Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys itseään suvaitsevana pitäville

Valikoivasti suvaitsevainen
02.10.2021 |

Suvaitsetteko myös uskovaisia, sekasyöjiä, persuja ja vaikka hupilentelijöitä? Vai kohdistuuko suvaitsevaisuutenne lähinnä omat arvonne jakaviin ihmisiin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsen kaikkia noita niin kauan kun eivät yritä vahingoittaa muita ihmisiä.

Vierailija
2/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Se mitä en suvaitse on muiden henkistä tai fyysistä vahingoittamista oman ideologian vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti.

Se mitä en suvaitse on muiden henkistä tai fyysistä vahingoittamista oman ideologian vuoksi.

Suvaitsetko esimerkiksi lentämisen tai lihansyönni rajoittamista?

Vierailija
4/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä pyytämättä tulleet, jotka vahingoittavat auttajiaan?

Vierailija
5/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide kaikesta ei ole tärkeä.

Vierailija
6/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti.

Ovatko nämä kaksi asiaa sun mielestä henkistä tai fyysistä vahingoittamista?

Eri

Vierailija
7/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suvaitse väkivaltaa harjoitti sitä kuka hyvänsä.

Vierailija
8/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti.

Totta tuo, mutta se mitä minä  en sen suvaitse on sellainen suvaitsemattomuus joka kohdistuu ihmisryhmiin joilla huom. väitetään olevan joku ideologia (vaikkei heillä välttämättä mitään sellaista olisikaan) ja joiden sen perusteella väitetään aiheuttavan jotain vaaraa, tai tuottavan jotain vahinkoa ihmisille ( vaikkei mistään sellaisesta nyt välttämättä mitään mainittavampaa selkeää näyttöä olisikaan).

Vierailija
9/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en suvaitse henkistä tai fyysistä väkivaltaa. En myöskään selän takana tapahtuvaa jatkuvaa haukkumista, törkeää ja loukkaavaa puhetta. Enkä (erityisesti) yksityisomaisuuteen kajoamista.

Vierailija
10/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli suvaitsetteko myös haitallisia asiota ja ilmiöitä?

Vierailija
11/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en suvaitse henkistä tai fyysistä väkivaltaa. En myöskään selän takana tapahtuvaa jatkuvaa haukkumista, törkeää ja loukkaavaa puhetta. Enkä (erityisesti) yksityisomaisuuteen kajoamista.

Nyt kuulosti vähän väärältä. Tarkennan, en siis suvaitse yksityisomaisuuteen kajoamista millään tavalla. En myös muuhunkaan omaisuuteen, mutta sillä ei yhtä paljon väliä. Esim hajoittaako yksityisasunnon ikkunan vai kauppakeskuksen.

Vierailija
12/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti.

Ovatko nämä kaksi asiaa sun mielestä henkistä tai fyysistä vahingoittamista?

Eri

Fyysinen väkivalta on tietenkin aina pahempaa, koska siihenhän aina sisältyy myösKIN se henkinen väkivalta  .

(... vai voiko oikein  kuvitellakaan  jotain  lempeitä siinä  samalla jutustelevaa  kasvojen ruhjojaa ja luiden katkojaa ?)

nimim. -'Eri-keeper'-

Vierailija
13/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Olen noita asioita itsekin.

Vierailija
14/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli palstan filosofilta tuore kulma keskusteluun.

Vierailija
15/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilla on esim tapana huutaa joka ikisessä rikoksessa ensi töikseen ihonväriä vaikka heillä ei olisi mitään tietoa tekijästä. Myöhemmin kun paljastuu että kyse oli kantiksesta, eivät todellakaan huuda että sori olin väärässä. Nämä on sellaisia asioita joiden takia persuja ei hyväksytä.

Vierailija
16/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suvaitse. Toi sana suvaitseminen on niin ylimielinen. Vaikka en pidä sinusta ja mielipiteistäsi, suvaitsen että kirjoitat tänne.

Mun mielestäni ihmisillä kaikkiin ulkonaisiin ominaisuuksiin katsomatta, on oikeuksia ja velvollisuuksia. Heikoimmista on huolehdittava, hätää kärsivää on autettava. Jokaisen velvollisuus on ensisijaisesti yrittää huolehtia itsestään ja lähimmistään. Apua saa pyytää mutta avun on oltava väliaikaista. Jos tekee väärin ja rikkoo avunantajan luottamuksen, oikeudet on vietävä pois.

Vierailija
17/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskovaisia - Itse ole spirituaalinen, en uskonnollinen, mutta jokainen uskokoon aivan miten parhaaksi näkee kunhan ei vahingoita ja tuomitse muita

sekasyöjiä - en syö itse eläintuotteita, mutta en tuomitse sekasyöjiä. Mielestäni eläinten syöminen on kyllä väärin, mutta kun aivoihimme on pienestä pitäen koko aja tuputettu , että lihan syöminen on normaalia on lihansyöjät tavallaan ohjelmoitu uskomaan, että ok. Olen itsekin syönyt lihaa lähes kolmekymppiseksi kunnes aloin oikein kunnolla ottamaan asioista selvää ja tajuamaan miten kauheaa lihateollisuus todella on.

persuja - peruista löytyy paljon rasisteja, tätä en hyväksy, mutta muuten jokainen kannattakoon mitä puoluetta haluaa.

hupilentelijöitä - kyllä elämässä täytyy jotain hupiakin olla, mutta toki kannattaa suosia junalla kulkua silloin kun voi.

Vierailija
18/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli suvaitsetteko myös haitallisia asiota ja ilmiöitä?

Vaatisi nyt edes vähän jotain konkretisointia .eli edes jonkun esimerkin antamista tuo sinun kysymyksesi.

Muuten se jää niin abstraktiksi,eli pelkällä tuolla käsitteellä yleistetyksi  että siihen on kerrassaan mahdotonta vastata mitään. 

Vierailija
19/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suvaitse mamujanekkejäuskovaisisahomoja.

Vierailija
20/21 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla on esim tapana huutaa joka ikisessä rikoksessa ensi töikseen ihonväriä vaikka heillä ei olisi mitään tietoa tekijästä. Myöhemmin kun paljastuu että kyse oli kantiksesta, eivät todellakaan huuda että sori olin väärässä. Nämä on sellaisia asioita joiden takia persuja ei hyväksytä.

Keillä persuilla? Niputat jonkun kuvitteellisen joukon päässäsi "persuiksi". Sen PS-puolueen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Itse olen äänestänyt PSää, enkä huutele yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi