Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan melkein kaiken ulkomaalaisista nettikaupoista ja SÄÄSTÄN

Vierailija
24.11.2014 |

En jaksa enää tukea suomalaista kusetusta ja törkeitä hintoja vaan ostan kaiken nettikaupoista ULKOMAILTA

Viime viikolla säästin seuraavissa

- Sony Xperian näytönsuoja 1,5 e / 3 kpl postikuluineen.  Viimeksi ostin Gigantista yhden 25 e

- Samsung näytönsuoja 0,79 e / 4 kpl postikuluineen.  Verkkokaupassa näytti halvin maksavan 10 e

- iPod näytönsuoja 1 e postikuluineen.  verkkokaupassa halvin 15 e

- iPod suojakotelo 3 e postikuluineen.  Verkkokaupassa halvin kopio 24.90 e

- viiniä saksasta 15 litraa 50 e 

- kaikki meikit ja vaatteet viimeisen 5 vuoden aikana.  meikit varsinkin murto-osa suomen hinnoista.

- Led lamppui  4 e / 3 kpl postikuluineen .  suomessa 9.90 e per kappale

En todellakaan aio enää suosia suomalaista kusetusta. Miten joku voi edes väittää, että 0.29 e hintainen näytönsuoja muuttuu kaupassa 15 e maksavaksi ? Mikään vero, kuljetuskustannus, palkat jne ei voi tuota selittää.

Kommentit (335)

Vierailija
221/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:19"]

Mistä sivuilta tilaat vaatteita ja meikkejä?

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:43"]

En jaksa enää tukea suomalaista kusetusta ja törkeitä hintoja vaan ostan kaiken nettikaupoista ULKOMAILTA

Viime viikolla säästin seuraavissa

- Sony Xperian näytönsuoja 1,5 e / 3 kpl postikuluineen.  Viimeksi ostin Gigantista yhden 25 e

- Samsung näytönsuoja 0,79 e / 4 kpl postikuluineen.  Verkkokaupassa näytti halvin maksavan 10 e

- iPod näytönsuoja 1 e postikuluineen.  verkkokaupassa halvin 15 e

- iPod suojakotelo 3 e postikuluineen.  Verkkokaupassa halvin kopio 24.90 e

- viiniä saksasta 15 litraa 50 e 

- kaikki meikit ja vaatteet viimeisen 5 vuoden aikana.  meikit varsinkin murto-osa suomen hinnoista.

- Led lamppui  4 e / 3 kpl postikuluineen .  suomessa 9.90 e per kappale

En todellakaan aio enää suosia suomalaista kusetusta. Miten joku voi edes väittää, että 0.29 e hintainen näytönsuoja muuttuu kaupassa 15 e maksavaksi ? Mikään vero, kuljetuskustannus, palkat jne ei voi tuota selittää.

[/quote]

[/quote]

BeautyBay, BeautyJoint, Boohoo (vaatteet)

Vierailija
222/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:17"]

Pakko sanoo, en halua pelotella tai mitään, enkä ole kauppias tai pidä Suomen nykyisestä tilanteesta. Mutta minun nettiostaminen varsinkin ulkomailta loppui, kun joku taho oli onkinut luottokorttini ja salasanani ja yrittänyt nostaa rahaa tililtäni jossain helvetin AFRIKASSA! Minulla ei ole mitään tekemistä Afrikan kanssa, ja olen suorastaan paranoidi kaikkeen tietoturvaan liittyen. Pidän palomuurit, virustorjunnat ja kaikki kunnossa ja päivitettynä ja omalta koneeltani tieto ei ole voinut vuotaa. Joten jokin näistä ulkomaalaisista nettikaupoista, joita oli useita silloin kun tilailin netistä kamaa, on vuotanut tietoni jollekin. Onneksi kyse oli pienestä summasta, mutta sen jälkeen en ole ulkomaalaisiin nettikauppoihin luottanut.

Pitäkää varanne!

[/quote]

Käytä PayPal:ia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:42"]

Verkko-ostosten siirtäminen muualle ei tunnu ainoastaan ahneiden kauppiaiden taskussa vaan sen lisäksi esim. laumoittain myyjiä saa kenkää ja tällä on vaikutukset koko yhteiskuntaan. Työttömällä myyjällä ei ole varaa enää käydä ravintolassa syömässä tai siinä kivassa kahvilassa juomassa lattea. Ravintolat ja kahvilat pistää lapun luukulle. Verotulot pienenee ja valtion rahat menee työttömyyskorvauksiin.

[/quote]

Sillä työttömällä myyjällä ei ehkä ole varaa, mutta mulla on, kun säästän nettiostoksilla. Mieluummin käyn siellä kahvilassa ja ravintolassa itse, kuin maksaisin tuotteesta 50-100% ylihintaa ja katsoisin, kun sen myyjä istuu kahvilla.

[/quote]

Sä siis teet ostokset itse netissä, ilman palvelua sen vuoksi, että et halua maksaa tuotteesta ylihintaa kauppiaalle. Sen sijaan olet valmis maksamaan 10 sentin kahvista 3 euroa kahvilassa. Siinä ei siis ole turhaa muutaman sadan prosentin katetta?

[/quote]

Periaatteessa noin, kyllä. Haluan valita mistä palvelusta maksan. Mieluummin maksan siitä että saan juoda jonkun muun tekemää kahvia tai syödä ruokaa kivassa ympäristössä, kuin että verkko-ostamisen sijaan juoksen kaupasta toiseen etsimässä mieluisaa ja kallista tuotetta.

Kahvilakokemusta ei voi ostaa verkosta, ja koen saavani siitä lisäarvoa ja siksi voin maksaa siitä - sen sijaan tuotteiden ostamisessa verkko-ostaminen on minulle mieluisampaa, enkä saisi mitään lisäarvoa siitä, että kävisin hakemassa ne tuotteet täällä kaupasta. Joten kun verkko-ostaminen on minulle mieluisampaa JA halvempaa, niin tottakai sitten ostan sieltä.

Eikös tämä ole ihan luonnollista, että ihminen panostaa joihinkin asioihin ja toisiin ei, ja että hän valitsee itselleen mieluisan tavan toimia? Itse en siis todellakaan nauti liveshoppailusta, ja vältän sitä jo senkin takia viimeiseen asti. Nettikauppojen halvemmat hinnat on sitten extraa siihen päälle.

[/quote]

Ok, toi on varsin järkevä perustelu. Mä oletin sun olevan se tyyppi, joka perustelee nettiostamisen sillä, että ei halua antaa ahneille kauppiaille 100% katetta tuotteista. Kahviloiden tukeminen ei olisi silloin ollut mitenkään linjassa :)

Vierailija
224/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:21"]

Pakko sanoo, en halua pelotella tai mitään, enkä ole kauppias tai pidä Suomen nykyisestä tilanteesta. Mutta minun nettiostaminen varsinkin ulkomailta loppui, kun joku taho oli onkinut luottokorttini ja salasanani ja yrittänyt nostaa rahaa tililtäni jossain helvetin AFRIKASSA! Minulla ei ole mitään tekemistä Afrikan kanssa, ja olen suorastaan paranoidi kaikkeen tietoturvaan liittyen. Pidän palomuurit, virustorjunnat ja kaikki kunnossa ja päivitettynä ja omalta koneeltani tieto ei ole voinut vuotaa. Joten jokin näistä ulkomaalaisista nettikaupoista, joita oli useita silloin kun tilailin netistä kamaa, on vuotanut tietoni jollekin. Onneksi kyse oli pienestä summasta, mutta sen jälkeen en ole ulkomaalaisiin nettikauppoihin luottanut.

Pitäkää varanne!

[/quote]

[/quote]

Olen käyttänytkin, mielestäni PayPal on liian kankea ja hidas systeemi. Ei kiinnosta. Olen myös ruvennut arvostamaan oikeasti fyysisia kauppoja, toivottavasti Suomen hinnat saataisiin järkeviksi. Minä olen tilaillut netistä tavaraa jo vuodesta 1998, eli siis noin 16 vuoden ajan ja jotenkin vain alkaa tympiä muutenkin.

Olen sitä mieltä, että käänne on jo tapahtunut siihen suuntaan, että fyysiset kaupat pääsevät takaisin arvoonsa. Aina kun netistä tilaa on se, että et tiedä mitä saat. Minulla on lukuisia vaatekappaleita, joita ei ole käytetty kertaakaan, koska kun olen netistä tilannut ovatkin ne kotona olleet pettymyksiä. Enkä ole edes palauttanut. Esim. 250 euron talvitakki löytyy, jota en ole käyttänyt kertaakaan. Koko on hyvä ja oikea, mutta muuten takki ei sovi vain ylleni. Fyysisessä kaupassa tiedät juuri mitä saat ja voit kokeilla ensin, ilman sitä raskasta palautusprosessia mikä nettikauppoihin kuuluu. Ja fyysisestä kaupasta saat tuotteen HETI!

Joo sitä mieltä olen, että käänne on jo tapahtunut, mutta laiva kääntyy hitaasti, mutta kääntyy kuitenkin.

Vierailija
225/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ulkomailta ja Suomesta netistä tavaroita ja vaatteita, mutta yksi asia tuossa nettikaupassa on tosi hankalaa, nimittäin se palauttaminen. Suomessahan saa vielä palautettua ilman postikuluja, mutta ulkomaille joudut itse palautukset maksamaan. Rasittavaa. Enkä todellakaan jaksa lähteä ensin jonnekin sovittamaan takkia ja sitten vielä etsiä sitä nettikaupasta mahdollisesti halvelmmalla. Jos tilaan netistä, niin silloin tilaan vain ja toivon että mahtuu. Viimeksi meni mönkään kun tilasin lasten vaatteita UKsta. Ihan liian pieniä, vaikka otin vuotta isomman koon ja lapseni ovat ihan normaalikokoisia, jopa hoikkia. No palauttaa piti ja ihan omaan piikkiin.

Vierailija
226/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

isojen ketjujen vaatteissa (HM, Mango, Zara) hinnat ovat samalla tasolla kun muualla Euroopassa. Mutta kengät, elektroniikka, meikit, PALVELUT, kahvilat ylihinnoittelevat itsensä TODELLA YLI.  Ja syyttävät siitä suomen verotusta, alv:ia ja vaikka mitä.

Kumma kyllä nuo isot ketjukaupat  pysyvät pystyssä vaikka hinnat ovat muun euroopan tasolla!  Miksi esimerkiksi kahvilat eivät pysyisi ?

Vierailija
227/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:59"]

isojen ketjujen vaatteissa (HM, Mango, Zara) hinnat ovat samalla tasolla kun muualla Euroopassa. Mutta kengät, elektroniikka, meikit, PALVELUT, kahvilat ylihinnoittelevat itsensä TODELLA YLI.  Ja syyttävät siitä suomen verotusta, alv:ia ja vaikka mitä.

Kumma kyllä nuo isot ketjukaupat  pysyvät pystyssä vaikka hinnat ovat muun euroopan tasolla!  Miksi esimerkiksi kahvilat eivät pysyisi ?

[/quote]

Palkat. Suomessa kahvilatyöntekijä saa sen verran palkkaa, että tulee toimeen Suomessa. Etelän palkoilla ei eläisi täällä.

Vierailija
228/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:36"]

Ihan muutama hajakommentti. Ensinnäkin ap:llä on aika mielenkiintoiset kulutustottumukset, jos viikon aikana on tullut hankittua noin paljon elektroniikkaan liittyviä tuotteita. Toiseksi, jos olet ostanut jotain ituotteita kolmella eurolla, niin olet tukenut piratismia, joka sitten onkin täysin oman ketjun arvoinen juttunsa. Kolmanneksi, saatko ap rahasi myös ulkomailta eli käytkö töissä Kiinassa tai maksaako Intian valtio sosiaalitukesi? Entä soitatko Saksan poliisille kun juoppo ajaa päällesi?

[/quote]

Mitä merkitystä noilla on? Kaikki pitää aina hankkia sieltä mistä saa halvimmalla

Vierailija
229/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjan Zarassa kaikki on halvempaa kuin Suomessa :)

Melkein kaikki vaatehankinnat ajoitan reissuilleni.

Vierailija
230/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:21"]

Pitäkää varanne!

[/quote]

[/quote]

Olen käyttänytkin, mielestäni PayPal on liian kankea ja hidas systeemi. Ei kiinnosta. Olen myös ruvennut arvostamaan oikeasti fyysisia kauppoja, toivottavasti Suomen hinnat saataisiin järkeviksi. Minä olen tilaillut netistä tavaraa jo vuodesta 1998, eli siis noin 16 vuoden ajan ja jotenkin vain alkaa tympiä muutenkin.

Olen sitä mieltä, että käänne on jo tapahtunut siihen suuntaan, että fyysiset kaupat pääsevät takaisin arvoonsa. Aina kun netistä tilaa on se, että et tiedä mitä saat. Minulla on lukuisia vaatekappaleita, joita ei ole käytetty kertaakaan, koska kun olen netistä tilannut ovatkin ne kotona olleet pettymyksiä. Enkä ole edes palauttanut. Esim. 250 euron talvitakki löytyy, jota en ole käyttänyt kertaakaan. Koko on hyvä ja oikea, mutta muuten takki ei sovi vain ylleni. Fyysisessä kaupassa tiedät juuri mitä saat ja voit kokeilla ensin, ilman sitä raskasta palautusprosessia mikä nettikauppoihin kuuluu. Ja fyysisestä kaupasta saat tuotteen HETI!

Joo sitä mieltä olen, että käänne on jo tapahtunut, mutta laiva kääntyy hitaasti, mutta kääntyy kuitenkin.

[/quote]

Fyysiset kaupat tulevat vähentymään. Niin hintojen takia kuin määräysten takia.

Hinnat tulevat vain ja ainoastaan nousemaan ja samoin verotus. Nettikaupat ovat täysin ylivoimaisia niin hinnoissa kuin tuotteiden määrässä. 

Vierailija
231/335 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paybal on kyllä rasittava maksutapa .. Kuinka luotettavaa on tilailla tuolta ebaysta? Onko käyttäjien palautteisiin luottamista ja tuleeko nuihin jotkut tullimaksut päälle jos sattuu hiukan väärästä osavaltiosta olemaan : //??

Vierailija
232/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

möö

Vierailija
233/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku linkittää luotettavan sivun, josta sais aidot Uggit? Oon yrittänyt kaivella ja kaivella, mutta mistään en ole löytänyt 150eurolla kyseisiä kenkiä, mutta joku kertoi löytäneensä noinkin halvalla. Ja tarkoitan classic pituisia, en noita stockalta löytyviä minejä. :)

Vierailija
234/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta löytyy valmiiksi kerätyt linkit yli 1000 edulliseen ebay tuotteeseen (hinnossa mukana postikulut):

http://samahalvemmalla.yolasite.com

Vierailija
235/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:05"]

Paybal on kyllä rasittava maksutapa .. Kuinka luotettavaa on tilailla tuolta ebaysta? Onko käyttäjien palautteisiin luottamista ja tuleeko nuihin jotkut tullimaksut päälle jos sattuu hiukan väärästä osavaltiosta olemaan : //??

[/quote]

Miksi se on rasittava? Oon tilannut Ebaystä vaatteita, paristoja ja muuta sälää ja hyvin ovat tulleet tavarat perille tähän asti. Tavaroissa ei ole mitään valittamista, samat maksaisivat Suomessa monta kertaa enemmän. Ebayssä on siis useita myyjiä ja se ei siis ole mikään yhtenäinen nettikauppa, luotettavuus riippuu ihan myyjästä, useimmat ovat luotettavia. Kannattaa seurata palautteista etenkin sitä, miten myyjä vastaa negatiiviseen palautteeseen. Jos joskus kävisikin niin, ettei tavara saavu perille esim. 30-35 päivässä, niin yhteys myyjään, usein tarjotaan joko rahojen palautusta tai uudelleenlähettämistä ja jos ei viikossa tule vastausta, niin sitten Resolution Centerissä on ohjeet jatkotoimenpiteisiin rahojen palauttamiseksi.

Jos tilaus on alle 22 euroa postikuluineen, niin silloin ei varmasti tule mitään tulleja tai arvonlisäveroja. Tavarat kannattaa tilata siis erikseen.

Vierailija
236/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:35"]

Miksi muuten suomalaiset yrittäjät ovat niin perkeleen surkeita ja marttyyrihenkisiä? Tässäkin ketjussa pitäisi esim. pienellä kotihoidontuella elävien suosia suomalaista, niin ettei jää varmastikaan euroakaan säästöön... miksi te olette niin hiton itsesääliin taipuvaisia? Kauppa se on, joka kannattaa- mutta josset osaa laittaa hintojasi kannattavaksi, se on voivoi.

Meidän paikkakunnalla on ns. kuollutta virallisesti, mutta yksi kahvila on AINA täynnä: se on hinnoitellut itsensä fiksusti, tarjoaa laadukkaita tuotteita ja on auki aamusta iltaan. Suomalaisomistaja, myös työntekijät suomalaisia. Kun kahvila aloitti, heillä ei ensin ollut kummoista lounastarjontaa, mutta kysyntää oli, joten panostivat sitten siihen ja ottivat huomioon myös take away-asiakkaat. Keksivät myös myydä mukaan leivonnaisiaan, joten saivat paitsi noiden lounastajien lisäksi kokonaan uuden asiakaskunnan vanhuksista, jotka käyvät taksilla kerran viikossa ostoksilla ja syövät pullat sitten kotonaan. Paikan päällä viihtyviä kahvittelijoita ei ole unohdettu; santsikuppi kuuluu hintaan (joka on varsin kohtuullinen).

Onko yrittäminen Suomessa loppujenlopuksi niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää, vai onko joukossa vaan vähän heikkolahjaisempaa porukkaa? Kampaajani on jälkimmäisellä kannalla; hänellä on kampaamo keskustassa ja leikkauksen hinta alkaa kakkosella, myös mallinmuutokset menevät tällä nimellä eikä pesusta tms. veloiteta erikseen. Asiakkaita riittää jonoksi asti vuodesta toiseen.

[/quote]

Suomalaiset yrittäjät hinnoittelevat itsensä ulos ja syyttävät siitä valtiota, veroja, alv jne.

Varsinkin kahvilanpitäjät ovat niin säälittäviä, kahvikupin hinta 4 e ja kuivunut leivos 8 e ja ihmettelevät kun ei ole asiakkaista.  Sen sijaan, että laskisivat hintoja.  Mutta ei, suomalainen yrittäjä EI KOSKAAN LASKE HINTAA

Vierailija
237/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:20"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:05"]

[/quote]

Miksi se on rasittava? Oon tilannut Ebaystä vaatteita, paristoja ja muuta sälää ja hyvin ovat tulleet tavarat perille tähän asti. Tavaroissa ei ole mitään valittamista, samat maksaisivat Suomessa monta kertaa enemmän. Ebayssä on siis useita myyjiä ja se ei siis ole mikään yhtenäinen nettikauppa, luotettavuus riippuu ihan myyjästä, useimmat ovat luotettavia. Kannattaa seurata palautteista etenkin sitä, miten myyjä vastaa negatiiviseen palautteeseen. Jos joskus kävisikin niin, ettei tavara saavu perille esim. 30-35 päivässä, niin yhteys myyjään, usein tarjotaan joko rahojen palautusta tai uudelleenlähettämistä ja jos ei viikossa tule vastausta, niin sitten Resolution Centerissä on ohjeet jatkotoimenpiteisiin rahojen palauttamiseksi.

Jos tilaus on alle 22 euroa postikuluineen, niin silloin ei varmasti tule mitään tulleja tai arvonlisäveroja. Tavarat kannattaa tilata siis erikseen.

[/quote]

Onko tullimaksuraja aina muka tuon 22 euroa ? Britteistä ei ilmeisesti tule mitään lisäveroja mitä on aikaisempia viestejä lukenut

Vierailija
238/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:13"]

Tääkin oli muuten hyvä; mun kaveri oli ostanut sen selätin-jumppajutun UKn Amazonista, vain 20 euroa rahteineen päivineen!

Suomessa se samanlainen maksaa 79 euroa plus postikulut (n. 8 eur)!

[/quote]

Uk amazonissa tosin monen tavaran kohdalla näkyy ilmainen postitus vain uk-alueella ja ilmeisesti tulee lisämaksut jos suomeen tilaa

Vierailija
239/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amazon uk ei tarjoa enää super saver deliveryä suomeen joten postikulut maksavat jonkin verran ja suomesta voi tulla edullisemmaksi. Riippuu tuotteesta. Sylvanioita, legoja ym. ei ainakaan pari vuotta sitten saanut Suomeen tilattua.

Suomessa toimiva adlibris on osoittautunut usein jopa halvemmaksi kuin bookdepository.

Ebayn vaatteet ja laukut ovat tuuripeliä. Paljon on kyllä hajonnut heti kättelyssä. Mutta kyllä hyviäkin löytöjä voi tehdä.

Vierailija
240/335 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkko-ostosten siirtäminen muualle ei tunnu ainoastaan ahneiden kauppiaiden taskussa vaan sen lisäksi esim. laumoittain myyjiä saa kenkää ja tällä on vaikutukset koko yhteiskuntaan. Työttömällä myyjällä ei ole varaa enää käydä ravintolassa syömässä tai siinä kivassa kahvilassa juomassa lattea. Ravintolat ja kahvilat pistää lapun luukulle. Verotulot pienenee ja valtion rahat menee työttömyyskorvauksiin.

Ahneiden kauppiaiden lisäksi kärsitään me muutkin, koska kaupunkikuvasta katoaa loppukin kiva, kuten ne pienet mukavat kahvilat. Terveyskeskusten jonot pitenee ja meidän lasten homekoulun korjaukset jää tekemättä kun ei oo rahaa. Bussit kulkee entistä harvemmin kun käyttäjiä on vähemmän (myyjät ei enää mene bussilla aamulla töihin eikä ole rahaa bussiliikenteen ylläpitoon).  Mitäs niille ylimääräisille bussikuskeille tapahtuu sitten?

Tykkään itsekin verkkokaupoista, mutta välillä on hyvä miettiä isoa kuvaa ja käydä siellä kivijalkakaupassa tai lähikahvilassa, jotta ne olisi siellä jatkossakin. Ankeaks muuttuu kaupunkien keskustat jos niissä ei oo enää muuta kuin helkkarin iso pakettien noutopiste työttömien netistä tilaamille halvoille tavaroille. 

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:37"]

Lopettakaa tuo järjetön kaman ja tavaran osteleminen. Maailma hukkuu paskaan.

[/quote]

Niin lopetankin, mutta jos jotain satun tarvitsemaan (oli kuinka pientä hyvänsä), tilaan sen ulkomailta netin kautta. Suomalaisten kauppiaiden taskuja en suostu lihottamaan enää yhtään. Seuraavaksi tilaan järjettömän turhat silmätipat kuiviin silmiini Saksasta, maksavat vähemmän postikuluineen siellä kuin tuossa lähiapteekissa.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi