Ostan melkein kaiken ulkomaalaisista nettikaupoista ja SÄÄSTÄN
En jaksa enää tukea suomalaista kusetusta ja törkeitä hintoja vaan ostan kaiken nettikaupoista ULKOMAILTA
Viime viikolla säästin seuraavissa
- Sony Xperian näytönsuoja 1,5 e / 3 kpl postikuluineen. Viimeksi ostin Gigantista yhden 25 e
- Samsung näytönsuoja 0,79 e / 4 kpl postikuluineen. Verkkokaupassa näytti halvin maksavan 10 e
- iPod näytönsuoja 1 e postikuluineen. verkkokaupassa halvin 15 e
- iPod suojakotelo 3 e postikuluineen. Verkkokaupassa halvin kopio 24.90 e
- viiniä saksasta 15 litraa 50 e
- kaikki meikit ja vaatteet viimeisen 5 vuoden aikana. meikit varsinkin murto-osa suomen hinnoista.
- Led lamppui 4 e / 3 kpl postikuluineen . suomessa 9.90 e per kappale
En todellakaan aio enää suosia suomalaista kusetusta. Miten joku voi edes väittää, että 0.29 e hintainen näytönsuoja muuttuu kaupassa 15 e maksavaksi ? Mikään vero, kuljetuskustannus, palkat jne ei voi tuota selittää.
Kommentit (335)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:33"]
Mielenkiintoinen puoli asiasta on se, että mitä tehdään noilla säästyneillä rahoilla. Ja onko se kaikki halpa ostaminen nyt ihan tarpeellista. Mä olen henk.koht. sitä mieltä, että elämä on parempaa kun ostaa vähemmän ja käyttää säästyneet rahat vain sellaiseen kulutukseen, joka tulee oikeasti tarpeeseen. Nettikaupoista ostetut muutaman euron sälät eivät yleensä ole oikeasti tarpeellisia. Osa on, mutta mukana tulee paljon muutakin "koska halvalla saa". Sulovilenismin seuraukset näkyvät sitten kaappien perukoilla, kirppispöydillä ja kaatopaikoilla. Alkoholin ostamisella voi toki säästää, mutta alkoholissa voi myös säästää hyvin kuluttamalla vähemmän. AP kertoi ostaneensa 15 litraa viiniä, siis 20 pulloa viiniä Saksasta. Edes Sakasasta ostettu 2,5 euron viini ei ole kovin laadukasta. Juopottele vähemmän ja käytä rahasi kotimaisten palveluiden ostamiseen, esim. Alkossa on hyvä asiakaspalvelu ja suomalaiset ravintolat tarjoavat huippuruokaa.
[/quote]
Niinhän se on! Täysin totta. 2,5 euron viini maksaa suomessa n. 15 euroa pullo. 1 euron maksavat viinit maksaa täällä sen 7-9 euoroa puteli.
[/quote]
Ennen kuin jatkat tämän propagandan parissa, niin voitko laittaa pari oikeaa linkkiä noista hinnoista? Ja mielellään samoista viineistä, ei melkein samoista.
[/quote]
Täältä sivusta huutelen, että mikset etsi itse?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 19:35"]
Miksi muuten suomalaiset yrittäjät ovat niin perkeleen surkeita ja marttyyrihenkisiä? Tässäkin ketjussa pitäisi esim. pienellä kotihoidontuella elävien suosia suomalaista, niin ettei jää varmastikaan euroakaan säästöön... miksi te olette niin hiton itsesääliin taipuvaisia? Kauppa se on, joka kannattaa- mutta josset osaa laittaa hintojasi kannattavaksi, se on voivoi.
Meidän paikkakunnalla on ns. kuollutta virallisesti, mutta yksi kahvila on AINA täynnä: se on hinnoitellut itsensä fiksusti, tarjoaa laadukkaita tuotteita ja on auki aamusta iltaan. Suomalaisomistaja, myös työntekijät suomalaisia. Kun kahvila aloitti, heillä ei ensin ollut kummoista lounastarjontaa, mutta kysyntää oli, joten panostivat sitten siihen ja ottivat huomioon myös take away-asiakkaat. Keksivät myös myydä mukaan leivonnaisiaan, joten saivat paitsi noiden lounastajien lisäksi kokonaan uuden asiakaskunnan vanhuksista, jotka käyvät taksilla kerran viikossa ostoksilla ja syövät pullat sitten kotonaan. Paikan päällä viihtyviä kahvittelijoita ei ole unohdettu; santsikuppi kuuluu hintaan (joka on varsin kohtuullinen).
Onko yrittäminen Suomessa loppujenlopuksi niin vaikeaa kuin annetaan ymmärtää, vai onko joukossa vaan vähän heikkolahjaisempaa porukkaa? Kampaajani on jälkimmäisellä kannalla; hänellä on kampaamo keskustassa ja leikkauksen hinta alkaa kakkosella, myös mallinmuutokset menevät tällä nimellä eikä pesusta tms. veloiteta erikseen. Asiakkaita riittää jonoksi asti vuodesta toiseen.
[/quote]
Suomalaiset yrittäjät hinnoittelevat itsensä ulos ja syyttävät siitä valtiota, veroja, alv jne.
Varsinkin kahvilanpitäjät ovat niin säälittäviä, kahvikupin hinta 4 e ja kuivunut leivos 8 e ja ihmettelevät kun ei ole asiakkaista. Sen sijaan, että laskisivat hintoja. Mutta ei, suomalainen yrittäjä EI KOSKAAN LASKE HINTAA
[/quote]
Suomi on kaupankäynnin kehitysmaa. Siinä missä jossain Nigeriasa on käyty kauppaa jo 5000 vuotta sitten, niin Suomessa on vielä kiltisti hengailtu kilometriä vahvan jään alla. Suomen kaupankäyntikulttuuri on yksinapainen, eikä täällä ole edes sitä. Nigeriassa jokainen ihminen on kaupankävijä, niin kuin joka paikassa muuallakin. Pitää ymmärtää asioiden arvo, kysynnän ja tarjonnan laki. Se on LAKI! Jos tuote ei mene kaupaksi, se pitää myydä halvemmalla. Muuten kauppa menee nurin ja antaa vaan mennä nurin, ei kauppa ole mikään mikä pitäisi pitää väkisin pystyssä kuten sairaala. Kaupat menee nurin koko ajan, se on elävää toimintaa.
Kyllä, ihan käsittämätöntä on suomalainen kaupankäynti! Onneksi nämä pahat ajat ovat paljastaneet tämänkin kuplan. Kauppiaita on turha sääliä, keksikööt itse konstit millä myyvät. Se on heidän työnsä. Liian helpolla ovat päässeet jo vuosia ja vuosia. Tervetuloa raakaan maailmaan!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:30"]Niin niitä kauppojen osotteita kehiin!! [/quote] KVG!
[/quote]
Anteeksi mutta Demin keskustelut on toisessa osoitteessa. Täällä koitetaan keskustella kuin aikuiset
Joku voisi laitella niitä osotteita ja kauppoja tänne muitakin kun tuo ebay ja amazon mistä on hyviä kokemuksia ja mistä kehtaa tilata?Ei ihan mihin tahansa putiikkiin uskalla luottaa varsinkaan ulkomailla
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:42"]
Verkko-ostosten siirtäminen muualle ei tunnu ainoastaan ahneiden kauppiaiden taskussa vaan sen lisäksi esim. laumoittain myyjiä saa kenkää ja tällä on vaikutukset koko yhteiskuntaan. Työttömällä myyjällä ei ole varaa enää käydä ravintolassa syömässä tai siinä kivassa kahvilassa juomassa lattea. Ravintolat ja kahvilat pistää lapun luukulle. Verotulot pienenee ja valtion rahat menee työttömyyskorvauksiin.
[/quote]
Sillä työttömällä myyjällä ei ehkä ole varaa, mutta mulla on, kun säästän nettiostoksilla. Mieluummin käyn siellä kahvilassa ja ravintolassa itse, kuin maksaisin tuotteesta 50-100% ylihintaa ja katsoisin, kun sen myyjä istuu kahvilla.
[/quote]
Sä siis teet ostokset itse netissä, ilman palvelua sen vuoksi, että et halua maksaa tuotteesta ylihintaa kauppiaalle. Sen sijaan olet valmis maksamaan 10 sentin kahvista 3 euroa kahvilassa. Siinä ei siis ole turhaa muutaman sadan prosentin katetta?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:12"]
Ennen kuin jatkat tämän propagandan parissa, niin voitko laittaa pari oikeaa linkkiä noista hinnoista? Ja mielellään samoista viineistä, ei melkein samoista.
[/quote]
[/quote]
Koska mä en löydä esimerkkejä sellaisesta viinistä, joka maksaa ulkomailla euron ja Suomessa 10e tai Ranskalaisesta 2,5 euron viinistä, joka olisi Suomessa 15. Noissa hintaluokissa erot ovat joitakin euroja, verkkokaupassa 8 ja Alkossa 11 tms.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:11"]
Viini on huomattavasti halvempaa Ruotsissa. Esim. halvimmat 3 litran boxit Systembolagetissa n. 130-150 kruunua eli suunnilleen 16-17 euroa. Alkossa halvimmat laatikot maksaa melkein 30 euroa.
[/quote]
Mutta kuka haluaa ostaa laatikkoviinejä?
[/quote]
Aika moni haluaa. Ihan ok viinejä on laatikoissakin. Kyllä parempienkin laatikkoviinien ja pulloviinien hinnat ovat Ruotsissa edullisempia. Norja taitaa olla ainoa maa, jossa viinit ja muu alkoholi ovat Suomeakin kalliimpia, mutta siellä on myös tulotaso ja ostovoima parempi.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:58"]Joku mainitsi alussa feelunique kosmetiikkakaupan. Muuten hyvä, mutta sijaitsee muistaakseni Briteissä Jerseyn saarella, joka ei kuulu EU:n piiriin. Eli tullit joutuu pulittamaan. Käyttäkää lookfantastic.com ja escentual.com kosmetiikkaostoksissa.
[/quote]
Huom. Feelunique maksaa sulle tullimaksut takaisin! Sinne viestiä vaikkapa maksun kuvankaappauksen kera. Itse olen saanut tullimaksut takasin. Hienosti toimii.
Saako amazon uk:sta siis tilattua leluja, esim legoja suomeen? Kun jossain luki ettei saisi. Etsin duploja, tilaan mielelläni netistä jos saa halvemmalla. Esim paloasema täällä tarjouksessa 50e, amazonissa 27puntaa eli jotain reilu 30e.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:58"]Joku mainitsi alussa feelunique kosmetiikkakaupan. Muuten hyvä, mutta sijaitsee muistaakseni Briteissä Jerseyn saarella, joka ei kuulu EU:n piiriin. Eli tullit joutuu pulittamaan. Käyttäkää lookfantastic.com ja escentual.com kosmetiikkaostoksissa. [/quote] Huom. Feelunique maksaa sulle tullimaksut takaisin! Sinne viestiä vaikkapa maksun kuvankaappauksen kera. Itse olen saanut tullimaksut takasin. Hienosti toimii.
[/quote]
Ja kun tätä ei kuitenkaan joku usko, tässä vielä linkin kanssa:
https://help.feelunique.com/hc/en-us/articles/201009102-VAT-and-Customs-Tax
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:15"]
Tuolta löytyy valmiiksi kerätyt linkit yli 1000 edulliseen ebay tuotteeseen (hinnossa mukana postikulut):
http://samahalvemmalla.yolasite.com
[/quote]
Mutta eihän tuolla ollut mitään tarpeellista! Ostatteko te muut vaan ostamisen ja halpuuden ilosta?
Ilmeisesti, kun tätä ketjua lukee.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Koska mä en löydä esimerkkejä sellaisesta viinistä, joka maksaa ulkomailla euron ja Suomessa 10e tai Ranskalaisesta 2,5 euron viinistä, joka olisi Suomessa 15. Noissa hintaluokissa erot ovat joitakin euroja, verkkokaupassa 8 ja Alkossa 11 tms.
[/quote]
Ei kannata katsoa pelkästään eurohintoja, vaan laskea ne erot myös prosentteina. Esim. noilla 8 ja 11 eurolla on eroa lähes 30 prosenttia. Saksassa eräät laatikko viinit maksavat vajaat 15 euroa ja vastaavan saa alkosta 30 eurolla. Eroa 50 prosenttia. Pitkällä aikavälillä säästöä kertyy sievoinen summa, vaikka käyttäisikin alkoholia todella kohtuudella. Väkevissä ja oluissa hintaerot ovat vielä suuremmat.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 12:33"]
Mielenkiintoinen puoli asiasta on se, että mitä tehdään noilla säästyneillä rahoilla. Ja onko se kaikki halpa ostaminen nyt ihan tarpeellista. Mä olen henk.koht. sitä mieltä, että elämä on parempaa kun ostaa vähemmän ja käyttää säästyneet rahat vain sellaiseen kulutukseen, joka tulee oikeasti tarpeeseen. Nettikaupoista ostetut muutaman euron sälät eivät yleensä ole oikeasti tarpeellisia. Osa on, mutta mukana tulee paljon muutakin "koska halvalla saa". Sulovilenismin seuraukset näkyvät sitten kaappien perukoilla, kirppispöydillä ja kaatopaikoilla. Alkoholin ostamisella voi toki säästää, mutta alkoholissa voi myös säästää hyvin kuluttamalla vähemmän. AP kertoi ostaneensa 15 litraa viiniä, siis 20 pulloa viiniä Saksasta. Edes Sakasasta ostettu 2,5 euron viini ei ole kovin laadukasta. Juopottele vähemmän ja käytä rahasi kotimaisten palveluiden ostamiseen, esim. Alkossa on hyvä asiakaspalvelu ja suomalaiset ravintolat tarjoavat huippuruokaa.
[/quote]
Niinhän se on! Täysin totta. 2,5 euron viini maksaa suomessa n. 15 euroa pullo. 1 euron maksavat viinit maksaa täällä sen 7-9 euoroa puteli.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mäkin huudan sivusta.
Yleensä se joka tekee väitteen on myös velvoitettu perustelemaan se. Muutenhan voi huudella mitä vaan ja jää sitten kuulijan vastuulle ottaa selvää pitääkö väite paikkaansa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 10:42"]
Verkko-ostosten siirtäminen muualle ei tunnu ainoastaan ahneiden kauppiaiden taskussa vaan sen lisäksi esim. laumoittain myyjiä saa kenkää ja tällä on vaikutukset koko yhteiskuntaan. Työttömällä myyjällä ei ole varaa enää käydä ravintolassa syömässä tai siinä kivassa kahvilassa juomassa lattea. Ravintolat ja kahvilat pistää lapun luukulle. Verotulot pienenee ja valtion rahat menee työttömyyskorvauksiin.
[/quote]
Sillä työttömällä myyjällä ei ehkä ole varaa, mutta mulla on, kun säästän nettiostoksilla. Mieluummin käyn siellä kahvilassa ja ravintolassa itse, kuin maksaisin tuotteesta 50-100% ylihintaa ja katsoisin, kun sen myyjä istuu kahvilla.
[/quote]
Sä siis teet ostokset itse netissä, ilman palvelua sen vuoksi, että et halua maksaa tuotteesta ylihintaa kauppiaalle. Sen sijaan olet valmis maksamaan 10 sentin kahvista 3 euroa kahvilassa. Siinä ei siis ole turhaa muutaman sadan prosentin katetta?
[/quote]
Periaatteessa noin, kyllä. Haluan valita mistä palvelusta maksan. Mieluummin maksan siitä että saan juoda jonkun muun tekemää kahvia tai syödä ruokaa kivassa ympäristössä, kuin että verkko-ostamisen sijaan juoksen kaupasta toiseen etsimässä mieluisaa ja kallista tuotetta.
Kahvilakokemusta ei voi ostaa verkosta, ja koen saavani siitä lisäarvoa ja siksi voin maksaa siitä - sen sijaan tuotteiden ostamisessa verkko-ostaminen on minulle mieluisampaa, enkä saisi mitään lisäarvoa siitä, että kävisin hakemassa ne tuotteet täällä kaupasta. Joten kun verkko-ostaminen on minulle mieluisampaa JA halvempaa, niin tottakai sitten ostan sieltä.
Eikös tämä ole ihan luonnollista, että ihminen panostaa joihinkin asioihin ja toisiin ei, ja että hän valitsee itselleen mieluisan tavan toimia? Itse en siis todellakaan nauti liveshoppailusta, ja vältän sitä jo senkin takia viimeiseen asti. Nettikauppojen halvemmat hinnat on sitten extraa siihen päälle.
Keskustelussa on mainittu noin sata kertaa "ahneet kauppiaat" mutta tuntemani todelliset kivijalkakauppiaat (yksityisyrittäjät omalla toiminimellä, ei mitään s- tai k-ketjun palvelijoita) tekevät työtä kyllä palkkansa eteen, eikä siltikään rikastu. Suomessa on oikeasti kova homma pitää omaa yritystä pystyssä, kuten aiemmin joku kirjoittikin (työntekijöiden kustannukset, vuokrat, alvit ym muut verot). Älkää soimatko niitä pikkuyrittäjiä vaan käykää heidän putiikeissa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:54"]
Keskustelussa on mainittu noin sata kertaa "ahneet kauppiaat" mutta tuntemani todelliset kivijalkakauppiaat (yksityisyrittäjät omalla toiminimellä, ei mitään s- tai k-ketjun palvelijoita) tekevät työtä kyllä palkkansa eteen, eikä siltikään rikastu. Suomessa on oikeasti kova homma pitää omaa yritystä pystyssä, kuten aiemmin joku kirjoittikin (työntekijöiden kustannukset, vuokrat, alvit ym muut verot). Älkää soimatko niitä pikkuyrittäjiä vaan käykää heidän putiikeissa.
[/quote]
Heh heh. En todellakkan aio maksaa kivijalkakaupassa esim. vaikka vaatteesta 40 e kun tiedän että kauppias ostanut sen 3 e:lla.
En todellakaan. Jos ei halua tinkiä katteestaan menköön sitten konkurssiin. Tässäkin esimerkissä vuokrat, sähköt, palkat jne ovat korkeintaan 10 e per tuote. Ja kate 27 e eli lähes 70 %.
Ja yhtä asiaa suomalaiset yrittäjät eivät ymmärrä. Jos hintaa lasketaan, asaikkaat lisääntyvät eli myynti kasvaa. Mutta ei, mieluummin mennään konkurssiin
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 01:15"]
Tuolta löytyy valmiiksi kerätyt linkit yli 1000 edulliseen ebay tuotteeseen (hinnossa mukana postikulut):
http://samahalvemmalla.yolasite.com
[/quote]
Mutta eihän tuolla ollut mitään tarpeellista! Ostatteko te muut vaan ostamisen ja halpuuden ilosta?
Ilmeisesti, kun tätä ketjua lukee.
[/quote]
Ja mistä hitosta SÄ tiedät, mikä on kenellekin tarpeellista ? uskomaton tyyppi...
Pakko sanoo, en halua pelotella tai mitään, enkä ole kauppias tai pidä Suomen nykyisestä tilanteesta. Mutta minun nettiostaminen varsinkin ulkomailta loppui, kun joku taho oli onkinut luottokorttini ja salasanani ja yrittänyt nostaa rahaa tililtäni jossain helvetin AFRIKASSA! Minulla ei ole mitään tekemistä Afrikan kanssa, ja olen suorastaan paranoidi kaikkeen tietoturvaan liittyen. Pidän palomuurit, virustorjunnat ja kaikki kunnossa ja päivitettynä ja omalta koneeltani tieto ei ole voinut vuotaa. Joten jokin näistä ulkomaalaisista nettikaupoista, joita oli useita silloin kun tilailin netistä kamaa, on vuotanut tietoni jollekin. Onneksi kyse oli pienestä summasta, mutta sen jälkeen en ole ulkomaalaisiin nettikauppoihin luottanut.
Pitäkää varanne!
Mistä sivuilta tilaat vaatteita ja meikkejä?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 09:43"]
En jaksa enää tukea suomalaista kusetusta ja törkeitä hintoja vaan ostan kaiken nettikaupoista ULKOMAILTA
Viime viikolla säästin seuraavissa
- Sony Xperian näytönsuoja 1,5 e / 3 kpl postikuluineen. Viimeksi ostin Gigantista yhden 25 e
- Samsung näytönsuoja 0,79 e / 4 kpl postikuluineen. Verkkokaupassa näytti halvin maksavan 10 e
- iPod näytönsuoja 1 e postikuluineen. verkkokaupassa halvin 15 e
- iPod suojakotelo 3 e postikuluineen. Verkkokaupassa halvin kopio 24.90 e
- viiniä saksasta 15 litraa 50 e
- kaikki meikit ja vaatteet viimeisen 5 vuoden aikana. meikit varsinkin murto-osa suomen hinnoista.
- Led lamppui 4 e / 3 kpl postikuluineen . suomessa 9.90 e per kappale
En todellakaan aio enää suosia suomalaista kusetusta. Miten joku voi edes väittää, että 0.29 e hintainen näytönsuoja muuttuu kaupassa 15 e maksavaksi ? Mikään vero, kuljetuskustannus, palkat jne ei voi tuota selittää.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 14:26"]
Joku täällä mainosti zalandoa edullisena nettivaatekauppana - no se nyt ei ainakaan ole halpa paikka vaikka valikoima hyvä onkin. Ihan samoissa hinnoissa on merkkivaatteet kun jossain stockalla. Itse suosittelen ennemmin boozt.comia jossa usein myös hyviä tarjouksia. Onko muita vaatekauppavinkkejä?
[/quote]
Ei ne tietenkään siellä normaalihinnoissa kovin edullisia ole. Pointti onkin se, että hyvin usein siellä on -50% tai jopa isompiakin aleja. Olen ostanut sieltä esim. monta nahkaista "merkkilaukkua" noin 70% alella.