voiko työnantaja pakottaa työmatkalla
kaksi työntekijää jakamaan saman hotellihuoneen?
Kommentit (143)
Meillä kyllä saa aina oman huoneen. Ei tässä mitään opiskelijoita enää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitä värkkiään voi sörkkiä vaikka vessassa ovi lukossa.
Ai että maaten vessan lattialla? Ei käy.. Ei kovin hygieenistakaan. Eikä työkaverikaan tykkää, että vessa on pari kolmea tuntia varattu iltaisin.
Siis laitatko sinä sitä puikkoa 2-3h??
Ensin se oli tunnin jSen päälle hän rukoilee pitkin yötä.a nyt jopa kolme. Taisi sentään olla eri tyyppi, joka vuorostaan aamulla istuu tunnin paskalla.
Unelmatyöntekijöitä firmalle! Mutta edelleen ratkaisu on se, minkä edellä jo kerroin: teidän tehtävänne on sanoa työhaastattelussa, että jos työ sisältää matkustamista, vain 1hh on ratkaisu. Työnantaja sitten päättää, kenet rekrytoi.
Kai nyt jokainen saa omalla vapaa-ajallaan tehdä mitä haluaa? Jos jok haluaa rukoilla pitkin yötä, niin miten työnantaja voi työntekijän vapaa-aikaan puuttua? Ihanko tosissaan työnantaja voi kieltää uskonnon harjoittamisen VAPAA-AJALLA?
Eihän se työnantaja sitä kielläkään. Olet vapaa kustantamaan yksityisen tilan harrastaa mitä haluat. Työnantaja tarjoaa sen kimppamajoituksen. SINUN valintasi on otatko sen vastaan vai et.
ja vapaa-ajalla saa rukoilla vaikka koko illan. jos työkaveria rasittaa, HÄN POISTUU, ei rukoilija.
Mitäpä jos minä rukoilen mun jumalaani?
Siihen kuuluu myös usein tanssia ja huutoa.
Jos häiritsee, niin saa poistua. Rukoilija ei poistu!Tuollainen työntekijä ei kauan pysy edes hotellihuoneessa saati työsuhteessa.
Miten vapaa-ajan vietto edes kuuluu työnantajalle?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on vaikka c-pap - laite, sehän pitää meteliä?
Tai kuorsaa äänekkäästi tai piereskelee pitkin yötä?
Tai puhuu puolison kanssa yötä myöten puhelimessa?
Meillä on ihan normia että työparit yöpyvät vuorossa samassa huoneessa sukupuolesta viis. Tosin vaatteet on ainakin osittain päällä mahdollistaen nopean lähdön yölläkin. Oletko ap jotenkin ahdistunut/estynyt?
Kuinka moni oikeasti joutuu työnsä takia matkustamaan? Väitän, että suurin osa täällä kommentoivista ei ole eläissään työnantajan piikkiin reissannut. Kaikkein vähiten toi rukoilemisista ja hlvetin emätinpuikoista jankkaava. Lopettaisit jo, toi ei ole hauskaa.
Itse olen ollut ison firman työntekijänä reissuilla työn puolesta, koulutuksessa sekä virkistysreissulla. Ikinä ei ole laitettu kahta samaan huoneeseen. Saa toki mennä jos haluaa mutta pakko ei ole. Huomatkaa sekin, että vaikka suomalaiset saunakansana saattaa olla avoimia yhteismajoitukseen niin monen muun maan työntekijöille se on ihan ehdoton nounou.
Minä olen yöpymistä vaativat työmatkat jo tehnyt, enää en suostu kuin korkientaan ajamaan päiväksi jonnekin ja yöksi kotiin. Eli jos pitää mennä palaveriin Tampereelta Helsinkiin tai Turkuun ajan aina kotiin päivän päätteeksi. Ulkkisten kanssa palaverit on virtuaalisia, mua ei erityisemmin kiinnosta tavata ketään irl. Tulkoot Suomeen jos palavasti haluavat nähdä nenäkkäin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ihan normia että työparit yöpyvät vuorossa samassa huoneessa sukupuolesta viis. Tosin vaatteet on ainakin osittain päällä mahdollistaen nopean lähdön yölläkin. Oletko ap jotenkin ahdistunut/estynyt?
En ole estynyt, mutta en missään nimessä vietä öitäni vieraiden miesten kanssa. Kyseessä on vakaumus, johon minulla on perustuslaillinen oikeus. ap
Meillä ei ainakaanbole mitään 3 h vapaa-aikaa per ilta työmatkoilla. Aamulla on aamiainen ja ennen sitä ehtii ehkä salille 30 minuutiksi ja viestittää kotiin perheelle. Sitten on kokouksia koko päivä 8-10 h, sen jälkeen seuraavan päivän valmistelua, viestittelyä kotimaan konttorille, sopimuksien oikolukemista ja ehkä illallinen asiakkaan kanssa. Tai sitten lento seuraavaan maahan. Tai puhelinpalaveri jonnekin.
Eli mun vapaa-aikani hereillä ollessani on työmatkoilla on 1-2 h koko päivänä ja yleensä päivän ainut ateria jonka syön rauhassa on aamiainen. Nukun pääosin yksin omassa huoneessa, mutta yleensä siihen on aikaa 7 h.
Meillä on terveysselvitys töissä eikä ihmistä joka ei pysty tällaiseen reissaamiseen oteta tähän työhön.
Edellisessä työpaikassani majoitus oli 2 hengen huoneissa, mutta itse erotuksen maksamalla sai nukkua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni oikeasti joutuu työnsä takia matkustamaan? Väitän, että suurin osa täällä kommentoivista ei ole eläissään työnantajan piikkiin reissannut. Kaikkein vähiten toi rukoilemisista ja hlvetin emätinpuikoista jankkaava. Lopettaisit jo, toi ei ole hauskaa.
Itse olen ollut ison firman työntekijänä reissuilla työn puolesta, koulutuksessa sekä virkistysreissulla. Ikinä ei ole laitettu kahta samaan huoneeseen. Saa toki mennä jos haluaa mutta pakko ei ole. Huomatkaa sekin, että vaikka suomalaiset saunakansana saattaa olla avoimia yhteismajoitukseen niin monen muun maan työntekijöille se on ihan ehdoton nounou.
Minä olen yöpymistä vaativat työmatkat jo tehnyt, enää en suostu kuin korkientaan ajamaan päiväksi jonnekin ja yöksi kotiin. Eli jos pitää mennä palaveriin Tampereelta Helsinkiin tai Turkuun ajan aina kotiin päivän päätteeksi. Ulkkisten kanssa palaverit on virtuaalisia, mua ei erityisemmin kiinnosta tavata ketään irl. Tulkoot Suomeen jos palavasti haluavat nähdä nenäkkäin.
Näinhän se on. Monessa maassahan vaaditaan ihan vihkitodistus, jos mies ja nainen viettää yön hotellissa. Suomalainen tapa ajatella asioista ei ole ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Tai kuorsaa äänekkäästi tai piereskelee pitkin yötä?
Ihan oikeasti: jos ihminen hakee työtä, johon kuuluu matkustamista, niin eikö ihan oikeasti tuollaiset asiat kuulu nostaa esiin jo työhaastattelussa: "minulle sopii matkustaa työkseni, mutta X Y ja Z ehdoilla".
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ainakaanbole mitään 3 h vapaa-aikaa per ilta työmatkoilla. Aamulla on aamiainen ja ennen sitä ehtii ehkä salille 30 minuutiksi ja viestittää kotiin perheelle. Sitten on kokouksia koko päivä 8-10 h, sen jälkeen seuraavan päivän valmistelua, viestittelyä kotimaan konttorille, sopimuksien oikolukemista ja ehkä illallinen asiakkaan kanssa. Tai sitten lento seuraavaan maahan. Tai puhelinpalaveri jonnekin.
Eli mun vapaa-aikani hereillä ollessani on työmatkoilla on 1-2 h koko päivänä ja yleensä päivän ainut ateria jonka syön rauhassa on aamiainen. Nukun pääosin yksin omassa huoneessa, mutta yleensä siihen on aikaa 7 h.
Meillä on terveysselvitys töissä eikä ihmistä joka ei pysty tällaiseen reissaamiseen oteta tähän työhön.
Edellisessä työpaikassani majoitus oli 2 hengen huoneissa, mutta itse erotuksen maksamalla sai nukkua yksin.
Se, että haluaa rauhassa laittaa emätinpuikon, ei ole sellainen terveyssyy, joka estäisi työnteon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kuorsaa äänekkäästi tai piereskelee pitkin yötä?Ihan oikeasti: jos ihminen hakee työtä, johon kuuluu matkustamista, niin eikö ihan oikeasti tuollaiset asiat kuulu nostaa esiin jo työhaastattelussa: "minulle sopii matkustaa työkseni, mutta X Y ja Z ehdoilla".
ei vaan jos työnantaja edellyttää vapaa-ajan viettämistä työkaverin kanssa, niin työnantaja maksaa tältäkin ajalta palkkaa.
Työnantaja kertoo, millaiset työsuhde-edut/odotukset/vaatimukset hän tarjoaa (TES:sin puitteissa tietty), työnhakija kertoo omat vaatimuksensa. Niin yksinkertaista se on.
Jos on työnantajalle niin arvokas työntekijä, että työsuhde-etuna kannattaa tarjota 1hh vaikka se ei muuten kuulu käytäntöön, niin se on täysin ok.
Jotenkin epäilen, ettei ap ole sen arvoinen rekrytoitava.
Oletko myös työpaikalla ison osan työpäivästä vessassa?
Jos olisin suoliongelmainen, maksaisin oman huoneen itse (tai erotuksen siitä). Hotellihuoneet ovat usein niin pieniä, että kuulee kaiken mitä toinen tekee vessassa. Enkä haluaisi tuntia kuunnella, jos joku istuu paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Oletko myös työpaikalla ison osan työpäivästä vessassa?
Jos olisin suoliongelmainen, maksaisin oman huoneen itse (tai erotuksen siitä). Hotellihuoneet ovat usein niin pieniä, että kuulee kaiken mitä toinen tekee vessassa. Enkä haluaisi tuntia kuunnella, jos joku istuu paskalla.
En ole, koska käyn aamulla vessassa rauhassa. Näin teen työmatkallakin, ettei työpäivä mene pilalle.
Kuorsaan.
Saan aina yhden hengen huoneen
Kollega kerran pyysi mua kämppikseksi koulutuspäivään ja mentiin mun autolla. Kun hain hänet, kyytiin oli änkeämässä myös hänen ”poika”ystävänsä.
Päätti ottaa poikaystävän mukaan, kyllähän me 3 mahdutaan samaan hotelliin.
Soitin samantien pomolle ja kysyn mitä nyt tehdään. Työkaveri jäi pihalle, hain 2 muuta kylään, piti mennä nelisteen samalla autoöla, mentiin kolmistin.
Kollega sai mennä töihin.
Seuraavalla viikolla sai pomolta puhuttelun.
Käytäntö vaihtelee ihan työpaikojen mukaan. Olen ollut töissä paikoissa missä on aina jaettu huoneet (samaa sukupuolta olevien kanssa) ja nykyään olen paikassa jossa oma huone on itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai kuorsaa äänekkäästi tai piereskelee pitkin yötä?Ihan oikeasti: jos ihminen hakee työtä, johon kuuluu matkustamista, niin eikö ihan oikeasti tuollaiset asiat kuulu nostaa esiin jo työhaastattelussa: "minulle sopii matkustaa työkseni, mutta X Y ja Z ehdoilla".
- - -
Jännä juttu, rekryihin itsekin monia kertoja osallistuneena matkustamisvelvoite on aina nostettu erikseen esiin. Mutta se, millä ehdoilla reissataan ei ole yhdenkään hakijan kohdalla noussut pinnalle. Ehkei kukaan halua kiikun-kaakun tilanteessa riskeerata mitään privaattihuoneesta kysymällä?
-Matkustusvelvoite on esillä työpaikka-ilmoitusta myöten, mutta hotellijärjestelyistä ei mainita sanallakaan. Nyt kun mainitsit, firmamme käytäntö näyttää olevan selkeä etu rekrytilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kelpaa majoitus, jonka työnantaja tarjoaa, kannattaa irtisanoutua. Tilallesi löytyy kyllä työntekijä, joka ei ole niin prinsessa, ettei yhteishuone kelpaisi.
-
Näkisin asian kyllä aivan toisin päin: Työnantaja maksaa työn tekemisestä työajalla. Jos ei työkaverin karvaperseen pakkokatselusta työajan ulkopuolella makseta erikseen tms. muu selkeä kompensaatio tarjolla, on oma huone päivänselvä oikeutus.
-Miksiköhän työntekijän oikeuksia puolustava kirjoitus sai alapeukutuksia?
Meillä saa valita ihan millaisen huoneen tahansa, työnantaja maksaa vain halvimman ja loput saa maksaa itse.