Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Englantia osaavat auttakaa!! Yritetäänkö mua huijata?

Vierailija
24.11.2014 |

Oon tilannu kymmenet kerrat ulkomailta kosmetiikkaa ja koskaan ei oo ollut ongelmia. Nyt yhtäkkiä tilatessa tulee tälläinen viesti:

"For credit card protection, we need you to verify the billing information for the credit card used.  You are shipping the order to Finland, but the credit card info is not in Finland, rather a USA issued credit card.

As soon as we have this info and can verify it, we can proceed."

Tuli ennen tota pitkä viesti, mitä en ymmärtänyt ja laitoin että oon confused mikä on ongelma nyt vastattiin noin.

Mikä on billin address/information?? Misä usa issued credit card?? Mitä tää on, ahdistaa :/ Onks tähän joku koira haudattuna?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pliis auttakaa, oon tosi hämmentyny, kielitaidoton ja tyhmä olo :(

Vierailija
2/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Billing address eli laskutusosoite. Ne väittää että sun kortti ei oo suomalainen, jotkut tiedot ei mätsää.
Mikä firma on kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot Dansken asiakas ;) eiks ni?

Vierailija
4/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sun osoite on Suomessa ja kortti on tanskalainen.

Vierailija
5/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun et pistä tunnuslukujasi ja salasanojasi mihinkään tai maksele ekstraa niin olet turvassa.

Vierailija
6/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:04"]

Billing address eli laskutusosoite. Ne väittää että sun kortti ei oo suomalainen, jotkut tiedot ei mätsää.
Mikä firma on kyseessä?

[/quote]

Miten toi VOI olla?? Todellakin on suomalainen!! Oon koko elämäni elänyt täällä. Kyseessä Skinelite-niminen nettikauppa. Apua, onks mahdollista, että joku on jotenkin päässyt käsiks mun korttiin USA:ssa? oon ihan paniikissa. Tää ei nyt oo mikään provo jos joku tulee itkee. Oon laittanu mun osotteen niille monta kertaa.

Vierailija
7/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:06"]

Oot Dansken asiakas ;) eiks ni?

[/quote]

en ole.

Vierailija
8/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:12"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:04"]

Mikä firma on kyseessä?

[/quote]

Miten toi VOI olla?? Todellakin on suomalainen!! Oon koko elämäni elänyt täällä. Kyseessä Skinelite-niminen nettikauppa. Apua, onks mahdollista, että joku on jotenkin päässyt käsiks mun korttiin USA:ssa? oon ihan paniikissa. Tää ei nyt oo mikään provo jos joku tulee itkee. Oon laittanu mun osotteen niille monta kertaa.
[/quote]

Olet Dansken asiakas. Ja tossa jo aiemmin sanottu, että sinun osoite on Suomessa ja kortti on tanskalainen.

Vierailija
9/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai handelbanken?

Vierailija
10/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat että luottokorttisi ei oo Suomen, vaan olisi pikemminkin rekisteröity Jenkkeihin.

Vierailija
11/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistitko, että syötit korttinumeron oikein?

Vierailija
12/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rather a Usa...." 

Tarkoittaako että "ennemminkin Usan luottokortti" vai " eikä myöskään Usan luottokortti"?

Vieras tuo "rather a" -käyttö.

Vierailija
13/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:26"]"rather a Usa...." 

Tarkoittaako että "ennemminkin Usan luottokortti" vai " eikä myöskään Usan luottokortti"?

Vieras tuo "rather a" -käyttö.
[/quote]
Ennemminkin

Vierailija
14/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös tullut sama teksti joskus kun olin tilaamassa jotain kirjaa, olisin saanut kirjan ilmaiseksi kun olisin tilannut tiettyyn päivään mennessä, vain käsittelykulut piti maksaa, joten päätin ottaa. Sain linkin siihen sähköpostiini erään sivuston kautta. Laitoin tilaustietoni normaalisti, mutta jossain vaiheessa maksutapahtumaa tuli tuo teksti ja jätin homman kesken. Minulla on ihan suomalainen säästöpankin kortti ja itsekin pelkäsin että mikähän juttu se oli. Mitään ongelmia siitä ei ole tullut, mutta tilaus jäi tosiaan kesken, mikä hieman harmitti.

Vierailija
15/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vastannut johonkin huijausviestiin ja nyt he yrittävät saada korttisi tiedot.

Vierailija
16/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa sen ensimmäisen pitkän viestin? Selventäisi varmaan aika paljon.

Vierailija
17/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoja he pyytävät, jolla voisivat varmistaa kortin aitouden?

Vierailija
18/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei en nyt yhtään tiiä mitä tehdä. Auttakaa naista mäessä :(

Vierailija
19/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 01:37"]

Mitä tietoja he pyytävät, jolla voisivat varmistaa kortin aitouden?

[/quote]

Eiköhän juuri ne tiedot, joilla pystyvät ostamaan. Luultavasti nettikaupan kävijöitä on vakoiltu ja nyt koettavat monelleko tuollainen viesti uppoaa.

Hakisin oikean nettikaupan sähköpostiosoitteen ja lähettäisin viestin sinne. Samalla voi kysyä, toteutuiko kauppa, vai joutuuko tilaamaan muualta. En yrittäisi toistamiseen tuollaiselle sivustolle, ellei sieltä puututa tuohon viestiin selkeästi ja kerrota, mistä on kyse.

Vierailija
20/37 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät pysty varmentamaan antamaasi laskutusosoitetta, sitä ennen ostotapahtuma ei ole valmis.