Idea raskaan liikenteen päästöjen pienentämiseksi
Raskaan ajoneuvon saaminen liikkeelle ja kiihdyttäminen vauhtiin syö äärettömän määrän energiaa. Päästöjä oli siten mahdollista vähentää vähentämällä pysähdyksiä tai vauhdin hiljentämisiä.
Voisiko raskaalle liikenteelle antaa tältä pohjalta samanlaiset oikeudet kuin hälytysajoneuvoilla? Saisivat ajaa punaisista liikennevaloista, kolmion takaa jne. Näin meno olisi tasaisempaa ja vähemmän saastuttavaa.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Kaipa tämä on vaan läpällä kirjoitettu?
Pahoin pelkään, että kyse on Iiris Suomelan ilmastopoliittisen selonteon taustatyöstä.
Että tähän on tultu :/
No jaa. Jos raskaan kaluston liikkeelle saaminen ja kiihdyttäminen vie äärettömästi energiaa niin silloin ollaankin jo tilanteessa ettei mitään energiaa ole mistä säästää...
Elokapinalliset töihin ja työntämään rekoille alkuvauhdit. Siinähän tekisivät samalla konkreettisia ilmastotoimia.
Väheneehän se liikenne väkisinkin kun ihmiset muuttavat suuriin kaupunkeihin ja niiden ympäryskuntiin. Kuinka moni asuu maalla enää vuonna 2035 jos siellä ei ole edes töitä tarjolla kaikille halukkaille?
Vierailija kirjoitti:
Kiskoille kuormat
ja ne ei ole koskaan perillä , koska syksyllä on tippunut yksi puunlehti kiskoille tai raide on huurteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiskoille kuormat
ja ne ei ole koskaan perillä , koska syksyllä on tippunut yksi puunlehti kiskoille tai raide on huurteessa
On ne junat perille päässeet ennemmin tai myöhemmin. Ei niitä pysty jättää seisoksimaan ratojen tukkeeksi kovin pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiskoille kuormat
ja ne ei ole koskaan perillä , koska syksyllä on tippunut yksi puunlehti kiskoille tai raide on huurteessa
Höyryveturit takaisin. Siihen aikaan ei ollut talviongelmia ja kaikenlainen tavara kulki kiskoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiskoille kuormat
ja ne ei ole koskaan perillä , koska syksyllä on tippunut yksi puunlehti kiskoille tai raide on huurteessa
Höyryveturit takaisin. Siihen aikaan ei ollut talviongelmia ja kaikenlainen tavara kulki kiskoilla.
Junat taisi olla sopivamman kokosia vetokalustolle. Nyt taitaa olla pyrkimys viedä mahdollisimman paljon kerralla. Tehokkuustavoittelussa on omat haittapuolensa.
Ilman jarruja helvettiin