Rakastan kissaani enemmän kuin useimpia ihmisiä, kysyttävää?
Kommentit (54)
Minkä värinen kissasi on? Onko sillä musta vai vaaleanpunainen nenä?
Minäkin rakastan kolmea kissaani enemmän kuin useimpia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:12"]
No kuules varmaan kaikki lemmikin omistajat rakastaa lemmikkiään enemmänkuin useimpia ihmisiä. Mun koira on ainakin perheenjäsen ja tärkeämpi kuin yksikään ystäväni. Yhtä tärkeä kuin lapseni ja miehenikin.
[/quote]
Sulla ei taida olla läheisiä ystäviä.
Myös mä rakastan kissaani enemmän kuin ketään ihmistä. :) Ja se kissa tietää kummasti aina, millä mielellä olen. Se tietää ennen kuin tiedän itsekään. Jos alkaa mennä huonosti, se tulee enemmän viereen, eikä halua päästää silmistään. Ja se on ilmeikäs kuin mikä. Se tulee aina kiittämään ruoasta ja se on aina heti oven takana innokkaana vastassa kun tulen kotiin. Sen kanssa on älyttömän helppo matkustaakin. Se ei myöskään valita ja nalkuta jatkuvasti. :)
Minullekin kissa on maailman tärkein olento ja läheiseni. Rakastan myös perhettäni yli kaiken, mutta tietenkin aivan toisella tavalla.
Aivan samoin jotkut vanhemmat haluavat olla lastensa elämässä mahdollisimman paljon läsnä, kun taas toisille on suuri helpotus päästä heistä eroon. Samanlaista kai se on lemmikkienkin omistajilla...
mitä teen, kun saimme kissan joka innostuessaan/ pelästyessään on vihainen ja hyppää kiinni hartiakorkeudelle? miten saamme rakastettua kissamme rauhalliseksi ja luottavaiseksi?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:48"]
Minkä värinen kissasi on? Onko sillä musta vai vaaleanpunainen nenä? Minäkin rakastan kolmea kissaani enemmän kuin useimpia ihmisiä.
[/quote]
Kissani on punaraidallinen valkoisilla tassuilla ja hännänpäällä. Nenä on vaaleanpunainen. Kissat ovat kyllä hurmaavia otuksia. :) Onnellisia päivä teille! Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:53"]
Myös mä rakastan kissaani enemmän kuin ketään ihmistä. :) Ja se kissa tietää kummasti aina, millä mielellä olen. Se tietää ennen kuin tiedän itsekään. Jos alkaa mennä huonosti, se tulee enemmän viereen, eikä halua päästää silmistään. Ja se on ilmeikäs kuin mikä. Se tulee aina kiittämään ruoasta ja se on aina heti oven takana innokkaana vastassa kun tulen kotiin. Sen kanssa on älyttömän helppo matkustaakin. Se ei myöskään valita ja nalkuta jatkuvasti. :)
[/quote]
:) Nämä kuulostavat tutuilta asioilta. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 18:11"]
mitä teen, kun saimme kissan joka innostuessaan/ pelästyessään on vihainen ja hyppää kiinni hartiakorkeudelle? miten saamme rakastettua kissamme rauhalliseksi ja luottavaiseksi?
[/quote]
Hmm. Tekeekö noin siis leikkiessään vai pelästyessään vai molempia? Kissat kyllä tuppaavat leikkiessään usein käymään hampailla tai kynsillä käsiksi ihmiseen. Sitä on vaikea opettaa pois, mutta haavereita voi välttää leikittämällä aina kissaa esim. huiskaleiluilla sormien ja varpaiden sijaan.
Jos taas johtuu pelkäämisestä niin koittakaa olla kärsivällisiä ja tehkää kissan elämä mahdollisimman turvalliseksi. Valitettavasti kissan luonteeseen vaikuttaa ihan hirveästi varhaiset ihmiseen liittyvät kokemukset - esim. käsittelyn puute tai vääränlainen käsittely voi aiheuttaa pelkoa ihmistä kohtaan, josta on vaikea päästä eroon. Olisiko teille vaihtoehto hankkia perheeseenne toista rauhallista, ihmistä kohtaan luottavaista kissakaveria, jolta kisunne voisi ottaa mallia?
Ap
Niin minäkin, enkä häpeä sitä yhtään. M20
Vaivuin masennukseen kun perheemme 15-vuotias kissaneiti kuoli vajaat kaksi vuotta sitten :(:( Kärsin jo ennestään mielenterveysongelmista ja koulukiusaamisesta niin tämä karvakaveri toi kehräämisellään, puskemisellaan ja kurnutuksellaan jotain iloa ja rakkautta elämääni <3<3<3<3 Kissa asui viimeiset vuotensa vanhempieni kanssa kun muutin parikymppisenä toiselle paikkakunnalle. Vieläkin kun menen käymään kotona niin tuntuu että kissa on eteisessä vastassa :(<3 Joku päivä hommaan kyllä uuden kissan
Oivoiii tuitui, minulla on kaksi kissaa ja rakastan niitä yhtä paljon kuin esim. miestäni ja äitiäni. On ne vaan rakastettavia otuksia. Kuinka vanha kissasi on? :)
Saadaanko nähdä kuva kissastasi ap?
Ja tsemppiä nro. 28, lemmikkisi sai varmasti elää hyvän elämän kanssasi :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:48"]
Minkä värinen kissasi on? Onko sillä musta vai vaaleanpunainen nenä? Minäkin rakastan kolmea kissaani enemmän kuin useimpia ihmisiä.
[/quote]
Kissani on punaraidallinen valkoisilla tassuilla ja hännänpäällä. Nenä on vaaleanpunainen. Kissat ovat kyllä hurmaavia otuksia. :) Onnellisia päivä teille! Ap
[/quote]
Voi, varmasti suloinen! :) kiitos ja samoin! 18
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:19"]Vaivuin masennukseen kun perheemme 15-vuotias kissaneiti kuoli vajaat kaksi vuotta sitten :(:( Kärsin jo ennestään mielenterveysongelmista ja koulukiusaamisesta niin tämä karvakaveri toi kehräämisellään, puskemisellaan ja kurnutuksellaan jotain iloa ja rakkautta elämääni <3<3<3<3 Kissa asui viimeiset vuotensa vanhempieni kanssa kun muutin parikymppisenä toiselle paikkakunnalle. Vieläkin kun menen käymään kotona niin tuntuu että kissa on eteisessä vastassa :(<3 Joku päivä hommaan kyllä uuden kissan
[/quote]
Voi ei, otan osaa. Minulla kuoli pienenä kissa, joka oli minulle hyvin rakas. Vieläkin tulee kyyneleet silmiin kun miettii pientä karvakaveria. <3
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:22"]Oivoiii tuitui, minulla on kaksi kissaa ja rakastan niitä yhtä paljon kuin esim. miestäni ja äitiäni. On ne vaan rakastettavia otuksia. Kuinka vanha kissasi on? :)
[/quote] Vai että yhtä paljon kuin miestä ja äitiä? Voi luoja... Menisi itsellä puoliso vaihtoon jos sanoisi rakastavansa koiriamme yhtä paljon kuin minua. Rajansa kaikella, elukoihin kiintymiselläkin...
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:19"]
Vaivuin masennukseen kun perheemme 15-vuotias kissaneiti kuoli vajaat kaksi vuotta sitten :(:( Kärsin jo ennestään mielenterveysongelmista ja koulukiusaamisesta niin tämä karvakaveri toi kehräämisellään, puskemisellaan ja kurnutuksellaan jotain iloa ja rakkautta elämääni <3<3<3<3 Kissa asui viimeiset vuotensa vanhempieni kanssa kun muutin parikymppisenä toiselle paikkakunnalle. Vieläkin kun menen käymään kotona niin tuntuu että kissa on eteisessä vastassa :(<3 Joku päivä hommaan kyllä uuden kissan
[/quote]
Voimia sinulle. Vaikka kissasi on nukkunut pois, niin muistot ja rakkaus, joka teillä toisianne kohtaan oli, eivät ikinä kuole.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:22"]
Oivoiii tuitui, minulla on kaksi kissaa ja rakastan niitä yhtä paljon kuin esim. miestäni ja äitiäni. On ne vaan rakastettavia otuksia. Kuinka vanha kissasi on? :)
[/quote]
2,5-vuotias. :) Ap
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:57"]
Juuri tämä; eläimet eivät ole ilkeitä. Ihmiset ovat, valitettavan usein. Ja varsinkin nimettömyyden varjolla av:lla.
Kissat ovat parhautta.
[/quote]
Te nössöt ette vaan kestä elämää. Pysykää siellä kissankusisessa kämpässänne!
[/quote]
Aika pitkälle meneviä päätelmiä teet minusta kissani perusteella. Itse vaikutat siltä, ettet oikein kestä elämää, kun pitää pahaa oloa purkaa jossain av-palstalla tuntemattomia ihmisiä haukkuen. Ap