Onko lähihoitajan lääkelaskukoe vaikea?
Pääseekö siitä kuka tahansa ekalla läpi vai vaatiiko matikan osaamista?
Kommentit (67)
Omalla luokallani puolet pääsi kerrasta läpi. Itse läpäisin heti siitä ekasta kerrasta. Juu ja olen ylioppilas ja edelliseltä ammatiltani laboratorioanalyytikko joten paljon olen joutunut töissä laskemaan. Vaikeintahan tuossa on se että kaikkien laskujen pitää mennä tismalleen oikein.
Minun mielestä käytte laskut läpi tunnilla. Siellä annetaan esimerkkejä. Opetetaan myös kaavat. Päässälaskutaitoni on erinomainen, ei riitä, koska kokeissa vaaditaan kaavat, verran to oli mulle hankalaa oppia. Opin sen kuitenkin. Päättelemällä pääsee pitkälle, sekin täytyy piirtää paperille.
Insuliini laskuja on, tbl, gtt, muunnokset, nämä tulee mieleen. Ymmärsin, että vielä opiskelet. Kun olet valmistunut ja teet työpaikkakohtaisen tentin, ei siellä enää vaadita kaavoja, joten päässälasku on sallittua. Saat käyttää kynää ja paperia. Kyllä sinä selviät👍
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä käytte laskut läpi tunnilla. Siellä annetaan esimerkkejä. Opetetaan myös kaavat. Päässälaskutaitoni on erinomainen, ei riitä, koska kokeissa vaaditaan kaavat, verran to oli mulle hankalaa oppia. Opin sen kuitenkin. Päättelemällä pääsee pitkälle, sekin täytyy piirtää paperille.
Insuliini laskuja on, tbl, gtt, muunnokset, nämä tulee mieleen. Ymmärsin, että vielä opiskelet. Kun olet valmistunut ja teet työpaikkakohtaisen tentin, ei siellä enää vaadita kaavoja, joten päässälasku on sallittua. Saat käyttää kynää ja paperia. Kyllä sinä selviät👍
Niin ja lisäys tuohon: prosentti laskut pitää osata. Vaikeita ne ei ole.
Eihän se ole matemaattisesti vaikea. Haastavan siitä tekee se, ettei kokeessa saa tulla yhtään virhettä.
Eli tarkista vastaukset moneen kertaan, ettei vaan ole päässyt lipsahtamaan yhtäkään huolimattomuusvirhettä mukaan.
Sairaanhoitajat tarvii lääkelaskuja, lähäri ei.
Ei niitä voi tehdä ku huolella, muuten ei läpi pääse.