veteen meno matkalla tehdään sitten saimaaseen kierimällä, norppien tapaan.
Sopiihan kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Jari Litmanen kuskiksi! Mitäs sanotte? Ja Teemu Selänne.
Jatkoon ehdottomasti, mutta lisää kuskeja tarvitaan vielä. Ja kuka muuten ajaa sitä sukellusvenettä perillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jari Litmanen kuskiksi! Mitäs sanotte? Ja Teemu Selänne.
Jatkoon ehdottomasti, mutta lisää kuskeja tarvitaan vielä. Ja kuka muuten ajaa sitä sukellusvenettä perillä?
David Beckham.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Tämä on vain ja ainoastaan vannoutuneiden AV- laisten retki! Tai ainakin pitäisi olla. AV.n retkellä käyttäydytään AV.n sanattomien etikettisäännösten mukaan.Samaa ihmettelen, joku nyt vuotaa tietoa meidän av-matkasta vaikka mihin..
Mutta miksi ja kuka?
Nyt ruotsalaiset vapaat varusmiehet haluavat mukaan myös, kai kaikille on selvää ettei niitä oteta?
Kuka on kertonut Ruotsalaisille? Ja vielä joillekkin intin lusmuille. Onko joukossamme joku myyrä?
APUA!!
Miksi matkustajaluettelossa on 20 bussin verran suomen poronhoitoyhdistyksen jäseniä??
EIHÄN me noita oteta vaan ovat varmasti ujittautuneet salaa mukaan, mielipiteitä??
Aito AV- jäsen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Tämä on vain ja ainoastaan vannoutuneiden AV- laisten retki! Tai ainakin pitäisi olla. AV.n retkellä käyttäydytään AV.n sanattomien etikettisäännösten mukaan.Samaa ihmettelen, joku nyt vuotaa tietoa meidän av-matkasta vaikka mihin..
Mutta miksi ja kuka?
Kuka on kertonut Ruotsalaisille? Ja vielä joillekkin intin lusmuille. Onko joukossamme joku myyrä?
Hopeakettua äkkiseltään veikkaisin, mutta eikai se koston pelossa uskaltaisi ikinä av-matkasta juoruta?
Toinen, paljon pahempi skenaario on Norppa taaperon äidin kosto:(
Muita vaihtoehtojakin varmaan on, ei nopeasti vaan tule mieleen.
Mutta jos kyse on Norppa taaperon äidistä, niin kyllä täytyy myöntää, että vähän enemmän kuin ihan vähän nyt hirvittää ajatuskin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänkö perillä av-väelle oma naisluola? Voisi olla yksi ohjelmanumero ja siellä voisi monenlaista ohjelmaa pitää ja keksiä?
Oi voi voi ei miten iiihana idea. Mä olen AINA toivonu naisluolaa: iiiiso pöytä palapeleille, paljon tilaa langoille, virkkuukoukut ja sukkapuikot kokojärjestykseen seinälle...
Voi oi voi ei...mitä kaikkea me sinne keksitäänkään, onhan sit tarpeeks iso. Ja mielellään siirrettävä, et voidaan hyödyntää seuraavillakin Av-palstan lukijamatkoilla. Eiks je??? Onhan muut samaa mieltä?
Ompelukone, saumuri, iso pöytä myös kankaiden leikkuulle, hylly ihania kankaita varten.
Sähköpiano, että voi soitella rauhassa.
Kirjahyllyn takana pieni lukunurkkaus, missä voi rauhassa istua nojatuolissa ja lukea kirjaa.
Baarikaappi: täynnä Marlin Helmeilevää Omenaviiniä ja Ruskaa, voidaan siemailla sofistikoituneesti vaikka lukupiirissä. Ei kyl voi kovin paksua kirjaa valita, tai reissua pitää jatkaa muutamalla kuukaudella...
Postimerkkikokoelmalle oma huone, tai ainaskii nurkkaus. Runonlausuntaa, vaikkapa Eeva Heilala tekijävieraaksi. Huone resepteille aakkosjärjestyksessä, puutarhakirjakokoelma, paljon viherkasveja...
Mahdollisuus halutessaan tehdä jossain omassa nurkkauksees runoja, jotka voi halutessaan laittaa vihkoon missä niitä ei arvostella tai vihkoon missä niitä arvostellaan.
Vähän kuin rakkausrunot sivulla..
Mutta ehdottomasti vaatii tilavan oman nurkkaukseen, saa jokainen väsynyt perheenäiti hetkeksi hengähtää miehestä ja lapsista!
Sopiiko kaikille oma sauna, uima-allas, poreallas, ylelliset suihkut ja ihan oma tilava spaosasto?
Mahtuuhan naisluolaan?
Afrikan tähti pelejä ja mustapekka kortipakkoja myös paljon turvaan. Ovat paitsi hauskaa ajanvietettä niin kohta mahdollisesti historiallista arvoa omaavia tuotteita:(
UNO-kortit kans. Ja kaikkia kivoja hiuskoristeita, että voidaan toisillemme kampauksia väkertää. Papiljottia(paljon) ja sellanen ihana kupumallinen hiustenkuivaaja.
Ja tietty värilajitelma sifonkihuiveja (papiljottien päälle) Ja tietysti hiusvärejä ja kotipermanenttiaineet. Ja matonkuteita ja kangaspuut*** ääni hiipuu, lista on loputon...Minä otan letityskoneen mukaan.
Meiltä tulee tuoksukynttilät joita on riittävästi ja monia erilaisia tuoksuja, saadaan ihanaa tunnelmaa naisluolan eri paikkoihin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Mutta miksi ja kuka?
Nope. Ei tod.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Mutta miksi ja kuka?
Hopeakettua äkkiseltään veikkaisin, mutta eikai se koston pelossa uskaltaisi ikinä av-matkasta juoruta?
Mutta jos kyse on Norppa taaperon äidistä, niin kyllä täytyy myöntää, että vähän enemmän kuin ihan vähän nyt hirvittää ajatuskin..
Voi ei voi ei oi voi. Nyt muakin hirvi...ttää. miks tossa sanassa on hirvi bai tö vei. Porottaa... miksi aurinko poro...ttaa???
Eniveis kuitenkin siis: kuka on MYYRÄ?
***kuiskaa: onkos norppabeben sakki saanut vastauksen???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä touhu nyt on?
Mutta miksi ja kuka?
Voi ei voi ei oi voi. Nyt muakin hirvi...ttää. miks tossa sanassa on hirvi bai tö vei. Porottaa... miksi aurinko poro...ttaa???
Eniveis kuitenkin siis: kuka on MYYRÄ?
***kuiskaa: onkos norppabeben sakki saanut vastauksen???
En tiedä miksi hirvi ja hirviö ja hirvittävä ovat samansukuisia, mutta aurinko polttaa poroksi niin kuin kahvipavutkin on paahdettu ja jauhettu poroiksi tai puruiksi. Sillä ei kai ole mitään tekemistä poroeläimen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan että veteen meno matkalla tehdään sitten saimaaseen kierimällä, norppien tapaan.
Sopiihan kaikille?
No toi noin, kun musta tuntuu, etten osaa pyörähtää ... siis kierähtää*** tunnusti häpeillen.
Tai enhän mä tiedä, kun en oo koskaan kokeillu. Yleensä meen veteen näin; venyttelen rantakalliolla. Teen ylvään vaakaliikkeen. Sitten kuperkeikan kautta veteen. Sopiihan tää kaikille? Ellette ole samaa mieltä, luulen että täs on vielä kosolti aikaa harjotella tota pyörähdystä. Siis kierähdystä.
Mutta mutta. Nyt mua huolestuttaa toi mun nimi. Eihän kukaan vaan millään luule, et se viittaa eläin-poroihin? Ei todellakaan. Mä kun olen tälläinen kahvi-Kaisa, niin tietysti on kyse kahvinporoista. Oon keittäny termospulloihin jo eväskaffet. 8 punavalkoista Airam termaria. Odotan niin jo eka taukoa, raikkaita voileipiä... kukas ne muuten tekee, jos toi norppataaperosakki ei tule mukaan
No, voin tauoilla näyttää mun ylvään vaaka-liikkeen. Kokeilisitte sit muutkin. Notkeuttani en aio tällä kertaa esitellä jalka niskan taa liikkeellä. Onkohan ne kaks porvoolaista vieläkään saanu oiottua itteesä?
Av.yv.kissatalous.jono. Onhan akateemisille oma bussi?