Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LOKAKUISET hyvää maanantaita!

04.09.2006 |

Intoudunpas minäkin näin aamuvirkkuna kirjoittelemaan:-) Lueskeltua tulee muiden kuulumisia lähes päivittäin, muttei itse millään jaksa kirjoitella. Lisäksi mies vie paremman / nopeamman koneen mukanaan päiväksi töihin ja minulle jää hidas vanha ruksuttaja, jolla netissä käyminen tuntuu välillä tuskaiselta.

Mutta itse asiaan... Viikkoja tänään 33+1 ja uutena vaivana on esiin tullut närästys. Normaalisti minua ei närästä KOSKAAN, joten oudolta on vaiva tuntunut. Tuskin tämä nytkään on pahimmasta päästä, tosin eilisen pikaruoka-aterian jälkeen olo oli aika tuskainen. Maito auttaa minulla vaivaan ihan hyvin.

Turvotusta on varsinkin sormissa. Melkoiset pökkelöt ovat. Niidenkin kanssa tulee toimeen:-)

Pahin ongelma on vatsan toiminta. Tähän asti olen sinnitellyt luumujen ja kuitujen voimalla, mutta ihan on ruennut mietityttämään, josko pitäisi jotain " ainetta" rueta vaivaan nappailemaan. Tilanne kun ei raskauden edistyessä & raskauden jälkeen kuulemma ainakaan heti parane. Miten muilla?

Muuten asiat ovat ihan hyvin. Masu kasvaa, muttei nyt ole mikään tuhottoman kokoinen. Tuntuu, että olen levinnyt tasaisesti joka paikasta, niin ei tuo maha tunnu mitenkään erityisen valtavalta. Paino vaan lisii hurjasti, vaikka syömisiäkin yrittäisi kovasti tarkkailla. Melkoinen operaatio on, joskos meinaa joskus näistä kaikista kiloista päästä eroon...

Mies on jotenkin saanut uuden näkökulman raskauteen perhevalmennusten myötä. Oli innoissaan asiata toki jo ennen, mutta nyt asia on hänelle jotenkin " auennut" . Varmaan muiden samassa tilanteessa olevien miesten tapaaminen on tuonut uudenlaisen vauvakuumeen hänellekin:-) Ja mikä parasta, minä olen ruennut saamaan osakseni oikein erityistä hemmottelua!

Eipä nyt muuta näin aamutuimaan. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

t. Nasunen ja pikkumies

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen kun taas ehdin. Poika on kipeä ja nukkuu vielä eli äidilläkin on omaa aikaa ; ) Yleensä touhua riittää niin että ehdin kyllä toisella silmällä lukemaan ketjun, mutta kirjoittelu on kyllä jäänyt.

Vietiin eilen esikoista (1v 10kk) lääkäriin kun kuume nousi jo yli 40. Kuumetta ollut jo viimeviikonloppuna, välillä oli pois, mutta viikonloppuna sitten taas tuli takaisin. Laittoivat lähetteellä Taysin lastenensiapuun verikokeisiin ym. " Kiva" kokemus sinänsä, odotella nyt sitten ensin pissaa pussiin sitten puudutusaineen vaikutusta verikoetta varten ja sitten tuloksia. Kotiin päästiin " jo" 22.30 (tultiin 17.30 ja oltiin ainoat asiakkaat) kun mitään ei onneksi löytynyt (virtsatientulehdusta, tulehdusarvojen nousua tmv.) Olisi ollut kamalaa jäädä sinne yöksi ja joutua sydän/aivofilmiin (näistäkin puhuttiin). Pojalla siis " joku" viirus joten ei hätää.

Joo mutta nyt sitten (.) ASIAA: eli " poika" heittää häränpyllyä tuolla vatsassa, viikolla oli poikittain, mutta nyt taitaa olla taas ihan " oikeinpäin" eli raivotarjonnassa. Hikkailee myös useita kertoja päivässä - kovasti siis harjoittelee nielemistä : D (esikonen oli myös samanlainen - hikka useasti päivässä). Oma olo kai kohentumassa (siis väsymys ehkä vähän hellittämässä). Odotan jo sitä aikaa on pääsen käyttämään koko keuhkojenkapasiteettia eikä olo ole kuin astmaatikolla. Äärettömän ärsyttävää muuten tällaiselle elämäntapaliikkujalle kun pienikin ponnistus laittaa puuskuttamaan. Kunto on laskenut kuin lehmänhäntä, mutta onneksi kohta pääsen sitä taas kohottamaan ilman " salamatkustajaa" :DDDD

SÄNKY ASIAA: meilläkin esikoinen nukkuu pinnasängyssä. Ostettiin käytettynä Stokken sleepy ja tehtiin siitä se minisänky vauvalle omatekoisella erillispohjalla (alkuperäiset pohjathan ei käy yhteen, paitsi siinä uudessa 750¿maksavassa). Siinä vauvelia on sitten helppo työnnellä täällä kun sängyssä on pyörät alla. Sitten kun vauveli siirtyy tavalliseen pinnikseen niin saadaan tuosta Stokkesta esikoiselle laidaton sänky. Patja on vielä ostamatta tuohon vauvansänkyyn, mutta haen sen yhdestä liikkeestä, missä leikkaavat mittojen mukaan patjoja.

VAUNUT haen viikonloppuna (Brion tuplat). Kämppä onkin sitten vielä siivoamatta. Vihjasin viikonloppuna äidilleni, että joskos tulisivat auttamaan, mutta taitaa olla niin kiireitä väkeä, että hoidan koko homman itse. Esikoinen on tietysti saatava alta pois sotkemasta lisää. Mutta eiköhän joku kaveri auta siinä. nyt sen muuten huomaa miten hankalaa on järjestää hoitajaa lapselle, kun sukulaiset asuu kaukana!!! Itseäni stressaa LÄHESTYVÄSSÄ SYNNYTYKSESSÄ eniten se, että minne saamme isoveljen!!! Mieheni ja minun vanhempani ovat sopivasti juuri siinä lokakuun alkuviikkoina etelänlämmössä (tahoillaan) ja asuvat siis muutenkin meistä kaukana (yli 150km).

Niin HAALARISTA vielä: Aluksi on sellainen Lindexin kevythaalari ja talveksi NameItin 62cm haalari (taitaa olla varuksi myös 68cm). Esikoiseni syntyi marraskuun alussa ja oli aluksi n.2kk tuolla Lindexin haalarilla ja sitten lopputalven oli 62cm toppis, joka oli kyllä sopiva koko kylmäkauden (vaikka poika normaalia pitempi) Hän oli kyllä myös kova hikoilemaan, joten välikerroksia ei tarvinnut. Keväällä sitten ostin 68cm välikausihaalarin (ostin muuten nytkin tälle tulevalle 68cm ReimaTecin haalarin oli Kekäleessä -50%)

Mitäs vielä.... tulipas muuten tekstiä. Ihmettelen aina että miten te jaksatte/ehditte kirjoittelemaan, mutta helppoahan tämä on. Poika muuten heräsi ja on istunut tässä sylissäni jo tovin.

Ainiin ITKUHÄLYTTIMESTÄ: Philips on minustakin hyvä. Esikoisella oli sellainen jossa vain toisen sai verkkovirtaan ja toinen oli pattereilla. Nyt ostin (käytettynä) sen missä molemmat lähettimet toimii verkkovirralla ja pattereilla.

Anteeksi kaikki KIROTUSVIREET en jaksa niitä alkaa tässä etsimään ja korjailemaan...

HYVÄÄ LOPPUPÄIVÄÄ toivoo art kera pallon 35+1

Vierailija
22/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppärät sormet mulla.

Siis mä oon lämmittänyt sen pussin mikrossa noin 3 minuuttia täydellä teholla. En mä sitä mitenkään ole suojannut:o Vähän vaatii asettelua, kun on sen verran iso, ettei mikron alusta meinaa mahtua pyörimään, mutta ihan hyvin on loppujen lopuksi onnistunut.

Aivan ihan tuo PIXELINAN kehto, mutta kyllä on hävyttömän hintainen laite! Meillä vauva nukkuu aluksi ä-pakkauslaatikossa (joka laitetaan pinnasänkyyn) ja kakkossänkynä (varmaankin olkkarissa) on Amazonas Koala riippusänky jonka löysin kirppikseltä kympillä. Esikoiselle meillä oli ko. sänky lainassa ja aika kiva oli tuuditella pientä uneen " riippumatossa:" ) Nyt tosin vähän mietityttää minkälaiset vauhdit isosisko vauvalle antaa...;)

Äidin ja tyttären uniaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin sain tuon pikkuisen sairastajan nukahtamaan, tuntuu melkeimpä jokaisella olevan flunsaa, eli taitaa olla sitten oikeasti syksy:)

paljon jaksamista kaikille!!

itelläkin on pari päivää tuo tauti tehnyt tuloaan, muutenkin tuntuu nyt raskausaikana sairastetut flunssat kahta kauheammilta kuin normaalisti, ja vielä paljon pidempäänkin on kestäneet:/ no toivottavasti tämä ei mene samaa rataa ja kestä montaa viikkoa, kun alkaa tuo synnytys kuiteskin lähestyä..

pixelina! aivan ihana tuo kehto!! meilläkin oli tarkoitus esikoiselle hankkia,mutta oli sitten kuitenkin niin kallis ettei raaskittu, nyt meillä on työn alla tuo, eli tehdään itse, mutta pikkaisen vauhtia saisi hommaan laittaa että ehditään valmiiksi saada kun vauva tulee, tuntuu vaan että aika on niin kortilla että kaikki hommat ihan vaiheessa kokoajan!

eilen sitten taas pelästyttiin,makoilin sängyllä ja poika siinä vieressä touhusi ja yhtäkkiä seisoaltaan sukelsi pääedellä masuun,auuu, kyllä sattui,vauvakin tuntui ihan kummalliselta, soittelin sitten päivystykseen ja käskivät siellä tarkkailla ettei liikkeet vähene tai kipu kovene, ja jos näin käy niin sitten käymään tarkistamassa tilanne, no ei kipu yltynyt eikä liikkeet kadonneet,mutta kyllä vielä jännittää ettei mitään käynyt! onneksi tänään se kauan odotettu lääkäri niin näkee sitten että kaikki kunnosssa! tuo poikakin on kuitenkin aika iso jo, yli9 kg, eli ei mikään ihan pieni töytäisy ollut!

ja on kUUMA, mites muilla,vaivaako kokoaikainen kuumuus? musta tuntuu ihan tukalalta,kun edes tuolla 15 asteen ulkoilmassa ei oo viileetä vaan kokoajan semmonen nihkeä olo kun niin lämmin, pienikin ponnistus saa aikaan ihan tuskaisen olon.. nytkin sisällä ei voi pitää kuin alusvaatteita,eikä siltikään ole tarpeeksi viileä:/

katsurako kyseli kaurapussin lämmityksestä... mä ainakin olen ihan tuolleen vaan lämmittänyt,edes enempää miettimättä pitääkö sitä jotenkin suojata;) hih, ja ihan hyvin on kestänyt! siis ihan uunissa ja mikrossa vaan jonkun aikaa kunnes tuntunut sopivan kuumalta.

miannille jaksuja, kuulosti aika rankalta tuo sinunkin yö!!

mitäs muuta piti vielä kirjoitella ,,no nyt en muista, täytyy lähteä laittautumaan valmiiksi iltapäivän lääkäriä varten! jännittää! tuun sitten kertomaan kuulumisia!:)

ainiin, saskulle jo etukäteisonnittelut !!! onahan sitä jo mietitty että koskas se eka lokakuinen nyytti syntyy, mutta jännää että nyt näitä alkaa ihan oikeasti tulla!!! :)

fiikuna ja mytty rv 34+5(hui!!!jo?)

Vierailija
24/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

coe: mun piti kanssa testata tuota..

eipä ole ennen tullut ees mieleen moinen, ja tuntui kyllä hassulta! vauvan pää ihan kovana pahkurana ja tosi lähellä!!!

jännää!

ihmeissään,fiikuna ja mytty 34+5

25/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas niin paljon kaikkia asiaa nuissa kirjotuksissa, että muistaakohan sitä kommentoida mitään ;)

KAURAPUSSISTA: minäki oon lämmittäny ihan vaan mikrossa lautasen päällä. Meillä yleensä mikrossa aina jotain töhnää, niin oon laittanu lautasen siihen alle ettei kovin sotkeentus.

Meillä vauvalle kehto odottaa vielä varastossa, enkä vielä ainakaan kk aio sitä hakea sieltä ylös, kun on vielä tuohon La:n 8vko ja sen tietää että esikoinen sen levittäs pitkin huushollia. Esikoinen saa vielä ainaki jouluun asti nukkua pinniksessä. Keväällä sitte vaihetaan oikeaan sänkyyn.

UMMETUKSESTA moni kärsii, kuten myös ite. Ja oon kokeillu Levolacin, Vi Siblinin ja ostinpa movicoliaki mutta sitä en oo vielä ottanu ku yhen pussin. Maha toimii yleensä Öisin (tottakai ettei saa nukuttua) ja n.3pvä välein, ja se viimenen päivä on aina tuskanen. Oon kaikki maholliset kotikonstit kokeillu, eikä ne tunnu auttavan. Luumusoppa aluksi autto mutta ei enää. Nyt sitte vaan koitan kituuttaa ja jos oikein pahaksi menee niin alan juoda tuota movicolia päivittäin.

Minulla tuossa oottaa urakka, kun pitäs nuo vauvan vaatteet alkaa siirtää tohon uuden uutukaiseen lipastoon :) TOPPAPUVUSTA sen verran, että oon nyt päätyny siihen, että syntypä kumpi tahansa, niin vauva tuodaan kotiin vaal.punaisessa fleecepuvussa ja vasta sitte ku tiedän kumpi synty, ostan toppapuvun..ja sitte tietää vähän sitä kokoakin. Jos on kovin iso vauva niin saatan ostaa jopa 68 mutta jos pieni niin 62 riittänee aluksi..

Vieläkö jollai muulla on avoimena, että MINNE LAPSI HOITOON synnytyksen ajaksi? Minulla on vaihtoehot jo lähes loppu, kun taas yksi perhe jolle oli lupa tyttö viedä, niin muuttavat pois lokak. alussa:( Huolettaa kovasti!

Mutta taidan alkaa laittaa nuita vauvan vaatteita, kun tyttö nukkuu. Uunissa muhii NAM- naudanpalapaistipata, jossa pippurijuustoa, fetajuustoa ja päärynää kera kerman... :) Terveellistä ei oo ehkä mutta sika hyvää! Sitä ootellessa..

Jääsydän rv 31+6 (iik! huomenna 32 :))

Vierailija
26/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääsydän : meillä myös tuo ongelma MINNE LAPSI HOITOON synnytyksen ajaksi. Kaverit on joko töissä tai juuri synnyttäneitä / synnyttäviä ja sitten vanhemmat ja muut sukulaiset asuvat kaukana : /

KAURAPUSSISTA: laitan mikroon pariksi minuutiksi ja mukaan LASIN VETTÄ. Jotenkin muistelisin, että siinä oli silloin ostaessa (2v sitten) tällainenkin ohje sen lämmittämiseen.

Vierailija
27/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, täällä sataa. On satanut aamusta asti. Puoli seitsemältä hain pojan viereen nukkumaan ja vettä tuli ihan kunnolla. Vähän ehdittiin ulkoilemaan sateen loputtua, mutta nyt tulee taas.

Meilläkin on jo sänky valmiina. Esikoinen laittaa monta kertaa päivässä nuken sinne nukkumaan, aika söpöä.

62/68 senttisen talvihaalarin kävin viime viikolla ostamassa. Ja kyllä se näyttää pieneltä. 72 senttinen on esikoisen jäljiltä (syntyi syyskuussa) mutta se vaikutti niin isolta. Noi pienet vaatteet on vaan niin ihania. Ja sitten kaksi 56 senttistä kevyttoppapukua. Eiköhän niillä pääse alkuun. Kehto meilläkin on varastossa, enkä tiedä tuonko sitä sisälle ollenkaan, jos riittäisi tuo sänky ja rattaat nukkumispaikoiksi. Mutta saas nähdä.

Eilen sovin äitin kanssa että esikoinen voi mennä sinne hoitoon kun synnyttämään lähdetään. Eikä ole kiirettä synnyttää ;) Ihan kiva. Yksi huoli vähemmän. Mulla olisi haaveena saada meille ensimmäiseksi yöksi perhehuone, mutta sen näkee sitten.

Maha ei ole hirveän iso. Taitaa ottaa semmoisia kasvupyrähdyksiä aina aika ajoin. kaikenmailman vaivatkin ovat vähentyneet. Ihanaa. Jopa petipuuhat taas kiinnostavat...

Mutta näin tällä erää. Harvoin kyllä jaksaa mitään kirjoittaa, mutta jospa sitä nyt vähän innostuisi.

T:Hahtuva ja maha 33+3

Vierailija
28/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aamupäivällä neuvolassa ja kyllä tuli hyvä mieli, kun heti alkuun terkka rupesi varailemaan lääkärineuvola-aikaa. Siis viime viikolla sijainen sanoi mulle, että jos haluan vielä lääkäriin, niin yksityiselle sitten vaan! Siis olin pari viikkoa sitten lisääntyneen/pahanhajuisen valkovuodon takia terveyskeskuksen lääkärillä ja tuon käynnin takia sijainen ei ollut valmis antamaan mulle enää lääkäriaikaa. No, huomenna on sitten tuo lääkäri ja katsotaan se kohdunsuun tilanne. Kiva!

Hb: 135 (noussut, vaikka en syö vieläkään rautalisää)

Verenpaine: 125/74

Paino: 73.8 (nousua 467g viikossa)

Sf: 31.5

Vauva on edelleen raivotarjonnassa ja vielä on hyvin ylhäällä. Kyllä on närästyskin sen verran inhottavaa, että osasin tuota odottaa. Kaikki arvot on ok, joten hyvin menee :)

Mistäs täällä onkaan ollut puhetta... TIKRU taisi eilen kirjoitella, että oli joutunut sairaalaan raskausmyrkytysjuttujen takia. Kovasti voimia sinulle Tikru! Toivottavasti vauva saa kasvaa masussa vielä muutaman viikon.

KAURAPUSSISTA: En ole minäkään tajunnut suojata mitenkään mikrossa. Hyvin on kestänyt kuumennusta suojaamattomana, pieniä likaläikkiä on tarttunut matkan varrella :)

VAUVAN TUNNUSTELUSTA ALAKAUTTA: Ei ole käynnyt mielessäkään tuo Coen metodi ;) Mulla on kyllä vauva vielä niin ylhäällä, että varmaan ei päätä tunnukaan. Pitää ehkä kokeilla tuota kuitenkin!

Muita puheenaiheita en nyt muistakaan. Joten jatkan graduttelua vielä hetken aikaa. Mukavaa loppupäivää!

S-I ja Lumikukka 35+6

Vierailija
29/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla myöskään mietitty mihin esikoinen menee hoitoon, kun tulee aika lähteä synnyttämään:/ Mun vanhemmat asuu parinkymmenen kilometrin päässä ja sisko samoin, mutta ovat arkisin töissä ja koulussa, joten ei heitä voi " vaivata" vaikka mielellään olisivatkin avuksi. No, sisko ehkä voisi lintsata koulusta hätätapauksessa, mutta kun se lähtö tulee kuitenkin keskellä yötä:/ JOS niin hyvin kävisi että vauva päättäisi syntyä viikonloppuna, niin silloin kyllä olisi useampikin hoitaja/hoitopaikka tarjolla. Siis pliis, choose weekend, baby=)

Vierailija
30/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hoitaja tulee (mun äiti, äidin mies tai mun sisko) 150 kilsan päästä, mikä vähän jännittää. Jos tulee kiireellinen lähtö, niin hoitopaikkoja on pari ihan naapurustossa ja sitten eräs ystäväpariskunta kanssa lähettyvillä. Plus tietty päivähoitopaikka virka-aikana.

Pitkän matkan päästä tulevat hoitajat ovat a) yrittäjä-äitini, joka pystyy lyömään vaikka luukut kiinni tarpeen mukaan, b) erityisäitiyslomalla oleva sisko ja c) hyvin joustavassa työssä oleva tytön pappa. Eiköhän joku heistä ole meillä reilun parin tunnin päästä soitosta. Ja sitten viedään neiti tuohon naapuriin odottelemaan hoitajaa, jos tulee kiire lähtö.

Ihan hyvät suunnitelmat on, mutta kyllä tuo esikoisen hoito silti jännittää!

Vierailija
31/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin päivä mummolassa, kun mun väsy oli jotain aivan kauheata. Mä tunsin oloni NIIN huonoksi äidiksi kun en kertakaikkiaan jaksanut tehdä mitään tytön kanssa, saati sitten kotitöitä jne. Vanhenpieni luona nukuin puolisen tuntia ja kävin veljen kanssa 3km kävelyllä. Nyt ei enää ole niin kauhea väsy.

MASUN TOIMINNASTA; Mulla ei ole ummetuksesta tietoakaan (onneksi niin päin). Aina kun syön, oli se sitten isoa tai pientä, niin samantien saan mennä vessaan. Eli taidan olla melkoinen läpi p...ka tällä hetkellä;) Tosiaan hyvä näin päin. Esikoisen aikana vaivasi ummetus ja sitten tulivatkin ne peräpukamat. Yök.

TÄNÄÄN ALKAA TÄYDELLISET NAISET!! Ainoa sarja, mikä saa mut telkun ääreen;) Mutta nyt onkin vaikea rasti, käynkö lenkillä vaiko katsonko telkkua...?

Kukas se lähetti sen kuvan kehdosta - aivan sairaan ihana! Tosi kallis vaan oli.

VAUVAN TOPPA-ASUSTA; Sanoin äidille että jos syntyy poika, niin jätän hänelle rahaa etukäteen jos hän kävisi sitten hakemassa sinisen fleece- tai kevyt toppa-asun vauvalle, kun vaaleanpunainen löytyy kotoa. Sitten kun tiedämme sen koonkin paremmin.

VAUVAN HIKASTA; Mun poikavauvan synnyttäneet ystävät ovat monet sanoneet, ettei pojat hikkaa yhtä usein kuin tytöt (taas näitä uskomuksia..), mutta tätä pinoa lukiessa huomaan, että kyllä ne ihan yhtä usein hikkaavat:)

Nyt pitää kuoria perunoita. Taidan vaan keittää ne ja uunissa kypsyy lihakastike. En tänään jaksanut tehdä mitään ihmeellistä, ihme yleensö kun edes jaksoin jotain aloittaa! Inhottaa tämä tolkuton väsy!! Varmaan johtuu siitää hb:stä, jota nyt kovasti yritän nostaa popsimalla edelleen obsidania satunnaisesta huonosta olosta huolimatta, syödä persiljaa ja pitää vielä käydä ostamassa luontaistuotekaupasta sitä yrittijuomaa.

JENI, mainitsit että sulla nousi hb 116-> 130, niin nousiko pelkkien tabujen voimalla (1tbl/pvässä vai 2tbl?) vai käytitkö vielä jotain muuta konstia??

Nazu

Vierailija
32/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli hyvin =)

Hb laskenu mutta ei kuulemma tarvi rautaa syödä oli siis 114.

Verenpaine 126/86

Painoa lisää 600g/ viikko

Sf mitta 32 eli tasottuu.

Sydämen syke 120-135, on muuten laskenu!Aikasemmin huidellu tuolla 150-160

Terkkarikin tykkäs että tosi matalalla ja arvaili että voi syntyä ihan muutaman viikon päästä. Sano myös, että kannattaa ottaa ihan iisisti.

Mun mielestä tämä menee sinne lokakuulle :)

Ei ole meidän vaavi vaihtanu asentoa 29 viikon jälkeen,on vasemmalla puolella ja jalat oikealla.

Pixelinan kehto oli tosi kiva =) Olis meillekin mukava..

Wades & Natika

33/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillu muuta rautaa ku obsidania? Mulla nimittäin nousi viikossa hemppa kun söin Matrifolin- nimistä rautavalmistetta. Se on nimenomaan raskaanaoleville/imettäville tehty valmiste. Siinä on vähemmän rautaa mutta lisänä foolihappoa ja muita aineksia jotka nopeuttaa raudan imeytymistä. SUOSITTELEN lämpimästi kokeilemaan :) Iteki obsidania syödessä kärsin jokapäiväsestä pahastaolosta, tästä Matrifolinista ei oo tullu mitään ongelmia.

Vierailija
34/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä päiviä viedään, APUA!!! Sektio ei pelota mua mutta tämä aika miten äkkiä se yhtäkkiä on. Tuntuu vaan et miten se nyt jo voi syntyä, vaikka tyttökin synty kyllä rv36+, omituista ;)

Varmaan se on sitäkin kun eka raskaus oli aika vaikea ja raskas, oli paljon kaikkia vaivoja. Tämä sitten taas on ollu tosi helppo raskaus, mitä nyt hieman turvotusta jaloissa mut ei muuta vaivaa, siks voisin olla vielä mielelläni muutaman viikon raskaana ;)

Jännä juttu kun monella on sf-mitta jo n.32, mulla se on ollu 32 jo useamman viikon ja vauvan painoarvio oli viime viikolla n.4,2kg. Varokaa vaan saatte tekin sitten isoja vauvoja ;)

Tuntuu et ei tuo vatsa niin iso ole vaikka vauva onkin iso, liikkeet tekee kyllä kipeetä välillä.

Kaikki tutut ja tuntemattomatkin on sanonu mahan muodon perusteella et on ihan selvä poika. Mulla on maha ihan edessä pelkästään. Tytöstä oli tosi leveä ja näky joka suuntaan ja sillon kaikki sano et selvä tyttö.

Huomenna menen siis osastolle ja sektio tehdään keskiviikko aamuna ellei tule kiireellisiä tapauksia mua ennen. Syödä en saa ollenkaan keskiviikkona, se on diabeetikolla vähän vaikeaa. Pitää mittailla sokereita koko ajan ja sitten annetaan tipan kautta sokeria jos on tarvis.

Mies on keskiviikko päivän pois töistä, muuten jatkaa töitä ihan normaalisti kunnes päästään kotiin. Mun äiti tulee keskiviikkona Oulusta hoitamaan tyttöä, huomenna tyttö menee mun mummin luo hoitoon.

Käyn huomenna vielä lueskelemassa teidän juttuja ennen ku lähden, (luultavasti hieman hermona;) )

Sasku ja Onni rv36+2

Vierailija
35/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossapa se kysymys jo olikin. Minkä nimistä magnesium-valmistetta olette syöneet neuvolan suosituksella raskauden aikana? Kun tavallisia luontaistuotteitahan ei saisi raskausaikana käyttää...

Vierailija
36/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensin Hb laski 124->120 ja sain ohjeeksi syödä rautaa (SPARTOCINEA) 1x vrk. Söin sitä öööö.....about 7-8 viikkoa tuolla annoksella ja Hb oli laskenut 120->116. Sain kehoituksen tuplata annoksen ja näin teinkin, MUTTA lisäksi muutin ruokavaliotani samalta " istumalta" eli aloin syödä terveellisemmin (ruisleipää vaalean sijaan, enempi kasviksia jne..) eli luulen myös sillä olleen osuutta asiaan :) Nyt sitten otan rautaa joka toinen päivä 2 tablettia. Katotaan minne suuntaan se nyt menee...

Nyt on sitten ostettu pinnasänkyyn patja ja kävin ostamassa myös Bodyn, joka sopii muuhun vauvan kotiintulovaatetukseen:) Liivinsuojuksia ostin myöskin sekä synnärille mukaan hammasharjakotelon, hammasharjan+-tahnan. Vauvaa varten ostin " parempia" pumpulipuikkoja, kun ite käytämme aina kaikkein halvimpia :D

Käytiin ostamassa keittiöön uusi lamppu...sellanen, joka tulee roikkumaan pöydän päälle ja siinä on 4 lamppua rintasin :) Oikein nätti.

Isäntä hermoilee tuon kehdon kanssa! Kävi ostamassa siihen ne ruuvit ja kehdossa yksikään reikä ei oo kohdillaan eli ei oo ihan helppo juttu. Tuskaili sen kanssa tuossa ja nyt otti kehdon kainaloon ja meni talliin. Pitää porata vissiin uudet reiät. Sanoi mennessään, että ellei onnistu niin hakkaa sen päreiksi, heh :D Onneks tuolla ei oikeesti mee hermot ihan helpolla, heikkohermosempi ois jo luovuttanut :o

Juups, mutta nyt pitää mennä pankin sivuille taas, kun huuto.netistä huusin pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason sekä ihan uuden imetystyynyn(puhallettava versio).

Huomenna tosiaan meen sitten aamusella sinne synnytystapa-arvioon ja sen jälkeen lähden katsomaan tuoretta kummipoikaa.

Illanjatkoja kaikille!!

Terkuin: Je_Ni

Vierailija
37/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käytössä MAGNEX 350 mg. Tuo valmiste on hiivaton, sokeriton, laktoositon ja gluteeniton. Yksi tabletti päivässä.

Vierailija
38/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
39/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikipas täällä pitkästi juttua luettavana, kiva!

COELLE ja muille tuosta kohdunsuun koklaamisesta: Se ei liene kovinkaan suositeltavaa. Muistan, kun olin aikanaan työharjoittelussa synnärillä ja siellä kätilöt kerran puhuivat asiasta. Pitivät todellisena hullujen hommana, kun eräskin äiti kertoi itse kokeilleensa, että paikat on pehmenny jms. Kuulemma ensinnäkin moinen on vaarallista, koska kaikkea turhaa kohdunsuun " ronkkimista" tulee välttää tulehdusten yms vuoksi ja toiseksi, koska kuulemma itse ei todellakaan voi tuntea sieltä oikeen mitään " ratkaisevaa" . En sitten tiedä, että miten faktaa tuo on, tosiaan oli siellä kerran ns. kahvipöytäkeskusteluna :) Mutta enpä taida kyllä itse alkaa sorkkimaan sinne :D

(.) Ihmeen hyvin olen jaksanut tämän päivän. Johtuu kyllä osaltaan siitä, että mies tuli jo 12 jälkeen kotiin, siltä poistettiin viisaudenhammas ja sai sitten loppupäivän töistä vapaata. On siis ollut apuna lasten kans. Kohtu tuntuu tosi täydeltä, siis kiristää ja kun vauva liikkuu, niin ihan sattuu. Vaikka luotankin ultrassa tehtyihin painoarvioihin (kun ovat mulla aina pitäneet hyvin paikkansa) niin silti on sellainen mutu-tuntuma, että tämä vauva olis hieman isompi kuin aiemmat.

HIKASTA: Minä en tuntenut esikoista (poika) odottaessa kertaakaan hikkaa. Tytöt taas hikkas tosi paljon ja nyt tässä raskaudessa on tuntunut ehkä kahdesti :) Mistä lie johtunee.

LASTEN HOIDOSTA SYNNYTYKSEN AIKANA: Meillä ei oo mitään vielä sovittu kenenkään kanssa. Riippuu niin paljon että milloin ja missä vauva syntyy. Anoppi voi hoitaa viikonloppuna, mun äiti periaatteessa millon vaan.. Ja jos ei saada ketään, niin mies jää kotiin. Mulle ei silleesti oo mikään PAKKO saada miestä synnytykseen mukaan, vaikka kivahan se tietty ois. Alkuraskaudessa mies hieman vihjaili, että ei ehkä halua nyt mukaan, mutta nyt kuulostaa, että tottakai tulee, jos vaan lastenhoito järjestyy. Paitsi, jos Oulussa asti syntyy, niin ehkä sitten on helpoin jos mies jää kotiin isompien kans, niin ei tarvii eestaas ajaa noin pitkää matkaa.

Ainiin ja mulla hymyilytti tuo Jenin vaatteiden sommittelu :) Ihanaa, kun joku jaksaa moista asiaa miettiä. Meidän kohta kuushenkisessä sottapyttyperheessä ei paljoo vaatteiden värejä katsella vaan laitetaan, mitä puhtaana sattuu olemaan :) Lisäksi, jos vauva tulee isoveljeensä niin puhtaat saa vaihtaa ainaki 6 x päivässä (oli tosi kova pulauttelemaan) ja siinä ei kyllä minulla ainakaan paljo mietityttänyt, että käykö potkarit ja bodi yhteen :DD

Nyt lähden tekeen iltapalaa, onki jo NÄLKÄ! Mulla on taas tullu painoa ihan törkeen paljo, melkeen itku pääsee kun ajattelee.. Tulee ihan varmasti oma henk.koht.painoennätys tässä raskaudessa, voi PASKA!

Vierailija
40/40 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kirjottaa että huomenta... oon aivan sikaväsynyt! Reissu yliopistolle tuntui TODELLA raskaalta, varsinkin paluumatka. En olis jaksanut bussipysäkiltä kävellä kotia. Lähdettiin vielä kauppaan käymään ja nyt oon ihan sikapoikki.

Miten hitossa te jotkut jaksatte yhä päivittäin käydä 8h töissä? JOLLA puhuit joku päivä että olet töiden jälkeen ihan puolikuollut ja makaat sohvalla ja sieltä käsin leikit teidän pojan kanssa... No mulla tuntuu ihan samalta ja olin reissussa vain 5h. Niin että hattua nostan kaikille jotka reissaa päivittäin töihin tai koululle ja takas!!

MIANNI: Nuo kahvipöytäkeskustelijat on kyllä unohtaneet sen, että joillain (onnellisilla?? :) mies käy siellä kohdunsuulla sorkkimassa paljon varomattomammin monta kertaa viikossa... :) :) :) Eli en mä ihan heti usko että puhtain sormin kohdunsuun koittamisesta on mitään hämminkiä. Mutta se on kyllä ihan totta että eipä siitä pahemmin viisastu. Vauvan pään tunteminen on kyllä musta aika huisia silti :) En kyllä samasta syystä mee mainitsemaan miehelleni että vauvan pää tuntuu, koska luulen että häntä ei varmasti sen jälkeen huvita mitkään sänkypuuhat :D

Nyt alan unelmoida sämpylästä tai lämpimästä juustoleivästä, jota ajattelin tehdä. Kun vaan jaksais nousta ylös.

Coe