Mitä jauhelihasta?
Mies on tuonu viime aikoina paljon jauhelihaa, etten enää keksi. Kaipaan vaihtelua pihveihin, lihapulliin, jauhelihakastikkeeseen, murekkeeseen ja jauhelihapizzaan.
Kommentit (33)
Syökää kanaa ja kalaa ainoastaan. Punainen liha on epäterveellistä
No vihannekset ei uppoa siis mutta laitan muille vinkiksi ruoan josta itse tykkään tosi paljon. Eli parsakaalia ja/tai kukkakaalia ja jauhelihaa kerroksittain lasagnen tyyliin. Valkoinen juustokastike siis sekaan ja juustoraastetta päälle. Kaalit luonnollisesti keitetään/höyrytetään kypsäksi ja keitinvedestä tuo kastike. Huippuhyvää!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:14"]
Punaista lihaa tulisi välttää nykyään terveys tutkimusten perusteella.
[/quote]
Ei tarvitse välttää, mutta vähempikin määrä riittää, muistaakseni max. 300g viikossa
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 15:44"]
Mitä ovat pastitsio? Yritin googlettaa, mutten löyränyt mitään järkevää. En ole tuosta pannukakkurullastakaan kuullut koskaan. Ap
[/quote]
Pastitsio on eräänlainen pastavuoka tai makaronilaatikko. Reseptejä kyllä löytyy
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:18"]Chili con carne, jauheliha risotto, jauheliha perunasoselaatikko...
[/quote]
Kerropa hyvä jauheliharisottoresepti. Itse osaan vaan sotkea jauhelihaa, riisiä ja he-ma-paa, ja se ei houkuttele...
Perunalaatikko laitettu uuniin. Voisin itse syödä kaikkia näitä ihan mielelläni, mutta miehen "rajoitteet" ärsyttävät. Olen yrittänyt saada häntä syömään ja maistelemaan uusia asiota mutta kovin vaivalloista on. Pidän nämä mielessä ja katson jos saisin laajennettua ruokarepertuaaria. Ap.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 16:14"]
Punaista lihaa tulisi välttää nykyään terveys tutkimusten perusteella.
[/quote]
Parit tutkimukset kiitos. Tiedätkö, mitä tarkoitetaan punaisella lihalla?
Tee kunnon ragua iso annos. Siitä saat sitten pastakastikkeen, lasagnen, moussakan tai mitä nyt haluatkin. Ihan sellaisenakin voi syödä.
Chili con carne, jauheliha risotto, jauheliha perunasoselaatikko...