Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei näe vaivaa lahjojen eteen

Vierailija
25.11.2014 |

Minun lahjojen. Muiden kyllä. Minun lahjat on selvästi kiireellä ja ajattelematta ostettu ja Mitättömiä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:16"]Sä sentään saat lahjoja, mun mies ei muistanut mun synttäreitä MITENKÄÄN!! :'(
[/quote]
Olen ostanut hänelle lahjoja lähemmäs tonnin arvosta tänä vuonna

Vierailija
2/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa oikeasti hyvän syyn, miksi niitä lahjoja on pakko ostaa?

Aina joku pettyy saamiinsa lahjoihin, olisi niin paljon helpompaa olla ostamatta. Ei stressiä, rahanmenoa, turhaa roinaa kaapeissa, mielipahaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voix joku kertoo hyviä "kasvatuskokemuksia"? Miten saadaan ukko ostamaan? Täälläkin tyyliin, että äitienpäivälahjaa lähdetään ko. Päivänä puolen päivän aikaan huoltoasemalta ostamaan....

Vierailija
4/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:38"]

Voix joku kertoo hyviä "kasvatuskokemuksia"? Miten saadaan ukko ostamaan? Täälläkin tyyliin, että äitienpäivälahjaa lähdetään ko. Päivänä puolen päivän aikaan huoltoasemalta ostamaan....

[/quote]

Miksi pitäisi ostaa, voi luoja ku on ahnetta porukkaa :D

Vierailija
5/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, miksi?

Vierailija
6/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälän yöpaita ja suklaarasia kuulostavat kivoilta!

En ole kranttu lahjojen suhteen, mutta mies menee kyllä niiden kanssa metsään niin että viuh vaan.

Esim. syntymäpäivälahjaksi osti kauhukirjoja, vaikka inhoan kauhua lajina ihan kaikessa. Luuli raukka, että pitäisin näistä, kun olivat Kingin kirjoja ja hän sekoitti minun makuni exänsä makuun...

Joululahjaksi osti sellaisen Kalevala-riipuksen, koska olin pitänyt sellaisia seurustelumme alkuaikoina 20 vuotta sitten. Ihan totta, oli suosikkikoruni ja omistan sen edelleenkin. Nyt niitä on sitten kaksi.

Muutama vuosi sitten synttärilahjaksi hankki tossut, kun jalkojani paleltaa. Koko oli väärä, olivat miesten aamutossut ja jos näin voi tunnustaa, niin vieläpä sellaiset pappatossut, Reinojen kaltaiset läpyskät, joita en ole ikinä nähnyt yhdelläkään alle 60-vuotiaalla.

Mies kyllä yrittää, mutta jotenkin ihan aina onnistuu mokaamaan. Monta kertaa olen kehottanut, ettei näkisi niin kauheasti vaivaa (kun tuntuu, että juuri siksi menee pieleen, kun miettii niitä liikaa) vaan nappaisi vain jonkin tuoksun valmiissa pakkauksessa tai kirjakaupan suosituimpiin kuuluvan kirjan (jonka muuten osti pari vuotta sitten joululahjaksi ja oli oikein mieleinen ja onnistunut) tai sen suklaarasian ja yöpaidan. Mutta kun mies menee ostamaan sen tuoksun, niin onnistuu aina jotenkin sähläämään. Joitakin vuosia sitten osti miesten partavettä, kun oli hänestä niin naisellinen pakkaus ja edullinenkin. Kerran pyysin kylpytakkia ja näytin kuvastosta, ja jotenkin onnistui ostamaan sen kuvan vieressä olleet laudeliinat. Meillä ei ollut silloin saunaa...

Vierailija
7/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miehelläs on jotkin toiset asiat tärkeämpiä kuin lahjat? Panostaako hän muihin asioihin, niinkuin arkipäivän asioihin? Loukkaantuisko miehes jos et antais ite kalliita ja vaivalla mietittyjä lahjoja hänelle? 

Vierailija
8/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 miehen sähläykset ihan parhaita :D Voi pientä kun yrittää kovasti ja pieleen menee :) No rakkaus ainakin näkyy, ajatus on tärkein!

Vierailija
9/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Semmoinen ennaltaehkäisevä, että opettaa niille pojillenne sitten niistä lahjojen hankkimisista. Mukaan ostamaan sukulaisille lahjoja ja paketoimaan, kerrotte mistä saitte idean lahjaan yms.

Vierailija
10/56 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
11/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:51"]

[/quote]

Semmoinen ennaltaehkäisevä, että opettaa niille pojillenne sitten niistä lahjojen hankkimisista. Mukaan ostamaan sukulaisille lahjoja ja paketoimaan, kerrotte mistä saitte idean lahjaan yms.

[/quote]

Näin olen tehnytkin. Oon oikein kovistellut poikaa (18v) että "sitten kun sulla on vaimo niin muista sitten...." Olen selittänyt miten tärkeää se on ja toisaalta miten loukkaavaa jos toinen ei mitään vaivaudu asian eteen tekemään. Kaippa tuo oppi on perille mennyt kun itelläni oli just synttärit ja poika oli koulustatulomatkallaan käynyt ostamassa pitkävartisen, upean ruusun ja suklaata ja sitten keitti mulle teetäkin ihan oma-alotteisesti, onniteluhalikin tuli.( Nyt just miettii, että mitä ihmettä hän keksisi siskolleen joululahjaksi.)

Vierailija
12/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:45"]

Seppälän yöpaita ja suklaarasia kuulostavat kivoilta!

En ole kranttu lahjojen suhteen, mutta mies menee kyllä niiden kanssa metsään niin että viuh vaan.

Esim. syntymäpäivälahjaksi osti kauhukirjoja, vaikka inhoan kauhua lajina ihan kaikessa. Luuli raukka, että pitäisin näistä, kun olivat Kingin kirjoja ja hän sekoitti minun makuni exänsä makuun...

Joululahjaksi osti sellaisen Kalevala-riipuksen, koska olin pitänyt sellaisia seurustelumme alkuaikoina 20 vuotta sitten. Ihan totta, oli suosikkikoruni ja omistan sen edelleenkin. Nyt niitä on sitten kaksi.

Muutama vuosi sitten synttärilahjaksi hankki tossut, kun jalkojani paleltaa. Koko oli väärä, olivat miesten aamutossut ja jos näin voi tunnustaa, niin vieläpä sellaiset pappatossut, Reinojen kaltaiset läpyskät, joita en ole ikinä nähnyt yhdelläkään alle 60-vuotiaalla.

Mies kyllä yrittää, mutta jotenkin ihan aina onnistuu mokaamaan. Monta kertaa olen kehottanut, ettei näkisi niin kauheasti vaivaa (kun tuntuu, että juuri siksi menee pieleen, kun miettii niitä liikaa) vaan nappaisi vain jonkin tuoksun valmiissa pakkauksessa tai kirjakaupan suosituimpiin kuuluvan kirjan (jonka muuten osti pari vuotta sitten joululahjaksi ja oli oikein mieleinen ja onnistunut) tai sen suklaarasian ja yöpaidan. Mutta kun mies menee ostamaan sen tuoksun, niin onnistuu aina jotenkin sähläämään. Joitakin vuosia sitten osti miesten partavettä, kun oli hänestä niin naisellinen pakkaus ja edullinenkin. Kerran pyysin kylpytakkia ja näytin kuvastosta, ja jotenkin onnistui ostamaan sen kuvan vieressä olleet laudeliinat. Meillä ei ollut silloin saunaa...

[/quote]   Mut jotenkin sun mies kuulostaa kyllä tosi ihanalta vaikka hiukan töppäileekin. Yritystä sentään löytyy.

Vierailija
13/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valkattiin yhdessä koneella tänään meidän omat lahjamme, minä saan monitoimikoneen ja mies uuden liilan moccamasterin :) helppoa ja kätevää! Eikä paketoida, koska saan tarpeeksi jännitystä kun katson paketteja avaavia lapsiamme. Ja lisäksi saan yhden korun mieheltä ja hän multa toivomansa kirjan

Vierailija
15/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan ja selvästi mitä haluat lahjaksi.

Vierailija
16/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä iässä enää mitään lahjoja kaivata. Riittää kun ostetaan vähän belgialaisia konvehteja ja joku palapeli joulun ajaksi. Mies ostaa itselleen jotain kirjoja. Olen hänelle sanonut, etten viitsi enää viskiä ostaa ja kirjoja en osaa, joten ostakoon omat lahjansa. 

Enempi  me tykätään ostaa lapselle lahjoja. Ja aina se menee vähän överiksi, vaikka kuinka yritetään himmailla. Mutta on kiva katsella kun lapsi (tai teinihän se jo on) availee lahjoja ja ilahtuu niistä.

Aikuisten sukulaisten kanssa sovittiin, ettei osteta aikuisille lahjoja. Kaikki olivat suunnattoman helpottuneita tästä sopimuksesta. Yhdessäolo ja hyvä ruoka riittää aikuisille hyvin. 

Jos haluatte itsellenne jonkun tietyn lahjan, niin ostakaa se itse! Ja noin muutenkin suosittelen, että jos lahjat on teille tärkeitä, niin ostakaa itsellenne edes yksi mieluinen lahja. Toisten ostamiin yllärilahjoihin ei voi luottaa, joten pelatkaa varman päälle ja hankkikaa itsellenne jotain kivaa, ettei tarvitse jouluna sitten murjotella. Näin minä toimin silloin kun vielä kaipasin jotain, mutta nyt olen jo niin zen etten tarvitse mitään. Kunhan sitä suklaata edes vähän :-)

Vierailija
17/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi edes ostaa lahjoja sinulle? Ettehän te mitään lapsia ole eikä rakkauskaan toivottavasti perustu materiaan?

Vierailija
18/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me valkattiin yhdessä koneella tänään meidän omat lahjamme, minä saan monitoimikoneen ja mies uuden liilan moccamasterin :) helppoa ja kätevää! Eikä paketoida, koska saan tarpeeksi jännitystä kun katson paketteja avaavia lapsiamme. Ja lisäksi saan yhden korun mieheltä ja hän multa toivomansa kirjan" 

Saanen sanoa: melkein kympin suoritus, mut hei vähän joulu fiilistä lisää. -  lasten seurassa on usein enemmän kuin typerää yrittää filmata, mut Jouluna voisi, ehkä vähän. - Onhan se kiva, lapssenkin nähdä, että isä on ollut ni-in kiltti että sai toivomansa moccamasterin ja äisti monitoimikoneen!  - Kyllä vanhemmat ovat olleet varmaankin tosi kilttejä.

Vierailija
19/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"25 miehen sähläykset ihan parhaita :D Voi pientä kun yrittää kovasti ja pieleen menee :) No rakkaus ainakin näkyy, ajatus on tärkein!" - Eip tuohon ulkopuolisena voi lisätä kuin, että samaa mieltä. "25" vaikutti rivien välistä sellaiselta unelma kumppanilta, että ymmärtää, että toinen kovasti yrittää, vaikka kyllä se saattaa ehkä joskus pikkasen harmittaa, mut ymmärrys tallella, mitä pienistä Joulu on onneksi vain kerran vuodessa, eikä sellaisia päiviä vuoteen muutenkaan mahdu liikaa, jolloin pitäsi käydä mielessä, että kumppanille pitäisi  ehkä antaa, jotain lahjaksi... 

Ja tähän loppuun vähän tylsä kommentti, jos suhde on muuten kovin huonossa hapessa, niin kyllä raskaaksi käy, jos sitä pitäsi radikaalisti yrittää pelastaa "lahjomisella" Jouluna.  

Vierailija
20/56 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen jo siitä jos mies ostaa pyytämättä kaupasta vaikka jugurttia :D Ei tosin tee sitäkään kovin usein, mutta saanhan sitä sitten itsekin haettua jos nyt jostain syystä olisi pakko saada.

Itse tykkään ostaa lahjoja ja ostan niitä mielelläni ilman sen suurempaa syytä, mutta yritän ymmärtää sen että miehellä ei ole samalla tavalla aikaa / kiinnostusta pyöriä kaupoissa ja koittaa keksiä jotain mukavaa. Mun mielestä oli ihan toimiva systeemi se että pyysin kerran rahaa, minkä saan käyttää miten haluan. Sain ainakin hemmoteltua itseäni varmasti mieluisella jugurtilla ja millä tahansa, hahah :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi