LA elokuussa 2015
Onkos tänne puolelle eksynyt vielä ketään muuta? Viikon haamuilun jälkeen päätin aamulla tehdä digin. Sieltä pamahtikin raskaana 1-2! <3 Kierrosta mulla ei kuitenkaan ole hajua sillä esikoisen synnytyksen jälkeen ei ole normaalia kiertoa ollut. Vain kemiallinen raskaus viime kuussa. Oletan LA:n olevan elokuun alussa. Oi tätä onnen määrää!!!
Kommentit (202)
Moikka! Ensimmäistä vauvaa odotetaan ja LA on 1.8 :) Facebookissa en vielä taida viittiä liittyä ryhmään, kun ei monellekaan vielä näin alussa olla kerrottu asiasta. Varhaisultra 19.12, että mahollisesti jo sen jälkeen :)
Mie just käytin pregchekiä ja päädyin sitten käyttämään clear blueta....
Moikka kaikki,
Tein eilen ja tänään positiiviset testit, joten esikoista odotellaan. Olen viikolla 5, LA 02.08.2015. Ensimmäistä neuvola-aikaa olisi tarkoitus varata huomenna :)
Miehen kans jo kerrottiin mun äidilleni, muille ei vielä, odotellaan vielä muutama viikko että olis ees se 10vk täynnä :)
Onnittelut kaikille!
Millaisia kipuja teillä muilla on? Mietin kun on yllättävän kovia menkka kipuja jotka on hetkellesiä ja välillä menee tovi ettei koske lainkaan... Ja nyt kuvaan on astunut myös päänsärky. Tosin voi johtua siitäkin että olen vähentänyt kahvin juontia, kun närästää ja kun sitä ei hirveesti suositella. Mutta onko teen juonti sallittua? Jos on niin onko kaikki sellaiset teet mitkä on saatavissa ihan ruokakaupasta?
Teen lehdistä (musta, vihreä, valkoinen, keltainen), marjoista ja hedelmistä tehdyt juomat käyvät. Muut ovat yrttijuomia (myös rooibos), eikä niitä suositella. Yrttijuomien turvallisuutta ja mahdollisia luontaisia haitta-aineita ei ole tutkittu. Yrttejä voi käyttää mausteenomaisesti. THL:n sivuilla sanoteen teestä raskausaikana näin :)
Mulla on kanssa hetkellisiä kipuja, jotka tuntuu aikalailla samoilta ku menkkakivut...
mites teillä joilla tuli varma plussa oliko millasii oireita? itsel nyt kolmatta viikkoo melkein päivittäin vihloo/nipistelee vatsaa. lähinä munasarjojen kohdilta..välillä tuntuu menkkamaisia kipuja..tullut hetkittäisiä huonon olon tuntemuksia ja rinnat ollu hellät/pistelyn tunnetta.. välillä ja välil taas ei..nyt sit eilisest lähtiin nälkäkin vaivannut useemmin ku normaalisti.hirveesti haukottaa ja nuhainen olo,nukkumaan mennes väsyttää mut sit tullu nukuttuun huonosti. ja testeis tosiaan vaan se todella hailakka viiva..
Huonoa oloa, oksensin jopa. Huimausta, väsymystä, jäseniä kolotti ja olo oli ihan naatti. Tissit kasvoi ja pasahtivat kipeäksi sitten lähempänä plussausta, nyt niin kipeät ettei kärsi nukkua mahaallaan. Ja valkobuoto runsaantui ja paikat tuntui muutenkin kostean oloisilta. Paleli ja jatkuva nälkä. Sitten huomasin kun yritin yhtä siideriä juoda että se maistui minusta pahalle ja sain siitäkin hirveän päänsäryn joten jäi juomatta yli puolet. Että aika varmat merkit oli...
Plussan värillä väliä kunhan siinä viiva näkyy !
Olet raskaana jos siihen tulee vaikka edes haamu, sillä sitä hcgtä ei erity ilman hedelmöittymistä!
Moikka!
Tein positiivisen raskaustestin viime tiistaina 25.11. Ensimmäinen lapsi on kyseessä, ja ollaan tässä lasta yritetty 1,5 vuotta tuloksetta, mutta nyt näyttäisi siis VIHDOIN tärpänneen :) Oon tässä 1,5 vuoden aikana käyttäny lähes joka kierrossa ovulaatiotestejä apuna ja aina ovulaatioplussan saanutkin ajallaan, ja kierrot olleet säännölliset, mutta jostain syystä ei sitten ole vaan aiemmin tärpännyt. Kaikenmaailman poppakonstitkin on läpi käyty, mitä näitä nyt on..gelee royale, greippimehut, vitamiinit jne jne :D Tärppikierrossa ei sitten ollut käytössä mitään "dopingia" ja tavallaan siis "puskista" tuli tää plussa! :) Totaalinen yllätys, kun ajattelin ettei tästä kierrosta ainakaan tuu plussaa, kun en ovulaatiotakaan tikuttanut, eikä siis mitään hajua kierrosta. Toivottavasti tää nyt pysyis loppuun asti, on tätä niin kauan toivottu! Yrityskierto 20 oli siis vihdoin meidän vuoro. :)
Olisinkin kysellyt tosta facebookin ryhmästä että minkälainen porukka teitä on siellä jo koolla? Ja mikä ikähaitari noin suunnilleen? Me ollaan molemmat 30. Lasketun ajan laskurilla sain lasketuksi ajaksi 5.8.2015.
...Niin ja digi näytti perjantaina "raskaana 2-3" , silloin oli rv 4+1 menossa. Oireita ei ole vielä tullut yhtään!
En oo vielä sinne facen ryhmään liittyny,mutta ollaan kans 30v molemmat mun miehen kanssa :)
Mulla oireina oli ääretön väsymys, vatsan turvotus ja etova olo aina iltaisin. Menkat myöhässä 3 päivää, ja eilen sunnuntaina aamulla ylös noustuani vihlaisi mahasta pariin kertaan niin että itku tuli. Sit marssittiinkin miehen kanssa apteekkiin :)
Muuten pahimmilta oksetuksilta yms oon toistaiseksi säästynyt. Mahalleen ei voi nukkua kun tissit kipeyty tuossa pari pv sitten ihan kamaliksi, ja muutenkin mahassa semmonen jännä fiilis niin ei yhtään anna maata mahalleen...
Ikähaarukasta kun oli puhetta, mä olen 21v (ensi vuonna 22v) ja mies 24v.
Eilen 1.12 tehty testi näytti positiivista. Kesästä takana keskenmeno, ja nyt varovaisin toivein eteenpäin. LA näillä näkymin 5.8.2015, tarkentunee neuvolakäynnin myötä. Neuvolaan vasta joulun kiireiden jälkeen 29.12, voi miten pitkä aika sinne tuntuu olevan.
32 -vuotias itse, mies 28 vuotias. Facebookiin pistetty kaveripyyntö :)
Mä laitoin facessa kans kaveripyynnön :) Ku tarkemmin luki niin eihän se ryhmä näy muille :D
Mie yritän olla ajattelematta ja pelkäämättä keskenmenoa niin kuin lääkäri oli jollekin neuvonut. Yritän uskoa että olen osani saanut kantaa ja kun kerran luonnollisesti nyt olen tullut raskaaksi tää on näitä "meant to be" asioita. Joten yritän tänään soittaa ja varata aikaa neuvolaan. Laitoin myös kaveri pyynnön ryhmään. Tissit todella kipeät ja kivut on nyt lieventyneet lieviksi menkamaisiksi tuntemuksiksi tälle aamulle mutta saa nähdä jatkuuko repäisy kivut illalla. Huono-olo on taas kylässä, siis tätä puputtamista ei jaksa kukaan jatkuvasti pitäisi syödä ettei okseta. En ole kokenut moista koskaan ennen. Epäilen että olen viidennellä viikolla...:D Tietääkö kukaan mitä lääkrit tuumaa jos alkio ei vastaa kuukautiskierron mukaisia mittoja?
Tämä taulukko helpotti miun skitsoilua myös aivan valtavasti...:D
http://www.raskauskiekko.fi/km/
Tänään kävin jo neuvolassa miehen kanssa, sain eilen ajan kun soitin ja sanoin, että en tiedä oikein kuinka pitkällä tämä oikeastaan on. Huhtikuussa on viimeks ollu menkat, välissä kisasin näissä body lajeissa, rasvat siis tosi alhaiset, sen vuoksi tämä raskautuminen on tullut kyllä todella nopeasti! ei paljon oo tarvinu yrittää..nyt odottelen että saisin kättäriltä tiedon milloin pääsen eka ultraan. Minulle lapsi on ensimmäinen, miehellä jo useampi. Ne perusoireet on ollu, rinnat helkatin herkät ja valkovuotoo, huonolta ololta olen säästynyt kokonaan! Kovasti ihmettelin neuvolatätin mukavaa asennette harrastustani kohtaan ja lisäravinteisiinkin oli kyllä suorastaa erikoinen suhtautuminen...
Mie otin ja soitin neuvola ajan myös...Ja täytyy sanoa että ihmeellisen ihana hoitaja toisessa päässä oli. Oli uskomatotnta miten hyvin ja tarkaavainen oli kun kerroin lapsettomuudesta ja tästä yllätys raskaudesta ja kyseli jopa sellaisia kysymyksiä joita itse aioin ottaa esille neuvola käynnillä, mutta tekikin sen jo itse. En malta odottaa että pääsen ekalle käynnille...:D
Liilii86: Saako kysellä että kauanko teillä oli lapsettomuutta takana? Meillä siis myös oli selittämätön lapsettomuus tässä takana. Ollaan yritetty 1,5 vuotta, lapsettomuustutkimuksissakin ehdittiin käymään viime kesänä, mitään vikaa meistä ei tuolloin löytynyt kummastakaan. Ja nyt sitten yht äkkiä tärppäskin :)
Miten kauan te muut ehditte muuten yrittää ennen tärppiä? Onko täällä muita jotka ootte yrittäneet pitkään?
Mä en ole vielä neuvolaan aikaa varannut. Tänään rv 4+5 eikä mitään oireita edelleenkään. Ainoa oire on tosiaan se plussa raskaustestissä, muuten ei tietäis jos ei testistä tulosta näkis :D
hei ihan mielenkiinnosta haluisin kysyy et minkä merkkisii testejä ootte käyttäneet? itel ollu ny käytös kaks eri merkkistä pregchek(siihen sain toooosi himmeen viivan,saman värinrn kuin kontrolliviiva mut juuri nähtävissä..) ja sit rfsu..(siihen myös viiva ilmestyi testiajalla mut haaalee oli..) Ei oiken tiedä miten nyt noihin viivoihin suhtautuu..onko se ny plussa vai ei? voiko noihin testeihin ny sit luottaa..ku viivatkin nii. haaleita..