en jaksa enää.
Jos soitan nyt hätänumeroon, kuinka kauaksi aikaa lapset otetaan huostaan?. Olen henkisesti niin loppu itseni kanssa.
Kommentit (62)
Voi ei! Miksei kukaan ole vastannut vielä sinulle! Täällä neljän pienen äiti lähettää kovasti voimia! Mistäpäin Suomea olet? Soita hätänumeroon, jos sinusta tuntuu siltä! Älä ajattele huostaanottoa. Minä en tiedä vastausta kysymykseesi valitettavasti en tiedä, mutta soita, jos sulla on kova hätä!
Kiireellinen sijoitus, jos sellaiseen päädytään, kestää käsittääkseni enimmillään 30 päivää.
Pelko pois ja näppäile numero. Asiat järjestyy, mutta apua pitää osata pyytää.
Soitat joko hälytyskeskukseen tai lastensuojelupäivystykseen. Hyvä kun haet apua. Selviät kyllä.
Koko elämä vaan kaatui päälle. Ystävät hylkäsi ja perhe ja mies jonka takia ne näin teki lähti myös. Olen viikko tolkulla yrittänyt pyytää apua mutta kukaan ei usko että mulla on huono olla, sanoo että olen vahva kyllä mä pärjään. Näin sanoi myös minun sosiaalityöntekijä. Kukaan ei usko et mä en ole kunnossa. Mä olen hukkumaisillani.
Lapsia ei oteta huostaan, vaan teknisesti termi on kiireellinen sijoitus ja se kestää maksimissaan 30 päivää. Eli ei hätää, et menetä lapsia loppuelämäksi, vaan lapset ovat turvallisessa paikassa sen hetken, kun tilanne selviää ja saat itsesi kuntoon.
Soita ja hanki apua! Lähetän sinulle paljon voimia ja jaksamista!
Pelkään vaan menettäväni lapset kokonaan. Haluan vain itseni kuntoon ja lapsille sen äidin mikä olin ennen. -ap
Entäs kriisipuhelin tai turvakoti?
Hienoa, että tunnistat oman pahanolosi ja jaat tuntemuksiasi meille. Soita kuitenkin ammattiapua, ole kiltti. Yläpuolella joku ehdotti hälytyskeskusta tai lastensuojelupäivystystä. Hätänumero on 112.
Otat nyt ihan rauhassa, asioilla on tapana järjestyä, olet tärkeä lapsille, ne rakastaa sua, aina ja ehdoitta, vaikka muut hylkäis, joskus kaikki uurastus palkitaan.
Tämä on kamalaa kun ei voi muualle pahaa oloaan purkaa. Mut eipä tämä romahdus ole ihme. Kahdeksan vuotta olen yrittänyt olla luja ja hyvä äiti. Nyt se kaikki vaan katosi enkä saa elämästäni enää otetta... -ap
Suome Mielenterveysseuran nettisivulta: Valtakunnallinen kriisipuhelin 0101 95202 ma - pe 9 - 06, la 15 - 06 su 15 - 22. Valtakunnallinen kriisipuhelin tarjoaa keskusteluapua kriiseissä oleville ja heidän läheisilleen. Puhelimessa vastaavat sekä kriisityöntekijät että koulutetut vapaaehtoiset tukihenkilöt.
Soita tuohon numeroon.
Kysessä siis Suomen Mielenterveysseura. N-kirjain oli jäänyt pois.
Lähimmän sairaalan päivystys.Voit soittaa ja kertoa tilanteen suoraan sairaalaan ja kysyä neuvoa. Olen sh.
Et menetä lapsiasi! Äiti, joka hakee apua on yhteistyökykyinen äiti, joka ajattelee lastensa parasta = hyvä äiti. Tämä on oikea askel, hae apua, tunnistat itse tarpeen. Lapsesi kiittävät sinua vielä jonakin päivänä.
Kyllä se sitten selviää. Soita nyt vaan, heti.