Näkyykö skitsofrenia päälle päin?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu puhuuko skitsofreenikko yksinään. Tai käyttäytyy oudosti.
Mikä on outoa käytöstä ja liittyykö sekään skitsofreniaan. Suurin osa kansasta saisi skitsofreniadiagnoosin jos yksinpuhelu olisi oire. 😂
Yksinpuhelu ja ääneen ajattelu ovat kaksi eri asiaa.
t. Skitsofreenikon kanssa tekemisissä ollut
Vierailija kirjoitti:
Yksinään puhuminen ei ole aina skitsofrenian oire vaan voi liittyä muuhunkin ja on jopa ihan normaaliakin, skitsofreniaan liittyy tietty oirekuvasto joten ei kannata maallikkona alkaa diagnosoimaan ketään. Äitini ja mummoni harrasti tuota. Huomasin jossakin vaiheessa, että he alkoivat kuvitella vähän kaikkia ihmisiä skitsofreenikoksi, jotka vähänkään enemmän ajattelivat ja keskustelivat syvällisemmin tms. Niin sitten on skitsofreenikko. Ymmärsin ettei heistä kumpikaan oikeasti tiedä asiaa lääketieteellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on outoa käytöstä ja liittyykö sekään skitsofreniaan. Suurin osa kansasta saisi skitsofreniadiagnoosin jos yksinpuhelu olisi oire. 😂
Yksinpuhelu ja ääneen ajattelu ovat kaksi eri asiaa.
t. Skitsofreenikon kanssa tekemisissä ollut
Iso osa ihmisistä puhuu itsekseen joskus. Ei ajattele ääneen vaan puhuu. Ei se ole sairauden merkki vaan luonnollista.
En usko, että näkyy, mutta jotkut lääkkeet voivat tehdä sen, että sairaus näkyy, mutta myös joidenkin muiden psyykkisten sairauksien lääkitys voi näkyä ulkonäössä
Tulisipa skitsofreniasta joskus siisti sairaus. Tällä hetkellä siitä ei voi kertoa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Tulisipa skitsofreniasta joskus siisti sairaus. Tällä hetkellä siitä ei voi kertoa kenellekään.
Jos asuu Aasiassa ei voi
Skitsofreniasta ei tule siistiä sairautta, koska tämä on varhaisdementiaa. Dementia praecox
Tietynlainen kehittyvä kehitysvammaisuus
Silmien ympärillä on pieniä lihaksia. Kasvoissa muutenkin on paljon lihaksia jotka myös vaikuttaa silmien ympäristöön. Esim. aito hymy voi näkyä "silmissä" asti.
Tunnetilat näkyy helposti kasvoista ja varsinkin silmistä. Ne vaikuttavat kasvojen pieniin lihaksiin. Silmistä näkee usein onko henkilö rento vai jännittynyt. Jännittyneellä silmät usein avautuvat isommaksi ja rento hymy puuttuu.
Itse luen tosi paljon ihmisiä heidän katseesta. Kylmällä ihmisellä voi olla leveä hymy, mutta se on vain siinä suun ympärillä, koska se on peilin edessä opeteltu eikä tule aidosta tunteesta.
Vierailija kirjoitti:
Silmät ovat sielun peili.
Mua ketuttaa olla skitsofreenikko. En halua olla varhaisdementikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmien ympärillä on pieniä lihaksia. Kasvoissa muutenkin on paljon lihaksia jotka myös vaikuttaa silmien ympäristöön. Esim. aito hymy voi näkyä "silmissä" asti.
Tunnetilat näkyy helposti kasvoista ja varsinkin silmistä. Ne vaikuttavat kasvojen pieniin lihaksiin. Silmistä näkee usein onko henkilö rento vai jännittynyt. Jännittyneellä silmät usein avautuvat isommaksi ja rento hymy puuttuu.
Kauan sillä Hitlerillä kestää tappaa nämä?
Hitler on helvetissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin tehdä sulle jonkun syövän, niin pääset iloinen ennen sitä.
Eipä vähän: kuola valuu suupielestä ja silmät seisovat päässä ja suusta tulee vain käsittämätöntä mölinää kuten suvaistolta.
LouLou kirjoitti:
Kyllä sen usein näkee,kun on ylipainoa ja homssuinen ulkonäkö.
Ei ylipaino liity sairauteen, ennemmin käytös.
Itse skitsofrenia ei niinkään näy ulkonäössä, mutta sairauteen käytettävät lääkkeet aiheuttavat usein ulkonäössä näkyviä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauan sillä Hitlerillä kestää tappaa nämä?
Hitler on helvetissä.
Eikä ole kuin Pispalassa. Sillä on siellä kämppä jossa se kirjoittaa muistelmiaan.
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö skitsofreniaan dementiaa.
Mediaseksikästä?