Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hamstraajia vaivaa? Korona-aikana hamstrattiin vessapaperit loppuun, nyt briteissä polttoaineet.

Vierailija
02.10.2021 |

Eivätkö he ymmärrä, että luovat itse turhia ongelmia hastrauksella? Vai tekevätkö he sen tahallaan? Muistatte varmaan kun Suomessa tapeltiin vessapaperista, nyt samaa on briteissä polttoaineen kanssa. Kummassakin tapauksessa varatot ovat kyllä täynnä tavaraa, mutta niitä ei saada myyntiin tarpeeksi nopeasti.

Kauppiaalle tämä tosin on hyvä asia. Voivat nostaa hintoja mielensä mukaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Britanniassa ongelma ei ole hamstraus, vaan se, että bensa ei kulje varastosta bensa-asemalle, koska kuljettajia ei ole. Kun ongelmat alkoivat näkyä, alkoi hamstraus. Bensaa on hankalampi ostaa yli tarpeen, koska sen säilöminen kodin nurkassa ei onnistu yhtä helpolla kuin vessapaperin säilöminen.

Myös bensaa on myös aivan mahdollista hamstrata yli tarpeen. Briteissä asemilla näkynyt isoja muovipönttöjä auton peräkontit täynnä ja osa paniikkitankkaajista ei ole saanut kaikkea tankattua bensaa enää mahtumaan jo täyteen tankkiinsa.

Vierailija
22/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessakin porukka ryntäisi joukolla kanistereiden kanssa tankkaamaan, niin polttoaine loppuisi hetkessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletetaan, että tavaran niukkuus johtuu hamstraamisesta? Haluan ajaa autolla, siksi minulla on bensaa jemmassa. Sinä pidät sitä hamtrauksena vain siksi, että itse olet tottunut tankkaamaan korkeintaan 10 litraa kerralla ja oletat, että kaikkea on aina tasaisesti saatavilla.

Tuo sama tulee Suomeen heti, kun ilmastonmuutoshätätila julistetaan. Kun kuljetukset pysähtyvät kuin seinään, olen hyvin onnellinen niistä noin 60 vessapaperirullasta, jotka ovat minulla eivätkä sinulla. Helsinki on ekana motissa.

No juuri itse todistit miksi kyse on hamstrauksesta. Britit on peloteltu uskomaan että bensa loppuu koska polakkikuskit. Kaikki britit ryntäävät hamstraamaan bensaa. Ja sitten bensa oikeasti loppuu.

Et nyt taida ymmärtää, että jos siellä on 1000 l bensaa, niin se on sama 1000 l bensaa, oli se minulla auton tankissa tai ei. Ei hamstraus saa bensaa loppumaan, se vain on nopeammin ostettu käyttäjille ja ne, jotka luulivat bensaa olevan ikuisesti, jäävät ilman. Bensan määrä ei siitä kasva, vaikka sitä ostaisi 1000 ihmistä yhden sijaan.

Sitten ne, joilla on bensaa, voivat ajella kuin ennenkin koska he ennakoivat tilanteen. Loput eivät ennakoineet, mutta miksi siitä pitää syyttää niitä, jotka olivat kaukaa viisaita?

Jos se polttoaine on sinun tankissa, niin sitä ei voi muut ostaa. Ei polttoaine ole loppumassa, sitä ovat varastot pullollaan. Sitä ei vaan saada hamstraajien ostettaviksi tarpeeksi nopeasti.

Silloinhan meillä ei ole ongelmaa, eihän? Polttoaine ei ole loppumassa, sinulla ei sitä ole etkä pääse töihin. Turha syytellä niitä, jotka oli tankilla ensimmäisinä.

Vierailija
24/24 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi hamstraus polttoaineen suhteen. Polttoaine tulee loppumaan lakon vuoksi asemilta kuitenkin. Työmatkat  (pitkätkin) pitää vaan ajaa valitettavasti, muuten ei saa palkkaa. ;)