Poikaystävän veli antoi lapselleen nimeksi....
Sen nimen, jota oon suunnitellut antavani omalle lapselle nimeksi jo kymmenisen vuotta... (oon nyt siis 20v, ja tän nimen bongasin jo lapsena ja rakastuin siihen)
En siis syytä tota veljeä, koska mistä se ois voinut tietää, mut olin ristiäisissä aika allapäin... ärsyttää :/
Oma vauva ei todellakaan oo vielä ajankohtainen, mut äääääh, kun en voi nimeätä enää omaa lasta tolla nimellä (jos siis pysyn yhdessä tän nykyisen pojan kanssa)
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:45"]
Minun lapsen tuleva nimi meni veljeni koiralle. Ei tule nimeksi enään. :)
[/quote]
enään
[/quote]
Enään on varsin nätti nimi. Toivottavasti menee läpi nimilautakunnasta.
Voi AP, ymmärrän että voi vähän harmittaa. Mäkin päätin tyttäreni nimen joskus parikymppisenä, mutta sitten sainkin hoidettavakseni lapsen, joka oli tuon niminen. Kun on tiiviissä hoitosuhteessa lapseen viisi vuotta, olisi jotenkin outoa antaa se omalle. Kun sen tajusin (vielä lapsettomana) olin kyllä aluksi harmissani. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin minulla on yksi poika ja toinen poika tulossa, joten enpä olisi tuota tyttären nimeä voinutkaan käyttää (enempää lapsia ei meille tule) ja kun aikaa on kulunut, niin olen löytänyt monia uusia ihania nimiä, joihin olen mieltynyt. Niin varmasti sinäkin! Ja muuten, sitä nimeä ei kannata lyödä lukkoon, ennen kuin on raskaana ja siitä nimestä on lapsen isän kanssa samaa mieltä. Se yhdessä kompromissiin päätyminen ei välttämättä olekaan niin helppoa.
Ethän välttämättä saa edes samaa sukupuolta olevaa lasta. Älä etukäteen stressaa :)
Ymmärrän sinua. Itsekkin valinnut tulevien lasten nimet jo varhain. Toisesta on tullut nyt muotinimi, mutta vielä ei onneksi ole kukaan läheinen näitä käyttänyt.
Tällaiseksi on av-palsta mennyt. :D Tekeekö Iltis tästä jutun: "Suomalaiset äidit ihmettelevät: voinko antaa saman nimen mahdolliselle lapselleni kuin nykyisen poikaystäväni veli antoi omalleen?"
no kyllä muakin ärsyttää, kun serkku otti mun tulevan lapsen nimen omalleen (tietämättä) mutta eihän näille mitään voi, pitää vaan keksiä uusi nimi.
Haasta se lankomies oikeuteen asap.
Kyllä minuakin ärsyttäisi jos joku olisi erittäin tietoinen omista nimivaihtoehdoistani tuleville lapsille. Esimerkiksi tiedän itse hyvän ystäväni nimivaihtoehdot, ja vaikka ovatkin kauniita en todellakaan aijo "viedä" niitä ja antaa omilleni. Nimiä maailmassa piisaa riittämiin kuitenkin. :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:12"]
Sen nimen, jota oon suunnitellut antavani omalle lapselle nimeksi jo kymmenisen vuotta...
[/quote]
Ethän sinä edes tiedä pitääkö tulevan lapsesi isä siitä nimestä! Ethän sinä sitä nimeä yksin päätä kuitenkaan.
Ap ei voi edes tietää saako lapsia tai ovatko oikeaa sukupuolta tuolle nimelle, vähän turhalta tuntuu stressata asiaa sen enempää. Se on ihan ymmärrettävää, että siinä hetkessä, kun sen vauvan nimen kuuli ekan kerran, tuntui että on "oma" nimi ryöstetty, mutta ei tuollaista asiaa voi jäädä pidemmäksi aikaa miettimään.
Ihanaa, että jollain nuorella, joskus tulevaisuudessa äidiksi tulevalla, olisi jo lapselle nimi valmiina! Tällä palstalla kun on enemmän totuttu näihin "apua, vauvalla huomenna ristiäiset. Keksikää av-mammat nimi mun lapselle!"
Lapsellista mököttää ristiäisissä. Kasva aikuiseksi.
Varmat nimivalinna muuttuu kun lapsi oikeasti syntyy, " ei lapsi ollutkaan Jussin/Tiinan näköinen"
Tää on sarjassa, kyllä mää niin mieleni pahoitin.
Ymmärrän että harmittaa, mutta nyt ei kannata asiaa murehtia. Koska voi olla, että
a) perustat lopulta perheen jonkun ihan muun miehen kanssa.
b) et saakaan koskaan lapsia
c) saat vain toista sukupuolta olevia lapsia
d) lastesi isä ei hyväksy tuota nimeä missään tapauksessa'
e) sitten kun joskus saat lapsen, et enää pidäkään tuosta nimestä
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:16"]
Miks alapeukkuja? :D
[/quote]
Koska wtf? Ensimmäisen maailman ongelmat...
Serkkuni antoi toiselle pojalleen saman nimen kuin veljelläni.
Toisella serkullani on sama nimi kuin yhteisellä tädillämme.
Mieheni nimettiin enonsa mukaan(, joka oli myös hänen kumminsa).
Mikä ihme muka estää antamasta lapselle samaa nimeä kuin lapsen serkulla tai pikkuserkulla?
Minun lapsen tuleva nimi meni veljeni koiralle. Ei tule nimeksi enään. :)
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 10:17"]
no kyllä muakin ärsyttää, kun serkku otti mun tulevan lapsen nimen omalleen (tietämättä) mutta eihän näille mitään voi, pitää vaan keksiä uusi nimi.
[/quote]
Minä vedän rajan sisaruksiin. Jos joku heistä antaisi suunnittelemani nimen lapselleni, en sitä enää itse valitsisi, mutta serkku on jo tarpeeksi kaukainen kuten kaveritkin. Tämä tosin ainoastaan siinä tapauksessa, että olisin ihan supervarma nimestä ja olisin suunnitellut sitä kauan eikä siten, että kuulisin nimen vaikkapa juuri tällä serkun lapsella ja sitten ihastuisin.
Jokin aika sitten luin palstalta kuinka jonkun työkaveri oli antanut tämän kauan suunnitellun nimen ja nyt oli siitä niin harmissaan kuinka ei voi sitä enää käyttää. Se oli mielestäni todella outoa.