Miten lohduttaa miestä?
Eli tilanne on se, että miehelläni tulee itseinhon kausia. Ne eivät kestää kauaa eikä niitä ole usein, mutta silloin kun niitä on niin tuntuu etten osaa olla hänen tukenaan.
Hän inhoaa mm. Lyhyyttään, luonnonkiharaa tukkaansa, joitain luonteenpiirteitään
Itse en ole koskaan sanonut näistä mitään negatiivista.
Sen vuoksi on myös haastava lohduttaa sillä meillä on hivenen erilainen elämänkatsomus.
Itse kun nään itseni niin että minulla on tarkoitus ja siksi olen tällainen kun olen ja näytän siltä kun näytän, kun taas mies ei nää asiaa ollenkaan näin. Joten minulla on tämän takia hyvin harvoin negatiivisia tunteita ulkonäköni liittyen.
En myöskään halua tuputtaa näkemystäni hänelle kurkusta alas kun toista jo valmiiksi turhauttaa.
Miten siis lohdutan?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole miestä vaan joku säälikääpiö.
Ennemmin otan ”säälikääpiön”, kuin ihmisen joka omaa sinun asenteesi
Taitaa olla nuori poika kyseessä eikä mies vielä? Ihan normaalia nuorena tuollainen.
Valitettavasti ei oikeasti pysty lohduttamaan miestäsi. Minulla on ollut nuorempana samanlaisia kausia. Se on sellainen ajatuslukkiutuma, johon mikään puolison sanominen ei oikeasti vaikuta. Se meni sitten ohitse. Nyt yli kuusikymppisenä ukkona voin sanoa, että onneksi tuollaiset kaudet ovat hiljalleen hiipuneet pois. Nyt tuollaisia mietteitä tulee joskus öisin, jos en saa unta. Aamulla ne ovat sitten unohtuneet. Voimia ja jaksamisia.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nuori poika kyseessä eikä mies vielä? Ihan normaalia nuorena tuollainen.
23-vuotias
Kysy häneltä itseltään, miten voisit tukea ja lohduttaa häntä juuri hänelle sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ole mies etkä nainen, vaan älykääpiö.
Vierailija kirjoitti:
Ota siltä poskeen niin itsetuntonsa kohoaa ja masennus häviää. Älä puhu mitään, ime vain.
Mikä sinuakin vaivaa? Pakko päästä esille, vaikkei ole mitään asiaa?