Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30v, rypyt alkavat näkyä ja se ahdistaa...

Vierailija
01.10.2021 |

Olen vieläpä useimpia ikäisiäni ystäviäni jäljessä tässä kehityksessä mutta nyt ne ovat tulleet minullekin... miten tämän kanssa voi pärjätä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku selälteen, syö paljon rautaa, opettele viimeistään nyt miten kasvoja hoidetaan.

Tärkein: elä! Siten kulunut aika ei haittaa vaan voit ajatella ryppyjen olevan sen arvoisia.

Ei kannata laihduttaa liikaa.

Vierailija
2/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v mies, ei ole rypyn ryppyä. Miten sen tein? Olen vältellyt sokeria enkä polta tupakkaa. En naureskele koko ajan joten naamani ei ole myöskään jatkuvasti kurtussa. Ruokavalio normaali mutta sisältää hedelmiä ja marjoja sekä punaista lihaa paljon.  En ota myöskään aurinkoa koskaan. Yhtään mitään aineita en ole ikinä naamaani pistänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rypyt on kivoja! Ne antaa kasvoille luonnetta.

Sen sijaan viiskymppisenä tapahtuva "valahdus" ei ole kiva. Mutta kaikille ei tapahdu tätä, jotkut vain ryppyyntyvät sillai kiinteästi.

Vierailija
4/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40v mies, ei ole rypyn ryppyä. Miten sen tein? Olen vältellyt sokeria enkä polta tupakkaa. En naureskele koko ajan joten naamani ei ole myöskään jatkuvasti kurtussa. Ruokavalio normaali mutta sisältää hedelmiä ja marjoja sekä punaista lihaa paljon.  En ota myöskään aurinkoa koskaan. Yhtään mitään aineita en ole ikinä naamaani pistänyt.

Tiesitkö, että punainen liha luokitellaan nykyään karsinogeeniseksi?

Vierailija
5/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet vain sen tyyppinen, ihmiset vanhenee eri tavoin. Terveisin "ei ryppyinen valahtaja".

Vierailija
6/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kohtuumäärin ei ole.

Vierailija
7/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kohtuumäärin ei ole.

Paitsi että kannatan kyllä kasvissyöntiä ja eläinten hyvää kohtelua.

edellinen

Vierailija
8/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemiallisella kuorinnalla lähtee pintarypyt.

Vierailija
9/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin.

Vierailija
10/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rypyt ahdistaa?

Miksei pärjäisi ryppyjen kanssa?

Taitaa olla ryppyvoidemainokset tehnyt tehtävänsä. Sut on aivopesty luulemaan, ettärypyt ovat huono asia, jolle täytyy tehdä jotain. Mutta sehän ei ole totta. Ikääntyminen on ok. Sen näkyminen on ok. Se on luonnollista ja normaalia.

Vierailija
11/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan hyväksyä ne, pääsee vähimmällä stressillä. Jos alkaa taistelemaan vastaan ties millä kuorinnoilla, pistoksilla ja lasereilla, niin sitä saa sitten tehdä vähän väliä. Ja silti se ikä alkaa AINA näkyä, ei kukaan 40 v näytä 20 v:ltä vaikka olisi mitä teettänyt naamalleen. 

Itse olen jo 47 v ja siis useammankin "rupsahduksen" kokenut. Ne tuntuu mulle tulevan sillä tavalla, että pitkään aikaan ei tapahdu mitään, sitten lyhyellä ajalla tapahtuu paljon vanhenemismuutoksia. Eka tapahtui jossain 25-30v välillä, silloin tuli otsa- ja silmänympärysryppyjä (mulla on kuiva, atopiataipuvainen iho, sellainen rypistyy yleensä nuorena). Mutta ei ne menoa haitanneet, olin sinkku ja yhtä lailla vientiä oli kuin ennen ryppyjä. Koska ei tuonikäinen näytä oikeasti vanhalta, vaikka olisi ryppyjä, kuten ei 45 v näytä oikeasti nuorelta vaikka olisi silotuttanut jokaisen rypyn. 37 v tapahtui seuraava rupsahdus: sibeliusrypyt, nasolabiaalit, kaularypyt. Pari viikkoa surin väsähtänyttä olemustani, sitten totuin eikä taaskaan menoa haitannut. 

Nyt viimeiisin kävi kun pääsin esivaihdevuosissa lihomaan 25 kg. Pulleutunut naama alkoi painovoiman vaikutuksesta roikkua (40 jälkeen niin usein käy jos on paljon rasvaa naamassa), ja kun laihdutin kilot pois, nahka ei palautunut vaan jäi tyhjät, ryppyiset roikkuvat pussit leukaperiin, silmäluomiin yms. Mutta eipä mitään, näiillä mennään eikä se ulkonäkö onneksi enää ole niin tärkeää.

Vierailija
12/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan viiskymppisenä tapahtuva "valahdus" ei ole kiva. Mutta kaikille ei tapahdu tätä, jotkut vain ryppyyntyvät sillai kiinteästi.

Olen kuullut plastikkakirurgilta jonka tunnen, että suurin syy tuolle valahdukselle on ylipaino tai korkea rasvaprosentti, yhdistettynä taipumukseen että rasvaa kertyy kasvoihin (jos on tämä taipumus, ei välttämättä ole painoindeksin puolesta vielä edes ylipainon puolella, kun on jo sen verran rasvaa että sitä on kasvoissa reilusti). 40 v eteenpäin tällainen rasvakudos alkaa enenevässä määrin roikkua, ja iho sen päältä ei välttämättä enää palaudu vaikka laihduttaisi. Siksi painonvaihteluiden välttäminen on kuulemma tärkein tapa estää tuota valahdusta.

Vierailija
13/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä nyt ei luokiteltaisi... varmaan omat pierutkin olisi karsinogeenisia jos oikein tutkittaisiin. 

Vierailija
14/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata lihoa,tai ainakaan pysyä lihavana

Vierailija
15/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse enää kipuilla ryppyjen eikä muutenkaan ulkonäön takia.

Tässä iässä sitä jo nauttii ihan vaan elämästä itsestään.

Ja sinunkin rypyt häiritsee varmaan vaan sinua itseäsi.

Vierailija
16/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet vain sen tyyppinen, ihmiset vanhenee eri tavoin. Terveisin "ei ryppyinen valahtaja".

Minäkin taidan olla valahtaja :D Ikää 40 eikä ryppyjä missään, iho aina ollut rasvoittuva ja silmätkin sen malliset, ettei silmänympärysiho pääse rypistymään. Gua sha auttaa ainakin valahtamiseen, voi olla, että ryppyihinkin, mutta siitä en tiedä mitään.

Vierailija
17/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ne roikkuvat naamalihat on ihan kamalat. 

Vierailija
18/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanikäinen ja olen huomannut myös vanhenemisen merkkejä. Vähän kirpaisee, kun aikasemmin mulla on ollut hirmu hyvä iho. Hiuksetkin on mun mielestä alkaneet haalistua. Ei siis harmaantua, mutta väri ei ole enää niin ruskea kuin ennen.

Pakko ne ikääntymisen merkit on varmaan vain hyväksyä. Onneksi kaikki on jo reunoilta ryppyisiä 50v jälkeen. Tosin tällä hetkellä kirpaisee se, ettei enää voi varsinaisesti sanoa olevansa varsinaisesti nuori. Keski-ikä alkaa olla lähellä ja se alkaa näkyä ja tuntua pikkuhiljaa.

Vierailija
19/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä alle 35-vuotialla voi olla rypyn ryppyä, ellei ole ottanut aurinkoa ja polttanut. Useimmilla 40-vuotiaillakaan ei ole vielä ryppyjä. En ymmärrä aloitusta ollenkaan, jos on elänyt todella huonosti.

Vierailija
20/21 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanikäinen ja olen huomannut myös vanhenemisen merkkejä. Vähän kirpaisee, kun aikasemmin mulla on ollut hirmu hyvä iho. Hiuksetkin on mun mielestä alkaneet haalistua. Ei siis harmaantua, mutta väri ei ole enää niin ruskea kuin ennen.

Pakko ne ikääntymisen merkit on varmaan vain hyväksyä. Onneksi kaikki on jo reunoilta ryppyisiä 50v jälkeen. Tosin tällä hetkellä kirpaisee se, ettei enää voi varsinaisesti sanoa olevansa varsinaisesti nuori. Keski-ikä alkaa olla lähellä ja se alkaa näkyä ja tuntua pikkuhiljaa.

Se semmonen kaikinpuolinen haalistuminen onkin tosi outoa. Kuin heikompi värikopio entisestä itsestään. Ja kaikenlainen tekovärjäily vain jotenkin pahentaa asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi