Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko aluminiivanteista jotakin hyötyä verrattuna peltivanteisiin?

Vierailija
01.10.2021 |

Autosta siis kyse

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

Vierailija
2/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö on se suurin syy, mutta tuo keveys on myös yksi syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö (riippuu katsojasta) ja pienempi paino verrattuna saman kokoiseen peltivanteeseen

Vierailija
4/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta onhan ne nätimmät kuin kukkivat peltivanteet.

Vierailija
5/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

Kevyemmän painon takia myös polttoainekulutus pienempi, tosin marginaalisesti.

Vierailija
6/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

EI ole kevyemmät. Helppo selvittää. Monet aluvanteet voi olla jopa painavammat kuin alkuperäiset peltivanteet. Myytti perustuu siihen että autourheilussa käytetään alumiinivanteen näköisiä magnesiumista valmistettuja vanteita, jotka on kevyemmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti, pil..luralli onnistuu aluvanteilla paaaljon useemmin.

Vierailija
8/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

EI ole kevyemmät. Helppo selvittää. Monet aluvanteet voi olla jopa painavammat kuin alkuperäiset peltivanteet. Myytti perustuu siihen että autourheilussa käytetään alumiinivanteen näköisiä magnesiumista valmistettuja vanteita, jotka on kevyemmät.

Ei ne halvimmat aluvanteet olekaan. Keveydestä joutuu maksamaan extraa. Mutta alumiinillakin voidaan valmistaa peltivannetta kevyempi vanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

EI ole kevyemmät. Helppo selvittää. Monet aluvanteet voi olla jopa painavammat kuin alkuperäiset peltivanteet. Myytti perustuu siihen että autourheilussa käytetään alumiinivanteen näköisiä magnesiumista valmistettuja vanteita, jotka on kevyemmät.

15-tuumainen peltivanne 7-9kg, oz superleggera 4,9kg

Vierailija
10/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vanteet myyvä liike vaurastuu. Olisiko peltivanteet kuitenkin parempilaatuiset ainakin jos vertaa joihinkin halpoihin aluihin jotka on tehty tai tuotettu ties mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

EI ole kevyemmät. Helppo selvittää. Monet aluvanteet voi olla jopa painavammat kuin alkuperäiset peltivanteet. Myytti perustuu siihen että autourheilussa käytetään alumiinivanteen näköisiä magnesiumista valmistettuja vanteita, jotka on kevyemmät.

Kilpakäyttössä paino minimoidaan muutenkin. Se onko järkälemäisen SUVin alla pelti- vai alumiinivanteet on ihan yks lysti.

Vierailija
12/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole maininnut erilaista lakkapintaa ja ruostumista?

Auton vanneratkaisuista riippuen jotkut autot ohjaa kuraa ja vettä vanteen keskiöön ihan tyyppivikana. Yhden peltivanteen jouduin hakkaamaan irti renkaanvaihdossa kakkos-nelosella kun oli ottanut ruostekerroksella heppiin niin lujasti. Alumiinilla ei ole samoja ongelmia, toki lakkapinta voi hilseillä ja vanne tummua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa ajelua, kun aina vanteet vääntyneenä ja saa varailla aikaa vanteiden oiontaan.

Mitä järkeä?

Vierailija
14/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta onhan ne nätimmät kuin kukkivat peltivanteet.

Jäävät kyllä piiloon pölykapselin taakse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan ole maininnut erilaista lakkapintaa ja ruostumista?

Auton vanneratkaisuista riippuen jotkut autot ohjaa kuraa ja vettä vanteen keskiöön ihan tyyppivikana. Yhden peltivanteen jouduin hakkaamaan irti renkaanvaihdossa kakkos-nelosella kun oli ottanut ruostekerroksella heppiin niin lujasti. Alumiinilla ei ole samoja ongelmia, toki lakkapinta voi hilseillä ja vanne tummua.

Kyllä minulla on aluvanteidenkin kanssa samaa ongelmaa oikeastaan joka renkaanvaihdossa. Tuskin ne ruostuu kiinni, mutta ei ne yleensä ihan ilman voimaa irtoa navasta pulttien irrotuksen jälkeen.

Vierailija
16/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

EI ole kevyemmät. Helppo selvittää. Monet aluvanteet voi olla jopa painavammat kuin alkuperäiset peltivanteet. Myytti perustuu siihen että autourheilussa käytetään alumiinivanteen näköisiä magnesiumista valmistettuja vanteita, jotka on kevyemmät.

Kilpakäyttössä paino minimoidaan muutenkin. Se onko järkälemäisen SUVin alla pelti- vai alumiinivanteet on ihan yks lysti.

Tuskin sille SUVin omistajalle sillä ulkonäön takia ne hankitaan kansanautoihin ;-)

Vierailija
17/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kilpavanteita jotka sitä paitsi ovat yleensä magnesiumia eikä alumiinia on turha verrata niihin tavallisiin tarvikealuihin jotka autojen alta normaalisti löytyvät.

Peltivanteita ei valitettavasti enää edes tehdä juuri muihin kuin ihan halpamalleihin mutta nykyaikaisesta suurlujuusteräksestä valmistetut peltivanteet ovat puolta ohuempaa tavaraa kuin vielä 1980-luvun autojen paksusta perusplootusta valssatut.

Ja ovat muuten kevyemmät kuin halvat italialaiset tarvikealut

Vierailija
18/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa ajelua, kun aina vanteet vääntyneenä ja saa varailla aikaa vanteiden oiontaan.

Mitä järkeä?

Koeta olla osumatta rotvallin reunaan joka parkkeerauksella.

Vierailija
19/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on jonkun verran kevyemmät. Mitä kevyemmät pyörät sen helpompaa se on jousitukselle ja sitä myöten parantaa ajomukavuutta ja myös turvallisuutta.

Ei ole kyllä nykyiset alumiinivanteet kevyempiä!

Vierailija
20/66 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin vanteet myyvä liike vaurastuu. Olisiko peltivanteet kuitenkin parempilaatuiset ainakin jos vertaa joihinkin halpoihin aluihin jotka on tehty tai tuotettu ties mistä?

Ihan materiaalien eroista johtuen peltivanne on lujempi. Pelti "joustaa", alumiini ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi