Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieroitusoireet kamalat, pelottaa!!

Vierailija
24.11.2014 |

Auttakaa mua! Oltii kaverien kaa bilettää lauantaina ja meillä oli erikoistilaisuus, joten sen kunniaksi otin kaverin tarjoamat 2 x Panacodia ja 2 x Tramal ja juotiin kuoharia ja breezereitä MONTA. Siitä tuli hyvä olo vaikka olin aika sekasin. Perjantain ja lauantain välisenä yönä mä heräsin kamalaan oloon enkä voinu olla paikallaan eli kiemurtelin ja melkein tunsin että henki menee. Seuraavan päivän nukuin läpi kokonaan. Eilen valvoin jo 4 tuntia. Nyt on taas aamu ja hirvee tärinä vieläkin, mulla ei pysy ruuat sisällä ja teeki tulee ulos ku yritän juoda. Ylävatsaa sattu ku heräsin ja pää on koko ajan kipee. Mitä mä teen, mul on kamala olo ja huomenna olis ajotunti autokoulussa, mä en pärjää!! Enhän mä edes kävele suorassa. Pitääkö mennä sairaalaa tai ottaa jotain mikä auttaa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi hitto, siis oltiin bilettää jo perjantaina, eikä lauantaina. 

Vierailija
2/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla olet varmaan fiksumpi?

Vierailija
4/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:03"]

Seuraavalla kerralla olet varmaan fiksumpi?

[/quote]

Epäilen vahvasti.

Vierailija
5/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis niinq soita sil ajo opel et on nii jäädävät lasgut ettei pyge tulee!!!!Sit mee niinku porvoo sairaalaa ne tietää mitä pitää niiq tehä et saa noi tärinät haltuu!! jaxuii <3

Vierailija
6/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

You're a special kind of stupid, aren't you?

Vierailija
7/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä ota enää alkoholia opiaattien kanssa! Se on oikeasti hengenvaarallista (hengityslama). Muista pitää nää aineet jatkossa erillään.

Tuo menee kyllä ohi. Jos oot vielä heikossa jamassa huomenna, siirrä ajotunti. Jos oot huolissaan voinnistasi niin soita toki esim. myrkytystietokeskukseen tai johonkin päihdepuhelimeen. Hyviä jatkoja

Vierailija
8/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ottamasi lääke+viinakombo sinänsä ei ole mitenkään kauhean vaarallinen. Perjantai-lauantaiyönä tullut paniikkikohtaustyyppinen kokemus on ihan normaali kun aineet alkavat vähentyä elimistöstäsi. Joillekin jo pelkkä runsas viinanjuonti tekee aamuyöstä humalan laskiessa tuota, saati sekakäyttö. 

Myös runsas nukkuminen seuraavana päivänä on normaalia ja hyväksi. Kroppasi tarvitsi aikaa toipua myrkytyksestä jonka sille aiheutit. Sen sijaan ei ole minusta ihan normaalia että nyt jo kolmas päivä juhlimisesta sinulla on fyysisesti noin huono olo. Lievimmillään sinulla on "vain" maha-suolikanavan tulehdus tullut reaktiona viinalle ja kemikaaleille jota olet ottanut ja se mennee ohi kohta. Pahimmassa tapauksessa voi olla esim. haimatulehduksen oireita. Vieroitusoireita viinan + mainittujen lääkkeiden kertakäytöstä ei enää pitäisi olla, kyllä ne aineet on jo poistuneet elimistöstäsi.

Jos oireet on sinusta pelottavia, niin mene vaan päivystykseen. Jos ne eivät tunnu vaarallisilta, ehkä päivän voisit vielä katsella meneekö ohi itsestään. Ja jatkossa ei enää tuollaisia komboja juhlimiseen, sen varmaan muistatkin tämän kokemuksen myötä... 

Vierailija
9/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä idiootti!! Olen juonu ennenki alkoholia eikä oo tullu läheskään tollasta oloa ja oon saanu panacodia menkkakipuihin ja tramalia kerran pusutautiin, joka oli tosi pahana mulla. No alkoholin kanssa en oo ennen ottanu noita lääkkeitä, joten mistä olisin voinu tietää?? Pelkään soittaa autokouluun ku enhän mä voi siellä kertoa mitä oon menny tekee!! Ei todellakaan kiinnosta sotkee noiden lääkkeiden ja alkoholin kaa enää, mut mua pelottaa et miks tää "krapula" on näin paha eikä mee ohi. Ja pelkään mennä sairaalaan jos ne soittaa mun vanhemmille

Vierailija
10/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:08"]

Älä ihmeessä ota enää alkoholia opiaattien kanssa! Se on oikeasti hengenvaarallista (hengityslama). Muista pitää nää aineet jatkossa erillään.

[/quote]

Toisaalta ihan hyvä varoittaa kun ei sekakäyttöä kellekään voi suositella, mutta itse entisenä sekakäyttäjänä silti sanoisin että tuota vähän liioitellaan usein. Toki jos muutenkin juo itsensä jo viinalla sammumisen rajoille niin ky llä se opiaatti voi olla se viimeinen pisara joka vie sammumsien sijaan kuolemaan. Mutta itse olen noita niin paljon valitettavasti typeränä ja nuorena yhdessä käyttänyt että ihan hirveään pelotteluun en jaksa uskoa. Ap selvästi on kokematon käyttäjä ilman toleranssia, mutta määrät eivät ole niin isoja että pitäisi silti olla sen suurempaa vaaraa, varsinkaan nyt kun on selvitty jo siitä vaarallisimmasta ajasta eli ensimmäisestä yöstä juhlimisen jälkeen. 

Vierailija
11/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuoleeks siihen haimatulehdukseen? Mua oksettaa hitosti, oksensin ku siivosin aamupalapöytää, eilen oli melkee parempi olo sen suhteen että en oksentanu kertaakaa, mut nyt sitte oksensin taas. Miks eilen en enää oksentanu ja tänään oksettaa sit kumminki. Eiks olon pitäis helpottua päivä päivältä, :(

Vierailija
12/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:11"]Olen kyllä idiootti!! Olen juonu ennenki alkoholia eikä oo tullu läheskään tollasta oloa ja oon saanu panacodia menkkakipuihin ja tramalia kerran pusutautiin, joka oli tosi pahana mulla. No alkoholin kanssa en oo ennen ottanu noita lääkkeitä, joten mistä olisin voinu tietää?? Pelkään soittaa autokouluun ku enhän mä voi siellä kertoa mitä oon menny tekee!! Ei todellakaan kiinnosta sotkee noiden lääkkeiden ja alkoholin kaa enää, mut mua pelottaa et miks tää "krapula" on näin paha eikä mee ohi. Ja pelkään mennä sairaalaan jos ne soittaa mun vanhemmille
[/quote]
Mistäkö olisit voinut tietää?? No vittu siitä että täysipäinen ihminen ei oletuksena vedä mitään lääkkeitä alkon kanssa! Ja jos tulee joku tarve, kuten esim kova päänsärky, tarkistaa ensin kys. lääkkeen ja alkoholin yhteisvaikutukset. Urpo!

Vierailija
13/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:11"]

Olen kyllä idiootti!! Olen juonu ennenki alkoholia eikä oo tullu läheskään tollasta oloa ja oon saanu panacodia menkkakipuihin ja tramalia kerran pusutautiin, joka oli tosi pahana mulla. No alkoholin kanssa en oo ennen ottanu noita lääkkeitä, joten mistä olisin voinu tietää?? Pelkään soittaa autokouluun ku enhän mä voi siellä kertoa mitä oon menny tekee!! Ei todellakaan kiinnosta sotkee noiden lääkkeiden ja alkoholin kaa enää, mut mua pelottaa et miks tää "krapula" on näin paha eikä mee ohi. Ja pelkään mennä sairaalaan jos ne soittaa mun vanhemmille

[/quote]

Ei sinne autokouluun tarvi sanoa muuta, kuin että "Valitettavasti mun on siirrettävä huominen ajotunti, koska olen sairaana." Ei niitä sen enempää kiinnosta.

Vierailija
14/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:11"]

[/quote]

Katsele nyt huomiseen asti täytyykö sinne autokouluun edes soittaa. VOi olla että sinulla on huomenna jo ihan ok olo. Pitäisin sitä jopa varsin todennäköisenä. Ja jos täytyy soittaa, niin et toki sano että vedit sekaisin viinaa ja läääkkeitä ja siksi olet kipeä etkä voi tulla, vaikka vaan että on oksennustauti tai kuumetta tms.

Tuota sairaalaa kannattaa oikeasti tarkkaan miettiä, varsinkin kun ilmeisesti olet alaikäinen. Paitsi että vanhempasi saavat asiasta tietää, niin lastensuojeluun todennäköisesti menee tieto tästä asiasta ja siitä voi tulla jonkin verran vaikeuksia sekä sinulle että vanhemmillesi. Mutta toki jos on pakko mennä hoitoon, sitten on pakko, pääasia on silloin että henki pelastuu sentään vaikka vähän "maine menee".

Vierailija
15/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mistä sä olisit voinu tietää? No kulke vaikka siitä, että yleensä otat noita pillereitä alkon kanssa, jotain yhteisvaikutustahan sä hait, eikö totta? Nythä sulla on ne vaikututukset, mitä kitiset?

Vierailija
16/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:13"]

ja kuoleeks siihen haimatulehdukseen? Mua oksettaa hitosti, oksensin ku siivosin aamupalapöytää, eilen oli melkee parempi olo sen suhteen että en oksentanu kertaakaa, mut nyt sitte oksensin taas. Miks eilen en enää oksentanu ja tänään oksettaa sit kumminki. Eiks olon pitäis helpottua päivä päivältä, :(

[/quote]

On myös mahdollista ettei tuo oksentelu  liity enää mitenkään siihen juhlimiseen, että sinulla on vaan muuten joku vatsapöpö, tai ruokamyrkytys tms. 

Haimatulehdus on kyllä vakava tilanne jos se on, mutta se on onneksi kertakäytön seurauksena harvinainen joskaan ei mahdoton. Siihen yleensä liittyy voimakas vyömäinen ylävatsakipu oksetuksen lisäksi, joten jos sellaista on, sitten kyllä kannataisi käväistä päivystyksessä... 

Vierailija
17/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aina ollut tavallista tyhmempi vai pitääkö ihan kaikki kokeilla kantapään kautta? =P Mistä sun kaltaisias sikiää?

Vierailija
18/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:08"]Älä ihmeessä ota enää alkoholia opiaattien kanssa! Se on oikeasti hengenvaarallista (hengityslama). Muista pitää nää aineet jatkossa erillään.

Tuo menee kyllä ohi. Jos oot vielä heikossa jamassa huomenna, siirrä ajotunti. Jos oot huolissaan voinnistasi niin soita toki esim. myrkytystietokeskukseen tai johonkin päihdepuhelimeen. Hyviä jatkoja
[/quote]Ei ole opiaatteja vaan opioideja.

Vierailija
19/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tunnu sellai vyömäinen kipu ainakaa vielä ja toivottavasti ei tuukkaan. Hirvee syyllisyys ja paniikki, ihan tyhmästä asiasta. En haluu mennä sairaalaa ellei oo ihan pakko ja kai tätä voi katella vielä. SIt jos tää hirvee väsymys loppuis ja vois NÄHDÄ normaalisti. Tuntuu et väsyttää ja näkökenttä on sellai sumuinen, niinku lasi jossa on huurua. Ja tekis mieli vaa nukkuu. Ja tosiaa siitä tuli sellai olo et iho olis kihelmöiny sillee tosi hyväntuntusesti ja kaikki tuntu tosi hyvälle silloin niiden lääkkeiden ottamisen jälkee mut se yks "paniikkireaktio" ei tosiaa ollu kiva. Yölläki oon nähny ihan säikkyjä unia ja kuullu ääniä unissani. Viime yönä esim heräsin siihen et juna olis muka menny meidän ikkunan alla!! Eli mun mielipide: ihan paska yhteisvaikutus kaiken lisäks!! En tosiaa suosittele kellekkää

Vierailija
20/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:23"]

Oletko aina ollut tavallista tyhmempi vai pitääkö ihan kaikki kokeilla kantapään kautta? =P Mistä sun kaltaisias sikiää?

[/quote]

Ei tuo nuorilla nyt niin kauhean tavatonta ole, jos sattuu olemaan sellaisessa porukassa missä muut sekakäyttää. Jos ne muutkin näyttää nappailevan ties mitä nappeja ja viinaa, ja ovat sitä ennenkin tehneet, ja ovat edelleen hengissä, niin helpostihan sitä uskoo että se on oikeasti aika vaaratonta ja haluaa kokeilla. Näin itselleni kävi aikoinaan.

Ja vaikkei ap:stä nyt tunnu yhtään hienolta että on tuollainen olo, niin minusta on tosi hienoa että tuli tuollainen kokemus. Pitääpähän erossa jatkossa moisista kokeiluista varsin todennäköisesti. Itselläni kävi toisinpäin, ensimmäinen komboilu bentsoja + viinaa + kannabista teki niin taivaallisen olon etten ollut moista koskaan kokenut, ja niinpä siitä sitten lähdin enemmänkin sekakäyttösekoilun tielle. Tielle, jonka takia opintojen aloituskin lykkääntyi monta vuotta ja kokonaan sekakäytöstä pääsin vasta yli kolmekymppisenä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi