Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitusoireet kamalat, pelottaa!!

Vierailija
24.11.2014 |

Auttakaa mua! Oltii kaverien kaa bilettää lauantaina ja meillä oli erikoistilaisuus, joten sen kunniaksi otin kaverin tarjoamat 2 x Panacodia ja 2 x Tramal ja juotiin kuoharia ja breezereitä MONTA. Siitä tuli hyvä olo vaikka olin aika sekasin. Perjantain ja lauantain välisenä yönä mä heräsin kamalaan oloon enkä voinu olla paikallaan eli kiemurtelin ja melkein tunsin että henki menee. Seuraavan päivän nukuin läpi kokonaan. Eilen valvoin jo 4 tuntia. Nyt on taas aamu ja hirvee tärinä vieläkin, mulla ei pysy ruuat sisällä ja teeki tulee ulos ku yritän juoda. Ylävatsaa sattu ku heräsin ja pää on koko ajan kipee. Mitä mä teen, mul on kamala olo ja huomenna olis ajotunti autokoulussa, mä en pärjää!! Enhän mä edes kävele suorassa. Pitääkö mennä sairaalaa tai ottaa jotain mikä auttaa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun palikka!! Btw syyllistyt rattijuopumukseen jos menet ajotunnille

Vierailija
22/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:08"]

Älä ihmeessä ota enää alkoholia opiaattien kanssa! Se on oikeasti hengenvaarallista (hengityslama). Muista pitää nää aineet jatkossa erillään.

[/quote]

Toisaalta ihan hyvä varoittaa kun ei sekakäyttöä kellekään voi suositella, mutta itse entisenä sekakäyttäjänä silti sanoisin että tuota vähän liioitellaan usein. Toki jos muutenkin juo itsensä jo viinalla sammumisen rajoille niin ky llä se opiaatti voi olla se viimeinen pisara joka vie sammumsien sijaan kuolemaan. Mutta itse olen noita niin paljon valitettavasti typeränä ja nuorena yhdessä käyttänyt että ihan hirveään pelotteluun en jaksa uskoa. Ap selvästi on kokematon käyttäjä ilman toleranssia, mutta määrät eivät ole niin isoja että pitäisi silti olla sen suurempaa vaaraa, varsinkaan nyt kun on selvitty jo siitä vaarallisimmasta ajasta eli ensimmäisestä yöstä juhlimisen jälkeen. 

[/quote]

Joo tiedän ettei kamalaa luultavasti tapahdu jos pari kaljaa ottaa noiden lääkkeiden kanssa, ap sanoi kumminkin että joi PALJON kyseisenä päivänä lääkkeiden kanssa. Korjataan nyt että RYYPPÄÄMISEN yhteydessä noi lääkkeet on kuin onkin hengenvaarallisia, siinä ei oo mitään liioittelua. t.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:23"]

Oletko aina ollut tavallista tyhmempi vai pitääkö ihan kaikki kokeilla kantapään kautta? =P Mistä sun kaltaisias sikiää?

[/quote]

Ei tuo nuorilla nyt niin kauhean tavatonta ole, jos sattuu olemaan sellaisessa porukassa missä muut sekakäyttää. Jos ne muutkin näyttää nappailevan ties mitä nappeja ja viinaa, ja ovat sitä ennenkin tehneet, ja ovat edelleen hengissä, niin helpostihan sitä uskoo että se on oikeasti aika vaaratonta ja haluaa kokeilla. Näin itselleni kävi aikoinaan.

Ja vaikkei ap:stä nyt tunnu yhtään hienolta että on tuollainen olo, niin minusta on tosi hienoa että tuli tuollainen kokemus. Pitääpähän erossa jatkossa moisista kokeiluista varsin todennäköisesti. Itselläni kävi toisinpäin, ensimmäinen komboilu bentsoja + viinaa + kannabista teki niin taivaallisen olon etten ollut moista koskaan kokenut, ja niinpä siitä sitten lähdin enemmänkin sekakäyttösekoilun tielle. Tielle, jonka takia opintojen aloituskin lykkääntyi monta vuotta ja kokonaan sekakäytöstä pääsin vasta yli kolmekymppisenä...

[/quote]

Kiitos tosi kiva et täällä on useempiki ihminen joilla on jotain ymmärrystä, vaikka ymmärrän et tää oli multa tyhmä temppu. Ja tosiaan mun kaverit on eri ikäisiä ja tiedän niiden ottaneen kovempiaki aineita ku jotain lääkettä ja alkoholia, ja aina ne on selvinny niistä hyvin. Esim yksiki mies (yli 20v mua vanhempi äijä) ottaa AINA noita tramaleita ja alkoholia jos ollaan juhlimassa ja se käyttäytyy ihan normaalisti, ehkä vähän rauhallisesti, eikä siitä näy päälle päin että se olis ees kännissä. Vaikee uskoo et sil äijäillä olis tällaista oloa tai ei se muuten varmaan niitä tramaleita ja viinaa niin usein nappailis :( Ehkä se sopii jollekkin mut mulle ei

Vierailija
24/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:30"]

Joo ei tunnu sellai vyömäinen kipu ainakaa vielä ja toivottavasti ei tuukkaan. Hirvee syyllisyys ja paniikki, ihan tyhmästä asiasta. En haluu mennä sairaalaa ellei oo ihan pakko ja kai tätä voi katella vielä. SIt jos tää hirvee väsymys loppuis ja vois NÄHDÄ normaalisti. Tuntuu et väsyttää ja näkökenttä on sellai sumuinen, niinku lasi jossa on huurua. Ja tekis mieli vaa nukkuu. Ja tosiaa siitä tuli sellai olo et iho olis kihelmöiny sillee tosi hyväntuntusesti ja kaikki tuntu tosi hyvälle silloin niiden lääkkeiden ottamisen jälkee mut se yks "paniikkireaktio" ei tosiaa ollu kiva. Yölläki oon nähny ihan säikkyjä unia ja kuullu ääniä unissani. Viime yönä esim heräsin siihen et juna olis muka menny meidän ikkunan alla!! Eli mun mielipide: ihan paska yhteisvaikutus kaiken lisäks!! En tosiaa suosittele kellekkää

[/quote]

Näköhäiriöt, päänsärky ja väsymys viittaisivat migreenityyppiseen oireiluun. Sellainen saattaa toisinaan laueta sellaisellakin ihmisellä jolla ei ole migreeniä, todella rankan juhlimisen jälkeen. Jos vaan mahdollista, koita lepäillä pimeässä huoneessa ja aina välillä koita saisitko vettä tai jotain syötävää pysymään sisällä. Sokerinen energiajuoma voi auttaa hieman sitten kun saat oksentamatta pidettyä jotain sisällä. Toki mikä tahansa muukin missä on energiaa. Jotain suolaistakin tarvitsisit hieman napostella. Veren sokeri täytyisi saada pahoinvoinnin jälkeen ylös ja suolat tasapainoon, että olo paranisi.

Vierailija
25/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo mä tosiaan ryyppäsin ihan kunnolla noiden lääkkeiden kanssa :( varmaan 4 lasia kuoharia ja 5 siideriä mikä meinaa mulle ihan täyttä känniä.. siis ilman mitää muita aineita 

Vierailija
26/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät ole kertakokeilun jälkeen vierotusoireita vaan elimistön mm. Aivojen toipuminen kovasta rasitteesta.

Vierailija
27/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:37"]

Oletko aina ollut tavallista tyhmempi vai pitääkö ihan kaikki kokeilla kantapään kautta? =P Mistä sun kaltaisias sikiää?

[/quote]

Ei tuo nuorilla nyt niin kauhean tavatonta ole, jos sattuu olemaan sellaisessa porukassa missä muut sekakäyttää. Jos ne muutkin näyttää nappailevan ties mitä nappeja ja viinaa, ja ovat sitä ennenkin tehneet, ja ovat edelleen hengissä, niin helpostihan sitä uskoo että se on oikeasti aika vaaratonta ja haluaa kokeilla. Näin itselleni kävi aikoinaan.

Ja vaikkei ap:stä nyt tunnu yhtään hienolta että on tuollainen olo, niin minusta on tosi hienoa että tuli tuollainen kokemus. Pitääpähän erossa jatkossa moisista kokeiluista varsin todennäköisesti. Itselläni kävi toisinpäin, ensimmäinen komboilu bentsoja + viinaa + kannabista teki niin taivaallisen olon etten ollut moista koskaan kokenut, ja niinpä siitä sitten lähdin enemmänkin sekakäyttösekoilun tielle. Tielle, jonka takia opintojen aloituskin lykkääntyi monta vuotta ja kokonaan sekakäytöstä pääsin vasta yli kolmekymppisenä...

[/quote]

Kiitos tosi kiva et täällä on useempiki ihminen joilla on jotain ymmärrystä, vaikka ymmärrän et tää oli multa tyhmä temppu. Ja tosiaan mun kaverit on eri ikäisiä ja tiedän niiden ottaneen kovempiaki aineita ku jotain lääkettä ja alkoholia, ja aina ne on selvinny niistä hyvin. Esim yksiki mies (yli 20v mua vanhempi äijä) ottaa AINA noita tramaleita ja alkoholia jos ollaan juhlimassa ja se käyttäytyy ihan normaalisti, ehkä vähän rauhallisesti, eikä siitä näy päälle päin että se olis ees kännissä. Vaikee uskoo et sil äijäillä olis tällaista oloa tai ei se muuten varmaan niitä tramaleita ja viinaa niin usein nappailis :( Ehkä se sopii jollekkin mut mulle ei

[/quote]

Tuo seura on kyllä aika vaarallista ja hirveän helposti ajaa uusiin kokeiluihin jos jatkat tuollaisissa porukoissa pyörimistä joissa sekakäyttö on arkea. Pahimmassa tapauksessa käy niin että saavat sinut uskomaan että ne nyt vaan oli yhdet laskut eikä mitään vaarallista, ja sitten kokeilet taas uuden kerran, ehkä jollain muilla lääkkeillä, ja ehkä kokemus ei olekaan niin paha sillä kertaa, minkä jälkeen kokeilet toisen kerran, ja kolmannen, ja kohta pelkkä viina ei olakaan mitään vaan sekakäyttö on arkea sinullekin... 

Ja kaikkein vaarallisinta on se, jos alkaa lääkitä laskuja ja vieroitusoireita toisilla lääkkeillä. Se on lähes varma tie riippuvaiseen käyttöön! Esim. itselleni "kokeneemmat" neuvoivat että jos tulee tuollainen paniikkiolo kuin sinulla yöllä, niin eipä hätää, bentsoa vaan naamaan ja/tai unilääkettä ja sillä selvä. Joka oloon tuntui olevan joku aine millä saa säädettyä olon paremmaksi. Siksi en sinulle ap suosittelisi edes tavallista särkylääkettä nyt, että ei tulisi kuvaa että ratkaisu aineiden aiheuttamiin oloihin on joku toinen aine. Parempi vaan kärsiä läpi se minkä on itse aiheuttanut.

Vierailija
28/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että Panacodi muuttuu morfiiniksi elimistössä... Todella fiksua käytöstä. Toivottavasti lapsia sinulla ei ole

Vierailija
29/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tää mun aivoja rasitti? Mähän oon nukkunu jo varmaan 48tuntia eli enemmän ku pienet lapset nukkuu ikinä. Mut pakko kai mennä hetkeks taas nukkumaa ku en mä jaksa olla hereillä ja yritän syödä/juoda lisää myöhemmin ku herään. Kiitos kaikille jotka jotain ties kertoo!!

Vierailija
30/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:38"]

ja joo mä tosiaan ryyppäsin ihan kunnolla noiden lääkkeiden kanssa :( varmaan 4 lasia kuoharia ja 5 siideriä mikä meinaa mulle ihan täyttä känniä.. siis ilman mitää muita aineita 

[/quote]

Ei hyvä ollenkaan, mutta akuutti vaara oli ekat 12 tuntia viinan ja lääkkeiden ottamisen jälkeen, erityisesti nukkuessa tai sammuneena. Silloin voi tulla pahimmillaan se pelätty, kuolemaan johtava hengityslama. Nyt sinulla ei ole enää mitään akuuttia hätää käyttösi seurauksena onneksi. 

Tehty mikä tehty eikä sitä tekemättömäksi saa. Ei kannata sitä ylettömästi mielessä pyöritellä ja katua, kun ei se mitään auta. Parempi suhtautua niin, että on kiitollinen että on edelleen elossa vaikka olisi voinut toisinkin käydä. Ja ottaa opiksi ettei toiste riskeeraa arvokasta elämäänsä noin.

Vierailija
31/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti autokoulun opettaja käräyttää sut

Vierailija
32/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:51"]

Toivottavasti autokoulun opettaja käräyttää sut

[/quote]

No mistä sen ap:n muka voi "käräyttää", kun ei hänellä enää ole elimistössään ajotunnilla eikä tälläkään hetkellä mitään viinaa tai aineita? Ap:han oli ottanut perjantaina...

Vierailija
33/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuo seura on kyllä aika vaarallista ja hirveän helposti ajaa uusiin kokeiluihin jos jatkat tuollaisissa porukoissa pyörimistä joissa sekakäyttö on arkea. Pahimmassa tapauksessa käy niin että saavat sinut uskomaan että ne nyt vaan oli yhdet laskut eikä mitään vaarallista, ja sitten kokeilet taas uuden kerran, ehkä jollain muilla lääkkeillä, ja ehkä kokemus ei olekaan niin paha sillä kertaa, minkä jälkeen kokeilet toisen kerran, ja kolmannen, ja kohta pelkkä viina ei olakaan mitään vaan sekakäyttö on arkea sinullekin... 

Ja kaikkein vaarallisinta on se, jos alkaa lääkitä laskuja ja vieroitusoireita toisilla lääkkeillä. Se on lähes varma tie riippuvaiseen käyttöön! Esim. itselleni "kokeneemmat" neuvoivat että jos tulee tuollainen paniikkiolo kuin sinulla yöllä, niin eipä hätää, bentsoa vaan naamaan ja/tai unilääkettä ja sillä selvä. Joka oloon tuntui olevan joku aine millä saa säädettyä olon paremmaksi. Siksi en sinulle ap suosittelisi edes tavallista särkylääkettä nyt, että ei tulisi kuvaa että ratkaisu aineiden aiheuttamiin oloihin on joku toinen aine. Parempi vaan kärsiä läpi se minkä on itse aiheuttanut.

[/quote]

Otin eilen tai siis sain poikaystävältä yhden normaalin Ibumaxin eilen kun tiskasin ja sanoin että päätä särkee. Muuta en oo ottanu noiden lääkkeiden jälkeen. Mun kaveriporukat on vähän omanlaisiaan mut niissä on paljon hyvääkin. Ne myös pitää aina toisistaan huolta mikä on hyvä juttu. Sain silloin perjantainaki kyydin kotiin siis ku olin alkanu oksentaa tai vastaavaa. Ja yöllä ku mä heräsin siihen kamalaa oloo ni poikaystävä oli hädissään "mitä vittua mun pitää tehdä?" mut mä en osannu sanoo mitää mut se meni onneks ohi se pahin jo silloin.. EN SUOSITTELE kellekkää, olit sitte 15 tai 35 varsinki jos oot nainen, ÄLÄ OTA. 

Vierailija
34/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässytä vaan pikku sekakäyttäjä, totuushan on se että sä jatka pillereiden popsimista ja pian olet uusi Johanna Tukiainen. Hieno elämä tulossa ap, onnittelut!

Vierailija
36/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sä olet vielä hengissä. Noista yhdistelmistä voi henki mennä, vaikket uskoisikaan oikeesti.

mulla meni sisarus alle kaksikymppisenä. Samalla lailla...viatonta kokeilua ja vahinko kävi. Kaveri selvis vatsahuuhtelulla. Kuolema tuli sisarykselleni.

Ikävä on. Varmaan koko loppuelämän. Ja suru.

Että mieti mitä teet elämässäsi. Sulla on se nyt. 

Vierailija
37/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pak.ohjeissa kerrotaan kontrraindikaatiot ym.. Tramalia mononukleoosiin??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän