Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pankkitilin avaus vauvalle kun toisella vanhemmalla luottotiedot menneet

Vierailija
01.10.2021 |

Tietääkö kukaan, haittaako tuo jos toisella vanhemmalle ei luottotietoja? Vauvan tilin avaisi se vanhempi jolla luottotiedot ok omaan pankkiinsa (OP), niin tartteeko molempien vanhempien tiedot sinne silti?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on helppo pelata varman päälle sillä, että tilin avaa luottotiedollinen vanhempi eikä luottotiedoton osallistu prosessiin mitenkään. Minulla oli aikanaan äitini avaama tili, joka oli äidin "hallinnassa" (ainakin siihen aikaan piti olla täysi-ikäinen tilinhaltija, jos tili oli alaikäisen nimissä) siihen saakka, kun täytin 18. Isä ei ollut millään tavalla mukana tiliasiassa. 

Näin me ajateltiinkin se tehdä, mutta sitten aloin panikoida kun kuulin juttuja, että tilin avaamiseen on joissain pankeissa vaadittu molempien huoltajien tiedot. No, mies avaa tilin maanantaina, toivottavasti onnistuu noin ettei mun tietoja tarvita ollenkaan. Vaikka moni täällä onkin jo rauhoitellut, ettei mun luottotiedottomuus tämmöisessä asiassa haittaa

Ap

Tilinavaamiseen tarvitaan aina molempien vanhempien suostumus. Tili kannattaa ehdottomasti järjestää niin, ettei ap:lla ole käyttöoikeutta.

Olisi mielenkiintoista saada hyvät perustelut, miksi ap:lle ei kannata antaa käyttöoikeutta?

Mutta joo, molempien vanhempien tiedot, suostumus tulee olla, luottotiedot ei tähän vaikuta yhtään mitään.

Terveisin kahden lapsen luottotiedoton yh-äiti, ja käyttöoikeus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla