Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka perheessänne syö jämäruoat?

Vierailija
23.11.2014 |

Jos joskus käy niin, että ruokaa jää aivan rippunen, ei siis kokonaista annosta. Kuka teidän perheessä syö ne jämät? Vai heitetäänkö roskiin?

Lähipiirissäni ja työpaikallani näyttää ilmiselvältä, että edelleen perheen äiti syö jämät. Monella työkaverilla (äitejä) on monta kertaa viikossa ruokana esim. nakkikeittoa, jossa on pari nakinpalasta ja pelkkiä perunoita ja lientä. Tai lusikallinen kanasuikaleita ison riisikasan kanssa. Siis ilmeisiä jämiä ja moni kommentoikin ruokansa olevan heikonlaista.

Mies sanoo että hänen työpaikallaan ei koskaa kukaan mies syö mitään selkeää jämäruokaa. Kaikilla on aina kunnon eväät tai käyvät työpaikkaruokalassa.

Eli edelleen mies saa kunnon ruokaa ja nainen syö mitä jää jäljelle. Onko muiden mielestä asia edelleen näin? Tuli mieleen tv-ohjelmasta, jossa kerrottiin jo "aikojen alussa" ja edelleenkin naisten kärsivän aliravitsemuksesta enemmän kuin miesten. Perheen mies syö lihat, nainen mitä jää jäljelle. Eikä siis vain kehitysmaissa, vaan tällä Suomessakin. Yllätyin huomiostani ja itse siis toteutan tuota vanhaa kaavaa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:36"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:29"]

Nyt en ymmärrä miksi et sanonut anopille, että haluat syödä itse. Tai jos olit itse vastaamassa tarjoiluista, miksi et jakanut pihvejä jotenkin muuten. En koskaan ole kuullut, että yhtäkkiä ilmestyville miehille pitäisi antaa perheen ruuat.

[/quote]

En ole minäkään tälläistä palvelua koskaan saanut miehenä, että olisin jossain "nokkimisjärjestyksessä" joitakin edellä. Enkä tälläistä edes halua, koska olen senverran joviaali ihminen ja ajattelen muitakin, monesti olen vähistäkin muille antanut.

[/quote]Mä ainakin olen sen verran taitava tuossa ap:n mainitsemassa asiassa ettei mies sitä huomaisi. Sehän on koko idea.
[/quote]

Siis mikä se idea on? Miksi teet niin?

Vierailija
62/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, tämä jämäkysymys ratkesi sillä, että mies lähti muualle. Nyt kun laitan itselleni ja lapsille ruokaa, annoksia on riittävästi pariksi päiväksi. Kukaan ei vie lounaalle eväitä, vaan kaikki syövät koulussa/töissä. Mieshän ei suostunut ottamaan lounaaksi eväitä, koska se oli hänestä valtavan noloa istua eväitä syömässä kun muut olivat työpaikkaruokalassa. Siellä samassa työpaikkaruokalassa oli kahden hintaista lounasta, se toinen oli pihviä, ja maksoi sitten arvattavasti paljon. Sitähän nolostelevan miehen oli sitten pakko ostaa joka päivä, ettei olisi työkavereiden silmissä näyttänyt pihiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:29"] Nyt en ymmärrä miksi et sanonut anopille, että haluat syödä itse. Tai jos olit itse vastaamassa tarjoiluista, miksi et jakanut pihvejä jotenkin muuten. En koskaan ole kuullut, että yhtäkkiä ilmestyville miehille pitäisi antaa perheen ruuat. [/quote] En ole minäkään tälläistä palvelua koskaan saanut miehenä, että olisin jossain "nokkimisjärjestyksessä" joitakin edellä. Enkä tälläistä edes halua, koska olen senverran joviaali ihminen ja ajattelen muitakin, monesti olen vähistäkin muille antanut. [/quote]Mä ainakin olen sen verran taitava tuossa ap:n mainitsemassa asiassa ettei mies sitä huomaisi. Sehän on koko idea. [/quote] Siis mikä se idea on? Miksi teet niin?

[/quote]

En mäkään ymmärrä, muutenkin vois syödä vähemmänkin, ihmekkös tässä onkin kiloja tullu ku naiset on salaa lihottanut mut :D

Naiset prrkele, nyt loppuu tää touhu.

Vierailija
64/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:36"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 08:29"] Nyt en ymmärrä miksi et sanonut anopille, että haluat syödä itse. Tai jos olit itse vastaamassa tarjoiluista, miksi et jakanut pihvejä jotenkin muuten. En koskaan ole kuullut, että yhtäkkiä ilmestyville miehille pitäisi antaa perheen ruuat. [/quote] En ole minäkään tälläistä palvelua koskaan saanut miehenä, että olisin jossain "nokkimisjärjestyksessä" joitakin edellä. Enkä tälläistä edes halua, koska olen senverran joviaali ihminen ja ajattelen muitakin, monesti olen vähistäkin muille antanut. [/quote]Mä ainakin olen sen verran taitava tuossa ap:n mainitsemassa asiassa ettei mies sitä huomaisi. Sehän on koko idea. [/quote] Siis mikä se idea on? Miksi teet niin?

[/quote]

raskasta työtä tekevän miehen ei pidä nähdä nälkää on sadan vuoden takainen idea naisten kasvissyönnistä. Ja jos vierailulle ruoka-aikaan tulee lisää miehiä, niille kannetaan talon parhaat ruoat, ettei näytä köyhältä. Tästä tuli alkuviikosta dokkari, jossa sanottiin, että kasvuiässä ja raskausaikana ja imettäessä naisten pitäisi syödä monipuolisesti liharuokia, ettei aivojen kasvu vaarannu. Myös naisten pituuskasvu lakkaa, jos ei saa riittävästi proteiineja. Siitä huolimatta miehille ja perheen pojille annetaan parhaat palat, vaikka ne eivät tekisi muuta kuin notkuisivat noppaa pelaamassa. Joten mistä tulee se, että pieniä ja siroja naisia miehet arvostavat eniten, vaikka he ovat juuri niitä, joilla on synnytyksessä eniten vaikeuksia pienen lantion takia.

Vierailija
65/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koira tietysti.

Vierailija
66/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini tai koira

Vierailija
67/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:19"]

[/quote]

raskasta työtä tekevän miehen ei pidä nähdä nälkää on sadan vuoden takainen idea naisten kasvissyönnistä. Ja jos vierailulle ruoka-aikaan tulee lisää miehiä, niille kannetaan talon parhaat ruoat, ettei näytä köyhältä. Tästä tuli alkuviikosta dokkari, jossa sanottiin, että kasvuiässä ja raskausaikana ja imettäessä naisten pitäisi syödä monipuolisesti liharuokia, ettei aivojen kasvu vaarannu. Myös naisten pituuskasvu lakkaa, jos ei saa riittävästi proteiineja. Siitä huolimatta miehille ja perheen pojille annetaan parhaat palat, vaikka ne eivät tekisi muuta kuin notkuisivat noppaa pelaamassa. Joten mistä tulee se, että pieniä ja siroja naisia miehet arvostavat eniten, vaikka he ovat juuri niitä, joilla on synnytyksessä eniten vaikeuksia pienen lantion takia.

[/quote]

Tervetuloa vuoteen 2014, nuo ajat on ollutta ja mennyttä. Ei olla enää metsäläisiä tai mitään villi-ihmisiä.

Vierailija
68/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:12"]

[/quote]

[/quote]

Siis oliko tämä selityksesi sille, että syötät omat ruokasi miehille?

Vierailija
69/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ja vaikutat ihan sympaattiselta ihmiseltä ap, mutta kuulostaisit minun korviin lähinnä hullulta jos tulisit selittämään jostain nokkimisjärjestyksistä ja kuinka miehelle pitää syöttää ruokaa vaikka salaa että pysyy läskeissä.

Ihan kuin me eläisimme jossain metsässä ja minun pitäisi painia joidenkin villieläinten kanssa ja metsästää, sentakia minut pitää ruokita hyvin.

Vierailija
70/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijatyttö. Laitan annoksen pakkaseen ja hän tankkaa sieltä pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
71/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan jämillä seuraavaa ruokaa, tai laitan jämistä annoksen sille joka kyseisestä ruuasta meillä eniten pitää, ja tarvittaessa jatkan annosta sillä uudella ruualla tai lisukkeilla. Jämät tulee aina syödyksi, mutta ei kenenkään sen takia tarvitse kärsiä aliravitsemuksesta :D Vaikka äiti söisi jämät, niin todennäköisesti muulle perheelle on laitettu jotain toista ruokaa, kai sitä voi tehdä kerralla sen verran että siitä saa se jämäruokailijakin tarvittaessa lautasen täytettä? 

Vierailija
72/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
73/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me molemmat otamme niitä jämiä ihan tasapuolisesti evääksi ;) Esim. siskonmakkarakeitosta on takuulla makkarat hävinneet lasten suihin ja jäljelle jää lientä, perunaa ja kasviksia. Mutta voi jestas se on hyvää ruisleivän kanssa! Ja täyttää mahankin. Ja teen aina reilun salaatin evääksi myös, joten se ei haittaa jos lämmintä ruokaa on vain vähän.

Pieni palkka molemmilla eikä ruokatauolla ehdi poistua töistä. Siksi aina eväät.

Vierailija
74/74 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 09:49"]

Me molemmat otamme niitä jämiä ihan tasapuolisesti evääksi ;) Esim. siskonmakkarakeitosta on takuulla makkarat hävinneet lasten suihin ja jäljelle jää lientä, perunaa ja kasviksia. Mutta voi jestas se on hyvää ruisleivän kanssa! Ja täyttää mahankin. Ja teen aina reilun salaatin evääksi myös, joten se ei haittaa jos lämmintä ruokaa on vain vähän. Pieni palkka molemmilla eikä ruokatauolla ehdi poistua töistä. Siksi aina eväät.

[/quote]

Mä paistan aina makkarasoppaan paistinpannulla lisää makkaraa, jos lientä jää jäljelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi