Pojan tyttöystävä uhannut tehdä itsarin jos poika jättää hänet
Oli vielä kieltänyt mun poikaa kertomasta kenellekään eikä varmasti olisikaan kertonut, mutta näin kilometrien päähän, että kaikki ei ole ok. Käytiin sitten pojan kanssa tämän tytön kotona selvittämässä asia. Oli näin äitinäkin ihan kamala tilanne. Toivottavasti tää tilanne tästä nyt rauhoittuu, kun saatiin puhuttua myös vanhempien kesken tämä asia. Ihan p*rseestä kiristää tuollaisella asialla ketään. Munkin näin äitinä on tosi vaikeaa tietää, oliko tyttö tosissaan vai ei, mutta pakko suhtautua tuollaiseen vakavasti etenkin kun näin, miten tuo tilanne mun lasta ahdisti.
Kommentit (61)
Itsemurhauhkailut ovat epävakaan persoonallisuuden merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Uhkailu ei ole syy olla yhdessä, päinvastoin.
Juuri näin. Sano ap suoraan muksulle, että maailma on tyttöjä pullollaan ja tuon kanssa ei kannata jatkaa, vaikka hetken olisikin taas kivaa. Siinä lopulta satuttaa vain itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen uhkaus, silti suurin osa noin sanovista ei ole tosissaan. Hyvä kun kuitenkin selvititte asian, kun alaikäisistä kyse.
Veljeni eka tyttöystävä 15 vuotiaana uhkasi itsemurhalla jos veljeni jättää hänet. Veljeni kertoi meille isosiskoille tämän ja sanoin äidille. Äiti sitten tapasi tämän tyttöystävän äidin ja kertoi tilanteen. Asiat juteltiin ja tyttöystävä suostui eroon ja pysyivät kavereina. Kun tyttö täytti 16v, niin tappoi itsensä ja oli jättänyt veljelleni kirjeen. Veljeni on nyt 45v ja käy edelleen joka syntymäpäivänä ja jouluna hänen haudallaan. Veljeni ei päääse koskaan yli siitä.
Nämä on järkyttäviä juttuja. Toivottavasti veljesi nyt aikuisena ymmärtää, että tyttöystävällä oli varmasti monenlaisia murheita ja mt-ongelmia eikä ollut mitenkään hänen syy, kun oli varmasti lapsi itsekin tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Mun tyttö yritti oikeasti itsemurhaa kun poika jätti hänet. Tuli vessasta toinen ranne auki ja itki hysteerisenä ettei haluakaan kuolla. Tämä kosketti syvästi. Onneksi ap kerroit huolesi tuon tytön vanhemmille. Vaikka meille vanhemmille nuo on pieniä juttuja, ne on meidän teineille koko elämä.
❤️ Huh. Kiitos kun jaoit tämän. Kyllä mäkin uskon, että tein ihan oikein, vaikka poika aluksi vastusti, että ei voida mennä, koska kukaan ei saisi tietää, että hän kertoi mulle. Ap
Tuli kylmät väreet. Nää on raskaita juttuja nuorille (ja vanhemmille). Mä olen nuorena tapaillut yhtä poikaa (ei edes seurusteltu) ja kun sanoin, etten halua mitään kaveruutta enempää, hän uhkasi hypätä sillalta. Ei ikinä onneksi hypännyt, mutta mä en edes uskaltanut kertoa kenellekään.
Hyvä että keskustelitte tytön vanhempien kanssa. Minä tekisin lisäksi vielä lastensuojeluilmoituksen, vanhempien tietäen. Se voi auttaa tytön pääsemistä erikoissairaanhoidon piiriin.
Lapsellani oli kaveri, jolla oli mielenterveysongelmia ja soitteli yökaudet lapselleni, joka yritti auttaa. Kaveri ja vanhempansa olivat olleet kontaktissa mielenterveyspalveluihin, mutta kaverin hoito oli jäänyt jonnekin systeemin rattaisiin eikä jatkokäyntejä järjestynyt. Kun kaveri oli kertonut lapselleni olleensa junaraiteilla kävelemässä, tein lastensuojeluilmoituksen hänestä. Laitoin siihen että tämä lapsi on itsetuhoinen ja erikoissairaanhoidon tarpeessa. Soitin äidille ja kerroin tästä, kaveri ei ollut kertonut mitään vanhemmilleen.
Tyttö oli kieltänyt poikaa kertomasta kenellekään. No nyt tämän tietää lähes koko suomi, kun Ap hölötti tapauksen tänne palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhauhkailut ovat epävakaan persoonallisuuden merkkejä.
Pikemminkin narsismin ja psykopatian
Herää kysymys mitä poikasi on tuolle tytölle tehnyt. Miksi on vakuuttanut tytölle ettei hän selviä ilman poikaasi
Toivottavasti oma ei koskaan satuta itseään poikien takia noin pahasti.
Jos tekee niin on ihan oma asiansa ja päätöksensä. Ei ole terve suhde kun uhkailulla ja kiristämisellä yritetään pitää toinen lieassa, en tuntidi tippaakaan syyllisyyttä jos toteuttaisi uhkauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti oma ei koskaan satuta itseään poikien takia noin pahasti.
Kyllä tuota poikaa on tässä satutettu enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kysymys mitä poikasi on tuolle tytölle tehnyt. Miksi on vakuuttanut tytölle ettei hän selviä ilman poikaasi
Vienyt neitsyyden ja käyttänyt makuualustana. Ei ne teinipojat muuta tytöistä halua.
Ei voi yleistää. Ei kaikki pojat ole tuollaisia. Itsekin olen mieheni kanssa ollut 16-vuotiaista.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö oli kieltänyt poikaa kertomasta kenellekään. No nyt tämän tietää lähes koko suomi, kun Ap hölötti tapauksen tänne palstalle.
Ja sä tunnistit tuon tytön tai tuon pojan tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen uhkaus, silti suurin osa noin sanovista ei ole tosissaan. Hyvä kun kuitenkin selvititte asian, kun alaikäisistä kyse.
Veljeni eka tyttöystävä 15 vuotiaana uhkasi itsemurhalla jos veljeni jättää hänet. Veljeni kertoi meille isosiskoille tämän ja sanoin äidille. Äiti sitten tapasi tämän tyttöystävän äidin ja kertoi tilanteen. Asiat juteltiin ja tyttöystävä suostui eroon ja pysyivät kavereina. Kun tyttö täytti 16v, niin tappoi itsensä ja oli jättänyt veljelleni kirjeen. Veljeni on nyt 45v ja käy edelleen joka syntymäpäivänä ja jouluna hänen haudallaan. Veljeni ei päääse koskaan yli siitä.
Nämä on järkyttäviä juttuja. Toivottavasti veljesi nyt aikuisena ymmärtää, että tyttöystävällä oli varmasti monenlaisia murheita ja mt-ongelmia eikä ollut mitenkään hänen syy, kun oli varmasti lapsi itsekin tuolloin.
Ymmärtää kyllä, mutta silti tuntee jonkinlaista syyllisyyttä edelleen. Tietää ettei ollut hänen syy jne, mutta kun juteltu aikoinaa asioita, niin kertoi, että niin nuorena ei ymmärtänyt näitä asoita, vaikka ymmärsi jotenkin. Kirjeen sisältöä en tiedä, mutta veljeni sanoi ettei kaikki ole niinku pitää ja yritti kaikkensa ja omasta mielestä epäonnistui.
Tuollaiset manipuloivat naisenalut voivat vakavasti vaurioittaa nuoren pojan itsetuntoa.
Toivottavasti tuo äiti ottaa tän asian yhtä vakavasti kuin ap, jotta tyttö saa tarvitsemansa avun. Pojan ei pidä jäädä tytön terapeutiksi.