Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsttomuudesta kärsineet! Kannattaa kuitenkin ehkäistä 49 kymppisenä jos ei halua lasta!

Vierailija
01.10.2021 |

Me alettiin yrittää lasta kun mä olin 23 ja mies vähän vanhempi. Raskautta ei kuulunut ja tutkimuksissa todettiin, että miehen siittiöt ja hitaita ja huonoja ja mulla on pco eli monirakkulaiset munasarjat eikä ovulaatiota tule montaa kertaa vuodessa. Lapsettomuushoidoissa käytiin pari vuotta ja saimme kaksoset neljännellä koeputkihed. hoidolla. Salaa vähän toivoimme kaksosille sisarusta, mutta tiesimme, ettei se tule taoahtumaan, olihan todettu, että emme lapsia omin voimin saa. Valmiita alkioitakin oli laitettu kohtuun useita eikä raskaus alkanut kuin vasta neljännellä kerralla.
Lapset kasvoivat ja aloimme nauttia lasten omatoimisuudesta ja omasta ajasta. Ehkäisyä ei oltu käytetty n. 20 vuoteen. Kuukautisetkin tulivat vain n. 4 kertaa vuodessa. Ja sitten yhtäkkiä kun olin 42 vuotias huomasinkin olevani raskaana! Se olikin sitten katastrofi mm. käyttämieni lääkkeiden takia ja emme todellakaan olisi enää jaksaneet vauvarumbaa. Keskeytys tehtiin ja sitten pitikin alkaa taas 20 vuoden jälkeen miettiä ehkäisyasioita!
Kirjoitin tämän varoitukseksi muille. Älkää luottako siihen, että ette voi tulla raskaaksi vaikka lääkärit ja käytännön kokemus muuta kertoisi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 kymppinen? Aika vanha. Tuohan on 490 vuotta.

Vierailija
2/3 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalla äidillä on rautaiset hermot ja enemmän annettavaa lapselle, ei menojalka vipata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalla äidillä on rautaiset hermot ja enemmän annettavaa lapselle, ei menojalka vipata.

Saattaa se tahattomasti jo vipattaa tuossa iässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan