¤¤¤ MARRASMURUT maanantaina ¤¤¤
Kommentit (32)
Unohtu kommentoida tohon keskusteluun, miehen juominen...
Täällä ei onneksi oo sen suhteen ongelmaa ja mulla on tosi tiukka linja ton asian suhteen, en paljon juovaa miestä kauaa kattelis (lapsena katellu ihan tarpeeks, enkä samanlaista elämää omille lapsille halua ) onneks ollaan miehen kanssa asiasta samaa mieltä.
Hyvin harvoin mies esim baariin lähtee ja sillon kun lähtee niin ajoissa tulee kotiin, vaikken mä nyt sentäs mitään kotiintuloaikoja hälle aseta ;)
Kotona ei mitään perskännejä vedä ollenkaan, eikä lapset häntä kännissä koskaan ole nähnyt vaikka pari saunakaljaa saattaa juoda, mut siihen se jää.
Aivan ihana mies ja isä hän on.
Samankaltainen yö takana kuin " toivoovauvaa" :lla. Nenä tosi tukossa ja poskionteloihin sattuu. Mulla on ollut kuumetta jo kolmena päivänä. Välillä ollaan ihan normaalilämmöissä, mut välillä, varsinkin iltaisin kuume nousee. Pitää varata huomiseksi lääkäriaika.
Mites se nyt on noitten lääkekuurien kanssa? Siis jos mulla sattuis olemaan poskiontelontulehdus, niin saako antibioottikuurin syödä? Kävin aiemmin lääkärillä korvan tukkoisuuden takia, ja lääkäri sanoi että kannattaa käyttää nenäsumutteita, kuten otrivinia. Menin sitten apteekista ostamaan, niin apteekkari sanoi ettei raskaana oleville suositella... Nyt vähän epäilyttää mennä taas samalle lääkärille tämän flunssan takia.
Vauva on jaksanut temmeltää masussa hyvin. Liikkeet tuntuu tosissaan erilaisilta kuin jokin aika sitten. Ovat paljon voimakkaampia, koko maha hytkyy välillä.
timaja 29+4
Pullat leivottu ja kakkupohja uunissa =) Toivottavasti sen jälkeen saisi vielä hetken levätä... vaan tokkopa! Varmaan kuopuskin on siinä vaiheessa jo hereillä eikä esikoisella ole aikomustakaan nukkua päikkäreitä.
Siitä miehen juomisesta vielä... Ei meillä toki mies vedä kännejä joka ilta ja juhlissakin käy melko harvoin (ehkä muutaman kerran vuodessa. Baareissa on käyty viimeksi yhdessä ennen lapsia. Ottaa vaan päähän se, ettei osaa olla iltaa ilman yhtäkään kaljaa! Koskaan ei kotona ole humalassa eivätkä lapset näe niitä kertoja, kun on. Ja toinen juttu on se, että kun lähtee *viihteelle* (sen harvan kerran) ei tosiaan yksi kalja riitä ja mopo karkaa käsistä. Mies on kyllä on muuten varsin hyvä mies ja isä! Tekee paljon töitä ja ikävä kyllä, elämä ei ole ollut hänelle helppoa... On joutunut todella raatamaan rahan ja *onnen* eteen. Ehkä nämä asiat vaan välillä tuntuu kärjistyvän. Etenkin, kun itse ei ole vuosiin kuin muutaman suullisen maistanut, ei aina tahdo ymmärtää, mikä pakko muidenkaan on tippaa enempää ottaa =o
Mitä niihin lääkekuureihin tulee, niin jos tarve on, löytyy myös raskaana oleville ja imettäville sopivia lääkkeitä. Niitä vain pyritään määräämään harkinnan mukaan ja pärjäämään mieluummin ilman.
Omaa (.) Vauvaa tuntuu tosiaan jo näillä viikoilla riittävän mahan täydeltä! Etenkin iltaisin on tosia ahdasta =o Ehkäpä tuo mahanahka vielä jaksaa sen pari kuukautta...
Mitä siihen veikkaukseen tulee, kuka saa ensimmäisen marrasmurun syliinsä, niin tosiaan varmaan jompi kumpi, jolla jo tyrkyllä. Tosin koskaan ei tiedä! Jollekin voi syntyä vauveli ihan *yllättäin* kovin aikaisin. Itselleni tuskin käy niin, vaan veikkaisin, että menee ainakin laskettuun aikaan, jollei yli.
Nyt kakkupohjaa tutkimaan!
TalviSalama + Tiitiäinen 31+4
miehen juomisesta oli ollut puhetta? -meillä ikävä kyllä sit olutta menee, omasta mielestä ihan liikaa! itse juon _todella_ harvoin!! muutamasta siideristä tai puolikkaasta viini pullosta oon jo ihan tillintallin! ennen kun jäin erityisäitiysvapaalle työskentelin baarissa. miehenikin siellä tapasin. asia ei aikasemmin ole haitannut mutta nyt varsinkin kun " joutuu" olemaan kotona eikä vkl kovin paljon tekemistä löydy se rassaa. se että rahaa yhdessä vkl menee miehellä 100e on myös liikaa! usein kuten viime vkl kävi niin että mies lähtee perjantaina on yöt poissa ja nään hänet vasta sunnuntaina. suuttumiset ja mykkäkoulut ei auta. lupaa kuulemma " lopettaa" kun lapsi syntyy, tokkopa! oon miettinyt eroa ton asian takia koska se todella mua vituttaa eikä mahdu mun ymmärrykseen. muuten hän on hyvä mies ja varmasti tulee olemaan hyvä isä. toivon todella että hän rauhottuu kunhan lapsi syntyy, en voi jakaa elämääni ihmisen kanssa jonka vapaaaika menee baareihin, samoin kaikki " ylimääräset" rahat, mitä tosin ei ole. *huoh*
eniten ehkä pelottaa se että kun synnytys alkaa niin ukko on baarissa tai teillä tietämättömillä. mies on koeajalla tietämättään siihen saakka kunnes lapsi syntyy. sit ei voi enää lähteä ja olla miten haluaa ilmoittamatta ja sopimatta, ainakaan mun kanssa.
(.) jotain kivempaa :) yöt on hankalia, mukavaa asentoa vaikea löytää. keuhkoja painaa. alle 2kk la. apua =) tänään sain sen synnytä rentoutuneena cdn. pitänee kuunnella illammalla jos ehtii.
en tiiä miten muilla, monilla on lapsia jo ennestään, mulla ei. tuntuu että aika loppuu, pitäisi muuttaa, heti kun saa tietoa asunnosta, pitäisi laittaa vauvalle tavarat valmiiksi, tai niin valmiiksi kuin osaa. alkaa stressi kasvamaan. viikon päästä on neuvola, sit tiedän joudunko siihen sokerirasitukseen. apua!
" esi" ?maidosta.. mulla on tullut sitä jo ties kuinka kauan, useita viikkoja! todella kiusallista! kesällä nukun pelkällä pussilakanalla, sen saa pestä 2 päivän välein. tihkuu ihan jatkuvasti. liivitkin on valkoset päivän päätteeksi. vauva unet on pahimpia! sillon sitä maitoa tulee varmaan reilu desi yössä!
nyt pesee niitä lakanoita ja sit perunaksi sohvalle. illalla tulee kaikki huiput, käenpesä, täydelliset naiset ja pelinaiset :) siihen asti :)
ootellaan rv 31+3
Mulla miehen isä kuollut viinaan (sydänkohtaus krapulassa) ja äitinsä + siskonsa käyttävät viinaa aikas reilusti. Työnsä onneksi pystyvät hoitamaan...
Meillä on mies tänä vuonna (? ) ottanut uutena vuotena ja viikoa ennen juhannusta. Nämä siis tämän vuoden kaksi känniä. Itsekin olin uutena vuotena kännissä... Meillä ei kotona yleensä juoda mitään eikä kyllä käydä baareissa yhdessä eikä erikseen. Mä en edes muista koska olen viimeksi baarissa ollut. Toki olenkin jo ikäloppu 33v = ). Mies käy välillä baarissa viikonloppuisin pelaamassa biljardia, mutta tekee nämä reissut omalla autolla, eli ei juo.
Ekaa viikoa tässä eletään niin, että lapset on pois tarhasta = ). Kiva olla kotona!
Täälläkin on takana valvottu yö. Nukahdin VASTA noin klo 6 aamulla. Katsoin yöllä jonkun leffan joka kesti yömyöhään ja yritin mennä nukkumaan. Uni ei tullut. Mieleen hiipi esikoisen synnytys jossa meni kaikki pieleen. Synnytys käynnistettiin yliaikaisena (takana viikon lepo sairaalassa verenpaineen takia), lopulta jouduttiinkin turvautumaan hätäsektioon jossa en ollutkaan kunnolla puutunut. Se oli ihan helvetillistä. Onneksi tyttö ei vahingoittunut synnytyksessä. Nyt menen suoraan sektioon, mutta mitä jos taas tapahtuu jotain.
Miesten juomisesta vielä. Meillä mies juo joka viikonloppu, mutta on kuitenkin hyvä puoliso ja isä. Vähemmän ja harvemmin voisi tietenkin juoda. Toisen juomisen joko hyväksyy tai ei hyväksy. Minä en siitä viitsi mäkättää aikuiselle ihmiselle joten olen hyväksynyt tämän hänen " vikansa" . Näin tämä on toiminut meillä jo 17 vuotta. Olisi eri asia jos mies joisi arkisinkin eikä pystyisi hoitamaan työtään ja häiritsisi perhe-elämää.
Nyt kakkonen alkoi möyriä hullun lailla mahassa. Sille tuli varmaan ahdasta kun olen istua tököttänyt tässä jo tovin.
Toivottavasti kaikki murut saavat ensi yönä nukuttua eikä kellään ole kivistyksiä, kolotuksia tai synnytyspelkoja. Huomenna taas!
Naksis 28+5
Hei vaan kaikille :)
Peräpukamista kärsin minäkin, on tosi tuskaa olla töissä kun tuntuu että suolet valuu ulos. Terveydenhoitaja suositteli scheriproft-voidetta joka kyllä auttaa jonkin verran mutta peräpää on kyllä karsean näköinen :( On se kyllä kumma että tässä " olotilassa" tämmöisetkin asiat tuntuvat ihan luonnollisilta ja on ihan " mukava" että on näköjään muitakin kohtalotovereita, en millään meinannut kehdata esittää asiaani neuvolassa...
Juomisesta - meillä mies juo pari lonkeroa/olutta pe ja la-iltoina. Yleensä itsen käyn kaupassa ja ostan hänelle ne juomat jotka hän on kyllä mielestäni ansainnut kovan viikon jälkeen. En itsekään ole sylkenyt lasiin ennen raskautta, monesti tuli ostettua viinipullo lauantai-illaksi itsellekin. Minun kotonani ei ole juotu viinaksia ikinä mutta taas miehen äiti on aika kova ottamaan ja tarjoamaan muillekin. Ei kumpikaan käydä baareissa juuri ollenkaan, vuonna 2005 taisin käydä kaksi kertaa, kumpikin oli työpaikan tilaisuus, kesäjuhlat ja pikkujoulut joissa tulikin otettua sitten ihan pohjanmaan kautta ja tyhmä lähdin työkavereiden hotellihuoneeseen jatkoille ja kotiin ilmaannuin vasta aamun varhaisina tunteina. Mies piti mykkäkoulua monta päivää - ihan ymmärrettävistä syistä... ;( Nyt sitten itselläni meneekin varmaan seuraava baarikerta vuoden 2007 pikkujouluihin saakka, tosin sinnekin voisi mennä autolla niin ei tule tehtyä mitään yhtä typerää uudelleen.
Mutta nyt pyykkivuoren kimppuun :)
MrsCruiser - viikkoja jotain 28...? laskut en menny sekaisin, lähinnä lasken viikkoja äitiysloman alkamiseen :)
Kylläpäs hävettää mun tämän päiväinen sompailu listan parissa :D
Swehina rv 30+1
Kuinkas moni marrasmuruista on menossa taysin suuntaan synnyttämään? Itse ajattelin huomenna mennä tutustumiskierrokselle kyseiseen laitokseen, josko se olisi sitten se " meidän" paikka.. ;)
Hyvänä kakkosvaihtoehtona on vammala ja kovasti pohdin kumman valitsisi.. tällä hetkellä rv 28+5, joten hetki menee vielä ennen kuin tulee tosi paikka..
Mekku
Niin, ei meidänkään isäntä kovin usein ota alkoholia. Mutta viikonloppuna alko niin ketuttaan kun oli luvannu ettei ota, mut sit saunassa oli kaverit yllyttäny ottaan enemmän kuin sen yhden. Ite en vaan kovin hyvin jaksa kattella ja kuunnella kännisten juttuja selvinpäin kun en itsekään sylje kuppiin. Hauskaa meillä yhdessä on niin juhliessa kuin selvinkinpäin.
Ja kait se on parempi että hän nyt juhlii ne lauantai-illat eikä sitten kun vauva on syntynyt. Olis vain kiva tehä jotain yhessä joku viikonloppu. No, parin viikon päästä ollaan menossa tonne Helsingin suuntaan joten kait se hyvittää tämän lauantain törppöilyn. =)
Nyt soffalle makaamaan miehen kainaloon. =)
Itse sain korvatulehdukseen amorion kuurin ja 4 korvalääkäriä korvaklinikalta on sanonut, että siitä ei haittaa. Samoin tänään sain jotain kortisoonitippoja korvaan ja siitä sanoi, että paikallisesti ei haittaa. Yleensähän lääkkeissä sanotaan, että keskustele lääkärisi kanssa jos olet raskaana.
Kun odotin tytärtä, minulla oli poskiontelontulehdus päällä synnärille mentäessä ja silloin muistaakseni oli kefexsin kuuri (miten lie kirjoitetaan) ja siitäkin lääkäri sanoi sen olevan turvallinen.
Apteekissa ovat tosi tarkkoja mitä myyvät jos kysyt, että voinko käyttää. Jos tiedoissa sanotaan, että ei varmuutta tai keskustele lääkärin kanssa eivät suosittele. Pitää olla maininta sopii hyvin. Varmaan joku vastuu kysymys.
Koitahan parantua!
Saarimar
Sen voisi lisätä tuonne meidän listan perään, jos joku haluaa kirjoitella vielä Yahooseenkin...