Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja pakottaa työmatkalle?

Vierailija
01.10.2021 |

Otsikossa kysymys. Meillä on kolme päivää (2 yötä) kestävät yksikköpäivät toisessa kaupungissa. Työsopimuksessa mainitaan että työ voi sisältää ilta-, ja viikonlopputyötä. Yötyötä sen sijaan ei.

En voi jättää koululaisia keskenään 3 päiväksi. En ole halukas omalla kustannuksella ottamaan lastenvahtia. Yksi vaihtoehto on, että ajan tuon matkan (130 km/suunta) mutta tällöin haluaisin lähteä työpäivän jälkeen. Meillä on päivien päälle vielä iltaruokailu, johon esimies pakottaa kaikki osallistumaan ryhmäytymisen vuoksi

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi pakottaa. Jos kerrot tilanteesi esimiehelle, niin eiköhän se sen ymmärrä. Jos ei ymmärrä, älä mene ja ala etsimään toista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö selvittänyt asiaa työhön tullessasi?? Ei työmatkalla olo ole yötyötä TS. ei se yö ole työaikaa.

Vierailija
4/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapset mukaan

Vierailija
5/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietenkään pakottaa lähtemään, mutta voi vetää omat johtopäätöksensä jos työtehtävät ei maistu.

Vierailija
6/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallista tämä nykyelämä, kun ei ole ketään toista ihmistä joka voisi olla lasten kanssa muutaman päivän. Se olisi lapsillekin mukavaa vaihtelua.

Vierailija
7/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi pakottaa. Jos kerrot tilanteesi esimiehelle, niin eiköhän se sen ymmärrä. Jos ei ymmärrä, älä mene ja ala etsimään toista työtä.

Kerroin tilanteen ja sanoi että yksikköpäivillä pitää jokaisen olla ja yöpyä ja käski ”keksiä jonkun ratkaisun”. Teen työtä ns marginalialalla, eikä oman alan työmahdollisuuksia juuri Suomessa ole. Tämä työnantajan vaihtaminen tuli luonnollisesti itse mieleen ensimmäisenä.

Vierailija
8/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esimiehenä kovin pitkään katselisi työntekijää, joka ei tuollaisella sopimuksella olisi valmis olemaan paria yötä reissunpäällä. 

Vierailija
9/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsilla ole toista vanhempaa?

Vierailija
10/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö selvittänyt asiaa työhön tullessasi?? Ei työmatkalla olo ole yötyötä TS. ei se yö ole työaikaa.

Emme keskustelleet asiasta tuolloin. Työni tapahtuu harvoja poikkeuksia lukuunottamatta virka-aikaan. Työtehtävien hoitamisen ilta-aikaan ymmärrän, mutta en sitä, että minun tulee väkisin istua ravintolassa

Vierailija
11/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallista tämä nykyelämä, kun ei ole ketään toista ihmistä joka voisi olla lasten kanssa muutaman päivän. Se olisi lapsillekin mukavaa vaihtelua.

Niin, toiset on onnekkaita siinä suhteessa. Kyllä minäkin lapset työmatkan takia, ja huvin vuoksi myös, lapset hoitoon saisin, mutta en todellakaan oleta, että näin olisi joka perheessä.

Vierailija
12/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulet että miten ryhmäytyminen onnistuu jos et osallistu koko ohjelmaan? Koita nyt vaan keksiä se ratkaisu

Vierailija
13/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut 9 vuoteen. Olen leski. Ap

Vierailija
14/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Valitettavasti työnantajalla ei ole velvollisuutta joustaa, vaikka se inhimillistä olisikin. Helpoimmalla pääset, kun palkkaat sen lapsenvahdin. Yöpyminen toisella paikkakunnalla ei tosiaan ole yötyötä. 

Vierailija
15/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet että miten ryhmäytyminen onnistuu jos et osallistu koko ohjelmaan? Koita nyt vaan keksiä se ratkaisu

Luulen että ryhmäytyminen onnistuu aikuisilta ilman minua. Sen sijaan kahden koululaisen jättäminen keskenään taitaa olla vähintään lastensuojeluilmoituksen paikka. Yksinkertaisesti ajattelen että minua tarvitaan enemmän kotona, kuin ravintolassa syömässä j juomassa

Vierailija
16/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on päässyt unohtumaan että työnantajalla on myös niitä oikeuksiakin.

Vierailija
17/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ratkaisu = sairausloma

Vierailija
18/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa. Valitettavasti työnantajalla ei ole velvollisuutta joustaa, vaikka se inhimillistä olisikin. Helpoimmalla pääset, kun palkkaat sen lapsenvahdin. Yöpyminen toisella paikkakunnalla ei tosiaan ole yötyötä. 

Ok, kiitos vastauksesta. Juuri vastauksia toivoin enkä spekulaatioita siitä, miten voisin asiat hoitaa. Ap

Vierailija
19/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on päässyt unohtumaan että työnantajalla on myös niitä oikeuksiakin.

Ai määrätä työpäivän jälkeen osallistumaan iltaruokailuun?

Vierailija
20/80 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ryhmäytyminen onnistuu aikuisilta ilman minua. Sen sijaan kahden koululaisen jättäminen keskenään taitaa olla vähintään lastensuojeluilmoituksen paikka. Yksinkertaisesti ajattelen että minua tarvitaan enemmän kotona, kuin ravintolassa syömässä j juomassa

Toimisiko kompromissi?  Lapset mukaan ja sinne ravinteliin myös. Hillitsee porukan ryyppäämistä ja ryhmäyttääkin kivasti, kun kaikki höpöttelee niiden lasten kanssa.