Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤HELMIEN ALKUVIIKKO (ma-ke)¤¤¤

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapset nuhassa ja ollaan tämä(kin) päivä ihan vaan kotona. Tänään ois alkanut esikoisen kerho (kesätauon jälkeen), mutta ajattelin, että ei viitsi häntä sinne puolikuntoisena viedä. Huomenna ehkä sitten.

Mä en edelleenkään käsitä tota Helmiä tai sen unia. Toissa aamuna heräsi klo 6.48, eilen klo 8.45 ja tänään taas klo 6.48. Eilen nukahti vasta puol 11, joten aika lyhyiksi jäi taas yöunet. Klo 8 asti pidin sängyssä, mutta möyri vaan siellä, vaikka tuntui ihan väsyneeltä. Nyt on sitten nukkunut kohta 2 h ekoja päiväunia, vaikka yleensä alkaa tähän aikaan vasta nukkumaan niitä. Tosi hankalaa, kun joka aamu pitää herätä eri aikaan ja heräämisaika vaihtelee monesti just tolla 2 tunnilla. Herääkö muiden vauvat yhtä epäsäännöllisesti?

Meillä meni viikonloppuna 2 yötä tosi hyvin. En niistä siksi " uskaltanut" edes kirjoittaa, kun tiesin, että alkavat sitten mennä taas huonommin. No, viime yönä Helmi heräsikin sitten ekan kerran jo klo 2.30 eli jo 4 h yöunille nukahtamisen jälkeen. Mutta pe-la välisenä yönä Helmi heräsi alkuyöstä (tai meille se oli vielä iltaa) pari kertaa, mutta sen jälkeen, kun mä menin nukkumaan, niin ekan kerran vasta joskus klo 4.30 ja söi sinä yönä vaan kerran. Toissayönäkin heräsi vissiin vaan kerran tai ainakin söi vaan kerran. Mutta viime yönä söi taas sen 2 kertaa. Mun piti pysyä tiukkana ja olla imettämättä johonkin klo 5 saakka, mutta en öisin jaksaisi kuunnella huutoa, joten mielummin sitten imetän sen 2 kertaa ja nukun muun ajan kuin kuuntelen huutoa tunti kaupalla. Katsotaan, jos jaksaisi yrittää joskus myöhemmin. Noi 2 heräämistä on kuitenkin aika vähän siihen nähden mitä esikoinen heräili 2,5 v ikään saakka.

Eipä muuta tällä kertaa...

T:Fassiloora ja Helmi (6,5 kk)

Vierailija
2/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime viikon puolesta välistä Elsan kans mummulassa. Ja hyvin meni, meidän neition aurinkoinen tapaus, bussilla mentiin ja tultiin reilu kaks tuntia ja kertaakaan ei tullu onneks surua puseroon.

Öistä on ollu puhetta. No meilläkin neiti edelleen heräilee useasti ja aina muka kamala nälkä. No keksin sit antaa ekana herätyksenä velliä pullosta, ja sitä meni 2dl kirkkaasti ja viel huikka tissiä päälle. Sen voimin neiti sit nukkuikin pitemmän p' tkän. Eli mä sit mietin, et onko sil tosiaan nälkä aina yöllä vai onko vaan tottunut syömään yöllä. Vai eikö multa muka tule maitoa? Tota en oikein usko, kun kuitenik sieltä puristamalla saa suihkuamaan maitoa. No jatkan viel tutkivaa toimintaa vellipullon kanssa, jos yöt paranis.

Miten teillä muuten puolvuotiaat toimii jos pidätte seisomassa lattiaa vasten? Hyppiikö vai seisooko tukevasti. Ja kumpi on niin kuin " oikein" . Meillä neiti seisoo todella tukevasti ja nauttii siitä, mut serkkutyttö hyppii ´ja seisoo vaan varpaankärjillä... Mietinkin nyt, et kyl kai niiden hyppiäkin pitää sylissä vai onko tää nyt vaan ihan miten vaan juttu. Esikoinen katos.

=)

Terkkuja Minnalta ja Elsalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas meillä hiljaista, miekin eilen kirjoittelin tuonne vanhaan pinoon .

Me siis kotiuduttiin eilen ja sepostus jos joku haluaa lukea löytyy vanhasta pinosta !

Mä tulin lääkäristä, tuomio kaularangassa jotain vikaa. Kävin samalla kuvissa -onneksi Oskari nukkui rattaissa sen aikaa niin ei tarvinnu huudattaa. Saan torstaina vastaukset. Mullahan on rintarangassa myös vikaa ( oikealle skolioosi) joten nyt sitten löyty ihan uusi alue. Ilmankos pää ei oo kääntyny 5 viikkoon kunnolla ja kipua on niin alhaalla että ylhäällä selässä. Varmaan joudun taas hoitoon jotta saadaan nikamat kuosiin. Tylsää, mä vihaan niitä nuksauttajia kun pitäs koittaa olla niin rentona mut sitä sitten jäkittää siinä päydällä . Ja sitten saa kärsiä aina pari päivää päänsärystä.

Meille tuli sitten niitä hampaita -Oskari huuti kun hinaaja, annoin suppoa että helpottaa. Nyt on kamala nuha -kuuluu muistaakseni asiaan.

Ulkopukeutumisesta vielä, jokohan haalarit on kellään käytössä ? Mä pidin jo tuolla veneillessä ja olen myös hiekkalaatikolla pitäny . Huomaan vaan ettei meidän leveyksillä ole haalareita näkyny . Musta on niin ihanaa kun tulee syksy ja sitten talvi. Pääsee oikeesti rinteeseen ja lappiin. Viime talvihan jäi luonnollisesti väliin.

Tissittelystä sen verran että tänä aamuna jäi väliin kun oli niin kiire -mies lähti uuteen työpaikkaan, esikko eskariin ja me lääkäriin. Eihän tuo jäppinen ollu moksiskaan vaan nukku tosiaan autoon ja ihan tyytyväisenä veti unta aamupuurolla ! Nyt vasta sitten ruokaa ja ruoan päälle tissiä. Joskohan mekin siis saataisiin rytmiä kuntoon.

Jep turinoita ja onhan noita mutta jätän tilaa muillekin ;)

Minkki ja pikkukippari

Vierailija
4/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Helmi yleensä seisoo hyvinkin tukevasti, kun " seisottaa" . Pysyy hetken aikaa tukea vasten (esim. sohvapöytä on aika hyvällä korkeudella) seisomassa, jos siihen laittaa. Toisinaan sitten myös hytkii ja hyppii, kun pidetään seisomassa.

Helmillä ei ole vielä ollut haalaria päällä. Täällä on melkein joka päivä ollut ainakin 20 astetta lämmintä, joten hiki taitaisi haalarissa tulla. Yleensä Helmillä on ulkona lyhythihainen body + huppari tms. ja jotkut suht ohuet housut. Yleensä kuitenkin on avan nukkunut rattaissa, kun ollaan ulkona. Tai puistossa ollaan niin, että Helmi nukkuu ja sitten kun herää, alkaa neidillä olla nälkä, joten lähdetään sitten kotiin. Odotan kyllä innolla, että saisi alkaa pukemaan syysvaatteita lapsille =)

Helmi on nyt syönyt aika paljon kiinteitä päivän aikana ja illallakin usein ihan kunnon annoksen puuroa, joten meillä ei ainakaan pitäisi nälästä olla öisin kyse. Olen ihan 99 % varma, että Helmi syö yöllä rintaa pelkän tavan vuoksi. Mutta syökööt. Niin kauan kun sitä tapahtuu vain 2 kertaa yössä, en jaksa alkaa vierottamaan yösyötöistä.

Edelleenkään ei ole saatu päätettyä sitä PK-seutulaisten tapaamista. Mä edelleen ehdottaisin, että nähtäis nyt kerrankin siellä Sanomatalossa, niin mä ja Kuumetta päästäis mukaan. Miten ois vaikka ens viikon torstai? Mikä ois hyvä aika?

Hyvä, kun Helmi heräsi äsken ja on vielä pinnasängyssään, niin esikoinen on siellä nyt soittamassa yhtä soitintaan (en muista sen nimeä). Helmi taitaa tykätä, kun on ihan tyytyväinen.

T:Fassiloora edelleen ja Helmi

Vierailija
5/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans Wilma alkanut heräilemään 2 kertaa yössä syömään ja tuntuu, että sillä on oikeesti nälkä. Vetäsee tuttipullon maitoo niin hätäseen. Päivällä en oikein saa ruokaa saati maitoa menemään. Oon siis umpikujassa tän syömisen kanssa, mitekä vaihtaisin rytmin niin, että ruoka maistuisi päivällä?

Wilma siis tässä noin kolme viikkoa sitten nukkui yöt läpensä heräämättä ja söikin aika reippaasti, meillä tosin ruokailut silloin maistelu asteella, määrät pieniä. Eikä KOSKAAN ennen oo itkeny yöllä, edes vauvana nälkäänsä. Mutta nyt nää kolme viikkoo herää noin 4 h välein ja itkee hurjasti niin kauan, että saa maitoo. Tuttikaan ei auta, monesti itkee tutti suussa. Ei mua yö heräämiset haittaa, mut jos neiti ei meinaa kunnolla syödä päivällä, niin se alkaa haittaamaan.

Ollaan ny yritetty rytmittää päivääkin, mut ei maistu niin ei. Hampaita ei vielä oo, oisko se syynä?

Olen miettinyt, että minkälaista vaatetusta sitä nyt syksyllä tarttettaisi ulos? Joku " tuulipuku" vai? Välikausihaalari? Mitä teillä on ostettuna/saatuna?

Meillä on nyt käytetty sellasta adidaksen aika paksua gollece pukua, jonka alla lyhyt hihanen body. Tänään pistin vaunuihin makuupussin.

Niin, kuka antoi vinkiksi, että Brion kombi- vaunujen ratasosaan voi laittaa sen kantokopan kuomun? Kuinka? Yritin asettaa,mut en saanu sitä pysymään.

Meillä on vielä kova kantokoppa käytössä, mutta Wilma kun herää ja jos ollaan just kaupoilla tai lenkillä, ei oikein kovin pitkää aikaa viihdy selällään, tarttis päästä istuun.

Onko kellään sitä pehmeää katokoppaa? Pystyykö sen kanssa nostaan selkänojaa istuvampaan?

Meillä tänään vauva-muskari ja tällä viikolla alkaa Mll järjestämä vaavinkaiset. Kiva päästä näkemään uusia vauvoja ja ikätovereita!

Iloisia syyspäiviä! -maruzella-

Vierailija
6/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiviä kaikille!

Eli päätin lauantai iltana että me lähtään Konstan kanssa Ouluun mummolaan viikoksi. Mies jatkaa vielä tämän viikon pitkiä työpäiviä ja ajattelin ettei meidän oo mitään järkee kyyhöttää kotona kahestaan :D

MATKAKERTOMUS- ONNELLINEN LOPPU :D

Viime yönä kello oli soimassa 2:15 että ehditään hyvin linja-autoon joka lähti lahdesta helsinki-Vantaan kentälle 2:45. Hups ja keikkaa, heräsin kun kellonviisarit osoitti 2:33.

Onneksi olin laittanut kaikki kamat eteiseen valmiiksi, poika vaan turvakaukaoon ja menoksi. Osaatte varmaan kuvitella miltä näytin uus lyhyt tukka pystyssä kun sitä yritin vedellä vähän oikoa!!!! :D

Ajettiin reilua ylinopeutta kaupungin läpi ja asemalle päästyämme linkusta ei näkyny jälkeäkään!Ei muuta ku perään, jos vaikka ehdittäis saada se kiinni ennen moottoritietä. Mies kyllä urhoollisesti lupasi viedä vaikka perille asti jos ei muuten onnistu :D

VIIMEISELLÄ pikavuoropysäkillä ennen Lahti-Helsinki moottoritietä linkku oli ottamassa jotain miestä kyytiin ja me vilkutettiin pitkiä valoja koska - yllätys yllätys- autossa ei toiminu TÖÖTTI! Mä olin ihan hermona ja sanoin ukolle että juokse nyt enneku se ehtii lähtee ;)

VIUH, kohta istuttiin sitte linja-autossa, Konsta silmät selällään että mitä tää tällänen vauhti keskellä yötä tarkottaa! Se oli niin huvittavan näkönen!! Mä olin tietenki etukäteen ajatellu että Konsta herää vasta Oulussa ku pappa tulee kentältä haken meitä....

Kentälle ehdittin ajoissa ja sain jopa juotua aamukahvit samalla kun konsta viihdytti ravintolan muita asiakkaita kikattelemalla ja hymyilemällä virne korvissa. Ja kello oli siinä vaiheessa 4:30...

Sitte kun päästiin koneeseen, poika nukahti samalla seknnilla mun syliin ku kone lähti nousuun ja NUKKU KOKO MATKAN! Onneksi, sain ostettua toisen kupin kahvia, sämpylän ja luin vielä iltapäivälehdenkin siinä samalla.. JA KAIKKI YHDELLÄ KÄDELLÄ!!! :D Eli onnistuu sekin....

Kone laski ja poika heräs, pappa tuli hakeen ja päästiin mummulaan jossa alkoi heti uusien temppujen näyttäminen.. Mulla oli silmät näin XX, takana 2,5h yöunia..:)

Loppu hyvin, kaikki hyvin. ehkä oli ihan hyvä että lähdin lyhyellä varotusajalla koko reissuun, ei ehtiny aatella että " onnistuukohan se lapsen kanssa" Tosi hyvin meni ja lentoemot oli tosi huomaavaisia. (mainostettakoon että kyseessä oli BLUE1) Konsta sai jopa lelun sieltä, semmonen " avain nippu" vähän niinkuin fisher pricen avainten tyylinen :)

NUKKUMISESTA: Konsta nukkuu edelleen syömättä koko yön. Iltapuuron ja tilkan maitoa saa joskus 20-21 ja sitte alkaa ite nukkumaan omassa sängyssä pupun kanssa.Herää n 7-8 aamulla saa maidon pullosta ja on hereillä hetken... leikkii, jumppaa ja selittää..:)

Sit uudestaan aamu-unille ja herättyä saa puuron.

Eli tosi ihana rytmi ja on olu jo kauan!

LELUISTA: Konstalla on enemmän semmosia pikkuvauvojen leluja ku isojen poikien leluja... Oon nyt ostanu joitaki semmosia " kehittäviä" , joissa on jotain ideaa. Mutta en oo vieläkään keksiny niin kiinnostavaa mikä voittaisi lampunjohdot... *repii hiuksia päästään* :D

Sitte ihana juttu mistä on pakko hehkuttaa-> kerroin miehelle tallinnan kylpyläloma suunitelmista marraskuulle ja se ilmoitti etä voidaan lähtee vaikka heti ku sopiva viikonloppu osuu kohdalle. Ja aluksi oli tarkoitus jättää konsta mummolaan hoitoon mutta siihen että otetaan mukaan.Saadaan kerranki olla koko perhe yhdessä ja monta päivää, ILMAN että kukaan pyytää talkootöihin yms.

Nyt tästä tuli ihan luvattoman pitkä sepostus muta asiaa näytti riittävän eikä näillä kannettavan näppäimillä ookkaa niin vaikeeta kirjottaa mitä aluksi kuvittelin!!!

SIte ku poika herää taidetaan käyttää Oulun kaupungin hyvää palvelua hyväksi ja mennään ilmaiseksi kaupunkiin linja-autolla! Lahdssahan tätä etua ei ole raittaiden kanssa matkustaville...... :(

Ps: Lisäsin n 15 puuttuvaa kirjainta, ei tää niin helppoa ollutkaan.....

napero ja konsta

Hyvää maanantain jatkoa kaikille!!!

Vierailija
7/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkahveja hörpin ja lueskelen pinoja. Aaro nukkuu. Veikko on naapurissa tämän kuun ajan koko päivän. Meillä on kyllä tosi kivat päivät ja hyvä rytmi Aaron kanssa nyt kun päästään uloskin päivisin eikä tarvi sitä yhtä uhmista koko ajan kieltää. Veikkokin viihtyy loistavasti naapurissa kun on kavereita.

Aarolla oli sitten se korvatulehdus. Katoin perjantaina että sillä oli niin tuskaset ilmeet kun pistin makuuasentoon, että ajattelin, että pitää käydä näyttämässä ennen viikonloppua ja ihan selkee tulehdushan siellä oli. Onneksi tuo kuuri on vaan viis päivää, huomenna loppuu. Poika on päivä päivältä taas aurinkoisempi ja jaksaa leikkiä itekseenkin. Aarohan oli sillonki ihan rauhallinen eikä juuri itkeskelly kun se korva oli tulehtunut. Lääkärikin ihmetteli, että miten reipas ja kiltti poika. Meillä on muuten tollanen lentokone kuin tuossa yläpuolella lentää, siitä se tykkää kovasti. Sitten on kans legon traktori ja formula-auto, ja niillä se ajelee kans tosi mielellään. Lauantaina ostin muuten sellasen muotoiltavan renkaan Aarolle, se toimii vähän niinku noi rubiikinkäärmeet, jos muistatte vielä ne ;). Nappasin ihan heräteostoksena sen kun halusin ostaa Veikolle junarataan pattereilla toimivan veturin ja sitten piti olla Aarollekin jotain. No, siitä renkaasta on tullu ihan älyttömän mieluinen Aarolle, se painii sen kanssa ja hihkuu ilosta kun näkee sen. Sen saa väännettyä vaikka kahdeksikolle ja sitä on kiva pureskella ja siitä kuuluu kiva helinä.

Mulla olikin oikein shoppailuviikonloppu. Perjantaina kävin yhden raskaana olevan kaverin kanssa keskustassa, siis Hgissä, kiertämässä kauppoja ja syömässä Mayassa. Ostin H&M Kidsistä taas mielettömän kassillisen vaatteita Veikolle, käyn aina kerran vuodessa ostamassa koko vuoden vaatteet, kun en voi sietää sitä kaupoissa kiertelemistä. Lauantaina piti vielä käydä pojan kanssa kattomassa kengät ja välikausihaalari. Niistä en tingi, vaan ostetaan aina laatua niin, että poika on ite mukana, että tulee varmasti hyvät ja hyvänkokoset. Veikolla oli puolivuotiaana vaunussa aina vaan villapuku (hupullinen), kypärälakki, kintaat ja töppöset. Se nukkui makuupussissa lampaantaljan päällä, pehmeessä kopassa, kovilla pakkasilla pistin vielä peiton. Mutta ei siis mitään muuta vaatetta sisävaatteiden päälle kuin tuo villapuku ja sitten jalkoihin, käsiin ja päähän jotain. Silti sillä oli monesti hiki. Aarohan ei tykkää nukkua vaunussa, eli luulen, että puen sen ihan haalariin sitten kun tulee kylmempi. Meilläkinhän on täällä vielä ihan shortsi- ja t-paitakeli. Aarolla oli tänään neuletakki, neulehattu ja villasukat ja kuuma oli. Meillä ei käytetä enää koppaa vaunuissa. Aaro on melkein koko matkan puoli-istuvassa asennossa ja tuossa loppumatkasta nostan sen ihan istualleen kun meinaa kyllästyttää. Ihmeen hyvin se jaksaa koko matkan kiukuttelematta vaikkei meillä täällä oo muuta kattottavaa kuin peltoo, Ingmanin rekkoja ja satunnaisia traktoreita. Luulen, että alkuun pidetään välikausihaalaria ja talvella sitten ihan toppahaalaria. Saa nähdä mitä keksin sitten tuon viiman suhteen, meillä on täällä aina tosi kova tuuli.

Meillä Aaro herää edelleen kerran, pari aamuyöstä. En tiedä miksi, mutta niin se tekee joka yö. Maitoa ei oo annettu enää kuukauteen yöllä eikä se sitä tahdokaan, vaan rauhottuu heti tutilla. Viikonloppu ja viime viikko oli kyllä tosi rankkoja kun Veikko itkeskeli pitkin yötä flunssaansa ja heräs hirveen aikasin aina. Eilisaamu oli kyllä kaiken huippu kun se sai ihan mielettömän uhmakohtauksen 5.50. Tahto maitoo, puuroo, telkkaria, satua, jne. Vaan kun mentiin jääkaapille niin " EI!" ja huus ku päätä ois leikattu. Naapurit varmaan tykkäs. Se yks yö, mikä ois muuten saatu viime viikolla nukkua, niin tietysti oli niin kamala ukkonen, että herättiin siihen ku suoraan päällä jyrisi vaikka kuinka pitkään. Ikkunat vaan helisi.

Aaro ei edelleenkään yritä liikkeelle ollenkaan. Siitä on kiva vaan näperrellä leluja. Kun pidän sitä jaloillaan, notkistelee se polvia, niinku joku oikein cooli hiphoppari ;) Ymmärtää kyllä selvästi että tästä pistäs sitten joskus osata kävellä, ja yrittää tehdä jotain sen tyylisiä liikkeitä, mutta ei oo jaloissa vielä potkua ollenkaan.

Voi ei, Minkki, sun rintaranka- ja kaularankaongelmat kuulostaa ankeilta! Toivottavasti saat apua kipuihin!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Vilja

Vierailija
8/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin jo lauantaina loppuviikon pinoon pitkät tarinat, mutta sitten tää kone vetäs ihan jumiin, enkä saanut sitä tekstiä lähtemään. Alkoi ottamaan niin aivoon, etten jaksanut kirjoittaa uudestaan vaan suljin koko pa***n! Yritetään nyt uudelleen paremmalla onnella.

Meillä Joona on jo maistanut pillimehua, ei tosin minun aloittestani...Annoin Veetille pillimehun torstaina, että saisin laitettua tavarat valmiiksi kaupunkiin lähtöä varten. Kohta Joonan sängystä alkoi kuulua yskimistä ja kun menin katsomaan, niin Veeti valutti vadelmamehua Joonan naamalle! Ylpeänä vielä kertoi antavansa pikkuveljenkin vähän maistaa=) Joona lipoi huuliaan tyytyväisen näköisenä...

Kiitos Marcelille viime viikkoisesta shoppailuseurasta, oli mukava nähdä! Me ei olla käyty vielä allergiatesteissä, menemme vasta ensi viikolla, koska saan silloin anopin hoitamaan Veetiä, ettei tarvi raahata sitä mukaan.

Adalmiina: Kävimme viime viikolla allergialääkärillä ja hän sanoi että joissakin tapauksissa maitoallergia aiheuttaa korvatulehduksia, mutta se on melko harvinaista. Ei kuitenkaan tyrmännyt ajatusta siitä, että maitoallergialla olisi tekemistä Jontun korvakierteen kanssa. Sitä yhteyttä ei ymmärtääkseni ole pystytty varsinaisesti tutkimaan. Nyt sitten olen itse maidottomalla ruokavaliolla. En aio hakea Almironia ennen kuin saan sen lausunnon Kela-korvauksia varten, sikahintaista se korvike ilman sitä kela-korvausta! Paljonko Almiron Pepti-paketti muuten maksaa sitten, kun saa ne korvaukset?

Onnea Oodille uudesta vauvasta=) Mun mies haaveilee joskus ottavansa nöffin. Onhan ne ihania palleroita!

Meillä on syöttötuolina kaksi sellaista perinteistä, joista saa myös matalan pöydän ja tuolin. Toisen haimme nyt miehen vanhemmilta lainaksi, se on ollut siellä Veetiä varten. Pitäisi Ikeasta hakea Veetille sellainen korkea tavallinen tuoli, joka ei kuitenkaan ole syöttis. Mä olen ollut tohon meidän syöttikseen kyllä tosi tyytyväinen.

Yritin antaa Jontulle tänään ekaa lertaa broiler-kasvissosetta, ei uponnut. Jauheesta tehty riisipuuro päärynäsoseen kanssa on meidän pikkumiehen suosikki. Ja vettä se joisi tuttipullosta niin paljon kuin vaan antaisi. Veeti aina kysyy saako hänkin imettää pikkuveljeä(=antaa vettä pullosta).

Palailen...

nonnu ja ipanat

Vierailija
9/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herätään joka aamu tasan 07 -ihan sama mihin aikaan mennään nukkumaan. Oskari kyllä orjallisesti sammuu illalla 20 aikaan. Iltapuuron huutaa aina 19 ja siinä sitten pesut ja pisut ja tisut . Yöllä on ottanu tavaksi herätä 03 jolloin tosiaan en jaksa kuunnella huutoa vaan annan sitten tissiä. Sitten saattaa 05.30 vielä herätä tai ei. Meillä auttoi se unikoulu 4 yötä siihen että loppui ne turhat heräilyt alkuyöstä joita oli 5 kertaa. Näin on ihan hyvä ainakin nyt. Jotenkin sitä ajattelee että eihän nyt pieni jaksa aamuun asti vaan välitankki on otettava.

Meillä ei seisota vaan varvastellaan jos yrittää esim sylissä seisottaa ja jalat on niin huterat ettei ne niin edes pysy.

Kotiäidin arkea -mies tosiaan lähti töihin, ei oo vielä tullu joten aika kovaa hommaahan tämä ns säännöllinen työ on ( teki ennen omaan tahtii töitä ) joo meillä on tänään ollu kaikkea omituista kotiäitiyteen liittyvää -ruoan laittoa ( en yleensä tee vaan mies) käyty kaupassa ( se tehdään yleensä yhdessä ) Kyllä selkä huuti tuskaa kun kannoin Oskun toisessa käsivaressa ja toisessa oli 10 kilon kauppakassi 3 kerrokseen. ja sitten hain tytön eskarista ( senkin hoitaa mies ) Jep mitähän muuta -kamala vaatehuolto ollu menossa reissun jäljilta sekä imuri odottais tuolla. Että ihan työpäivä ollut ;) Kuinkas sitä ennen onkin päässyt tosi helpolla ;) Ja kuinka s sitä nyt pystyykin tekee kaikkea vaikka onkin 2 lasta.

Olohuoneesta kuuluu hä-tä huuto joten palaillaan

Mie edelleen

Vierailija
10/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitte keksin ongelmaan ratkaisun. Oon jo pitemmän aikaa yrittäny syöttää Konstalle Pikakaurahiutaleesta tehtyä puuroa säästääkseni valmispuurojen karseista hinnoista. Se on vaan yökkiny monesta yrityksestä huolimatta ja olin jo ihan epätoivonen.

Tänään annoin sit mummulan kaapista AamunHyvä hiutaleesta tehtyä puuroa ja suu oli auki ku linnunpoikasella.. hmm.. mistä sit lie johtuu :)

Alko muuten yö unille jo puol kasi.. viime öinen reissaaminen tais olla niin rankkaa.

Vierailija
11/33 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen ylihuomenna töihin! Tosin vaan yhdeksi päiväksi tuuraamaan. Mies hoitaa poikaa, kun on vapaalla. Vähän jännittää, että osaako sitä enää mitään!! Siitä on yli vuosi, kun viimeksi olen ollut töissä...Hui! :)

Meidän Onni on ollut ihan pienestä asti tosi jämäkkä poika. Se on jo kauan seissyt sylissä tosi tomerasti, kun on pitänyt käsistä kiinni. Lattialla se ottaa " oikeita askelia" , välillä on varpaillaan ja välillä koko jalalla. Selinmakuulta Onni nousee tosi hyvin istumaan, kun pitää käsistä kiinni. Nykyään pyrkii jo ihan seisomaankin. Kiinnihän siitä on kuitenkin pidettävä....

Konttausasennossa edelleen huojuu, ryömi ei oikeaoppisesti vaan möyrii ja pyörii. Taitaa jäädä koko ryömiminen välistä...

Ihan mahdottoman vilkas se tuo Onni nykyään on. Sillä on oikein villi päällä aina välillä. Tänäänkin otin videokuvaa, kun jätkä paukutti antaumuksella kirjahyllyn vetolaatikkoa auki-kiinni-auki ja välillä räpelsi dvd-soitinta. :)

Minä olen meidän perheessä ykkönen, edelleen. Aamullakin jos Onni näkee sängystään, että lähden huoneesta pois esim. lämmittämään maitopulloa niin se saa ihan kauheen huutokohtauksen! Ja se saattaa leikkiä leluillaan ihan tyytyväisenä kunnes näkee minusta vilauksen niin samantien alkaa se kiljuminen... Välillä vähän rasittavaakin..

Meillä oli myös joku aika sitten tuo, että Onni heräsi yöllä huutamaan nälkäänsä vaikka oli jo ollut öitä syömättäkin. Se meni sitten kuitenkin ohi itsestään. Pakkohan se oli ruokkia, kun nälkä oli. Nyt Onni on monena iltana syönyt ensin kiinteitä ja sitten vielä ennen nukkumaan menoa(n.klo 21) sen n. 400ml velliä/maitoo!! Ja seuraavan kerran on syönyt aamulla klo6.

Huvitti nyt illallakin, kun vein Onnin nukkumaan ja se etsi sitä hyvää uniasentoaan niin sen mahasta oikein kuului semmoinen loiske, kun se oli niin pullollaan velliä! :)

Ääks! TAAS se tuo kello on jo noin paljon!! Huomenna saan taas toimia pikkusisaruksilleni (7v. & 9v.) lapsenlikkana niin pitäis olla virkee!!

Nukkumaan kiireesti... -Kumppari & vellimaha Onni-

Vierailija
12/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on sit eka syysflunssa täällä, viime yönä nukuttu noin 4 h ja osissa sekin..pikkasen väsyttää ja nenä punottaa. Dunsku kiukuttelee kun ei saa hengitettyä kunnolla ja väsyttäis ja tuttikin haittaa ja ja ja ja ja

Kiva juttu tää flunssa, no meneehän se ohi mut kyllä syö naista.

Miehellä just työputki ni mun on sit heräiltävä ettei ukko nuku duuniin...

Seisomisesta oli puhetta, meillä on noustu seisomaan tukea vasten jo kohta kuukauden verran, tukevasti töröttää ja sivuaskeleet on tullut nyt viime päivinä, sohvaa vasten on kiva kulkea ja lentää peffalleen. Jos käsistä kävelyttää ni välillä varvastaa, välillä ei. Ei kyllä tarviis vielä kävellä metriäkään, on nimittäin omat tekmiset aika vähissä. Koko ajan saa huhuilla tyttöö ja juosta perässä.

Eilen kun kävin kävelyllä niin kaks narkkia oli just piikittämässä itteensä semmosella vilkkaalla metsätiellä. Mua alko oksettamaan ihan sairaan paljon, mulla oli just huumeneuloista saatu piikkikammo kun olin about 20. Mä asuin silloin ulkomailla ja astuin ruiskuun, kengät lensi kaaressa roskiin ja siitä tuli hirvee kammo...yäk yäk.

Mä lähden nyt teetä keittämään kun on kurkku ihanan karhee!!!

Kuumetta ja räkänokat

Vierailija
13/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka sanoi käyttävänsä(tai vauvalla käyttävänsä ;)))

pampersin active fit:iä???? mä eilen ostin semmosen paketin ja ihan susia. kahden tunnin päästä vaippa ihan pissanen ja märkä sisäpinta.....kuinka useen te sit vaihdatte ko. merkin vaippaa???? Ei oo nimittäin ne halpis Lidl vaipat noin useesti vaihdettavissa..

Mä olin nimittäin siinä uskossa et pampersit on vaippojen rolls royce, no ei tod ole....murrrr meni rahat hukkaan!!!

Vierailija
14/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko olla mahdollista, että 6,5kk ikäinen istuu? Tänä aamuna näin sen omin silmin -mies on sanonut, että on istunut jo jonkin aikaa, mutta en ole uskonut. Tänään Leo tosiaan istui lattialla ja puuhasi lelujensa keskellä (siis istui sillai kuin tähänkin asti eli nojaa yhteen käteen). Yhtäkkiä nosti tukikäden irti lattiasta, eikä kaatunut. Meikäläinen sitten kiljuu täällä miehelle, että " se istuu! Se istuu!" ja mies vastaa sellaisella " mä tiedän" -äänellä, että johan se on istunut aiemminkin. No en tiedä, voiko tuota vielä laskea istumiseksi ilman tukea, kun ei kuitenkaan pysy siinä kovin kauaa?

Leo on kanssa ollut aina tosi jämäkkä ja jäntevä. Sylissä on seissyt varmaan 3-4kk ikäisestä jo tukevasti omiin jalkoihinsa tukien ja 5-kuisena alkoi sellainen tauoton hyppiminen. Että koko ajan pitäisi vaan saada pomppia ylös-alas. Lienee hyppykiikulla osuutta asiaan? Leo seisoo vähän sekä-että eli tukevasti kantapää maassa, mutta välillä sitten varvastelee. Neuvolassa kuitenkin sanottiin, että hyvin laittaa jalkapohjan maahan eli ei ole siitä varvistamisesta huolta, joka kaiketi vaikeuttaisi seisomaan oppimista?

Muuten meille kuuluu aika tasaista. Leo on ollut kaiken kaikkiaan aika lutunen, kun se on alkanut taas kovasti jutella. Ihan selvästi hokee anna-anna! Vaativaa sorttia? Ja myös nän-nän-nää tulee sujuvasti.

PK-seudun treffeistä kyseli Fassiloora -mä voin hyvin tulla Stadiinkin. Torstai ensi viikolla (onko se 14.9?) passaa ihan hyvin. Onko muita innostuneita Sanomataloon, keskustaan tulemaan? Kellon ajoista varmaan joku klo 13 olis hyvä meille.

Nyt nostelemaan pikku-ukkoa sängystä kun sieltä kuuluu jo jokellusta.

Oodi ja Simppu

Vierailija
15/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta: meillä on ko.merkki käytössä ja ollaan yli-super-tyytyväisiä. Ihan paras vaippa... siis meille.

Ei yhtä ainutta reunavuotoa ole ollut ja pinta pysyy kuivana. Hyvin menee yön läpi eli sen 11-12h yhdellä vaipalla.

Tässä sen näkee -mikä sopii toiselle, on huono toiselle :-D

Vierailija
16/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans Active fit käytössä ja ollaan myös tyytyväisiä, pysyy kuivana, eikä oo tullu reunavuotoja. Mut niinkun Oodi jo mainitsi yks käy yhelle ja toinen toiselle...

Wilma kans seistä jöpöttää ja hyppiikin. Koko jalkapohja on maassa. Neiti on kans ihan pienestä pitäen tykännyt vaan seistä sylissä, ja ollut tosi jäntevä.

Viljaalle olen unohtanut laittaa lohtuhalit edesmenneen rakkaan ystävän johdosta! Se on varmasti kamala paikka, meillä se on vielä joku päivä edessä...

Mitäs sitruunalle ja devilille kuuluu?

Sateista tiistaita täältä Ylöjärveltä -maruzella-

Vierailija
17/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ääni poissa. Eilen oli vallan kokonaan ja nytkin vain kähisen tyyliin Paula Koivuniemi. En ole enää kipeä, mutta ääni vain temppuilee.

Piti kommentoida miljuunaan asiaan, mutta nyt lyö pää ihan tyhjää.

Mulla on perjantain se rinnan pienennysleikkaus. Hiukan jännittää. Enemmän olen kuitenkin innoissani :) Toivottavasti toipuminen sujuu hyvin. Meillä on mieletön kaarti ilmoittautunut hoitamaan Inkeriä koska minä en saa pariin viikkoon nostella mitään. Kiva antaa vierestä ohjeita, saas nähdä kuinka se multa sujuu. Ehkä olis parempi, että mun kädet sidottaisiin seläntaakse....

Inkeri ikenet on täynnä nystyröitä, hampuja tulossa. Pullero ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen känkkyrä ollut vaikka kovasti tuntuu ikeniä kutiavan ja kuumottavan. Edes yöuniin ei ole tämä asia vaikuttanut vaan nukkuu edelleen hyvin ja heräämättä. Näyttää hiukan siltä, että meidän neidin hyvää tuulta ei horjuta juuri mikään. Nälkäänsä saattaa hiukan kitistä, mutta sekin on aika harvinaista. Inkerin lempiherkkua on tällä hetkellä paprika. Annan hänelle ison siivun mutusteltavaksi ja se on joka kerta yhtä ihanaa =)

Istumisesta kyseli...ööh...Oodi(?). Voi istua jo 6,5 kuisena. Meillä esikko istui itse 6 kuisena. Inkeri ei vielä pysy ihan itse, mutta yritys on kova. On tuo meidän neiti niin punkerokin jotta voi mennä jokin aikaa ennen kuin istuu/ryömii/konttaa/seisoo :) Kävelytuoli ja vauvakeinu on meillä nyt todella IN.

Täytynee jatkaa kotihommia, silitys ja siivous kutsuu...plääh.

Birdy ja Bullero

Vierailija
18/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs vielä kalenteri kattoo läpi.

Voi todellakin jo istua itse 6,5 kk, mun eka tyttö istui jo 4,5 kk itse ja Dunsku oli about 5kk...

Mä tänään kävin pikku kenkiä kattomassa, ehkä mä ostan semmoset leikkikengät näin syksyyn..lindexillä tai mikä se toinen on..oli semmoset vauvojen kumpparit..tai sit ihan oikeet kumpparit kokoo 19 mut ne olis mega isot. Jokut prkeleen kengät/töppöset on saatava kun kohta varpaat jäätyy..tai ei nyt ihan vielä kuitenkaan.

Josko tää meidän tyttö sit pissaa eri kulmasta tai litrakaupalla kerralla,ettei vaipat riitä ;)))))

toinen paula k täälläkin-kuumetta-

Vierailija
19/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans aktive fitit käytössä ja mä olen supertyytyväinen :) Oli jo esikolla ! Koko 3 nyt käytössä ja varmaan käytetään vielä pitkään. Tosiaan niiku oodi tokas toinen käy toiselle jne.

Mulle soitti lekuri sit niistä kuvista, murr mä joudun taas nikamien aukasuun -vidu et sattuu varsin kun kyse on kaularangasta. pakkohan se on mennä kun lukot ei itsestään aukea ja särky on jo ihan h***vetinmoinen ! Tänä aamuna teki tiukkaa nostaa Osku pois häkkisängystä. Josta tulikin mieleen

Kuinka moni on jo laskenut häkkisängyn pohjan alemmas ? Tai alas asti ? Meillä ei nimittäin ole vielä laskettu kun jäppinen ei liiku kovin saatika nouse taikka istu. Pitäis varmaan kohta sitten jo laskea kai ?

Rinnanpienennys leikaukseen onnea Birdylle :) Mä voisin sitten kun imetys on ohi mennä suurennusleikkaukseen ;)

Lapset leikkii niin nätisti tuolla lasten huoneessa että on ihan omituista kun ei tarvitse roikottaa tässä kirjoittaessa Oskaria toisessa käsivarressa. Oskari kun tykkää aina naputella samalla.

Meillä on muuten paljon sellaista yhdessä nysväämistä, Oskari oikein pyytää nysväämään .pitää kutitella, halailla ja päristellä ja pyöriä ja nenitellä . Onko muilla samanlaista ? Meistä se on oikein hauskaa :) Saa poika ainakin läheisyyttä riittävästi..

Mä meen siivoo -kamala sotku meillä ja huomenna tulossa vieraita

Niskakenonen Minkki

Vierailija
20/33 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kuudetta päivää. jonkun sortin flunssa kai sillä on kun rohisee ja välillä vaikea hengittää. ei ole mitään muutosta tapahtunut suuntaan taikka toiseen. kurja katsoa kun toisella on hankala olla. välillä kyllä leikkii ihan muina miehinä. yöt menee vaihtelevasti. viime yönä yski ja jouduin kääntämään pari kertaa mahalta selälleen kun oli kääntynyt. Konsta ei siis itse osaa vielä kääntyä mahalta pois. Ei kylläkään itkenyt asentoaan, mutta en uskalla tukkoisena jättää mahalleen. Kerrankin laittoi kasvonsa suoraan patjaa vasten ja olisi jatkanut unia siinä..

Me laskettiin pinniksen pohja pari viikkoa sitten varotoimenpiteenä. Kyllä se varmaan kannattaa nyt viimeistään tehdä, jos pikkuinen vaikka keksiikin keskellä yötä miten seisotaan. Meidän naapurin poika oli oppinut nousemaan pystyyn heti seuraavana päivänä kun oli oppinut konttaamaan.

Minäkin ostin sellaisen syperhyperdyper teknisen haalarin kokoa 80cm sillä seurauksella, että pikku herra on hukkua siihen. Mutta en uskaltanut pienempääkään ottaa kun nyt on 69cm ja 74 cm sisävaatteet ihan sopivia.

Mutta jos jollakin on hyviä vinkkejä flunssan hoitoon niin otetaan vastaan. Tähän osti on kokeiltu lähinnä höyryhengitystä.

Sitten olen vähän stressanut syksy/talvivaatetuksesta. Jonkin verran siitä onkin ollut puhetta mutta hyviä pukeutumisvinkkejä saa antaa edelleen. Jotenkin sitä on esikoisen äitinä ihan pihalla. Onneksi täällä on paljon kotiäitejä naapurissa, mutta niillä on niin paljon lapsia ja vanhoja vaatteita, ettei ne oikein osaa pelkistää, että mitkä on oleellisimmat.

Flunssankarkotussäteitä!

nippu&konsta