Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Armeijan käynyt mies - milloin katsot armeijan muuttuneen leikkikouluksi?

Vierailija
01.10.2021 |

Itse sanoisin että se "vanha" armeija oli suunnilleen sinne ysärin loppuun, kunnes tuli nämä syväjohtamiset ja kevennetyt alokasajat,. Kävin itse -97 ja sain sen verran runtua ja muuta paskaa, että se vastasi jopa isäni kokemuksia. Olin jääkärikomppaniassa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asento! Lepo!

https://thumb-p5.xhcdn.com/a/1gOT7juE1ahlsI7sA7zVjg/000/093/247/375_450…

Ilmankos naisia on alkanu kasarmielämä kiinnostamaan...

Vierailija
22/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9/2015 kun operaatio laukunkanto alkoi. Kiitti vaan Sipilä, Soini, Orpo, Marin ja Stuppi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun itse miettii niin omassa armeija-ajassa esim. se että alikersantti tuli tupaan useasti peräkkäin ja kaikkien piti hypätä tervehtimään joka kerralla ei kyse ollut mistään sotataitojen kehittämisestä vaan siitä että tämä pääsi kääntämään vallan kahvasta ja vähän niinkuin nöyryyttää muita.

Jos tuon tason jutuista on päästy nykyaikana eroon niin minusta se on vain hyvä asia.

Vierailija
24/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei armeija ole vielä saavuttanut leikkikoulun tasoa. Päiväkodissa opetellaan tunnetaitoja, toisten huomioon ottamista, xenofobian poistamista, tasa-arvoa ja ympäristön pelastamista. Intissä on lähinnä jotain äiäsekoiluöyhötystä.

Vierailija
25/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. En tiedä, millainen armeija on nykyään, joten minulla ei ole asiasta mitään mielipidettä.

m85

Minulla ei ole kokemusta leikkikoulusta, joten en osaa verrata siihen. Vuonna 2003 armeija oli enimmäkseen tehotonta odottelua ja ihme pokkurointia. Ehkä leikkikoulussa on fiksumpi meno?

Vierailija
26/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan muuttui leikkikouluksi sillä hetkellä kun sana simputtaminen keksittiin.

Ei se ollut meille mitään simputtamista, vaan normaalia. Nyt kuulee "yHyyyy ne simputtaa! me valitamme tästä mediaan"

Toimiiko miehet näin? Ei.

Ekonomian professori instagramissa puhui tästä "suomalaisten miesten alennustilasta":

https://www.instagram.com/p/CUZzL6Lgb1A/

Viittasi mm. Jere Karalahteen, julkkiskokki Henri Aleniin yms. Onneksi Karalahti näköjään onkin järjissään, kun vastasi kommenteissa. Videon näkeminen saattaa vaatia IG-tilin.

Juurikin näin. Jos armeijassa esimies haukkuu se tarkoittaa sitä että omassa toiminnassa on parantamisen varaa. Tosin nykyään siitä usein seuraa esimiehelle syyte palvelusrikoksesta,mikä on aivan älytöntä.

Vierailija
27/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ns kiimaliinasta eli siitä loma-asun silkkisestä huivista luovuttiin. Nykyään lomille mennään maastopuvussa 🤦🏻‍♂️

Vierailija
28/28 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotettiinko viimeeksi 60-70 luvulla alokkaat tervetulleeksi taloon kersantin toimesta niin että alokkaat laitettiin riviin ja sitten kersantti kulki jokaisen läpi ja löi ja potki mahaan?