Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähihoitajan lääkelaskukoe vaikea?

Jännittää
01.10.2021 |

Pääseekö siitä kuka tahansa ekalla läpi vai vaatiiko matikan osaamista?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että lähärit opettelevat lääkelaskunsa huolella, koska se on osa-alue, missä voi työssään tehdä pahan virheen.

Ei niitä voi tehdä ku huolella, muuten ei läpi pääse.

Vierailija
62/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla luokallani puolet pääsi kerrasta läpi. Itse läpäisin heti siitä ekasta kerrasta. Juu ja olen ylioppilas ja edelliseltä ammatiltani laboratorioanalyytikko joten paljon olen joutunut töissä laskemaan. Vaikeintahan tuossa on se että kaikkien laskujen pitää mennä tismalleen oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä käytte laskut läpi tunnilla. Siellä annetaan esimerkkejä. Opetetaan myös kaavat. Päässälaskutaitoni on erinomainen, ei riitä, koska kokeissa vaaditaan kaavat, verran to oli mulle hankalaa oppia. Opin sen kuitenkin. Päättelemällä pääsee pitkälle, sekin täytyy piirtää paperille.

Insuliini laskuja on, tbl, gtt, muunnokset, nämä tulee mieleen. Ymmärsin, että vielä opiskelet. Kun olet valmistunut ja teet työpaikkakohtaisen tentin, ei siellä enää vaadita kaavoja, joten päässälasku on sallittua. Saat käyttää kynää ja paperia. Kyllä sinä selviät👍

Vierailija
64/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä käytte laskut läpi tunnilla. Siellä annetaan esimerkkejä. Opetetaan myös kaavat. Päässälaskutaitoni on erinomainen, ei riitä, koska kokeissa vaaditaan kaavat, verran to oli mulle hankalaa oppia. Opin sen kuitenkin. Päättelemällä pääsee pitkälle, sekin täytyy piirtää paperille.

Insuliini laskuja on, tbl, gtt, muunnokset, nämä tulee mieleen. Ymmärsin, että vielä opiskelet. Kun olet valmistunut ja teet työpaikkakohtaisen tentin, ei siellä enää vaadita kaavoja, joten päässälasku on sallittua. Saat käyttää kynää ja paperia. Kyllä sinä selviät👍

Niin ja lisäys tuohon: prosentti laskut pitää osata. Vaikeita ne ei ole.

Vierailija
65/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole matemaattisesti vaikea. Haastavan siitä tekee se, ettei kokeessa saa tulla yhtään virhettä.

Eli tarkista vastaukset moneen kertaan, ettei vaan ole päässyt lipsahtamaan yhtäkään huolimattomuusvirhettä mukaan.

Vierailija
66/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lähäri tarvii lääkelaskuja.

Vierailija
67/67 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat tarvii lääkelaskuja, lähäri ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi