Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poden alemmuudentunnetta mieheeni verrattuna

Vierailija
24.11.2014 |

Poden aivan hirveää alemmuudentunnetta mieheeni verrattuna. Hän on hyvin koulutettu, hyväpalkkaisella alalla, menestynyt ja fiksu. Itse olen työtön ja kotona. Kadehdin miehen työtä ja uraa, ja poden siitä kauheaa syyllisyyttä.

Mieheni myös mahdollistaa minulle elintason, jota en ikipäivänä voisi itse saavuttaa. Tunnen siitäkin huonoa omatuntoa, tuntuu että olen joku siipeilijä, vaikken haluaisi. Ikinä hän ei ole sanonut mitään negatiivista ja huomioi minut aina, mutta silti tunnen olevani häntä huonompi. 

En oikein enää edes tiedä, mitä voisin opiskella tai mistä saada tämänhetkistä koulutustani vastaavaa työtä. Minulla on AMK-koulutus, mutta sairastuin opiskeluiden loppuvaiheessa syömishäiriöön, jonka takia laihduin valtavasti enkä päässyt työhön "kiinni" kun en kyennyt muutamaan vuoteen mitään tekemään  ja nyt ajattelen, että vei kukaan minua nyt enää palkkaa, kokeiltu on. Miehelläni on puolestaan tohtorintutkinto, ja arvostettu ammatti. Mietin, että mitä ihmisetkin ajattelevat, kun hän on minut valinnut...

En enää halua edes  seksiä mieheni kanssa, tunnen itseni huonoksi naisena ja epäviehättäväksi. Mies on sanonut ettei se haittaa ja pitänyt sylissä ja lohduttanut mutta olen lähinnä itkeskellyt. Pelkään, että hän jättää minut edellämainitun asian takia, mutta en yksinkertaisesti halua enkä tiedä syytä. Joskus lamaannun ahdistuksesta jo aamulla enkä saa oikein mitään tehtyä. Epäviehättävyyttäni lisää se, että olen laihtunut viime aikoina, joten olen taas ruipelon teinin näköinen. Ei ole ollut nälkä.

Miten ihmeessä voisin helpottaa tätä alemmuudentunnetta? Tiedän, että ongelma saattaa olla vain oman pääni sisällä, mutta murehdin tätä jatkuvasti.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvomaailmasi on samanlainen kuin idiooteillakin. Ihmisen arvo määräytyy omaisuuden perusteella. Moni suuri filosofi ja taiteilija on kuollut rutiköyhänä. Kummassa on enemmän munaa, köyhässä mutta arvostetussa filosofissa/taiteilijassa vai autokauppiaassa joka tienaa hyvin?

Nuo nyt oli vain esimerkkejä. Unohda rahat ja statukset. Ne on vain ihmisten keksimiä asioita joilla ei ole mitään merkitystä. Paitsi yksinkertaisten ihmisten parissa. Haluatko olla sellainen?

Vierailija
2/2 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sun miehen kanssa. Kuullostaa suhteenne hyvältä, sano, että sulla alemmuuden tunteita. Toivot varmaan tukea? Kerro sekin. Kerro kerro puhu puhu. Sitten mies ymmärtää ja se asia ei kasva sun mielessä enempää ja sä pikkuhiljaa alat arvostaa itseäsi.

se syömishäiriöön on juuri itsetunnon puutteesta johtuvaa tai vastoinkäymisistä.

köy myös juttelemassa jossain paikassa. Kyllä niitä löytyy.

sä olet selvinnyt syömishäiriöistä. Se on hienoa. Se on iso saavutus. Näe se!  Ne tunteet vaan tupsahtelevia myöhemminkin.

sulla on varmaan hyvä itsetuntemus.nyt vaan itseäsi tukemaan ja kerro miehellesi, että se seksittmyys johtuu sun huonommuuden tunteesta, mä luulen, että mies ymmärtää ja tukee. Ja toisaalta siitä seksistä saa sitten kuitenkin voimaa, kun on lähellä. Mene lähelle, kero paha olosi. Siinä ei ole mitään pahaa rai hävettävää.

sä olet arvokas ihan sinuna itsenäsi.

ole ylpeä miehestäsi nyt, ja itsestäsi pikkuhiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla