Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa välillä päivän kaljan juomiselle (omaa aikaa)

Vierailija
01.10.2021 |

Kuulemma ei voi silloin rennosti ottaa jos olen paikalla, vaan haluaa olla yksin päivän telkkaria katsellen tai tietokoneella ollen ja kaljaa juoden, ehkä illemmalla käydä paikallisessa kapakassa jne. Ei siis ole mikään örveltäjä, enkä ole valittanut saunakaljoista, oluen tissuttelusta vaikkapa pihahommia tehdessä jne. Juon itsekin saunajuoman jos toisen välillä tai muutaman lasillisen valkkaria vapaiden alkaessa eli en mikääm raivoraitis itsekään ole.

Ongelma nyt on se että minusta tuo kuulostaa omituiselta vaatimukselta, ei sen suhteen että haluaa omaa aikaa, vaan se minkä takia. Toisaalta enhän minä ole mikään määrittelemään mikä on oikein vietettyä omaa aikaa. Emme siis asu yhdessä virallisesti(vielä) mutta vietämme pitkiä aikoja toistemme luona. Olen yrittänyt kysyä että mites sitten jos muutamme yhteen, hän aikoo järjestää tuon tyylisen oman ajan kun ei voi minua kotonta häätää, ei kuulemma osaa sanoa. Mitäs mieltä muut on, onko tässä jokin alkava alkoholiongelma vai olenko minä perinteinen nipottaja-nainen? 😁

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outoa. Miehellähän on omaa aikaa vaikka muille jakaa, jos ette siis vielä edes asu yhdessä. Onko näin siis kun olet miehen luona? Käykö mies sinun luona?.

Mistäs sitä tietää, jos sille alko maistuu oikeasti enemmänkin ja kiukuttelee, kun olette yhdessä ja joutuu säätämään määrää vähemmäksi.

Etkä kuulosta nipolta. Mietit vain onko tämä normaalia vai ei.

Mitähän te tälle alapeukutatte? Miehellä siis on omaa aikaa ( eivät asu yhdessä) ja vielä alkon takia pyytää omaa aikaa. Ei siinä kaikki ihan kohdillaan ole äijällä.

Vierailija
22/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ei kuulosta normaalilta. Kokemusta juoposta isästä ja sisaren puolisosta, viinahuuruisista huutavista naapureista, päivittäisistä juopoista asiakkaista, joilla " viina ei ole ongelma*. Viina tekosyynä omalle ajalle..

Ei mulla ainakaan tulis mieleen potkia puolisoa ulos siksi aikaa, kun haluan tissutella bisseä. Otan saunaoluen jos haluan ja puolisokin voi ottaa jos haluaa. Ihminen voi mennä vaikka metsään parisuhteessa jos haluaa omaa aikaa kaljalle.

Kun ollaan yhdessä, ollaan yhdessä. Puhelimella voi soittaa sit, älä tule tänään, mä juon.

Kauanpa se kestikin ennen kuin ensimmäinen alkoholismia epäilevä tuli paikalle. Vaihdapa tuon kaljan juonnin tilalle joku muu toiminto. Vaikka joku urheiluharrastus. Vastaisitko silloin samalla tavalla? No et. Aloittajan viestissä mikään ei viitannut siihen, että kyseessä olisi alkoholistinen juominen, joten kyse on ensisijaisesti siitä, voiko ihmisellä olla parisuhteessa omaa aikaa ja minkä verran.

Itse en voisi hyvin suhteessa, jossa koko ajan nyhjättäisiin yhdessä ja jossa pitäisi hyväksyttää omat vapaa-ajan vietot puolisolla tai pyytää niihin lupaa. Ja olen ollut naimisissa siis 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no... Sinä taidat mennä nyt vähän asioiden edelle. Jos/kun muutatte yhteen, niin tottakai mies saattaa silloin ajatella asioista eri tavalla ja oletan, että aikuisena ihmisenä pystyy myös järkkäämään sitä "omaa aikaa", vaikka sinä olisit pitkälti kotona. Ei tietenkään hän voi sinua käskyttää ulos kämpästä ja tuskinpa hän niin edes ajattelee :D

Vierailija
24/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä ei kuulosta normaalilta. Kokemusta juoposta isästä ja sisaren puolisosta, viinahuuruisista huutavista naapureista, päivittäisistä juopoista asiakkaista, joilla " viina ei ole ongelma*. Viina tekosyynä omalle ajalle..

Ei mulla ainakaan tulis mieleen potkia puolisoa ulos siksi aikaa, kun haluan tissutella bisseä. Otan saunaoluen jos haluan ja puolisokin voi ottaa jos haluaa. Ihminen voi mennä vaikka metsään parisuhteessa jos haluaa omaa aikaa kaljalle.

Kun ollaan yhdessä, ollaan yhdessä. Puhelimella voi soittaa sit, älä tule tänään, mä juon.

Kauanpa se kestikin ennen kuin ensimmäinen alkoholismia epäilevä tuli paikalle. Vaihdapa tuon kaljan juonnin tilalle joku muu toiminto. Vaikka joku urheiluharrastus. Vastaisitko silloin samalla tavalla? No et. Aloittajan viestissä mikään ei viitannut siihen, että kyseessä olisi alkoholistinen juominen, joten kyse on ensisijaisesti siitä, voiko ihmisellä olla parisuhteessa omaa aikaa ja minkä verran.

Itse en voisi hyvin suhteessa, jossa koko ajan nyhjättäisiin yhdessä ja jossa pitäisi hyväksyttää omat vapaa-ajan vietot puolisolla tai pyytää niihin lupaa. Ja olen ollut naimisissa siis 20 vuotta.

Okei urheilua. Asutaan eri asunnoissa edelleen, nähdään vaikka jokatoinen viikko, kun nainen tulee pariksi yöksi. Äijä alkaa nipottamaan, että viittitsää lähtee kun mun pitäs yksin nostella noita painoja ja juosta 10kilsaa juoksumatolla. Haluun omaa aikaa.

Tai sit sillä on ollu sitä omaa aikaa jo moooonta päivää.

Vierailija
25/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ehkä se on se ongelma minulle kun en itse koe tarvetta juoda yksin, vaan aivan hyvin voin juoda toisen läsnä ollessa ja nyt en pysty ymmärtämään miksei mies pysty juomaan "vapautuneesti" jos olen paikalla. Eikä itsellä ole myöskään tarvetta sellaiselle omalle ajalle jossa koko talom täytyisi olla tyhjä. Minulle riittää aivan hyvin se jos puuhailen omiani toisessa huoneessa, luen kirjaa, olen tietokoneella, leivon jne. Varmaan sitten jos olisi lapsia ja heidän tarpeet joka päivä, niin haluaisin joskus olla yksin ja rauhassa. Niin miehellä siis okt ja minulla kerrostaloasunto, joten vietämme suurimman osan ajasta miehen luona. Ap

Vierailija
26/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa taitaa olla pirttihirmun aineksia, jos miehen pitää tuollaisia sanoa vaikka ette asu edes yhdessä vielä. Takerrutko häneen liikaa?

Vierailija
27/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ja mies eivät asu yhdessä. Miehellä on ihan varmasti päiviä, jolloin saa olla yksin. Tai näin kuvittelisin ainakin, kun asutaan erillään. Vai onko nyt kyse siitä, että mies haluaa joskus viikonloppuisin tehdä näin, mutta ap haluaa viettää kaikki viikonloput yhdessä ja mies ei tohdi sanoa, että haluaisi viettää yhden viikonlopun yksikseen ja ap ottaa tästä nokkiinsa. Vai mitä häh?

Vierailija
28/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmat haluaa välillä tuollaisia yksinoloiltoja. Kun ei ole mökkiä tms niin yleensä oman illan viettäjä menee hotelliin - ennen lapsia usein oli toisin päin, mutta lasten kanssa olevan on kätevämpi olla kotona. 

Vierailija
29/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä, tuohon kun yhdistää Irwinin kuuntelun niin sitten on oikein hyvä. Toivottavasti ei ihan joka lauantai halua tuollaista päivää viettää että on joskus sinunkin kanssa aikaa.

Vierailija
30/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmat haluaa välillä tuollaisia yksinoloiltoja. Kun ei ole mökkiä tms niin yleensä oman illan viettäjä menee hotelliin - ennen lapsia usein oli toisin päin, mutta lasten kanssa olevan on kätevämpi olla kotona. 

Teillä siis on avoin suhde.

Vierailija
31/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se sulle kuitenki aina välillä krpää antaa? Jos antaa, niin kaikkihan on ok.

Vierailija
32/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tekosyy ettei halua olla ap:n kanssa koko ajan yhdessä.

Vierailija
33/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin miestä, meitä on paljon jotka tarvitsevat välillä yksinoloa. Mielestäni on hyvä asia että mies on itse tiedostanut tämän tarpeen ja ottaa sen esille ennen yhteen muuttoa. Vaikka sinulle riittää toisessa huoneessa oleminen, niin se ei kaikille riittä. Niin ehditte keskustella miten tämä toteutetaan ennen kuin asutte samassa osoitteessa

Vierailija
34/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ehkä ottaa vähän etäisyyttä, antaa miehen juoda yksin kaljaa jos sitä kerran haluaa. Voit siinä itsekin miettiä mitä haluat. Anna miehen vuorostaan ehdottaa tapaamista ja tavatkaa vaikka kaupungilla tai sinun luona välillä.

Vierailija
35/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestä, olen samanlainen, ja kaipaan omaa aikaa silloin tällöin. Ja ei todellakaan ole sama asia, jos joku puuhastaa naapurihuoneessa omiaan. Luen, katson sarjoja, joskus juon, joskus siivoan koko talon, laulan, jumppaan.. jne. Mitä milloinkin.

Luulen että Ap, jolla ei vastaavaa tarvetta ole, vie ajoittain hapen miehen elämästä, jos on koko ajan kyläilemässä.

Ja niinkuin Ap edellisistä vastauksista luit, oman ajan tarve on normaalia, ja yhdessäasuvatkin sitä itselleen ja toisilleen järjestävät!

N52

Vierailija
36/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, emme hyväksy pettämistä eikä kumpikaan sellaista toisesta epäile. Ei ole ollut koskaan mitään syytä. 

Mitä itse teen yksinoloiltanani? Kylven pitkään kylvyssä, juon kuohuviiniä, röhnöttelen hotellihuoneessa nauttien hiljaisuudesta ja siiitä kun kukaan ei pyydä tai vaadi minulta yhtään mitään (lapset). Kuuntelen musiikkia, katselen jotain netistä. Pääasia on se pelkkä hiljaisuus ja yksinäisyys, eikä ole sama asia vaan olla kotona mutta sulkeutua yhteen huoneeseen. 

Mies on sosiaalisempi, ja käy usein noina iltoina kaveriensa kanssa jossain pubissa "parantamassa maailmaa", pelaamassa lautapelejä ja toki juomassakin. Lasten nähden meillä ei juoda ollenkaan eikä tulla juovuksissa kotiin mistään alkoholia joten nämä ehkä noin kerran parissa kuussa toistuvat yksinoloviikonloput onkin ainoat käyttökerrat, eli mistään alkoholismista ei ole kyse.

Vierailija
37/37 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, emme hyväksy pettämistä eikä kumpikaan sellaista toisesta epäile. Ei ole ollut koskaan mitään syytä. 

Mitä itse teen yksinoloiltanani? Kylven pitkään kylvyssä, juon kuohuviiniä, röhnöttelen hotellihuoneessa nauttien hiljaisuudesta ja siiitä kun kukaan ei pyydä tai vaadi minulta yhtään mitään (lapset). Kuuntelen musiikkia, katselen jotain netistä. Pääasia on se pelkkä hiljaisuus ja yksinäisyys, eikä ole sama asia vaan olla kotona mutta sulkeutua yhteen huoneeseen. 

Mies on sosiaalisempi, ja käy usein noina iltoina kaveriensa kanssa jossain pubissa "parantamassa maailmaa", pelaamassa lautapelejä ja toki juomassakin. Lasten nähden meillä ei juoda ollenkaan eikä tulla juovuksissa kotiin mistään alkoholia joten nämä ehkä noin kerran parissa kuussa toistuvat yksinoloviikonloput onkin ainoat käyttökerrat, eli mistään alkoholismista ei ole kyse.

Vai että lautapelejä... Joo-o.