Politiikan puskaradio: Ilmastotekoja vaativat kansanedustajat ajavat itse saastuttavilla ”maantielaivoilla”
Kommentit (19)
Joku nainen tarvii ison auton, koska kuljettaa hevosiaan. Naisen logiikkaa…
Ihan kuin elokapinallisetkin. Katso kohta 5:22:00 eteenpäin kun viimeiset elokapinalliset lähtevät dieselpakulla kotiin.
Siinä mielessä Timo Haapala osuu vähän harhaan, että auton suurehko paino ei aina tarkoita valtavan suuria päästöjä automaattisesti.
Esim. PP Peteliuksella ilmeisesti on RX450h, joka on hybridi isohkolla moottorilla. Ei kyllä mikään ekoauto, mutta ei mitkään valtaisat päästöt myöskään.
Näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään.
Ihan sama ollaanko Afrikassa vai Suomessa - eliitti on eliittiä ja kansa pärjää vähemmälläkin.
Käyttäkää julkisia ja asukaa pierukuutioissa.
Vierailija kirjoitti:
Joku nainen tarvii ison auton, koska kuljettaa hevosiaan. Naisen logiikkaa…
Sosiaalidemokraatilla omia hevosia ja brittiläinen kettujahti-auto.
Kauas on tultu juurilta. Sano.
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä Timo Haapala osuu vähän harhaan, että auton suurehko paino ei aina tarkoita valtavan suuria päästöjä automaattisesti.
Esim. PP Peteliuksella ilmeisesti on RX450h, joka on hybridi isohkolla moottorilla. Ei kyllä mikään ekoauto, mutta ei mitkään valtaisat päästöt myöskään.
Suurella autolla on suuremmat päästöt kuin vastaavan tekniikan pienemmällä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Hybridiautolla ei montaakymmentä km ajeta ladatulla sähköllä...loppu meneekin sitten tuossakin tapauksessa yli kolmelitrasella bensasyöpöllä.
Hybridi on vaan keino saada näennäisesti auton päästöt pienemmältä näyttäviksi ja sen mukaisesti ajoneuvovero alemmaksi. Vaikka ajaisi pelkästään isolla bensakoneella koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hybridiautolla ei montaakymmentä km ajeta ladatulla sähköllä...loppu meneekin sitten tuossakin tapauksessa yli kolmelitrasella bensasyöpöllä.
Hybridi on vaan keino saada näennäisesti auton päästöt pienemmältä näyttäviksi ja sen mukaisesti ajoneuvovero alemmaksi. Vaikka ajaisi pelkästään isolla bensakoneella koko ajan.
Hybridissä olis hyvä olla sellainen laite, mikä kirjaisi ylös molempien käyttömuotojen määrät ja vuotuinen päästöihin perustuva ajoneuvovero määräytyisi todellisen ajon mukaan. Nyt sähköllä ajetuksi osuudeksi otetaan tietty osuus, vaikka ajaisi pelkällä bensakoneella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinvoimalasta sähköä "ympäristöystävällisiin" öky-sähköautoihin! 😬
Vihreiden käytetyin iskulause: ”älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon”.
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden käytetyin iskulause: ”älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon”.
Tuttua myös venäjältä.
Mitä uutta? Hirveät ovat olleet ainakin 20 vuotta se idealistisin ja samalla tekopyhin porukka tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua myös venäjältä.
Eikös tuo sanonta ole tuttu jo Jeesuksen ajoilta :D
Venäjästä ja vihreistä puheenollen; minulle tuli aikamoisena yllätyksenä, että Venäjälläkin on nykyään vihreä puolue! Joissain oblasteissa se sai ihan jotain kannatustakin ymmärtääkseni, oliko yli 5%.
Tämähän on ihan luonnollista poliitikoilta. Ovathan he tehneet päästökaupankin siten, että ne joilla on rahaa, saa saastuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua myös venäjältä.
Venäjästä ja vihreistä puheenollen; minulle tuli aikamoisena yllätyksenä, että Venäjälläkin on nykyään vihreä puolue! Joissain oblasteissa se sai ihan jotain kannatustakin ymmärtääkseni, oliko yli 5%.
Nyt varmasti Putinin pöksyjen lahkeet tutisevat kun tiedossa on maassa istuskelua jne…
Myöskään viimeiset elokapinalaiset eivät lähteneet keskiviikkoiltana paikalta sähköautolla. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttua myös venäjältä.
Joonan kirjassa tämä viisaus tosiaan kerrotaan.
Tässä pitäisi katsoa myös sitä, paljonko autolla ajetaan. Jos kansanedustaja kulkee pääosin jalkaisin / joukkoliikenteellä ja vain harvoin autolla lyhyitä matkoja, saastuttaa se silti vähemmän kuin vähäpäästöisempi auto, jolla ajetaan jatluvasti.