Pojan tyttöystävä uhannut tehdä itsarin jos poika jättää hänet
Oli vielä kieltänyt mun poikaa kertomasta kenellekään eikä varmasti olisikaan kertonut, mutta näin kilometrien päähän, että kaikki ei ole ok. Käytiin sitten pojan kanssa tämän tytön kotona selvittämässä asia. Oli näin äitinäkin ihan kamala tilanne. Toivottavasti tää tilanne tästä nyt rauhoittuu, kun saatiin puhuttua myös vanhempien kesken tämä asia. Ihan p*rseestä kiristää tuollaisella asialla ketään. Munkin näin äitinä on tosi vaikeaa tietää, oliko tyttö tosissaan vai ei, mutta pakko suhtautua tuollaiseen vakavasti etenkin kun näin, miten tuo tilanne mun lasta ahdisti.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Miksi menitte heille, ettekä vain soittaneet?
Ensinnäkään mulla ei ollut tytön vanhempien numeroita ja toisekseen tää on niin iso asia, että halusin puhua siitä ihan kasvotusten, jotta kaikki voisi oikeasti pysähtyä asian äärelle. Ja nuoretkin näkivät toisensa oikeasti ja joutuivat oikeasti puhumaan tästä. Mun mielestä tämä oli ainoa oikea ratkaisu. Näin heti autossa miten paljon rennompi mun poika tuon keskustelun jälkeen oli. Ap
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tuo äiti ottaa tän asian yhtä vakavasti kuin ap, jotta tyttö saa tarvitsemansa avun. Pojan ei pidä jäädä tytön terapeutiksi.
Ja toivottavasti poikakin saa purkaa tätä esim kouluterveydenhoitajan tai kuraattorin kanssa, jos jää painamaan mieltä.
Tuollaiseen kiristykseen ei pidä kenenkään suostua. On mahdollisuuksien mukaan autettava uhkailija hoitoon.
Jotkut ovat nimittäin toteuttaneet uhkauksensa. Se ei taas ole sen vika, joka ei suhdetta halua jatkaa. Sehän perustuu vapaaehtoisuuteen.
Nyt voisi jokainen vanhempi jutella kotona sen oman nuoren tai lapsen kanssa että tuollainen itsetuhouhkailu ei ole tervettä eikä sillä saa aikaiseksi kuin sen, että uhkailun kohde todellakin ottaa etäisyyttä. Pitäisi heti katkaista tuollaisten keinojen käyttö. Tämä asia pitäisi opettaa joka kodissa ihan yhtä lailla kuin muitakin käytöstapoja, kiitoksen sanomista yms. Pitäisi olla perusasia minkä kaikki tietäis jo ennen kuin niitä ongelmia ilmenee. Itsetuhoisia uhkailu ei tervettä eikä hyväksyttävää ja ihmissuhteissa se on hyvä keino vain saada karkotettua ihmiset elämästään.
Just. Ja mikähän oli ap:n pojan osuus kuviossa? Tosin nykyäänhän se, ettei toihin ihmisiin haluta sitoutua, on ihan hyväksyttävää.
Huh, äkkiä välit poikki tuollaiseen tyttöön, tuo on törkeää henkistä väkivaltaa.
Minun poikaystäväni uhkasi tehdäsi itsarin, kun sanoin haluavani lopettaa suhteen. Oltiin 15-vuotiaita. Tilanne ahdisti minut aivan nurkkaan, mutta onneksi sain jostain tukea päätökselleni.. ONNEKSI pidin pääni.
Miksi tyttö ei sitten tee itsaria? Kyseessä pelkkä huomion hakeminen. Turha tytön enempää huomiota hakee vaan veisi nyt uhkailunsa loppuun asti. Amen.
Itse olin 15-vuotiaana juuri tuollainen tyttö, valitettavasti. Paha traumatausta, ongelmia kiintymyksessä ja paljon mt-sairauksia. Takerruin ihan epäterveellä tavalla ensimmäisiin poikaystäviin ja erot tuntuivat aina ihan maailmanlopulta.
Onneksi itselläni alkoi täysi-ikäisenä helpottaa kun pääsin kotoa pois parantumaan. Nyt olen terve ja tasapainoinen aikuinen, vaikka nuorena olikin ihan helvetillistä.
Oikein tehty AP:ltä. Tuon tytön vanhempien on tosi tärkeää tietää missä mennään. Omat vanhempani eivät koskaan tienneet, kuinka huonosti voin, enkä siten saanut tarvitsemaani apua.
Miksi poika kyselee äidiltään apua? Menisi kotiin kasvamaan ja karvoittumaan jos ei suhteista selviä ilman äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Just. Ja mikähän oli ap:n pojan osuus kuviossa? Tosin nykyäänhän se, ettei toihin ihmisiin haluta sitoutua, on ihan hyväksyttävää.
Juuri teineinähän sitä kokeillaan millaisissa parisuhteissa viihtyy. Aika harva on loppuikänsä sen ensimmäisen seurustelukumppanin kanssa. Ihan turhaa syyllistämistä. Minun ensimmäinen poikaystäväni uhkasi tappaa itsensä mutta onneksi olin silti riittävän vahva lopettamaan suhteen. Eli kyllä ne miehetkin tämän uhkailun osaa. Enkä taatusti ollut tehnyt mitään väärää mutta en vain halunnut enää jatkaa suhdetta.
Hienoa että poika uskalsi kertoa ja selvittelitte asiaa! Täällä monet ovat sanoneet tyhjäksi uhkailuksi, mutta teini-iän myrkyissä ja ehkä muutenkin masentuneena ero voi tuntua hyvältä perusteelta itsemurhalle. Etukäteen puhuminen tai uhkailu ei tarkoita sitä, etteikö tuo oikeastikin olisi suunnitelmissa. Siispä olisi erittäin tärkeää saada tyttö avun piiriin, toivottavasti hänen vanhempansa ovat ottaneet tilanteesta kopin. Jos eivät, niin mm. kouluterveydenhoitajalle, psykologille, kuraattorille tai lääkärille kannattaa puhua asiasta.
Pojankaan kohdalla keskusteluapu ei ole huono idea, tuollaisen uhkailun kohteeksi joutuminen voi olla traumaattista.
Eräänlainen vallankäytön väline tuollainen uhkailukin.
Hienoa, että poikasi kertoi sinulle. Toivottavasti poikasi uskaltaa ottaa etäisyyttä ja tyttö hakea apua. Mihin tyttö päätyykin, ei ole poikasi vastuulla.
Kannattaa heti hakea apua, mielenterveys puolella on olemassa myös matalan kynnyksen palveluita. Ja itse ottaisin puheeksi pojan kanssa tuon asian, suhde ei pitäisi olla sitä että toinen on täysin riippuvainen toisesta.
Onko tässä nyt sitten kyseessä kiltimpi vai jännempi nainen?
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää sanahelinää tytöltä.
Nämä ovat juuri vaarallisia neuvoja. Ei, tasapainoinen nuori ei tapa itseään seurustelun päättymisen vuoksi, mutta näissä tapauksissa onkin taustalla paljon muuta. Tytöt voivat todella huonosti nykyään ja sitä pahaa oloa lisää se, ettei heidän pahaa oloaan oteta todesta.
Juuri tällaisten tilanteiden takia on niin tärkeää pitää läheiset ja luottamukselliset välit lastensa kanssa. Ei turhaa valitusta pikkuasioista, vaan todellista tukea silloin kun sitä tarvitaan.
Hyvä että lapsesi luotti sinuun. Olet hyvä äiti!
Miksi menitte heille, ettekä vain soittaneet?