Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lontoossa,Travelcard vai oystercard?

Vierailija
22.11.2014 |

Menossa perheen kanssa (3 aik+1 alaik.)Lontooseen ja haluaisin tietää mikä matkakortti tulisi meille edullisimmaksi?Olen yrittänyt vertailla ja tutkia asiaa eri sivustoilta, mutta aina vaan vaikeammaksi menee.Lennetään siis Stanstediin lauantai-iltana ja pois lähdetään jo tiistaiaamuna eli pikapikareissu olisi tulossa(vain 2 kokonaista päivää).Asustellaan  2 zonella joten 1-2 zonea riittää kortteihin, ja todennäköisesti vauhdikas loma eli useita matkoja päivässä tulossa.Te Lontoossa matkanneet, kertokaa kannattaako ostaa suosiolla viikon travelcard vai sitten oyster?Oyster vain tuntuu niin monimutkaiselta latauksineen ja palautuksineen. Jostain luin että esim alle 10£ summia ei palautetaa ollenkaan, eli neljältä hengeltä se olisi pahimmassa tapauksessa jo liki 40£. Mistä tietää edes  onko kortissa rahaa jäljellä jne. Auttaisiko joku??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa normi Oysterit ei mitään Visitor-juttuja! Eikä niitä tarvi tilata etukäteen.

Vierailija
2/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pari kertaa travel card ja olen ollut tyytyväinen, kun ei tarvotde miettiä latauksia. Aikaisemmin käytti Oysteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, sen kerran kun jätin esikatselun välistä, lyöntivirheitä tulikin oikein kunnolla...

Vierailija
4/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin aseman lipputiskille, kerroimme kauanko viivymme Lontoossa ja montako matkaa arviolta päivässä teemme ja millä zonella. Jokunen euro jäi saldoa ja ne saimme takaisin kun palautimme kortit.

Vierailija
5/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli oystercard. Ladattiin rahasumma ja jos matkusti yli 5 kertaa päivässä niin pääsi ilman , että siitä kortista veloitettiin sitä hintaa pois.

Vierailija
6/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oyster on hyvä. Varsinkin, jos matkustaa paljon samalla zonella päivän aikana. Veloitus matkasta alkaa ensin pienentyä (olisiko 4:nnen matkan jälkeen), ja ylittäessään tietyn summan (n.£5-7, en muista tarkkaa summaa) päivän aikana, matkustaa loppupäivän veloituksetta.

Korttia ostaessa maksetaan £5 "pantti" ja minä ainakin olen saanut kaikki kortilla olevat rahat takaisin palauttaessani sen palvelutiskille. Tosin kortti kannattaa säilyttää seuraavaa vierailua varten.

Näin toimi ainakin asuessani Lontoossa. 

Nauttikaa hienosta kaupungista!

Vierailija
7/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä miten paljon tulee kuljettua, meille Oysterin lataaminen tuli yllättävän kalliiksi viime reissulla. Aiemmin ollut niin kätevä, etten ollut osannut edes harkita muita vaihtoehtoja. :(

Vierailija
8/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa ja pitää se kortti, jos aikoo joskus palata Lontooseen koska kortin hinta on noussut vuosien aikana. ;)

Vierailija
9/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä piti kysyä, että voiko Oysterin ladata tavallisella pankkikortilla vai pitääkö olla luottokortti tai  käteinen?

Ja onko niin että jos ehtii tekemään vain yhden matkan illan aikana, niin kortilta ei veloiteta koko päivän hintaa  (n 9£)

Emme  ehdi enää tilaamaan Visitor Oysteria, joten ostamme paikan päältä sen toisen vaihtoehdon.

Kiitos tähänastisista neuvoista!

Vierailija
10/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oyster on ollut kätevä. En ole palauttanut sitä kun on valmiina seuraavallakin matkalla. Siinä on myös maksimi summa mikä päivässä menee, ei väliä valitsitko oikean lipun.
Travelia suositellaan pitkillä lomilla. Mä oon yleensä ollut vain 2-4 päivää niin ei ole tullut kokeiltua. Lontoon bussit on edullisempia kuin metro ja mielestäni kivempiäkin. 4 hengen porukalla taksikin on kilpailukykyinen vaihtoehto kaupunkimatkoilla.

Vierailija
11/21 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän kannattaa kaikkien ostaa oysterit ja ladata niihin rahaa pari kymppiä. Jos liikutte vaan 1-2 zoneilla yhden päivän 'hintakatto' on muistaakseni vähän alle kympin. Niin se 20€ riittäisi. Stanstedista kannattaa ottaa bussi mihin sitten meneekin, ne on vaan £6-8/ hlö. :)

Vierailija
12/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri kiitos vastaajille, nuo tiedot auttoivat paljon eli kai me oysteriin sitten päädytään.

Vierailija
13/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut aina joka päivä sen 1 day travel cardin. Olen aina yöpynyt vähän kauempana keskustasta. Eipähän ole tarvinnut huolehtia onko kortilla riittävästi rahaa jne.

Vierailija
14/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen oysteriä ja latamaan siihen muutaman kympin. Kun poistut metroasemalta, niin se portin näyttö kertoo kuinka paljon kortilta käytettiin ja kuinka paljon on jäljellä. En muista enää minkä summan sain palautuksena, mut kyllä se alle 10 puntaa oli. Kortin käyttö kuulostaa monimutkaiselta, mutta oikeasti tosi helppoa ja kätevää. Porteilla on aina henkilökuntaa passissa ja he auttavat jos kortissa on jotain ongelmaa. Olin viime kesänä Lontoossa, minä enkä matkakumppani kumpikaan ollut ikinä matkustanut metrolla ja oikein hyvin pärjättiin siellä metrossa :D

Vierailija
15/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Oyster card, ja asun Lontoossa.

Vierailija
16/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oyster kannattaa ottaa. Siinähän on vielä se 'takuukin', että ei yhdeltäkään päivältä joudu maksamaan matkoista enempää kuin mitä travel cardilla maksaisi. Kätevää ja eduliista!

Vierailija
17/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oystercard oli meilläkin, ja kuljettiin metrolla paljon.  Oli kätevää ja tosiaan se portti näytti paljon rahaa on jäljellä. Ja kun lähdettiin maasta, saatiin loppurahat takaisin vaikka oli alle 10£. Ja korttikin on vielä tallessa matkamuistona.

Vierailija
18/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, meillä oli oysterit. Latasimme ensin jonkun 15 puntaa jokaiselle ja huom alle 11 v pääsi ilmaiseksi. Metroasemilla portin lukijassa pystyi tarkistamaan aina saldon. Ja palautimme kortit lähtiessämme ja summa tuli pankkitilille reilussa viikossa. Olimme aivan ydinkeskustassa, ehkä tää ei ollut halvin tapa mutta helpoin se oli.

Vierailija
19/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

metroaseman tiskillä voi aikuisten oystercardiin vaihtaa lapsen laskutuksen, jos siis mukana on 11-15 vuotiaita. He tarvitsevat oman lastenlippunsa (nuoremmat ilmaiseksi) ja tiskillä tehtävä vaihto on voimassa pari viikkoa. Lapsen kortilla menee sen jälkeen vain 50% aikuisten lipun hinnasta. Säilytämme oysterit matkasta toiseen, miksi turhaa niitä palautella, koska lontoonreissuja tulee tehtyä vuosittain.

niin oystercardit joudutte tilaamaan netistä etukäteen, sillä visitor oyster cardeja ei myydä lontoossa.

Vierailija
20/21 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oyster-kortillehan voi ladata haluamansa summan, ja rahaa voi lisätä kortille automaatissa haluamansa määrän tarpeen mukaan. Kun tekee lataukset järkevästi, ei jää mitään palautettavaa. Me ostimme kortit paikan päältä Lontoosta. Tosin ne eivät varmaan olleet erityisiä Visitor Oyster -kortteja, vaan ihan tavallisia. Matkastamme on jo 5 vuotta, joten en tiedä, onko korttien myyntiin tullut jokin muutos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi