Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se, että joku yleismaailmallisesti sanoo, että sijoittamisella tienaa varmasti, niin valehtelee

Vierailija
01.10.2021 |

Paljon on niitä, jotka aina hehkuttavat laittavansa rahaa sijoituksiin, jotka tuottavat koko ajan varmasti. Tällaistahan sijoitustoiminta ei voi isossa kuvassa tietenkään olla näistä puheista huolimatta. Kaikkihan vaurastuisivat, jos se asia näin aina menisi. Jotta joku sijoitus voi tuottaa, niin käytännössä se tarkoittaa sitä, että jonkun muun sijoituksen jossain toisaalla on käytännössä kaaduttava tai oltava sijoittajilleen epäedullinen. Ei olemassa olevan rahan määrä koko ajan vain valtoimeneen kasva, vaan se vaati tasapainoa. Jos joku tuottaa, niin jossain toisaalla on pakko mennä huonommin.
Tämä on vähän sama kuin sanoisi, että jokainen voi lukea varmuudella lääkäriksi, jos vain on tarpeeksi ahkera.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen ei ole nollasummapeliä. Se ei tarkoita että kun yksi voittaa niin toinen häviää.

Juuri mikään tässä maailmassa ei ole nollasummapeliä. Yleensä on kyllä voittajia ja häviäjiä, mutta eivät ne voittajat voita saman verran kuin häviäjät häviävät.

Jos kukaan ei voi voittaa kuin muiden kustannuksella, olemme yhtä köyhiä kuin nälkävuonna 1868. Eihän kukaan ole voinut saada lisää muuten kuin jonkun toisen kustannuksella.

No nyt tulee sen verran paksua köyttä, että jatka vaan Nallen viiksille laukeamista ja jätä historia muille.

Onko elintasosi korkeampi kuin keskimäärin Suomessa nälkävuonna 1868? Jos on, kenen kustannuksella olet sitä nostanut?

Heheeee! Jatka niitä historian kirjojen lukemista... oot aika pihalla. 

Voin kertoa sulle lisää tuosta vertauksesta, jos olet niin tyhmä, ettet muuten ymmärrä.

Muista verenpaine!

Muista aivot ;) :D

Vierailija
82/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittaminen ei ole nollasummapeliä. Se ei tarkoita että kun yksi voittaa niin toinen häviää.

Juuri mikään tässä maailmassa ei ole nollasummapeliä. Yleensä on kyllä voittajia ja häviäjiä, mutta eivät ne voittajat voita saman verran kuin häviäjät häviävät.

Jos kukaan ei voi voittaa kuin muiden kustannuksella, olemme yhtä köyhiä kuin nälkävuonna 1868. Eihän kukaan ole voinut saada lisää muuten kuin jonkun toisen kustannuksella.

No nyt tulee sen verran paksua köyttä, että jatka vaan Nallen viiksille laukeamista ja jätä historia muille.

Onko elintasosi korkeampi kuin keskimäärin Suomessa nälkävuonna 1868? Jos on, kenen kustannuksella olet sitä nostanut?

Olen seurannut sinun hajautettuja "vihjeitäsi" ja samalla minun elintasoni on noussut hyvistä nauruista, joita oot aihauttanut. 

Joten juu, typerys, luulen että olen kaiklla mittareilla parempi kuin KESKIMÄÄRIN 1868.

Sä varmaa idiootti luulet, että 1868 on jotain KESKIMÄÄRÄISTÄ mitattu... voi ku oot säälittävä.

Siis... Mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut sinun hajautettuja "vihjeitäsi" ja samalla minun elintasoni on noussut hyvistä nauruista, joita oot aihauttanut. 

Joten juu, typerys, luulen että olen kaiklla mittareilla parempi kuin KESKIMÄÄRIN 1868.

Sä varmaa idiootti luulet, että 1868 on jotain KESKIMÄÄRÄISTÄ mitattu... voi ku oot säälittävä.

Mitattiin tai ei, keskiarvo on olemassa. Oli jo 1868. Luuletko, että asia lakkaa olemasta, jos sitä ei mitata?

Jos melkein kaikilla menee paremmin kuin 1868, talous ei ole nollasummapeliä. Nollasummapelissä voi voittaa vain muiden kustannuksella.

Olenko typerys väittänyt, että olisi? Lähinnä nauranut sulle ja sun historiahöpötyksille. :D

Vierailija
84/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis... Mitä?

Katsos, koetan laskeutua juttuineni sun tasolle. VAikeaa on, mutta hyvä on suunta. ;)

Vierailija
85/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei. Varmuus tarkoittaisi ikiliikkujan keksimistä.

Vierailija
86/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitattiin tai ei, keskiarvo on olemassa. Oli jo 1868. Luuletko, että asia lakkaa olemasta, jos sitä ei mitata?

Jos melkein kaikilla menee paremmin kuin 1868, talous ei ole nollasummapeliä. Nollasummapelissä voi voittaa vain muiden kustannuksella.

Olenko typerys väittänyt, että olisi? Lähinnä nauranut sulle ja sun historiahöpötyksille. :D

Istu alas, hengitä syvään ja koeta kuvitella kaunista maisemaa. Kyllä se siitä.

Vierailija
87/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, me tärkeät osinkohajauttajat haluamme juuri vauvapalstalla häpäistä itsemme ja kertoa vaktoja asioista!

Miksi täällä provoillaan meidän älyä vastaan?

Vierailija
88/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istu alas, hengitä syvään ja koeta kuvitella kaunista maisemaa. Kyllä se siitä.

Ei vielä, odotan sulta vähän huumoria. Mukava ilma kyllä ulkona ;)

Vierailija
89/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään ihme, että täällä kannustetaan sijoittamaan. Ilman niitä jotka eivät osaa sijoittaa, ei sijoittaminen olisi kannattavaa.

Suurin osa häviää, ja ne rahat siirtyy harvojen taskuun. Se on kapitalismia, ja kapitalismista se muoto missä myydään toisille täyttä tyhjää, eli osakkeita.

On tavallisempaa, että pörssin yleisindeksi nousee kuin että se laskee. Tästä seuraa, että jos umpimähkäisenä ajanhetkenä valitset jonkin osakkeen noppaa heittämällä ja myyt sen vuoden kuluttua, myyt sen todennäköisesti joskaan et varmasti voitolla.

Vierailija
90/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamiseen pitää perehtyä. Naurattaa aina kk-sijoittaminen ja siitä hokeminen. Mitä järkeä on sijoittaa yhtiöön sen ollessa Ath? Edes kk-sijoittamisella.

En minäkään ymmärrä tuota kuukausisijoittamishokemaa. Ei kai osakkeita osteta ihan summamutikassa ihan vaan sen takia, että kuukausi. Eikö tarkoitus ole ostaa niitä silloin kun halvalla saa ja myydä kun saa hyvän hinnan? No mä tosin olen ihan aloittelija, joten en mä mistään mitään tiedä

Tuossa on vaan sellainen pieni ongelma, että vasta jälkikäteen voi varmasti sanoa ostiko/myikö halvalla vaiko kalliilla...

Ei-ammattimaista kauppaa tekevä "tavallinen tallaaja" saavuttaa keskimääräisesti paremman tuoton ostamalla säännöllisesti kerran kuukaudessa kuin yrittämällä ajoittaa ostonsa siihen hetkeen kun hinnat ovat alhaisimmillaan. Päiväkauppaa tekevät ammattilaiset ovat asia erikseen, eikä homma aina heiltäkään onnistu.

Vierailija
91/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole mikään ihme, että täällä kannustetaan sijoittamaan. Ilman niitä jotka eivät osaa sijoittaa, ei sijoittaminen olisi kannattavaa.

Suurin osa häviää, ja ne rahat siirtyy harvojen taskuun. Se on kapitalismia, ja kapitalismista se muoto missä myydään toisille täyttä tyhjää, eli osakkeita.

Suurin osa sijoittajista voittaa, keskimäärin 8% vuodessa Helsingin pörssissä, Jenkkipörssissä hiukan vähemmän.

Vierailija
92/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamiseen pitää perehtyä. Naurattaa aina kk-sijoittaminen ja siitä hokeminen. Mitä järkeä on sijoittaa yhtiöön sen ollessa Ath? Edes kk-sijoittamisella.

En minäkään ymmärrä tuota kuukausisijoittamishokemaa. Ei kai osakkeita osteta ihan summamutikassa ihan vaan sen takia, että kuukausi. Eikö tarkoitus ole ostaa niitä silloin kun halvalla saa ja myydä kun saa hyvän hinnan? No mä tosin olen ihan aloittelija, joten en mä mistään mitään tiedä

Tuossa on vaan sellainen pieni ongelma, että vasta jälkikäteen voi varmasti sanoa ostiko/myikö halvalla vaiko kalliilla...

Ei-ammattimaista kauppaa tekevä "tavallinen tallaaja" saavuttaa keskimääräisesti paremman tuoton ostamalla säännöllisesti kerran kuukaudessa kuin yrittämällä ajoittaa ostonsa siihen hetkeen kun hinnat ovat alhaisimmillaan. Päiväkauppaa tekevät ammattilaiset ovat asia erikseen, eikä homma aina heiltäkään onnistu.

Periaatteessa kai noin mutta tällä kokemuksella sanoisin, että aina ei ole hyvä ostaa. Esim. vaikka nyt viime heinäkuussa ja elokuussa lähes kaikki osakkeet olivat kovissa hinnoissa. Nyt on jo huomattavasti halvempaa.  Olet varmaan pannut tämän merkille.

Ja nyt jotkut jopa povaavat romahdusta. 

Vierailija
93/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sijoittaminen tarkoita "kaupan  tekemistä". Sijoittaa voi ihan vain ostamalla ja istumalla sen jälkeen käsiensä päällä.  Minulla on varmaankin suhteessa 1 myynti 20 ostoa kohden.

Vierailija
94/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, joten vastaan tietämättä josko joku on jo tästä sanonut.

Sijoittamalla yhtiöön, joka maksaa voittoja ulos osinkoina, sijoittaja tienaa vuorenvarmasti. Yhtiön syy olemassa ololle on tuottavuus ja tällöin voittoa tulee.

Itse sijoitan ja saan koko ajan tuottoa eli tienaan, joka ikinen vuosi. Se mitä tapahtuu sitten, kun joku joskus hamassa tulevaisuudessa käteistää salkkuni, on toinen asia, mutta tällä hetkellä tienaan... koko ajan.

Vierailija
95/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sijoittaminen tarkoita "kaupan  tekemistä". Sijoittaa voi ihan vain ostamalla ja istumalla sen jälkeen käsiensä päällä.  Minulla on varmaankin suhteessa 1 myynti 20 ostoa kohden.

Kauppaa se on ostaminenkin.

Vierailija
96/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kavereita, jotka niin kehuvat sijoituksiaan. Kaikki niistä silti aamuisin kuudelta heräävät ja töihin lähtevät. Lisäksi on velkaiset asunnot ja jopa autot osamaksulla ostettu. Selvästi ovat vaurastuneet joo Minullakin on kavereita, jotka niin kehuvat sijoituksiaan. Kaikki niistä silti aamuisin kuudelta heräävät ja töihin lähtevät. Lisäksi on velkaiset asunnot ja jopa autot osamaksulla ostettu. Selvästi ovat vaurastuneet joo 😂😆🤣 Huh huh, ku meinaa tulla ureat housuun nauramisesta.

Vierailija
97/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole varma keino vaurastua. Nekin, jotka perehtyvät siihen huolella, tejevät virhesiirtoja.

Eu sijoittaminen sovi kaikille ja varsinkaan se ei tuota kaikille. Voit myös menettää paljon.

Ei vakaisiin yhtiöihin sijoittaminen ole vaikeaa. Kasvuyhtiöissä ne rahat menetetään jos jossain

Itse asiassa suuret voitot tehdään juuri kasvuyhtiöillä. Tuoton määrä on sidottu riskiin. Jos et ota riskiä, et saa voittoa. Vakaat yhtiöt, kuten Sampo, voivat sössiä oman touhunsa todella perusteellisesti, kuten on nähty Sammosta. Se ei ole vieläkään noussut katuojastaan verrattuna 4 vuoden takaiseen tilanteeseen eikä loppua edelleenkään näy tälle taaperrukselle.

Ne firmat, joilla rahat kuitenkin todennäköisimmin menetetään, ovat ns. senttiosakkeita, joita ostetaan pikavoitto mielessä. Niistä melkein tietää jo etukäteen, ettei noilla voi kuin hävitä, mutta  toisaalta niissä houkuttaa jättivoiton mahdollisuus. Suurin osa kasvuyhtiöistä on kuitenkin aivan eri tason firmoja, kuten nyt Qt tai Revenio Suomessa ja jotka tosiaankaan eivät ole mitään senttiosakkeita.

Kasvuyhtiöitä ei kannata pelätä. Ja se, että luottaa vanhoihin vakaisiin yhtiöihin voi hävittää rahat aivan yhtä hyvin.

Toki suuret voitot tehdään kasvuyhtiöillä, JOS yhtiö onnistuu! Mutta voi myös mennä konkkaan. Toki vakaissa yrityksissä voi bisnes sulaa alta, mutta esim. ruokaa, vakuutuksia, pankkipalveluja tarvitaan aina. Knnattaa valita ala jonka tuotteita tarvitaan aina, jos vakaan yhtiön tj ns. kusee homman, alta aikayksikön se on potkut takamukseen saaneena ja seuraava sisään. Eli kyllä tj ja hallitus pyrkii eteenpäin pörssiyhtiössä yleensä.

Vierailija
98/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitin aikanaan Talvivaaran osakkeisiin ja hävisin yli 100%, kuluineen. En myöskään usko näihin voittoihin. Jälkikäteen voi sanoa, että jos olisit silloin sijoittanut näihin, niin nyt olisit miljonääri. Mutta kun sijoitusta ei voi tehdä jälkikäteen. Todennäköisyyksillä leikkiminen on toisten rahoilla leikkimistä.

Minullakin on yksi yhtiö lähes 100% miinuksella, mutta se ei tunnu missään kun ei ole ainut johon olen sijoittanut.

Vierailija
99/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tarkoitus ei olekaan rikastua sijoittamisella, vaan saavuttaa se taso että tuotoilla tulee toimeen. Vaikka vaan ihan minimaalisesti eleskellen. Helpompihan se toki on jättää sijoittamatta jos ei ymmärrä ja kehitellä kaikenlaisia syitä miksei kannata sijoittaa, jos ei perse kestä riskinottoa.

Mitä sä oikein selvität? Ihan kuin sä oisit jotenkin kova tyyppi, kun "perse kestää riskinottoa"? 

Mitähän säki oot kehitellyt, mikset käytä tätäkin aikaa "kehittelemään kaikenlaista"

Ja juu, ihan hirveän kateellinen olen.

Jonnekin sisimpään sinulla nyt selvästi kuitenkin ottaa. Miksi olet niin vihainen?

Vierailija
100/122 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti sijoittaisin, kun olis varaa...muutaman sataa on osakkeissa, parempi sekin kuin ei mitään. Ei haittaa jos katoaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan