Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä Otto-automaatteja

Vierailija
23.11.2014 |

mistä se automaatti pääsee mun tilille ottamaan mun rahat? Siis miten niihin mahtuu kaikkien ihmisten rahat? Tai ei tietenkään kaikkia rahoja vaan onko niissä jotku lokerot kaikille ihmisille, vai meneekö niistä pankkiin joku putki mistä se raha tulee?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehheh onpa hauskaa leikkiä tyhmää

Vierailija
2/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, pöhlö. Siellä automaatissa on sisällä ihminen joka painaa rahaa sitä mukaan kun nostoja tulee. Eli jos nostat 50€ niin se äkkiä pistää koneen käyntiin ja avot, sulla on uunituore seteli kourassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voijee! Maisa Torppa number Two.

Vierailija
4/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:41"]No ehheh onpa hauskaa leikkiä tyhmää
[/quote]

Kuinka niin? Olen miettinyt tätä koko aikuisikäni (olen 21 V) ja ajattelin että teiltä uskallan kysyä. Anteeksi jos en ole yhtä fiksu kuin sinä. Ap.

Vierailija
5/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:42"]No ei, pöhlö. Siellä automaatissa on sisällä ihminen joka painaa rahaa sitä mukaan kun nostoja tulee. Eli jos nostat 50€ niin se äkkiä pistää koneen käyntiin ja avot, sulla on uunituore seteli kourassa.
[/quote]

Oikeesti? Miten se saa happea ja onko sillä normaalit tauot ym? Ap

Vierailija
6/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mitään, mutta entäs kun siirrän rahaa verkkopankissa, niin miten ne setelit oikein mahtuu siihen verkkokaapeliin?

Vierailija
8/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sielä tarvitse olla kaikkia niitä rahoja mitä sinulla on tilillä, sitä varten on tililläsi nostoraja mitä voit vuorokaudessa nostaa. 

Vierailija
9/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:45"]Eihän sielä tarvitse olla kaikkia niitä rahoja mitä sinulla on tilillä, sitä varten on tililläsi nostoraja mitä voit vuorokaudessa nostaa. 
[/quote]
Ei niin, sitä mä mietin myös että jos mä menen vaikka Mikkeliin ja nostan rahaa niin onko mulla sielläkin oma lokero?
Ap.

Vierailija
10/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:39"]

mistä se automaatti pääsee mun tilille ottamaan mun rahat? Siis miten niihin mahtuu kaikkien ihmisten rahat? Tai ei tietenkään kaikkia rahoja vaan onko niissä jotku lokerot kaikille ihmisille, vai meneekö niistä pankkiin joku putki mistä se raha tulee?

[/quote]

Kyllä menee. Etkö ole aiemmin kuullut putkipostista? Jokaiseen pankkiautomaattiin menee sellainen putki ja sinun omasta pankkikonttoristasi lähetetään pyytämäsi summa sinne automaattiin.

Vierailija
11/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:42"]No ei, pöhlö. Siellä automaatissa on sisällä ihminen joka painaa rahaa sitä mukaan kun nostoja tulee. Eli jos nostat 50€ niin se äkkiä pistää koneen käyntiin ja avot, sulla on uunituore seteli kourassa. [/quote] Oikeesti? Miten se saa happea ja onko sillä normaalit tauot ym? Ap

[/quote]On lakisääteiset tauot. Oletko koskaan osunut automaatille ja näytössä on lukenut suljettu? No niillä on silloin tauko. Happea tulee aina silloin koppiin kun rahaluukku aukeaa. Öisin on varahappi pullossa jo ei ole paljon nostoja.

Vierailija
12/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:45"]Eihän sielä tarvitse olla kaikkia niitä rahoja mitä sinulla on tilillä, sitä varten on tililläsi nostoraja mitä voit vuorokaudessa nostaa. 
[/quote]
Ei niin, sitä mä mietin myös että jos mä menen vaikka Mikkeliin ja nostan rahaa niin onko mulla sielläkin oma lokero?
Ap.
[/quote]

Ei välttämättä. Joissain automaateissa asuu pieniä vikkeliä tonttuja jotka hakee nopeasti maanalaisia käytäviä pitkin rahat lähimmästä automaatista, missä on sun lokero.

Vierailija
13/13 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:45"]Eihän sielä tarvitse olla kaikkia niitä rahoja mitä sinulla on tilillä, sitä varten on tililläsi nostoraja mitä voit vuorokaudessa nostaa. 
[/quote]
Ap.
[/quote]

Ei välttämättä. Joissain automaateissa asuu pieniä vikkeliä tonttuja jotka hakee nopeasti maanalaisia käytäviä pitkin rahat lähimmästä automaatista, missä on sun lokero.
[/quote]

No sori, en mä noin tyhmä oo. Tonttuja on vaan Korvatunturilla!'
Ap.