Oletko koskaan seurustellut taiteilijamiehen kanssa?
Millainen mies ja suhteenne oli? Oletko itse taidealalla?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota elämäntapaa. Miksi taiteen tekeminen pitäisi olla epäsäännöllistä? Ja taiteilijalle pitäisi hyväksyä päihteiden käyttö?
Olen taidemaalari ja menen töihin aamulla 8.30. Maalaan kolme tuntia. Kello on 11.30, kun yleensä saan siveltimet puhdistettua ja lähden lounastauolle.
Iltapäivällä teen paperihommia ja kuvaluonnoksia. Kotiin lähden kello 16.
Olen hyvin onnellinen tästä rytmistä. Alkoholia juon harvoin.
Ei sen pidä olla epäsäännöllistä, mutta taiteilijan elämä voi olla epäsäännnöllistä. Ainakin niin kauan, kunnes tulee lapsia... Joten ehkä se on enemmän sitä, että koska voi elää omalla tavallaan, niin miksi ei sitten tekisi niin. Yksi taiteilijuuden parhaita puolia onkin vapaus.
"TAiteilijamiehet haluaa kai yleensä taiteilijanaisen, herkän tai eteerisen tai sitten hot messin?"
Aika usein haluavat naisen, joka
– pitää asiat järjestyksessä, siivoaa, remontoi, hoitaa kaikki käytännön asiat, pitää päänsä kylmänä, kun mies vähän toteuttaa itseään
– ansaitsee riittävästi rahaa, jotta mies voi vähän toteuttaa itseään
Edelliseen luetteloon voi vielä lisätä, että haluavat naisen, joka
– osaa kirjoittaa pätevät apurahahakemukset
– osaa ideoida ja suunnitella projektit ja näyttelyt
– jos on kyse kirjoittavasta taiteilijasta, niin tarvitaan nainen, joka osaa oikolukea ja editoida tai vielä mieluummin pystyy kirjoittamaan miehen nimiin menevät tekstit itse
Olen seurustellut kirjailijan kanssa. Olen myös itse taidealalla, joskin teatterin puolella. Hyvää suhteessa on, että on niin paljon yhteisiä keskustelunaiheita.