Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka vaihtaneet työpaikkaa etätyömyönteisempään yritykseen?

Vierailija
02.10.2021 |

Korona-aika herätti monet, kuinka aikaasäästävää, leppoisaa ja tehokasta etätyö on.

Itse vaihdoin työnantajaa pari kk sitten. Haluan tehdä etänä suurimman osan viikosta, entinem työnantaja vaati paluuta lähityöhön. Ei kaduta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös!

Kyllästytti ettei toivetta kuunneltu, yritin riittävän monesti. Onhan se näin että firma sanelee säännöt, mutta kyllä kannattaisi myös kuunnella henkilöstöä, etenkin jos näyttöä etätyön sujuvuudesta.

Vierailija
2/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako jäädä odottamaan yrityksen muuttumista etätyömyönteisemmäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette jos yritys on ollut etätyövastainen mutta pientä toivoa että tulevaisuudessa voi tulla muutosta? Jäisittekö odottamaan vai reilusti uuteen missä etätyö jo arkea?

Vierailija
4/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei ollut muutosta näköpiirissä vaikka kovasti yritin. Sitten havahduttiin kun irtisanouduin, mutta myöhäistä.

En kertakaikkiaan ymmärrä jos työnkuva on hyvin itsenäinen että miksi istua toimistolla.

Vierailija
5/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Ei ollut muutosta näköpiirissä vaikka kovasti yritin. Sitten havahduttiin kun irtisanouduin, mutta myöhäistä.

En kertakaikkiaan ymmärrä jos työnkuva on hyvin itsenäinen että miksi istua toimistolla.

On sellaisia työntekijöitä, jotka eivät saa etänä mitään aikaiseksi. Heitä on tälläkin palstalla. Yksikin sellainen työyhteisössä tarkoittaa sitä, että kukaan ei sitten voi olla etätyössä, samat säännöt kaikille.

Vierailija
6/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on onneksi etätyömyönteinen, mutta jos pitää vaihtaa työpaikkaa, tämä on yksi asia johon kiinnitän huomiota.

Enkä vain itse etätyön vuoksi: Jos firma ei ole puolessatoista vuodessa onnistunut keksimään keinoja, joilla saa etätyöt toimimaan, ei ole toivoa, että siellä kehittyy mikään muukaan. Tai sitten luottamus ihmisiin on sillä tolalla, että on syytä pysyä kaukana.

Olen itse töissä tekemisissä muutamien eri organisaatioiden kanssa eikä yksikään aio "palata normaaliin". Jo sen vuoksi, että etäaikana on keksitty parempia työtapoja tai työkaluja, joten eivät tietenkään halua palata huonommin toimiviin.

Vierailija
7/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työnantaja vaati tekemään etätöitä, joten vaihdoin työpaikkaa. Ei minulla ole rahaa alkaa maksamaan ekstrahuoneesta, jonka etätyöpiste vaatii.

Vierailija
8/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sellaisia työntekijöitä, jotka eivät saa etänä mitään aikaiseksi. Heitä on tälläkin palstalla. Yksikin sellainen työyhteisössä tarkoittaa sitä, että kukaan ei sitten voi olla etätyössä, samat säännöt kaikille.

Voiko tyhmempää periaatetta olla enää olemassakaan kuin tuo? Kuka ihmeen aasi toimii vieläkin noin ja ampuu itseään tuolla tavalla nilkkaan? Jos yhden takia tehdään tuollaisia toimenpiteitä, se tarkoittaa sitä, että suuren joukon tuottavuus ja tehokkuus laskee. Eikö tuo ole itsestään selvää, että tuossa tehdään enemmän vahinkoa kuin saadaan mitään hyötyä aikaan? Ja mikään ei edes takaa sitä, että se yksi konttorilla tekisi työnsä.

Yhden takia ei tuollaisia pidä tehdä. Jos yksi ei saa töitään tehtyä - oli se sitten konttorilla tai etänä - niin sitä asiaa selvitellään sen yhden kanssa. Töiden toistuva tekemättä jättäminen nyt on muutenkin täysin laillinen irtisanomisperuste, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa. Mutta mitän tyhmempää en kyllä keksi kuin se, että sen yhden takia heikennetään koko muun yrityksen työskentelyä. 

Vierailija
9/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tyhmempää periaatetta olla enää olemassakaan kuin tuo? Kuka ihmeen aasi toimii vieläkin noin ja ampuu itseään tuolla tavalla nilkkaan? Jos yhden takia tehdään tuollaisia toimenpiteitä, se tarkoittaa sitä, että suuren joukon tuottavuus ja tehokkuus laskee. Eikö tuo ole itsestään selvää, että tuossa tehdään enemmän vahinkoa kuin saadaan mitään hyötyä aikaan? Ja mikään ei edes takaa sitä, että se yksi konttorilla tekisi työnsä.

Yhden takia ei tuollaisia pidä tehdä. Jos yksi ei saa töitään tehtyä - oli se sitten konttorilla tai etänä - niin sitä asiaa selvitellään sen yhden kanssa. Töiden toistuva tekemättä jättäminen nyt on muutenkin täysin laillinen irtisanomisperuste, niin asiassa ei ole mitään ongelmaa. Mutta mitän tyhmempää en kyllä keksi kuin se, että sen yhden takia heikennetään koko muun yrityksen työskentelyä. 

Juuri tämä.

- Meillä olisi yksi heikosti suoriutuva työntekijä, mitäs tehdään.

- Ootas mä mietin. Hei keksin! Heikennetään niiden kaikkien hyvin suoriutuvien työoloja!

Vierailija
10/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä.

- Meillä olisi yksi heikosti suoriutuva työntekijä, mitäs tehdään.

- Ootas mä mietin. Hei keksin! Heikennetään niiden kaikkien hyvin suoriutuvien työoloja!

Ai kauhiaa kun kuulostaa tutulta🤣

Lähtijöitä onkin sittemmin ollut reippaasti. Miksihän🤣

Vierailija
11/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitin pomolle, että en enää tuhlaa aikaa työmatkoihin. Työ on paljon tehokkaampaa häiriöttömässä työympäristössä, kotona.

Vierailija
12/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien työnantajiin ei vaan tehoa pelkkä ilmoitus. Ja pakko mennä toimistolle jos käsky käy.

Vierailija
13/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyössäkin on omat ongelmansa, jos samat on aina etänä ja he eivät ole tekemässä omaa osuuttaan pakollisista toimistorutiineista kuten arkistointi ja postinkäsittely. Muut saavat olla skannamassa joillekin superetäläisille posteja sähköpostiin, kun yksi ei viitsi nähdä vaivaa käydä työpaikalla,

Vierailija
14/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitin pomolle, että en enää tuhlaa aikaa työmatkoihin. Työ on paljon tehokkaampaa häiriöttömässä työympäristössä, kotona.

Asennevamma

Vierailija
15/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistot ovat pullollaan niitä, jotka eivät saa mitään aikaiseksi, kun kaikki aika menee muiden kyttäämiseen tai sosiaaliseen jutusteluun muiden kanssa.

Vierailija
16/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyössäkin on omat ongelmansa, jos samat on aina etänä ja he eivät ole tekemässä omaa osuuttaan pakollisista toimistorutiineista kuten arkistointi ja postinkäsittely. Muut saavat olla skannamassa joillekin superetäläisille posteja sähköpostiin, kun yksi ei viitsi nähdä vaivaa käydä työpaikalla,

Tämä on fakta! Puolet päivästä meni siihen, että piti availla muiden postia ja skannata niitä jokaiselle omaan sähköpostiin. Ihan kun ei muuta tekemistä olisi.

Vierailija
17/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta! Puolet päivästä meni siihen, että piti availla muiden postia ja skannata niitä jokaiselle omaan sähköpostiin. Ihan kun ei muuta tekemistä olisi.

Sitten otat esihenkilön kanssa puheeksi, että meillä on tällainenkin työtehtävä ja minä voin sen kyllä tehdä, kun olen ainoa toimistolla käyvä, mutta sopisiko, että Pirkko ja Riitta tekevät enemmän näitä asiota, mitä voi tehdä myös etänä?

Jos se ei sovi, kannattaa vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
18/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen aktiikkisessa museotoimistossa sitä ollaan töissä, kun tuollaisia määriä käsitellään kirjepostia?

Vierailija
19/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kirjeposti ja varsinkin paperilla arkistointi? Työpaikkasi on tainnut unohtua jonnekin menneille vuosikymmenille...

Vierailija
20/36 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vaihdoin. Meillä tultiin vähän vastaan: max 2 etäpäivää viikossa, joista kumpikaan ei saanut olla maanantai tai perjantai :D toimistolla ei omia paikkoja joten osa joutu istumaan keittiössä tai ties missä puhelinkopeissa, ei mitään järkeä pakottaa ihmisiä samaan aikaan toimistolle.

Nyt saan tehdä uudessa paikassa täysillä etää, silloin tällöin toimistolla piipahtaen.