Vuokra-asunnot Sato/ Lumo/ Newsec/ Ilmarinen/ Avara mitä näitä nyt on - kokemuksia
Hei,
Sato/ Lumo/ Newsec/ Ilmarinen/ Avara ... ja kaikki muut vastaavaat: ruusut ja risut ja kaikki muut kommentit, että miten homma skulaa, ja missä kondiksessa asunnot yleensä on? Esim. Sato on ollut todella huonossa maineessa, onko asiassa tullut mitään positiiivista kehitystä? Avarasta ja Newsecistä olen kuullut myös lähinnä kuraa, etenkin Avarasta. Ilmarinen vissiin vähän parempi. Suht kalliitahan nuo kaikki on. Onko muita parempia, jota en hogannut luetella?
Ja muuten, tuli tässä mieleen, että kun vuokrasuhdekin on tavallaan palvelunostosuhde, niin jos vuokra-asuntoa hoitava taho ei viivyttelemättä hoida asioita, niin ainahan niistä voi valittaa jonnekin. Onko se sitten kuluttajariita-asia vai mikä niin en tiedä. Mutta kummastuttaa, että mikäli esim rikki mennyttä jääkaappia ei jossain talossa saada vaihdettua ennen kuin kahdessa viikossa, niin kyllä meikäläinen ainakin tekisi siitä aikamoisen virallisen haloon jonnekin. Elikä, jos tämmösiä kokemuksia on ollut, niiin ..
Kommentit (35)
Lumolla hinta-laatu-suhde täysin vinksallaan. Naurettavan suuret vuokrat kälyisistä asunnoista.
Viestini katosi jostain syystä. Yritän muotoilla uudelleen. Satolla asukkaista suurin osa maa hanmu uttajia. Isänn öin ti retupe rällä. Pihat ja portaikko hälläväliä. Kalliit vuokrat.
Vierailija kirjoitti:
Viestini katosi jostain syystä. Yritän muotoilla uudelleen. Satolla asukkaista suurin osa maa hanmu uttajia. Isänn öin ti retupe rällä. Pihat ja portaikko hälläväliä. Kalliit vuokrat.
Koska ma mu t saavat asumis- ynnä muita tukia perhekoon takia he voivat asua kalliissa vuokra-asunnoissa. Myös Hekan isot asunnot menee järjestäen heille. Muilla ei ole varaa eikä asumistuki kata enää.
Kaikesta saa näköjään ongelman. Neljä vuotta Lumon kämpässä kohta täynnä ja ainoa vaikeus on, että onhan se laatuun nähden käsittämättömän kallis asunto. En kuitenkaan halua tinkiä sijainnista, kun autottomuus asettaa työssä käymiselle tiettyjä ehtoja. Muualta en näillä tuloilla saa vuokra-asuntoa tällä sijainnilla.
ei ainakaan mihinkään newsec n, katso ketkä omistaa.
Myös Keva vuokraa asuntoja, yleensä melko hinnakkaita, uudehkoja, siistejä:
Asuin Ilmarisen asunnossa Tikkurilassa keskustan tuntumassa, ensin A rapussa ja kun jo ensimmäisenä yönä heräsin siihen kun naapurista kuului örinä-rock musaa ja tämä jatkui. Juu ei voi tehdä mitään kun muut ei valita! Ja minulle tarjottiin B-rapusta toista asuntoa, johon muutin ja jo ensimmäisenä yönä heräsin tangon tahtiin ja tähän B-rapun asuntoon häiriöt kuuluivat naapurista 2-3 kertaa yössä! Sanottiin että voi voi kun ei voi mitään, kun ei muut valita. Sitten kerrottiin, että voi muuttaa johonkin toiseen Ilmarisen asuntoon, kun muuten olisi tullut sopimussakko, jos olisin muuttanut muuhun kuin Ilmarisen asuntoon. Muutin toiseen Ilmarisen asuntoon Tikkurilassa ja minulle kerrottiin että joo on rauhallinen taloyhtiö, juu ja kuinka ollakaan naapurina on Metallica-fani, joka yö herään metallimusaan ja bassotäriinään ja joo mitään ei voi tehdä kun muut ei valita. Nyt sitten jo luvattiin että ei tule sopimussakkoa, jos muutan pois, mutta kun takana on nyt 3 muuttoa 1/2-vuoden sisällä, jotka ovat maksaneet aika paljon, joten edessä olisi sitten ehkä 4. muutto, jos jaksan. Ja edellisen talon B rapussa näyttää olevan tämän kesän aikana iso vaihtuvuus, joten ehkä ei kannata siihen taloon muuttaa, vaikka asunnot on kivoja ja siistejä. Ehkä ihmiset eivät viitsi valittaa häiriöistä vaan muuttavat mieluummin pois, jos ja kun näille häiriköille ei voi tehdä mitään.
Kodisto newsec on ihan paska, asunto on vuodelta 2002 mitään ei ole tehty vuokran korotus on joka vuosi, muuta ei tapahdu. Ilmanvaihto ei toimi, no ei toimi tuon tuulettimen käyttöikä on 15-20 vuotta, oireiden itse niin paljon etten edes voi olla kotona, välillä haisee home. Nyt ollaan muuttamassa pois, irtisanominen piti tehdä kolme kertaa alkoi jo pelottamaan ettei onnistu edellisen kuukauden aikana, sitten heti yrittivät tulla esittelemään asuntoa ja olisi pitänyt poistua kotoa, on siis painostusta sieltä päästä. Eli mitään ei tehdä, jopa piha-alue on ruma kun istutuksia ei ole hoidettu, kylppärissä kaakelit halkeilee, kylppärin katossa vaaleita läikkiä ei kiinnosta, ovat kyllä käyneet katsomassa mutta se siitä. Ikkunat vetää karmeista isännöitsijä sanoi että pistää huoltoon että käyvät katsomassa siitä on kohta vuosi aikaa. Ja niin kuin sanon ainut varma asia on vuokrankorotus, toki on toinenkin varma asia mitään ei tehdä
Vierailija kirjoitti:
Asuin Ilmarisen asunnossa Tikkurilassa keskustan tuntumassa, ensin A rapussa ja kun jo ensimmäisenä yönä heräsin siihen kun naapurista kuului örinä-rock musaa ja tämä jatkui. Juu ei voi tehdä mitään kun muut ei valita! Ja minulle tarjottiin B-rapusta toista asuntoa, johon muutin ja jo ensimmäisenä yönä heräsin tangon tahtiin ja tähän B-rapun asuntoon häiriöt kuuluivat naapurista 2-3 kertaa yössä! Sanottiin että voi voi kun ei voi mitään, kun ei muut valita. Sitten kerrottiin, että voi muuttaa johonkin toiseen Ilmarisen asuntoon, kun muuten olisi tullut sopimussakko, jos olisin muuttanut muuhun kuin Ilmarisen asuntoon. Muutin toiseen Ilmarisen asuntoon Tikkurilassa ja minulle kerrottiin että joo on rauhallinen taloyhtiö, juu ja kuinka ollakaan naapurina on Metallica-fani, joka yö herään metallimusaan ja bassotäriinään ja joo mitään ei voi tehdä kun muut ei valita. Nyt sitten jo luvattiin että ei tule sopimussakkoa, jos muutan pois, mutta kun tak
Ei nyt millään pahalla, mutta tuo sun muuttotouhus vaikuttaa vähän hullulta. Eiköhän se sopimussakko ala tulla halvemmaksi kuin nuo jatkuvat muuttamiset? Puhumattakaan stressistä ja ajanhukasta, jota tuohon härdelliin on mennyt. Ei kai se sopimussakon aika rajakaan ikuisuuksia kestä, jos sitä on vähän enää jäljellä niin puret hammasta ja kestät. Ja kun sakkoaika raukeaa, niin muutat heti pois. Tai sitten maksat sen sakkkomaksun ja lähet menemään jonnekkin muualle kuin Ilmarisen asuntoihin.
ilmarisen isännöinti retta ei ota häiriöilmoituksia tosissaan - olen vuoden sisällä vaihtanut ilmarisen häiriöasunnosta toiseen ja kolmanteen tikkurilassa - tarjoavat vain toista asuntoa, jos valittaa häiriöistä - jos haluat nukkua yösi niin älä muuta neilikkatielle
joo näin on, sitä saa ihmetellä, on hyvä huudella kun ei itse herää joka yö häiriöihin, silloin on valmis muuttamaan pois, mutta kun muuttaminen on todella raskasta puuhaa etenkin jos on väsynyt ja muuttaminen on myös kallista, menee melkein tonni/muutto muuttofirmalle, niin pitää ensin taas säästää, jotta voi taas muuttaa + takuuvuokra siihen päälle
Oon asunut Kodistolla 3 vuotta. Hiljainen rauhallinen talo. Jos on jotain hässäkkää kaikki hoituu kyllä, sain uuden jääkaapin 2 puhelinsoitolla jne.
Sanoo sen jo järkikin että jos ei ole pakko niin halvimpiin kämppiin ei koskaan kannata muuttaa. Halvimmat vuokratalot on tietysti levottomampia.
Meillä on useita asukkaita jotka on asuneet talossa yli 10v ja viihtyneet. puolet asukkaiden nimistä on ulkomaalaisia mutta ei se ole tässä tapauksessa tehnyt talosta levotonta. Vuokrakohde on pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista vissiin Ilmarinen vaatii että vuokraajan luottotiedot pitää olla kunnossa, se karsinee ainakin pienen osan ongelmaväestä pois
Ilmarinen ei vastaa ollenkaan hakemuksiin ja roikottaa tahalleen mielummin asuntoja tyhjillään vuodesta toiseen. Toisekseen luottotiedoton ei välttämöttä ole ongelma-asukas. Ongelma-asukas voi olla ihan hyvin töissä käyvä, luottotietoinen ja hyvää palkkaa saava ja toisaalta luottotiedoton voi olla se unelma-asukas. Ihmiset eivät ole stereotypioita.
Sato ei myöskään vastaa tai vastaa puoli vuotta myöhässä, vaikka luottotiedot olisi kunnossa.
Satolle ei kannata mennä. Kiinteä vesimaksut on törkeen kallis. Eihän esimerkiksi 4-henkinen perhe käytä yli 100 euroa veteen kuukaudessa. Jopa vauvalta 25 euroa veteen per kk.
Noille firmoille tärkein asia on minimoida asunnon tyhjänäpito. Näytöillä on aina porukkaa, joka on valmis muuttamaan sisään seuraavana aamuna. Jos itse et pysty muuttamaam kuin vasta kahden viikon tai kuukauden päästä, niin häviät aina. Vuokraturvan näytöillä oli tosi turhauttavaa käydä tämän takia. Esittelijä kuulusteli aina katsojilta heti kärkeen, kuka pystyy muuttamaan heti, ja hän voitti aina.
Meille tuli uusi astianpesukone parissa päivässä, uusi hella viikossa, sähköpostiin vastaavat viimeistään seuraavana päivänä, ilmanvaihto korjattiin seuraavana päivänä kun ei toiminut ja vain minä älysin asiasta sanoa.