Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa superäidit vinkkejä?

Vierailija
24.11.2014 |

Miten järjestätte kaiken, siivoatte, lapsilla hyvät vaatteet, teillä ja miehellä hyvät vaatteet. Elämä kaikin puolin järjestyksessä.

Mulle ei ole opetettu noita asioita. Mun äiti ei ollut superäiti. Miten pystyn itse tulemaan sellaiseksi ja vielä nauttimaan elämästä?
Oon siis toipumassa masennuksesta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi masentuneen pitäisi vaatia itseltään kaikkia noita asioita? Keskity siihen että voit hyvin ja elämänhallinta ja puitteisiin panostaminen tulee sitä kautta.

Vierailija
2/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla superäiti, ihan tavallinen äiti vaan.

Joko sinulla on se vauva vai vasta tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, mikä vauva? Mistä puhut? Lapsia on mutta ei vauvoja.
Ja haluaisin olla se superäiti. Joka hoitaa kaiken jne. Ja kaikki toimii.

Ap

Vierailija
4/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele ja aikatauluta. Joululeivonnat jo nyt.

Vierailija
5/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:05"]Häh, mikä vauva? Mistä puhut? Lapsia on mutta ei vauvoja.
Ja haluaisin olla se superäiti. Joka hoitaa kaiken jne. Ja kaikki toimii.

Ap
[/quote]
Et voi muuttua yhdessä päivässä superäidiksi. Mä en tunne ainuttakaan. Elämään liittyy aina vähän epäjärjestystä ja hallitsemattomia tekijöitä. Vaikuta yhteen asiaan kerrallaan jos haluat. Mutta älä lähde tavoittelemaan jotain ulkoista täydellisyyttä. Masennut vaan uudestaan herkästi. Lapset ei tarvi täydellistä äitiä. Vaan äidin joka katsoo niitä silmiin ja on henkisesti läsnä.

Vierailija
6/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa. ..Minulla ei ole kuin yksi vajaa 2v ja viime hetket kotona.
Arki rullaa ihan ok vaikka en superäiti olekaan.
Rutiinit on tärkeitä.
Aamupala, jäljien siivous heti. Lapsi touhuaa omiaan.
Ulos aamupäivällä ja sitten lounas klo 11-12
Jälkien siivous heti. Leikkiä ja sitten päiväunet noin klo 12-15 välisenä aikana pari tuntia. Minä lepään
Lapsen herättyä välipala.
Joko ulos tai kotona oloa. Jos sisällä ollaan niin pyykkikone pyörii.
Päivällinen klo 16-17.30 välisenä aikana. Jälkien korjaus heti.
Leikkiä, kotitöitä.
Iltapala klo 19, kylpy, iltasatu ja lapsi nukkumaan klo 20
Lelujen raivailu, ellei olla yhdessä jo raivattu. Omaa aikaa klo 20-22.30 kun menen nukkumaan
Kaupassa käy mied tai yhdessä mennään välipalan/päivällisen jälkeen.
Siivoan kerran viikossa. Ruokaa laitan 2-3 päiväksi kerralla. Järjestelen tullessa ja mennessä. Sängyt pedataan niin on siistimpää. Ei liikaa tavaraa.
En juurikaan leivo, en silitä.

Vierailija
7/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni mä silitän, tuntuu että pitäisi leipoakin että olisi hyvä äiti. Niin mitä leivotte jouluksi? Muuta kuin pipareita? Torttuja tietty mutta eihän noita kannata vielä leipoa. Mä olen sitäpaitsi päivät töissä.
Ap

Vierailija
8/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisen pitää olla superäiti? Kenen silmää ajattelit palvoa? Ja kuinka monta niitä lapsia olikaan?

Vierailija
9/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:24"]Miksi ihmisen pitää olla superäiti? Kenen silmää ajattelit palvoa? Ja kuinka monta niitä lapsia olikaan?
[/quote]

Meillä on 2 lasta. Ihan oman mielenrauhan takia haluan olla se hyvä superäiti. Ainakin tehdä parhaani.
Ap

Vierailija
10/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:17"]Kolmonen jatkaa. ..Minulla ei ole kuin yksi vajaa 2v ja viime hetket kotona.
Rutiinit on tärkeitä.
Jälkien siivous heti. Leikkiä ja sitten päiväunet noin klo 12-15 välisenä aikana pari tuntia. Minä lepään
Leikkiä, kotitöitä.
Lelujen raivailu, ellei olla yhdessä jo raivattu. Omaa aikaa klo 20-22.30 kun menen nukkumaan
Siivoan kerran viikossa. Ruokaa laitan 2-3 päiväksi kerralla. Järjestelen tullessa ja mennessä. Sängyt pedataan niin on siistimpää. Ei liikaa tavaraa.

[/quote]

Toi on tietty hyvä runko ja ihan ok, mutta se kyllä vaikeutuu moninkertaisesti, kun yhtälöön lisätään pari koululaista, liuta harrastuksi, lemmikkejä ja työntekoa. Mä olen tällä hetkellä kotona vauvan kanssa, vanhemmat lapset eskari ja tokaluokkalainen. Kuskaamista on joka päivä jonnekin. On retkiä ja esiintymisiä ja turnauksia ja naamiaisia ja myyjäisiä ja leikkitreffejä ja kaverisynttäreitä ja sairastelua ja ja ja... Pärjätään kyllä ja mieskin auttaa, mutta täyden työviikon lisäksi kyllä aika tiukkaa tekis. Menee vähän monimutkaisemmaksi, kuin lelujen siivoaminen taaperon jäljiltä...

Vierailija
11/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei tarvitse passata, hoitaa ihan itse itsensä. Tai jos ei hoida niin ei ole mun päänsärkyni. Lapset eivät todellakaan välitä onko vaatteissa tai lakanoissa joku ryppy tai onko jouluna leivottu kahta vai kolmea sorttia pipareita. Äläkä nyt ainakaan suunnittele mitään suursiivousta jouluksi, ihan normaali viikkosiivous riittää. Jos lapset on jo isompia niin osallistuvat tietysti oman huoneensa järjestyksenpitoon, vievät syötyään astiat koneeseen ja likaiset pyykit pyykkikoriin.

Vierailija
12/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei superäitejä ole olemassakaan. Monilla käy siivooja, mies tekee oman osansa, mummot ja kummien kaimat osansa,. 

Vierailija
13/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:32"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 08:17"]Kolmonen jatkaa. ..Minulla ei ole kuin yksi vajaa 2v ja viime hetket kotona.
Rutiinit on tärkeitä.
Leikkiä, kotitöitä.

[/quote]

Toi on tietty hyvä runko ja ihan ok, mutta se kyllä vaikeutuu moninkertaisesti, kun yhtälöön lisätään pari koululaista, liuta harrastuksi, lemmikkejä ja työntekoa. Mä olen tällä hetkellä kotona vauvan kanssa, vanhemmat lapset eskari ja tokaluokkalainen. Kuskaamista on joka päivä jonnekin. On retkiä ja esiintymisiä ja turnauksia ja naamiaisia ja myyjäisiä ja leikkitreffejä ja kaverisynttäreitä ja sairastelua ja ja ja... Pärjätään kyllä ja mieskin auttaa, mutta täyden työviikon lisäksi kyllä aika tiukkaa tekis. Menee vähän monimutkaisemmaksi, kuin lelujen siivoaminen taaperon jäljiltä...
[/quote]

tuo oli vain vastaus ap:le että miten meidän normipäivä menee, ilman etuliitettä "super". Kun en tiennyt mistä lähtö kohdista hän on tavoittelemassa superäitiyttä.

Vierailija
14/14 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvä äiti, koska olen laskenut riman niin alas. Minulle riittää, että kaikilla on puhdasta päällä, ruokaa on tarjolla ja lapset voi pääsääntöisesti hyvin. Olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä ajatuksen, etten ole sellainen touhukas tai että jaksaisin pitää kaikki paikat kunnossa koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan