***ELOISAT -06 alkuviikosta (ma-ti)***
Kommentit (36)
Nuhaista sellasita! Meillä muut, patsi onneksi ei vauva, nuhassa. Nyt mies ja esikoienn päikkäreillä....ja vauva kanssa. Itse ei voi oikein mennä makuulleen, kun nenä ja korvat menee heti tukkoon...kiva.
Lämpimät onnittelut kaikille vauvansa saaneille!!!!!
Enpä ole paljoa kerennyt palstailla, sen verran teettää töitä tuo 2,4 v tyttö ja tuo reilun 6 vkoa vanha pikkupimumme.
Vauvan päivät vaihtelee kovasti. Välilllä, kuten tänään hän nukkuu miltei koko päivän, toisinaan taas ilalla tuntuu, että olen kantanut häntä koko päivän. Selkä ja hartiat ovatkin aika huonossa jamassa...
Huggis- liina meillä käytössä, on kyllä tosi hyvä! Oltiin pari viikkoa sitten jo Ikaalisten kylpylässä ja Ti-Ti nalle talossa. Siellä liina oli vallan verrraton. Saipahan tuo esikoinenkin vähän extra kivaa tekemistä... Se näissä päivissä rankinta onkin, kun pitäisi koko ajan keksiä esikoiselle tekemistä, ja jos vauva sattuu olemaan huonommalla tuulella, se on aika vaikeaa... Ja tuolla esikoisella on myös jonknlainen 2vee uhma ja jotain mustisoireita myös. Ei osoita niitä vaarsin vauvalle, mutta kaikkea ei sallittua häiriökäytöstä on kovasti havaittavissa. Välillä kyllä tän mamman hermoa koetellaan! Mutta aikansa kutakin, eiköhän näistä päivistä aina jotenkin selvitä. Kyllähän rakkaus noita lapsia kohtaan kuitenkin on niin suurta ja vahvaa, että yhdet (tai siis sadat) kiukut kestetään :)
Pikkkuneito kasvaa ihan silmissä. Neljän viikon iässä oli lähtöpainoon tullut kilo painoa ja yli 5 cm mittaa lisää. Esikoinen painoi saman verran kaksikuisena (lähtöpaino lähes sama)
Meillä ristiäiset 17.9. Tänään juuri soittelin ja olin aikeissa tilata kahviservettejä nimellä varustettuna. Mutta mietin vielä, nimilaatan teettaminen maksaa 20 e ja liinojen hinta päälle. Kun muuta käyttö ei tuolla laatalla varmaan ole, niin mietin vielä , josko otan vain tavalliset kasteliinat. (joita läytyy myös usempaa ja kivoilla teksteillä ja kuvilla varusteltuna)
Viikonloppuna kävin ostamassa itselle mekon ristiäisiin..eli sekin stressi ohi..
Jahas, taidan vastatu tuohon kutsuun, joka kuuluu pienemmän lapsemme huoneesta...
Hyviä vointeja!
Katzu ja pikkupimu 6vkoa ja 4 pvää
Huomaa, että alkaa olla paljon elokuisia paikalla ja vauvat alkavat olla " isompia" ja jää aikaa pinoiluunkin.
Meillä viime yö oli taas kamala. Vauva söi 6 kertaa! 11 ja aamu puoli 8 välillä. Omat unet jäi vähiin kun en saa heti unen päästä kiinni. Tai ehkä en ole vielä tarpeeksi väsynyt. Tyttö söi vain hetken ja nukahti heti uudelleen, ei ehtinyt kuin muutaman minuutin imeä, sitten uuvahtii niin, että en saanut millään hereille jatkamaan syömistä. Siksipä oli niin nälkäinen heti uudelleen. Tänään päivällä taas meni 4 tuntia kun vauva yritti nukkua, nukahti aina 10 minuutiksi korkeintaan, sitten heräsi eikä saanut unen päästä kiinni. Itkee sitten tietenkin väsymystään. Tutti ei kelpaa, haluaisi imeä itsensä uneen, maitoa tulee paljon, kiukustuu kun tahtoisi pikkuriepu vaan lussuttaa lohduksi. Mutta ehkäpä tämä taas tästä jonain päivänä.
KASVUPINO olis ihan kiva, laittakaa pystyyn vaan. Ja PEEVELIKÖ se kyseli synnytyspinosta? Mä mietin kanssa samaa. En ole tänne jaksanut pistää synnytyskertomusta - ainakaan vielä.
Kuka jaksoi vääntää väitöskirjan valmiiksi?! Extrasuperhyperonnittelut sinne.
PISSATTAMINEN: Oletteko kukaan tehneet sitä? Mä olen nyt aika onnistuneesti pissattanut tuota vauvaa. Eilen oli vähän heikompi päivä, vain kahdet pissit tuli lavuaariin. Tänään olen saanut taas kaikki " vangittua" . Mun mielestä toi vauva selvästi tajuaa mistä on kyse... Vai lieneekö mun kuvitelmaa?
Jamssa + tyttö 2vk3pv
Ihan ekaksi ADALMIINALLE onnittelut väikkäristä! Mullahan on sama homma edessä, eli lokakuussa työ painoon ja marraskuussa väitös. Onneksi ehdin saada työn suht koht mallilleen pari viikkoa sitten, mutta onhan tässä syksylle juhlimista, kun ristiäisten lisäksi saa suunnitella karonkkaa (ja jännätä väitöstä).
KUMMIT: hyvä tietää, ettei kummien tarvitse ihan välttämättä olla läsnä. Just eilen pyydettiin ystäväpariskuntaa kummeiksi ja heillä on LA pari viikkoa myöhemmin kuin milloin ristiäiset on tarkoitus pitää. Että hyvällä (huonolla) tuurilla eivät pääse paikalle tai vain mies pääsee :)
IMETYS: viime yönä tuli ekat kunnon satsit maitoa ulos :( Sama homma kuin esikoisella, eli ilmeisesti maitoa tulee niin vauhdilla, että poitsu hotkii ilmaa sekaan ja maha täyttyy äkkiä. Toisekseen kun unenpöpperössä syö, niin ei osaa tarkkailla yhtään kylläisyyttään ja niin oli varmaan desi maitoa meidän sängyllä. Pitäis yrittää pitää kiinni jonkinlaisista syöttöväleistä (esim. > 2 h), mutta se on välillä hankalaa, kun imetysaika vaihtelee muutamasta minuutista kymmeneen minuuttiin ja luonnollisesti lyhyen aterian jälkeen ei montaa tuntia jaksa. Viimeksi tää " pulauttelu" (pikemminkin oksentaminen) taisi loppua n. kuukauden iässä.
HIKOILU: voi julmettu, miten sitä voikaan yön aikana hikoilla - pää on aina ihan märkänä ja joka aamu on pestävä hiukset. Ja toki päivälläkin hikoilen entistä herkemmin :( Enpä muistanut tätäkään asiaa esikoisen ajoilta. Kuulunee asiaan, ODEKO se valitteli samaa?
Auts, piti kommentoida vielä jotain muitakin juttuja mutta unohtui. Siispä tyydyn toivottamaan hyviä öitä kaikille!
Kerttukasperi ja Onni 1 vko 2 pv
tässä lapsoset nukkuu nätisti ja on hetki omaa aikaa. Varmaan tuossa puolenyön aikaan tyttö sitten heräilee syöpöttelemään...ja minä tähtiä näkemään näiden rintojen kanssa. Lisämaidon määrä on vähentynyt koko ajan ja tänään meni enää 30ml. Painokin on hiukan noussut jo ;) Minulla on niin " mukava" neuvolatäti, ettei tee kotikäyntejä :( Siispä pakkauduttiin koko jengi autoon ja käytiin neuvolassa. minulta poistettiin tikit ja tytön paino mitattiin. Vielä on matkaa lähtölukemiin, mutta hitaasti hyvää tulee ja neiti kyllä ilmoittaa, mikäli lisää sapuskaa pitäisi saada ;)
Hih, hiukka samat fiilikset kuin Odella eli kuljen kotona t-paidassa ja pikkuhousuissa (ihan sektiohaavankin takia, että saa tuuletusta). Monet ovat kyläilystä kysyneet enkä oikein uskalla mitään sanoa, kun en mitenkään viittisi vetää housuja/hametta haavan päälle. Nyt kun on vielä onneksi siistinä pysynyt.
Tosiaan tuo kasvupino olisi ihan kiva olla, jos Peeveli sulta intoa riittäisi moinen pistää pystyyn ;)
Air, tyttö 1vko ja poju 12/04
tullaanpas nyt käymään tälläkin puolella.....
minä olen nukuttanut emitin tyttöä nyt ulkona siitä päivästä alkaen kun kotiin tultiin sairaalasta...silloin oli hieman lämpimämpi kylläkin.
jos jollain on oikein hyvä linkki miten kantoliina laitetaan vastasyntyneelle parhaiten niin voisitko ystävällisesti laittaa sen tänne .... minulla ei eminaan jää kädet ollenkaa vapaaksi enää ja olen kuin kädetön ja se ei kyllä sovi luonteelleni!!!!lapsia kun on kaksi muutakin kun tämä vauveliini.
muuten alku on ruvnnut menemään ihan ok. vauva kasvaa kovasti ja arki on ihan jees.
ehkä hieman uuvuttaaa.
nyt aamukahvin pariin!!!!! ja onnea vielä kaikille ...ollaanko jo kaikki synnyttäneitä?????vai onko joku eloinen vielä ilman nyyttiänsä?????
vointeja kaikille!!!!
minttu ja tyttö 13vrk
Voi riivattu tuota vesisadetta...Minä olen laittanut iltaisin ihan erilaisen säätilauksen, mikähän nyt on vialla? Nautin kesän lämmöstä ja auringosta ensimmäistä kertaa varmaan pariinkymmeneen vuoteen oikein toden teolla ja nyt ahdistaa tuo harmaus ja kosteus. Yleensä olen pitänyt siitä , kun syksy on tuonut viileät kelit tullessaan, mutta nyt ei kyllä hotsita yhtään. Ei auta...pakko alistua...
Adalminalle ja Kerttukasperille onnittelut suuresta väikkäriurakasta ja muistakaa nauttia karonkasta koko rahan edestä. Minä olen ajatellut väikkärin tekoa monta kertaa, mutta toistaiseksi nämä viisi lasta ovat pitäneet niin kiireisinä, etten ole oikein saanut mitään toimeksi. Joensuun yliopistossa olisi ollut mahdollisuus tehdä erityispedan laudaturopinnot ja jatkaa samalla väikkäriin asti, mutta milläs täältä kuljet jatkuvasti yli 500 km... Turussa voisi tietty tehdä myös laudaturopinnot, mutta tuo väikkärin teko olisi helpompaa Joensuuhun, siellä kun on erityispedanlaitos ja olen opiskellut Turun luokanopettajakoulutuksen jälkeen siellä erityisopettajaksi. No minulla on ainakin jotain tavoiteltavaa vielä, kun työelämä alkaa ottaa pannuun ja kaipaan katkoa...
Meillä on taas hyvin nukuttu yö takana, kahdella syötöllä puoli yhdeksästä taas tuonne puoli seitsemään, jippii! Kuinkahan kauan tätä herkkua riittää... Meillä on tänään äitiysneuvolassa vauvan punnitus ja minä sovin samalla jälkitarkastusajan itselleni. Mielenkiintoista nähdä paljonko pikku-ukon paino on noussut. Ainakin tuota kaksaria pukkaa leuan alta...
Elämä alkaa vähitellen taas asettua uomiinsa ja mies meneekin huomenna illalla töihin. Kummasti tuo synnytys ja raskaus häviävät jonnekin kaukaisuuten ja päivät vierivät vauhdilla, aamun jälken tuppaa tulemaan liian äkkiä ilta. Pientä haikeutta ilmassa, kun jo käy mielessä kuinka nopeasti kaikki menee...Sitä se on kun vanhaksi tulee:))
Jaaha maitobaari auki...Palaan...
Opemamma ja Vimppa 8vrk
Ilman puolesta mutta muuten jaksellaan aivan hyvin ja minä olen niitä syksyihmisiä jotka nauttii syksyn raikkaudesta ja uskokaa tai älkää, pimeästä! Vauva vielä köllii iskän paikalla hyvin pissantuoksuisena. Varmaan meidän sänky taas märkänä maidosta ja pissasta. Yöt menee mukavasti vaikka vauva söikin viime yönä vähän tiuhempaan. Ei jaksanut
tankkailla illalla. Viime viikolla nukkui 5-6tuntia kun illalla tankkaili tunnin pari. Mut se on nautinnon arvoinen asia jos vauva nukahtaa saman tien yöllä kun on syönyt.
Täällä kans kärsitään yöhikoilusta. Aivan mieletöntä se hien määrä kun pää märkänä yöllä herää. Mietinki tuossa yöllä että viime vauvalta oli vielä
yöpaitakin joskus niin märkänä että jouduin nakkaan sen keskellä yötä pois. Toki päivisinkin tarkenee ihan hyvin!
Meidän vauvakin oli viikko sitten jo ylittänyt reilusti syntymäpainonsa. Painoi tuolloin vajaa kaks viikkoisena 3300g. Ja on kyllä sellanen tisuttelija että varmasti paino nousee humisemalla.
Yks juttu tuli eilen mieleeni ja aion kysyä kun olen usein miettinyt kyseistä juttua ja nyt on paikan päällä äitejä jotka voi vastata. Älkää nyt pitäkö aivan tyhmänä mutta aion olla niin röyhkeä ja udella.
Te äidit jotka laitatte vauvan nukkumaan omaan huoneeseen, miten te raaskitte. En kysy mitenkään syyttävässä mielessä, nostan hattua teille että viitsitte yöllä kömpiä aina toiseen huoneeseen syöttämään.
Kun toiset valittaa ettei raaski laittaa omasta sängystään edes siihen samaan huoneeseen vauvansänkyyn. Itse en saisi nukuttua jos vauva olis omassa huoneessaan. MEillä nyt ei ole raaskittu edes tuota 1,5v poikaa vielä siirtää meidän kammarista pois. Tytöt kyllä nukkuu omassaan.
Nyt vaaditaan keittiössä äitiä...
iuiu
Arki on alkanut, mies meni eilen töihin piiitkän lomansa jälkeen, ja ulkona vaan sataa vettä:(Vähän on alavireinen olo, mutta helpottunut että selvittiin lasten kanssa kolmistaan-ainakin eilinen päivä selvittiin. Tein jopa marjapiirakan ja kerkesin nukkumaan päikkäritkin eilen! Mutta koti on kyllä melkosen sotkunen, en voi olla ottamatta stressiä vaikka miehen kanssa sovittiin että nyt ei tarvi olla tiptop aina, että siivotaan sitte vkonloppusin kun mieskin on kotona. Mutta kun toi sotku ahdistaa...
Poitsu nukkuu mun vieressä yöt, herää pari-kolme kertaa yössä syömään ja kerran vaihdetaan yön aikana yleensä vaippa. Välillä jää kerran yössä vähäksi aikaa valveille, välillä taas jatkaa heti uniaan, eli ei vielä kovin samanlaista kaavaa joka yö kuitenkaan.
Samanlainen tämä vauva kun Jamssa kirjotteli, että tuttia ei suostu syömään ja välillä selvästi itkee harmistuneena kun haluaisi tissiä lutkuttaa ilman maidon tuloa kun masu jo täynnä. Pitäiski olla tossa tissien välissä yksi tyhjä tissi joka pelkästään tarkotettu huvikäyttöön!:)
Tyttö (ensi kuussa täyttää kaksi) on välillä uhmakas ja ruokailut on muuttuneet entistäkin vaikeammiksi. Syö vaan muutaman haarukallisen/lusikallisen ja thats it. Syöttää ei saa, maanittelut ei auta, kielloista saa raivareita. Varmaan mustasukkaisuus ja uhmaikä yhdessä tekevät näin ikäviä juttuja, mut kaippa ne joskus ohi menee. Kyllä pinnaa saan venyttää välillä äärimmilleen, mulla se melko lyhyt ollu aina, nyt on pakko venyä ja venyä8/ Taitaa olla äidinkin kasvun paikka!!
Jep jep, tänä iltana on onneksi jotain kivaa ja erilaista tiedossa, meidän kylälle tulee sirkus!! Mies vie tytön ainakin sinne, minä vielä mietin voisinko vauvan kanssa mennä, lähinnä että mahtuisko vaunuilla ja ettei siellä olis liian kova meteli vauvan korville. Ja oisko rintareppu tai kantoliina parempi siellä, vai vaunut... Haluisin mennä kyllä mukaan, mutta täytyy nyt vielä miettiä onnistuuko.
Mutta nyt, heipä hei kaikille vauvallisille!! Kohtahan täällä ollaan jo kaikki elokuiset!!
Vauvalla alkoi viikonloppuna nuha, oli myös pikkusen lämpöä mutta nyt on ollut jo pirteempi ja nuha enää vaivaa. Olen imenyt niistäjällä välillä sieraimet ja käyttänyt keittosuolatippoja, niistä on ollut hetkellistä apua. Harmittaa kun jo noin pienenä joutuu nuhasta kärsimään...´Mutta on jo parempaan päin. Mites muiden nuhanenät jaksaa, Hanneli ainakin aikasemmin kirjottelit että teilläkin nuhaa?
Emppusimppu ja simppu 3 vkoa ja 1 pvä
ISYYS on käyty tunnustamassa. Huomenna vauvan EKA NEUVOLA.
SYNNYTYSKERTOMUKSET ois kyl kiva saada kaikki yhteen pinoon minusta... (kaikkine kamaluuksineen ja ihanuuksineen).
ITKUINEN kaveri tää meidän tyttö. Mahavaivaa siis,, Itkut ajoittuu aikapitkälle päiväsaikaan joten syynä vissiin d-vitamiini, mutta ilmaakin tuolla tuntuu kiitettävästi mahassa olevan (kiitos suihkutissien).
PERHEPETI ois muuten ihan jees, mutta minä käännyn aina vauvan päälle tai nirhin sitä kyynärpäällä naamaan :(... Joten pakko aina yrittää siirtää omaan sänkyyn, silloin ei vaan nuku niin hyvin...
Jokos se K.H.P. on vauvan saanut????? en ole käyny nyt tuol toisel puolel.
hanneli *yksikätisenä* tyttö 2vko 6pvä
Nyt on sitten lopputarkastuskin hoidettu pois päiväjärjestyksestä. Pitäisi vielä tuota ehkäisypuolta miettiä, sillä ollaan mietitty että kakkonen saisi tulla aika pian perään, sill ämun endometrioosin takia ensimmäistäkin tehtiin kaksi vuotta ennen kuin tärppäsi. Vaihtoehdot onkin sitten kondomit, pillerit tai ilman ehkäisyä. Vaikka toinen saakin tulla aika pian perään, niin voisi nyt kuitenkin vaikka tämän loppuvuoden ajan olla raskautumatta, ettei mene liian rankaksi. Toisaalta ekaa tehtiin 2 vuotta ennen kuin tärppäsi, joten uskaltaiskohan sitä olla ihan ilman ehkäisyä kun ei se viimeksikään raskaus lähtenyt helposti alulle. (Nyt pitää tietty muistaa se Murphyn laki -faktori.... )
Kotimatkalla tein meidän lähikaupasta löydön - 4-9 kg Pampers Baby Dry paketteja oli -50% tarjouksessa. Ilmeisesti haluavat eroon uusien vaippojen tieltä. Ostin sitten yhden paketin kun halvalla sain, vaikka ollaankin tähän asti käytetty Liberoa (sopii laiheliinille paremmin).
iuiu: Meillä poju siirrettiin kaksi viikkoa sitten omaan huoneeseen, koska on niin äänekäs nukkuja (ähisee, öhisee, känisee, vikisee ja vinkuu koko aamuyön) ettei samassa huoneessa nukkumisesta meinannut tulla enää mitään. Tosin toinen makuuhuone on ihan muutaman metrin päässä meidän makkarista, joten aika lähellä se poju silti on. (Täytyy myöntää, että ekana iltana kun poju muutti omaan huoneeseen, niin äiti tihrusti itkua omassa sängyssään nukkumaan mennessä kun tuntui niin pahalta - mutta kyllä tuo omaan huoneeseen siirto oli oikea ratkaisu meille.)
Nyt kuuluu huutoa !
*karmiini*
viime ilta meni seitsemästä noin yhteen, että tyttö itkeskeli ja vuorotellen miehen kanssa piti neitiä hyssytellä, kun yritti istahtaa sohvalle alkoi itku...älyttömältä kuullostaa tällainen hyssyttelyshow, mutta mitä sitä on tehtävissä?
Tyttö on kait liian nälkäinen nukkuakseen ja liian väsynyt syödäkseen. Alkaa usko välillä loppua imetyksen kanssa kun mietin olenko liian stressaantunut ettei maitoa heru riittävästi =( Toisaalta odotan, että se maaginen 3 kk ikä helpottaisi itkuja vai onkohan se näillä ennenaikaisilla 4kk?
Lohduttavaa kuulla, että muutkin ovat hermojen kestävyystestissä päivittäin näiden esikoisten kanssa. Eiköhän tämä tästä, on ne muutkin selvinneet ;)
IUIU
vauvan nukkumisesta toisessa huoneessa en tiedä muuta kuin että jos niin on koko perheen hyvinvoinnin kannalta parempi. Esikoisemme on hyvin herkkäuninen ja herää herkästi kevyen unen vaiheessa pienempiinkin ääniin. Nukkui omassa huoneessa 8 kk eteenpäin.
Meillä myös makkari on niin pieni, ettei esikoisen sänky sinne mahtuisi ja omamme 150 cm leveä, joten siinäkin on kolmella aika ahdasta kun esikoinen vielä hyörii ja pyörii nukkuessaan. Ei ainakaan toistaiseksi edes pyri meidän sänkyyn kun ei ole siellä koskaan ollutkaan satunnaisia öitä lukuunottamatta.
Välillä olen yrittänyt ottaa poikaa viereen kun herää yöllä, että saisi vain nukkua, mutta siitä ei kertaakaan ole tullut mitään. Pitää meidän sänkyä vain peuhupaikkana ei nukkumiseen tarkoitettuna.
nyt alkaa mutrusuu heräillä täytyy mennä =)
petraelena ja kirppu 6 vkoa
Kiva juttu, että eloisten kasvupino oli pistetty pystyyn! Minäkin laittelen sinne tietoja kunhan ehdin, vaikka pikku-ukko syntyikin reippaasti heinäkuun puolella. Kiitos Peevelille viitsimisestä!
Ooh mikä ihana rauha taas hetken, vauva nukkuu sohvalla ja esikoinen katsoo videoita. Mikäs tässä on mammalla surffaillessa ja mutustellessa uunituoretta mustikkapiirakkaa:) Ja sit ei muuta kuin illalla jumppaan... Odotan sitä jo ihan kauhulla, sillä en ole äitienpäivän jälkeen urheillut tipan tippaa niiden kamalien ja kummallisten kipuilujen takia. Nyt olisi taas tarkoitus päästä treenaamaan edes pari kertaa viikossa ja tehdä jotain tälle röllömahalle:/ Pulssi saattaa olla kyllä katossa alta nanosekunnin, mutta aloitetaan kevyesti... Oletteko te muut jo muuten ruvenneet urheilemaan uudelleen?
Viime yö oli taas ihanan helppo, herättiin vain kaksi kertaa syömään. Iuiulle, meillä on sama juttu kuin Karmiinilla eli poika ähisee ja puhisee unissaan niin paljon, että minä ja mies molemmat nukumme paljon paremmin, jos poika nukkuu omassa sängyssään omassa huoneessa. Joskus toki nukumme kaikki perhepedissäkin, varsinkin kun aina en kertakaikkiaan jaksa yöllä nousta ja mies käy vain hakemassa vauvan rinnalle imemään. Silloin vain yleensä käy niin, että sekä mamma että vauva nukahatavat, röyhtäyttäminen jää väliin ja puolen tunnin päästä puhina alkaa kahta kauheampana.
Oletteko muut jääneet koukkuun Big Brotheriin?? Hitto musta tuntuu, että oon koko ajan ihan rättiväsynyt kun pitää jäädä sitä tuijottamaan joka ilta... Tänään kyllä yritän jättää ohjelman välin ja poistua unten maille, on tämä uni muutenkin niin kortilla.
Nyt alkoi puhinat sohvalta, palaillaan!
Pantoufle ja Väinö 1,5kk
Mitäs tänne? Pirtsakkaa porukkaa vaikuttaa olevan.
KANTAMISESTA ja itkemisestä: Me (tai siis lähinnä minä) kanniskellaan tätä vauvaa aika paljon. Ei se kestä käytännössä yhtään olla esim. selällään tai itsekseen. Tyttö myös valvoo mun mielestä aika paljon, ainakin jos vertaan noihin meidän muihin muksuihin. Tänään esimerkiksi heräsi aamulla seitsemältä, nukkui yhteen mennessä kahdet 45 min. päikkärit ja yhdet 15 min tirsat. Yhdeltä kyllästyin kantamiseen ja lähdin vaunuttelemaan. Meni lähes puoli tuntia, että sain heijattua likan uneen. Oltiin siinä sitten pihalla 1,5 h, ja ainakin kolme kertaa tyttö heräsi, onneksi sain vielä heijattua uneen uudelleen. No, ainakin noi hauikset kasvaa, jos ei muuta ;D Sitten vähän ennen kolmea tultiin sisälle, siitä tyttö valvoi vartin yli neljään. Nyt on kuorsannut puolisen tuntia, ja mä sain syötyä ekan kerran tänään aamupalan jälkeen (paitsi päivällä kaksi banaania lennossa ehdin vetäistä). Vähänkö ehtii tulla nälkä aina! Noista kaksista 45 min unosista meni nimittäin toiset kun käytiin lastenvalvojalla ja toiset kun laitoin isommat hoito- ja kouluunlähtökuntoon ja vein keskimmäisen päiväkotiin. Jos toi ukko jää isyyslomalle ensi viikolla niin sitten on aikaa syödä :)
Eilen oli pikkuiselle pahat vatsavaivat ilmeisesti. Itki tosi sydäntäsärkevästi illalla. Mä kyllä itse söin tosi maustettua ruokaa eilen, joten voipi olla että oli siitä tullut masuvaivat. Katsotaan et miten tänään käy.
Jamssa + tyttö 2vk4pv
pantoufleko kyseli big brotherista? Viimeksi en sitä katsonut, mutta nyt on tullut katsottua joka ilta (paitsi yhtenä iltana) alusta asti. En nyt mitenkään koukussa ole, mutta kiva katsella jotain " ei niin kovin kehittävää" telkkaohjelmaa. Normaalisti opiskelut ja työt yms vie niin paljon aikaa, että ei ehdi mitään hömppää tuijottamaan, mutta nyt voinkin hyvällä omalla tunnolla katsella telkkarista kaikkea mitä vaan ehtii :) niin ja jaksaa.
Jamssa
ensiksi onnea kovasti niki-76 ja iuiu pienistä prinsseistä!
peeveli: elovauvojen esitelypino on kyl kiva idea. on mukava katsoa mitenkä pikkuiset kasvavat. täytyy tähän väliin kertoa kun olimme viime viikolla kerhoilemassa niin siellä oli 5,5kk ikäinen neiti joka painoi 10kg. huh. äitinsä puheli että kyl on hartiat jumissa kun sellaista jötikkää kantelee. meidän nelonen painoi 2vuotiaana 10kg.
tuuli72: tuo ruokarinkihommeli onkin oikein mukava idea.
yöt meillä sujuu mukavasti. hän käy yleensä yöunille kahdeksan maissa. eka kerran heräilee kahden aikoihin syömään ja seuraavaksi aamusella kuuden seisemän paikkeil. ekaan syöttöön asti nukkuu omassa sängyssä. sitten nostan hänet viereeni syömään ja jatkan itse nukkumista. joskus havahdun ennen seuraavaa syöttöä ja nostan hänet omaan sänkyyn toisinaan taas havahdun vasta kun hän aamusella pyytää maitoa.
meillä muut vauvat ovat nukkuneet mahallaan ,koska eivät ole kunnolla nukkuneet selällään. tämä vauva nukkuu hyvin selällään joten en ole nyt nukuttanut mahallaan.
pubu: meidän lapsista kaksi on ollut pienenä vauvana iltatankkaajia eli ovat syöneet illalla muutaman tunnin tiheään ja sitten palkaksi nukkuneet yön heräämättä. siinäkin on puolensa. on mukavaa kun ei tarvinnut herätä yöllä, mutta toisaalta iltaisin ei paljon muuta ehtinyt. nyt kun on paljon lapsia on kiva että tämä vauva ei ole iltatankkaaja. on ihanaa kun hän menee aikaisin nukkumaan, niin ehdin rauhassa laitella isommat lapset nukkumaan ja jutella heidän kanssaan ja lukea iltasatua.
lomailusta oli puhetta. me varasimme jokunen viikko sitten matkan teneriffalle marraskuun puolivälissä. olemme käyneet useana vuonna marraskuussa lomailemassa kanarialla koko perhe. on ihanaa katkaista pimeä syksy siellä lämpimässä ja kaikkein eniten nautin siitä että koko perhe on yhdessä, muutoin tuo mies on aamusta iltaan töissä, yksityisyrittäjä kun on.
mukavaa alkavaa viikkoa kaikille
myry ja Eetu 1,5kk