Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva alkanut tavujokeltaa, voiko sanoa vahingossa

Vierailija
24.11.2014 |

"Äiti"? Siinähän on kaksi eri tavua.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun tyttö 1,5v neuvolassa oli ensin pitkään ujona hiljaa ja ei edes hei sanonut. Sitten yhtäkkiä sanoi: minä osaan laskea kymmeneen ja laski 1-10.

Vierailija
22/22 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 8kk. Paljon eri tavuja (eniten sanoo ma-ma ja mä-mä) ja yhtäkkiä ma-ma-ma tykityksen jälkeen totesi ihan selkeästi ääi-ti.

En ajatellutkaan että ryhtyy heti puhumaan, mutta se oli jotenkin niin epäuskoinen hetki etten tiedä kuvittelinko koko asian :D t.ap

Kyllä kai 8kk voi jo sanoa ihan oikeita sanoja. Perhekerhossa oli yksi lapsi joka varmaan n. tuossa iässä (en muista enää tarkkaan mutta selvästi alle 1v) sanoi jo useita sanoja. Sen vanhemmat kyllä puhuikin sille tosi paljon ja selitti joka asiasta mikä mikäkin on, joten ehkä sillä oli vaikutusta?

Nuorempi tyttäristämme puhui 8 kuukauden ikäisenä parin sanan lauseita, kymmenen kuun iässä jo 3-4 sanan lauseita, kumpikin pojista oli yli kahden vuoden ennen yksittäisiä sanoja äidin ja isin lisäksi. Sillä miten paljon puhutaan lapsella, voi jonkin verran vaikuttaa, mutta ei mahdottomuuksiin.

Täällä oli kerran ketju, missä äiti ihmetteli, puhutteko lapsillenne, ennen kuin he oppivat puhumaan :) Sisarensa oli vaatinut puhumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla