Niin ärsyttää toi teinin sotkuisuus !!
Huone täynnä likaisia pyykkejä. Roskaa. Astioita. Pedit petaamatta. Vaatteet kaapissa mytyssä jne. Imuroi kerran viikossa kyllä, mutta tuo jatkuva siivottomuus. Yritän nyt hillitä itseäni enkä mene huoneeseen järjestelemään. Vaikeaa !! Olen siivousfriikki. Mutta ei kai tuo muuten opi. Kohta ei ole puhtaita vaatteita ja peti alkaa haista kun ei vaihda lakanoita (yök). Onko sama toiminut teillä vai mikä ihme avuksi tuon porsaan kanssa ?
Kommentit (7)
En ole kotoa muuttamisen jälkeen pedannut sänkyä kertaakaan. Miksi pitäisi?
Kodissa, josta minä maksan yhtiönvastiketta tai vuokraa, en ketään haisulia sallisi. Keinot on monet (ja täältä tulee välittömästi nyt noottia siitä mitä sanon, se on selvä): Ei tule ruokaa jos ei astiat tule tiskiin. Ei tule puhtaita vaatteita jos likaiset eivät löydä tietään pyykkikoriin. Lähtevät takurahat jos eivät roskat lähde huoneesta. Ja jumaliste, jos tämä ei muka auta: yhtenä kauniina päivänä kun teini tulee kotiin, hänen huoneensa ovi on kellarissa, huoneesta on tehty olohuoneen jatke, eli siellä on mikä lie ompelu/peli/muu pöytä ja kukkia ja kirjahyllyn pätkä, kun taas teinin tavarat ovat olohuoneen nurkassa parissa laatikossa ja hänen sänkynsä on olohuoneen sohva - sitten kun kaikki muut ovat menneet nukkumaan.
Minä EN ole minkään murkun orja!!!
Vierailija kirjoitti:
En ole kotoa muuttamisen jälkeen pedannut sänkyä kertaakaan. Miksi pitäisi?
Ei pidäkään! Olet ymmärtänyt väärin! Lukivaikeuksia? Kyse oli teinistä, joka asui vanhempiensa luona! Itse teet muuton jälkeen mitä haluat, sehän on selvä.
Oletteko huomanneet , että kun näihin iänikuisiin valitusketjuihin tulee napakka vastaus (tuolla toi 3.) niin ei jatku valitus , ja puuttuu kaikki ne jotka muuten kirjoittaisivat, että ,Niin meidänkin teini’ ja ,Ne nyt on vaan nuoria, se menee ohi’. Aika jännää.
Meillä lojuu puhtaat viikkaamattomat vaatteet tuolilla. Kyllä ne siitä vaatehuoneeseen menee pyytämällä. Sänky jää joskus petaamatta. Siivoaa joskus omatoimisesti. Petivaatteet vaihtaa viimeistään pyytämällä. Laitan oven kiinni, jos ärsyttää. Poika kyseessä.
Sama täällä. Sotkua, sotkua, sotkua. Joskus on pakko puuttua asiaan ja siivota ite. Raivostuttavaa asua sotkusen ihmisen kanssa samassa huushollissa. Ja se on jatkumo. Sotkua löytyy myös kaikista niistä huoneista, missä teini sattuu piipahtamaan.
Ja päälle sitte luvatta "lainailu" . Vaatteet, meikit. Ei voi mitään mutt odotan kun painuu omaan kotiinsa sotkemaan.
Ei mikään. Olen 40-vuotias ja kuulostaa mun kodilta.