Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai, lapsetko vaan ronkeleita??!

Vierailija
04.09.2006 |

Entäs nämä aikuiset ihmiset, jotka noudattavat milloin mitäkin dieettejä eivätkä ota kahvipöydässä kuin kupin kahvin, kun tuossa tonnikalaa, tuossa on vehnajauhoja, tuossa on rasvaa... Listaa voisi jatkaa loputtomiin!

Ja kyse ei siis ole allergioista, vaan siitä että tuota " ei saa" syödä. Jos tullaan syntymäpäiville, kahvikutsuille ym. niin eikö voi tehdä sen kerran poikkeusta, että maistaa jotain kun ensin on hikihatussa leiponut vieraille!

No, joo, kiitos että sain purkautua.

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarjottaviaan saakaan tuputtaa, mutta ei vierailla myöskään ole oikeutta arvostella emännän tarjoiluja ääneen nirsoilemalla " hyi yök mä en syö tätä" . Se on paitsi todella junttimaista, myös pilaa kaikkien muiden ruokailijoiden ilon. Siitä kai tässä ketjussa alun perin oli kyse?

Tuohon aiempaan " miksei tarjota jotain takuuvarmaa" -viestiin viitaten: siksi kun ei mitään takuuvarmaa ole olemassakaan. Aina löytyy joku, joka ei jotain raaka-aineetta halua jostain syystä syödä. Sivistynyt ihminen ei vaan tee suurta numeroa omista ruokatavoistaan vaan yksinkertaisesti sanoo " ei kiitos" .

Vierailija
2/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta emännät joskus tekevät

57

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututteko jos alkoholisti ottaa vaan alkoholitonta?

Vierailija
4/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juoda vaan sitä kahvia. Ja emäntä voi kohteliaasti olla tekemättä tästä mitään IIK EI KELPAA skandaalia.

Vierailija
5/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on vaikea ymmärtää, miksei sitten kylässä voisi edes ottaa pienen palan jotain kohteliaisuudesta ja yksinkertaisesti sitten syödä kotona vähemmän.

Vierailija
6/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 19

Vierailija
7/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei satu syömään juuri samanlaista ruokaa kuin sinä, se ei tosiaankaan tarkoita mitään nirsoilua tai ronkeliutta. Kaikille ei vain sovi sellainen ruoka, jota valtaosa syö. Kysymys on terveydestä. Ei sen tarvitse olla mikään lääkärin diagnosoima juttu, kun eivät ne osaa kaikkea edes diagnosoida, vaan kyllä niille ruokavalioille on aina joku järkevä ja ajateltu syy. Kukapa huvikseen kieltäytyisi ruuasta? Kuka tarkoituksella kiinnittäisi muiden huomiota ja kiusaisi emäntää?

Itse en syö valkoista vehnää, sokeria, hiivaa, maitoa, enkä pastaa tai perunaa. Syy on tosiaankin terveydellinen. Maha ja suolisto menee sekaisin noista, väsyttää ja masentaa, jos niitä syön. Nuo pullat, piirakat, kakut, keksit, pizzat ja muut leivonnaiset maistuisivat kyllä ihanan hyviltä ja usein tekisi mielikin niitä, mutta kun se kostautuu heti terveydellisinä juttuina. Joskus otan kohteliaisuuttani ihan pienen minipalan jotakin, mutta se on harvinaista ja silloinkin sen pitää olla sellaista, ettei mahaa ala heti vääntämään tai turvottamaan. Toiset ruuat ovat tässä suhteessa " vaarallisempia" kuin toiset.

Niin, jokainen saa valita itse ruokavalionsa, joka on itselle paras. Ei toisilla pitäisi olla siihen sanomista. Kohtelias on emäntä, joka ottaa huomioon ruokavaliot, vaikkei ne hänelle tuttuja olisikaan. Kohtelias on myös vieras, joka etukäteen sanoo, että hänellä on aika erilainen ruokavalio ja ettei tarvitse leipoa ja laittaa hänelle mitään. Itse olen sanonut, että vien itse eväät mukanani, mutta usein kyläpaikan emäntä on halunnut laittaa jotakin minulle sopivaa. Olen sitten kertonut, mikä ruoka sopii, eikä ole ollut loukkaantumisia tullut.

Vierailija
8/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sen kerran kun kutsuu ystäviä kahvittelemaan, niin pitäisi tarjota jotain juustopalleroita ja omenalohkoja?! Camoon, kahvipöytään kuuluu kahvileivät (suolaiset ja makeat) !

Vierailija
9/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias emäntä tarjoaa sellaista, jota vieraat voivat syödä.

Vierailija
10/81 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapista keksejä, uuniin pasteijoita tai korvapuusteja. Jos ei syö, niin ei syö. Ei mua haittaa, joku ne kuitenkin syö.

Eriasia sitten ihan jotkut juhlat, sillon on jos minkälaista pöydässä.

Onko pakko laittaa pöytä niin koreeksi, että sitä syötävää jää sitten kauheesti yli?

Vierailija
11/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen emännälle sanonut etukäteen etten syö mitään pullaa jne. Ja että juon ainoastaan kahvia. Silti on pöytään laitettu munkkeja ja pasteijoita ja sitten huomauteltu kun en niihin koske.

Musta tuntuu että useammin on kyse kateudesta siihen että näytän nykyään hyvältä ja laihalta. Paljon työtä se on vaatinut eikä tosiaan olisi varaa repsahtaa yhtään.

Vierailija
12/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään valtakunnan allergiaa tai ruoka-aineisiin liittyvää sairautta näillä ei ole, mutta kun mikään lihapullaa eksoottisempaa ei vaan kelpaa. Viimeksi olimme samoissa häissä, joissa oli valtava pitopöytä erilaisia herkkuja vaan ei mitään näille kahdelle. Vaan lihapullia ei ollutkaan tarjolla.

Vierailija
13/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat ymmärrän, mutta nirsoilua en!

Vierailija
14/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en tykkää minkäänlaisista leivonnaisista niin vaikka ois miten kiva ja mukava emäntä tahansa tai nähnyt miten paljon vaivaa vaan niin en varmasti syö.

uusin tuttavien kanssa tuo on vähän ikävää, mutta sanonkin jo kutsuttaessa että mua varten ei tarvitse laittaa mitään kun en kahvileipää syö. Vien yleensä esim. jäätelöpaketin mennessäni koska jäätelöä syön jonkin verran. En muuten juo kahvia tai teetäkään koskaan kun ne niistä tykkää. Ja sanon kyllä ihan suoraan että en juo kahvia/teetä kun en tykkää niiden mausta. Pyydän saada mehua tai vettä kun toiset juovat kahvia.

Vierailija
15/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen dietillä tms, että älä laita pullaa tarjolle minua varten. Ja toisaalta, jos, emäntä on fiksu, niin ymmärtää olla loukkaantumatta, vieraaan kieltäytyessä tarjoilusta.

Vierailija
16/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea emäntien valtakunta tämä av.. :D!

Itse en usein tarjoa edes mitään jos kavereita tulee kaffelle, vain silloin jos keksiä sattuu olemaan kaapissa ja on OIKEA syy juhlia. Esim. synttärit.

Ja henk. koht. en suostu syömään mitään simpukoita, silliä ja suolakurkkua sisältävää. Minulla lentää oksennus näitten ruokien jälkeen, en tiedä miksi mut näin aina ollut.

Ja en olisi niin pikkumainen et loukkaantuisin jos vieraat ei sattuisi jotain syömään. Kyllä aikuisetkin voi olla OIKEESTI tykkäämättä joistakin ruoka-aineista, ilman terveydellistä syytä!

Vierailija
17/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- älä käy kylässä

- jos käyt vie omat syötävät

- maista mitä on tarjolla

TAI

parempi jää kotiin!!!!

Vierailija
18/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, anteeksi, eipä kuulu mulle..

Mä teen yleensä niin että jos vaikka on tarjolla salaattia jossa on oliivia niin otan kyllä, enkö kovin loni tarjoilukupista mutta jätän vain yksinkertaisesti oliivit lautasen reunalla, sen enempää asiasta mainitsematta. Onko tämä väärin?

Joskus olen myös ottanut piirakkaa joka ei ole mínun makuuni mutta olen syönyt sen kuitenkin, _pala palalta_. Ei vaan kehtaa jättää ja sanoa että enpä tykännyt mausta.

Vierailija
19/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääköön ronkelit kotiin tai viekööt omat eväät mukanaan!

Vierailija
20/81 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittavimpia ovat ihmiset, jotka mainostavat erityispiirteitään ruuan suhteen. Minusta voi olla ottamatta kunhan ei sano mitään selityksiä jostain turvotuksesta ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä