Ostan melkein kaiken ulkomaalaisista nettikaupoista ja SÄÄSTÄN
En jaksa enää tukea suomalaista kusetusta ja törkeitä hintoja vaan ostan kaiken nettikaupoista ULKOMAILTA
Viime viikolla säästin seuraavissa
- Sony Xperian näytönsuoja 1,5 e / 3 kpl postikuluineen. Viimeksi ostin Gigantista yhden 25 e
- Samsung näytönsuoja 0,79 e / 4 kpl postikuluineen. Verkkokaupassa näytti halvin maksavan 10 e
- iPod näytönsuoja 1 e postikuluineen. verkkokaupassa halvin 15 e
- iPod suojakotelo 3 e postikuluineen. Verkkokaupassa halvin kopio 24.90 e
- viiniä saksasta 15 litraa 50 e
- kaikki meikit ja vaatteet viimeisen 5 vuoden aikana. meikit varsinkin murto-osa suomen hinnoista.
- Led lamppui 4 e / 3 kpl postikuluineen . suomessa 9.90 e per kappale
En todellakaan aio enää suosia suomalaista kusetusta. Miten joku voi edes väittää, että 0.29 e hintainen näytönsuoja muuttuu kaupassa 15 e maksavaksi ? Mikään vero, kuljetuskustannus, palkat jne ei voi tuota selittää.
Kommentit (335)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:37"]
Lopettakaa tuo järjetön kaman ja tavaran osteleminen. Maailma hukkuu paskaan.
[/quote]
Niin lopetankin, mutta jos jotain satun tarvitsemaan (oli kuinka pientä hyvänsä), tilaan sen ulkomailta netin kautta. Suomalaisten kauppiaiden taskuja en suostu lihottamaan enää yhtään. Seuraavaksi tilaan järjettömän turhat silmätipat kuiviin silmiini Saksasta, maksavat vähemmän postikuluineen siellä kuin tuossa lähiapteekissa.
Moni on kysellyt Legoista. Tässä esimerkki:
DUPLO Tuhkimon Vaunut.
Amazon.co.uk myy sitä hintaan 18 puntaa eli ~22,5€. (http://www.amazon.co.uk/LEGO-DUPLO-Disney-Princess-6153/dp/B005KIR19K/ref=sr_1_4?s=baby&ie=UTF8&qid=1416937891&sr=1-4&keywords=lego)
Br-lelut myy samaa settiä hintaan 29,95€. (http://www.br-lelut.fi/tuoteryhmaemme/rakennuspalikat-ja-rakennussarjat/rakennuspalikat/lego-duplo-disney-princess-6153-tuhkimon-vaunut?id=889184&vid=154899)
"No ei tuossa ole niin iso hintaero että kannattaisi tilata..." Ai ei vai? Jos näin halvassa setissä on melkein 30% hintaero, mitä luulet että hintaero on isommassa..?
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 08:13"]
Suomen kalleus johtuu niistä asioista, joista suurin osa tälläkin sivulla nauttii eli suurista tulosiirroista, jotka on rahoitettu korkealla verotuksella. Oikeastaan missään muualla kuin Pohjoismaissa ei ole käytössä tälläista tulosiirtoautomaattia lapsiperheille ja vanhuksille. Suomea huonommin kehittyneissä maissa yleensä perhekeskeisyys ja pienillä tuloilla kituuttaminen ja säästäminen ovat keinot selvitä ilman tukia, Suomea paremmin kehittyneissä maissa ihmiset osaavat sitten käyttää rahoitus- ja sijoituspalveluja sekä yksityisiä vakuutuksia ja yksityisä palvelutuottajia ja jättää tukipalvelut vähävaraisille.
[/quote]
100% Paskapuhetta. Tanskassa sossu maksaa yksinasuvalle yli tonnin tulonsiirron kuussa, Suomessa määrä on puolet tuosta. Norjassa sama juttu. Ruotsista en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:59"]
Suomen kalleus johtuu niistä asioista, joista suurin osa tälläkin sivulla nauttii eli suurista tulosiirroista, jotka on rahoitettu korkealla verotuksella. Oikeastaan missään muualla kuin Pohjoismaissa ei ole käytössä tälläista tulosiirtoautomaattia lapsiperheille ja vanhuksille. Suomea huonommin kehittyneissä maissa yleensä perhekeskeisyys ja pienillä tuloilla kituuttaminen ja säästäminen ovat keinot selvitä ilman tukia, Suomea paremmin kehittyneissä maissa ihmiset osaavat sitten käyttää rahoitus- ja sijoituspalveluja sekä yksityisiä vakuutuksia ja yksityisä palvelutuottajia ja jättää tukipalvelut vähävaraisille.
[/quote]
100% Paskapuhetta. Tanskassa sossu maksaa yksinasuvalle yli tonnin tulonsiirron kuussa, Suomessa määrä on puolet tuosta. Norjassa sama juttu. Ruotsista en tiedä.
[/quote] Onneksi asun USAssa eika tulojani siirreta kenenkaan muun nautittavaksi. Yksinasuja saa luvan menna toihin.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:19"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:59"]
[/quote]
[/quote] Onneksi asun USAssa eika tulojani siirreta kenenkaan muun nautittavaksi. Yksinasuja saa luvan menna toihin.
[/quote]
Onneksi se USA on niinku vähä erilainen maa kuin Pohjoismaat. Jo pelkästään se, että se sijaitsee 3000-5000 km etelämpänä kuin pohjoismaat. On sielläkin talvet, mutta ei niin kovat ja pitkät. Ymmärtänet, että Pohjoismaissa on mahdotonta elää sillan alla koko talvea. Itse asuisin vaikka ojassa 24/7, mutta toi 6 kk pakkanen laittaa kapuloita rattaisiin aika perkeleesti.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:38"]
Mä en ainakaan jaksa! Olen töissä käyvä ihminen, jolla on myös menoja ja harrastuksia. Jonkun verran olen netistä tilannut tavaraa ja hankalaa on. Kuriirifirmojen kanssa asiointi on lähes mahdotonta, kas kun kaikilla ei ole sellainen duuni, että voi yhtäkkiä häipyä kuittailemaan jotain pakettitoimituksia. Ja kellä on aikaa sitoutua olemana kotona esim. klo 16-20 välinen aika? Ei mulla ainakaan. Olen töissä tai työmatkalla klo 07-17 ja sen jälkeen on harrastuksia jz muuta tekemistä. Tämän vuoksi en edes harkitse enää tilaavani mistään jos ainoa toimitusvaihtoehto ovat nuo kuriirifirmat.
Toiseksi, netistä ei ikinä tiedä mitä saa. Olen käynyt jotain Zalandon sivuja läpi tuntikausia ja kuitenkin joutunut palauttamaan jokaikisen tuotteen lähes tonnin hintaisesta paketista. Mieluummin käväisen vapaapäivänä kaupungilla ja saan parissa tunnissa ostettua kaikki haluamani ja tarvitsemani vaatteet. Netistä tilaaminen voisi toimia, jos käyttäisi esim. vuosikaudet vain yksiä ja samoja kosmetiikkatuotteita tai tiettyä farkkumallia, mutta kun itse taas tykkään kokeilla eri merkkejä, keskustella myyjän kanssa ja testailla mikä on mulle se juuri oikea meikkivoide- tai poskipunasävy ja farkkuja ei nyt mitenkään voi ostaa sovittamatta useita eri kokoja ja malleja niin ei maksa vaivaa. Sitä paitsi ostan kosmetiikkani nykyään kosmetologini suositusten mukaisesti tietystä sarjasta. Kallista on joo, itseasiassa todella kallista, mutta eipähän ole iho koskaan ollut niin hehkuvan ja terveen näköinen kuin nyt +30-vuotiaana. Satasiahan tähän lystiin menee vuodessa eikä taida riittääkään, mutta on mielstäni ihan sen arvoista. Ja helppoa. Ilmoitan mitä tuotteita tarvitsen ja kosmetologi heittelee ne pussiin ja siinä se, aikaa meni 3 minuuttia.
[/quote]
Et vaan osaa.
Onko Galaxyperfume luotettava pulju, ettei myy mitään feikkejä?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:50"]
Ymmärtkö yhtään mihin se johtaa, jos jokainen toimisi samalla tavalla?!
[/quote]
Kilpailua?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 10:31"]
JoinBeauty tuo kitiin viikossa meikit. Toimii todella hyvin
Viinikauppiastani en kerro, ettei kaikki ala tilaamaan sieltä.
Näytönsuojat ja muut vatsaavat (lamput, patterit, akut jne) ostan ebayn kautta. Nytkin Samsungin akku maksoi 2 e postikuluineen ja verkkokaupassa vastaava 25 e
Suurinta osaa hintoeroista ei selitä suomen verotus, työvoimakustannukset jne vaan AHNEET KAUPPUAAT ja niiden kate.
Katsokaa verokalenterista paikallisten Citymarket kauppiaiden tulot! Meidän kaupungin neljän cittärin kauppiaat olivat kaikki veropörssin yläpäässä. Tyyliin 400- 500.000 vuosituloilla
#kun mikään ei riitä#
[/quote]
Miksi et kerro viinikauppiaasta? Ettei kaikki tilaile sieltä? Viinikauppiashan hyötyy siitä vai oletko vain Suomalaisittain ahne etkä halua jakaa?
Mistä tilasit viinit?
Miten postit ja kulut?
Jahas, joku homo nostelee, turha kait aloittajalta on enää mitään kysyä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:06"]
Jahas, joku homo nostelee, turha kait aloittajalta on enää mitään kysyä.
[/quote]
Saa kai sitä nostella jos haluaa ja on kysyttävää ja kommentoitavaa.
Näytönsuojista tuli mieleen että vastikään katselin tablettien suojakoteloita ensin ulkomailta ja sitten Suomesta, verkkokauppoja molemmat. Suomessa halvin 10-tuumaisen tabletin suojus maksoi 30 euroa. Saksassa kuutisen euroa samankaltainen malli. Mistä helvetistä tuo 24 euroa tulee?
Kertoo ihan tarpeeksi suomalaiskauppojen katteista, kun poistokorista löytyy tavaraa -70% alennuksella ja kauppa silti tekee voittoa niillä.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2015 klo 01:38"]
Mä en ainakaan jaksa! Olen töissä käyvä ihminen, jolla on myös menoja ja harrastuksia. Jonkun verran olen netistä tilannut tavaraa ja hankalaa on. Kuriirifirmojen kanssa asiointi on lähes mahdotonta, kas kun kaikilla ei ole sellainen duuni, että voi yhtäkkiä häipyä kuittailemaan jotain pakettitoimituksia. Ja kellä on aikaa sitoutua olemana kotona esim. klo 16-20 välinen aika? Ei mulla ainakaan. Olen töissä tai työmatkalla klo 07-17 ja sen jälkeen on harrastuksia jz muuta tekemistä. Tämän vuoksi en edes harkitse enää tilaavani mistään jos ainoa toimitusvaihtoehto ovat nuo kuriirifirmat.
Toiseksi, netistä ei ikinä tiedä mitä saa. Olen käynyt jotain Zalandon sivuja läpi tuntikausia ja kuitenkin joutunut palauttamaan jokaikisen tuotteen lähes tonnin hintaisesta paketista. Mieluummin käväisen vapaapäivänä kaupungilla ja saan parissa tunnissa ostettua kaikki haluamani ja tarvitsemani vaatteet. Netistä tilaaminen voisi toimia, jos käyttäisi esim. vuosikaudet vain yksiä ja samoja kosmetiikkatuotteita tai tiettyä farkkumallia, mutta kun itse taas tykkään kokeilla eri merkkejä, keskustella myyjän kanssa ja testailla mikä on mulle se juuri oikea meikkivoide- tai poskipunasävy ja farkkuja ei nyt mitenkään voi ostaa sovittamatta useita eri kokoja ja malleja niin ei maksa vaivaa. Sitä paitsi ostan kosmetiikkani nykyään kosmetologini suositusten mukaisesti tietystä sarjasta. Kallista on joo, itseasiassa todella kallista, mutta eipähän ole iho koskaan ollut niin hehkuvan ja terveen näköinen kuin nyt +30-vuotiaana. Satasiahan tähän lystiin menee vuodessa eikä taida riittääkään, mutta on mielstäni ihan sen arvoista. Ja helppoa. Ilmoitan mitä tuotteita tarvitsen ja kosmetologi heittelee ne pussiin ja siinä se, aikaa meni 3 minuuttia.
[/quote]
Oletpa helppo höynäytettävä, oikea suomalaisten kivijalkakauppojen unelma-asiakas. Ne saman sarjan samat, laadukkaat kosmetiikat saisit luultavasti tilattua ulkomailta merkittävästi halvemmalla kuin millä ostat ne Suomesta.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:50"]
Ymmärtkö yhtään mihin se johtaa, jos jokainen toimisi samalla tavalla?!
[/quote]
Jep, hinnat laskisi ja tehokkuus nousisi.
[/quote]
Ai planeetan tuhoamisen tehokkuus? Veikkaan että n. 80% verkko-ostoksista on sisäisen tyhjyyden täyttämistä joutavalla roinalla.