Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistäkin, että nykyään lähes täysi-ikäistä pitää paimentaa kuin pikkulasta?

Vierailija
02.10.2021 |

Esim tuttavaperheessä on sellainen tilanne, että jomman kumman vanhemmista pitää aina huolehtia, että perheen poika herää aamulla kouluun. Hän suorittaa jo peruskoulun jälkeisiä opintoja. Jos hänen kouluunlähdöstään ei huolehdi, niin hän jää kuulemma kotiin nukkumaan. Perheen toisella, jo täysi-ikäisellä lapsella oli myös huomattavia vaikeuksia suorittaa koulunkäyntejään. Kyseessä ei kaiken lisäksi ole mikään matalatuloinen ongelmaperhe, vaan toinen vanhemmista on käynyt yliopiston ja toinen ammattikorkeakoulun, ja molemmat käyvät hyväpalkkaisissa töissä.
Kiinnostaakin tietää, että onko tämä vain joku satunnaistapaus, vai tällaistako se nykyperheissä on näiden tulevaisuudentoivojen kanssa?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Jotain erityislapsia todennäköisesti. Pitää antaa sopivasti vastuuta jo nuorempana. Meidän perheessä kolmasluokkalainen vielä herätetään, mutta viidesluokkalainen huolehtii jo itse herätyskellon. Vanhemmat lähtee töihin ennen lasten kouluun lähtöä, niin väkisinhän siinä lapset oppii lähtemään omatoimisesti.

Vierailija
22/24 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen herättänyt meillä lapset ja miehenkin todella usein. Herään itse luontaisesti aikaisin ja eihän herättämisessä sinänsä ole mitään ongelmaa.

Keitän myös kahvit ja puuron heille valmiiksi, koska ne tulevat aivan samalla isommallekin porukalle, kuin itselleni.

Ihan normi opiskelijoita on lapsistani tullit ja yliopistossa halutuilla aloilla opiskelevat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, onko tämä kuvaus meidän perheestä 🤣

Ihan kasvatettuja on lapset, mutta toinen on erityisen vaikea herätettävä vaikka on normaali. Toinen on erityislapsi 🤷🏻‍♀️

Vierailija
24/24 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aivan samanlainen 80-luvulla. Vanhemmat joutuivat herättelemään aamuisin kouluun ja huolehtivat myös sinne lähtemisestä lukioaikanakin. Hyvin olen pärjännyt silti elämässä (vuosi sitten väittelin omalla alallani). Omista lapsistani toinen on minun tavoin aamulla vaikeasti käynnistyvä, ja tuen häntä samoissa asioissa. Toinen on taas oma toimisempi eikä häntä tarvitse auttaa näissä asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi