Onko lähihoitajan lääkelaskukoe vaikea?
Pääseekö siitä kuka tahansa ekalla läpi vai vaatiiko matikan osaamista?
Kommentit (67)
Ei se nyt oo ihan niin justiinsa, virheitä satuu ihan kaikille.
lääkejakelussa potilaalle ei saa sattua virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo mikään vaikea ole varmaan suurimmalle osalle ihmisistä, mä olisin läpäissyt sen jo yläasteella.
Ainakin ne jotka oli lukioon menos osas kyllä jo. Ne joille tuotti vaikeuksia onki sit nykyään mm. lähihoitajii.
Mä olen ylioppilas ja lähihoitaja. Ajatella. Opiskelen sairaanhoitajaksi.
Nämä lähihoitajia halveksuvasti kommentoivat ovat itse varmasti elämässä epäonnistuneita ja trollaavat täällä päivästä toiseen eri aiheilla sieltä itsariyksiöstään.
Tarkkuutta vaatii, mutta ei mitään rakettitiedettä. Yhtään virhettä ei sallita.
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Ai ei sentään NASA:n ballistisia laskelmia? Miten luulin että Stephen Hawkins olisi tuurilla päässyt läpi. On ne vaan noi hoitajat niin ihmeellisiä, wttä kyllä jalustalle pitää nostaa.
Kannattaa lukea tehtävänanto huolella jos jännittää. Lopuksi tarkistaa tuloksen ja onko se järkeenkäypä. Ei ole vaikea.
Tässä ihan oikea vastaus. Ei ole vaikeaa, mutta ole tarkkana. Katso tosi tarkasti halutaanko vastaus milligrammoina/mikrogrammoina tms. Tarkkana vaan niin kyllä se läpi menee helposti. Itse olen päättelyllä näissä pärjännyt, mutta toisille toimivat kaavat paremmin, tyyli on onneksi vapaa. Opettele itsellesi sopiva laskutapa ja lue tarkasti tehtävänanto.
T:lh,sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko näin, että se on vaikea lähihoitajille.
Sanotaanko näin että kyllä sä mieles muutat kun olet itse asiakkaana.
Menikö tunteisiin?
Suurin osa tehtävistä on todella helppoja. Yleensä mukana 1tai 2 vähän haastavampaa. Kaikki kuitenkin laskettavissa ihan peruskoulun matikan taidoilla. Suurin haaste on, että yhtään virhettä ei saa olla.
Eli jo yksi ajatuskatko, yksikkö virhe, pilkkuvirhe tms ja uusintaan menee koko koe (vrt. Esim. Monien täällä mainitsemat lukion matikan kokeet, jossa 28/30 pistettä antaa vielä kiitettävän tuloksen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että. Ai ei sentään NASA:n ballistisia laskelmia? Miten luulin että Stephen Hawkins olisi tuurilla päässyt läpi. On ne vaan noi hoitajat niin ihmeellisiä, wttä kyllä jalustalle pitää nostaa.
Kukaan ei tässä puhunut hoitajien erinomaisuudesta,mutta sulla on kyllä joku ongelma.Onko joku hoitaja kohdellut huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuo mikään vaikea ole varmaan suurimmalle osalle ihmisistä, mä olisin läpäissyt sen jo yläasteella.
Ainakin ne jotka oli lukioon menos osas kyllä jo. Ne joille tuotti vaikeuksia onki sit nykyään mm. lähihoitajii.
Mä olen ylioppilas ja lähihoitaja. Ajatella. Opiskelen sairaanhoitajaksi.
Nämä lähihoitajia halveksuvasti kommentoivat ovat itse varmasti elämässä epäonnistuneita ja trollaavat täällä päivästä toiseen eri aiheilla sieltä itsariyksiöstään.
No ei, kun ne lähärit ja sairaanhoitajat on epäonnistuneita. Ja mitä säkin siinä brassailet joillakin ehkä B:n papereilla, sinuna korottaisin. Sairaanhoitajaksi pääsee tällähetkellä työvoimapoliittisessa koulutuksessa, googleta vaikka.
Jos hallitset peruskoulun 9 luokan matematiikan niin hallitset myös lääkelaskut.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan lukiolaiset opiskelevat kolmannen asteen differentiaalilaskentaa imaginaariluvuilla.
Lukiossa kurssin läpäisyyn riittää että saa puolet pisteistä, ja vaikka kämmäisi heti laskun alussa, voi saada pisteitä myös välivaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tässä puhunut hoitajien erinomaisuudesta,mutta sulla on kyllä joku ongelma.Onko joku hoitaja kohdellut huonosti?
Juu, katsos nyt en ihan ymmärtänyt mistä tämä tulkintasi väärinkohtelusta sai alkunsa. Mutta vain näin meidän kesken voisit vähän täsmentää, jos itselläsi on tästä joku mielikuva. En kerro kellekään, lupaan.
Helppo se on arvostella, jos itse ei ole koetilanteessa suorittamatta. Lukion matikan laudaturiin voi kuitenkin pienen virheen tehdä. Ei - nasan insinööri ei saa tehdä virhettä, mutta enpä usko, että laskelmat ovat pelkästään yhden ihmisen varassa.
T. insinööri, hyvä matikassa, pidän itse lääkeaskuja helppoina mutta ymmärrän, että noissa pitää olla huolellinen, sekä miksi pitää olla huolellinen ja siinä pitää olla huolellinen yksin. En ole yhtään varma, että saisin testin läpi, koska olen aika hosuja, vaikka omat matikan kokeeni ovat suurimmaksi osaksi olleet virheettömästi suoritetttuja, mutta yhdessä tein virheen (eikä insinöörimatikkakaan vaikeaa ole, jos on suorittanut lukion pitkän matikan hyväksytyksi, suurin osa pelkkää kertausta).
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan moni muukin olisi sen läpäissyt yläasteella, sillä noita laskuja pyöritellään siellä päivittäin. Sitten kun lähdetkin nelikymppisenä uudelleenkouluttautumaan lähihoitajaksi, niin meneekin hetki että se yläasteen matikka palautuu mieleen.
EIi ole- RIstiinkertomista eli suhteuttamista eri lääkemääriiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitset peruskoulun 9 luokan matematiikan niin hallitset myös lääkelaskut.
Näin viisikymppisenä on kyllä päässyt ysiluokan matematiikka unohtumaan, joten en usko että pääsisin läpi ainakaan ensimmäisellä kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan moni muukin olisi sen läpäissyt yläasteella, sillä noita laskuja pyöritellään siellä päivittäin. Sitten kun lähdetkin nelikymppisenä uudelleenkouluttautumaan lähihoitajaksi, niin meneekin hetki että se yläasteen matikka palautuu mieleen.
Niin, mutta sepä kannattaakin palauttaa mieleen eikä mennä kokeeseen takki auki.