Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös se ole äänestäjien pettämistä jos

Vierailija
25.11.2014 |

äänestää esim. tuossa avioliittolaissa eri tavalla kuin on vaalien alla luvannut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on, mutta kun poliitikot valehtelee jatkuvasti ja lupaa kaikenlaista kivaa kaikille vaalien alla. Puoluekuri takaa myös sen, että ei voi äänestää niinkuin itse haluaa.

Vierailija
2/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äänesi menee oikeasti puolueelle eikä ehdokkaalle... efektiivisesti.  

voi sanoa mitä tahansa että on mieltä ennen vaaleja, mutta yhtä totta on että yleensä äänestetään puoluekurin mukaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin Lauslahtea viime vaaleissa, hän on hallintotieteiden tohtori, osaavan ja täysjärkisen oloinen. Mukana myös Espoon kunnallispolitiikassa. En vaan tajunnut tarkistaa avioliittolakikantaa, kun ajattelin että kuitenkin noin fiksunoloinen kannattaa eikä ole keskeinen itselleni paitsi ihmisoikeusnäkökulmasta. No, ei kannattanut.

Tosi järkevää kitkuttaa vielä pari vuotta ilman tasa-arvoista avioliittolakia ja käyttää siihen paukkuja Kun Se Kuitenkin Ihan Varmasti Tulee, siitä ei ole epäilystäkään. Tulee vaan kalliimmaksi viivyttää sitä. Hohhoijaa. Jos kannattaa lakia, äänestän sitä varmaan seuraavissakin vaaleissa.

Vierailija
4/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse kannatan, mutta en pidä niin tärkeänä asiana, että hylkäisin muuten hyvän ehdokkaan tämän takia.

Vierailija
5/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeudet käyvät kaiken muun yli.

Vierailija
6/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus sai mut ajattelemaan persujen Juvosta, joka kannattaa tasa-arvoista avioliittolakia, vaikka koko muu persuryhmä on piiskattu vastustamaan sitä. Persuilla ainoana puolueena ryhmäkuri tässä asiassa. Kunnioitan Juvosta, rohkea nainen. Katsotaan, päästääkö ryhmyri hänet äänestykseen vai painostaako pysymään poissa, olemaan "flunssassa", "juuttumaan" hissiin äänestyksen ajaksi tms. 

Vierailija
7/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalilupausta ei tarvitse pitää. Eikös se ollut Paavo Lipponen kun lupasi että työttömyys puolitetaan jos hänet valitaan. Kun asiasta myöhemmin kysyttiin, oli kuulemma TAVOITE, ei lupaus.

Vierailija
8/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ainakin rehellinen edustaja

Myöskään Sanna Lauslahti (kok) ei vielä halua kertoa ratkaisuaan, vaikka hän onkin kantansa jo pitkälti päättänyt. Lauslahti on joutunut valinnassaan pohtimaan paljon äänestäjän kuluttajan suojaa. Hän on edellisvaalien alla vaalikoneessa kertonut vastustavansa adoptio-oikeutta nais- ja miespareille. "Jokaisen edustajan pitää miettiä, mitä on aikanaan vastannut, kun meitä on eduskuntaan valittu. Joudun pohtimaan, mitä olen silloin sanonut ja mikä velvoite minulla äänestäjiä kohtaan. On aika ikävä tilanne, jos joku on kolme ja puoli vuotta sitten tehnyt äänestyspäätöksen tämän asian perusteella."

Vierailija
9/9 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:44"]

Ihmisoikeudet käyvät kaiken muun yli.

[/quote]

Avioliitto ei ole niin perustavanlaatuinen ihmisoikeus, että hylkäisin talousasioissa taitavan ehdokkaan sen takia. Oikeus työhön ja toimeentuloon on niin paljon tärkeämpi ihmisoikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi