Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No näinhän siinä taas kävi, ettei kukaan tiedä tarkalleen mitä uudet maskisuositukset käytännössä tarkoittavat!

Vierailija
30.09.2021 |

Toki sinä tiedät. Ja minä tiedän. Mutta meidänkään käsityksemme eivät ole samanlaiset.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman harkinnan mukaan=rokotetun ei tarvitse maskia käyttää.

Kun ei voida suoraan sanoa että rokotetut halutaan erottuvan rokottamattomista.

Kenenkään ei tarvitse maskia laittaa eikä missään vaiheessa ole tarvinnutkaan.

Vierailija
62/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa paikka jossa aijon höllentää maskinkäyttöä on ulkotilat :)

Olen tosin riskiryhmäläinen 21v jolta jäisi kaksi pientä lasta, jolloin se itseä suojaavan maskin käyttö on ihan perusteltua.

Mistä sellaisia itseä suojaavia maskeja saa? Luulin että niillä yritetään suojata muita.

Ihan järkkyä kun mummot ei vieläkään ymmärrä, että ffp on ainoa, joka suojaa käyttäjää itseään. Ja suojaa sekin mitä suojaa. Heltta heiluen vaaditaan suojaamaan heitä, kun ei kuunnella ohjeita eikä oteta selvää. Ja kun se ffp maksaakin niiiin paljon voivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt tiedä mikä tässä on vaikeaa. Jos menen ruuhka-aikaan kauppaan tai vaikka hulluille päiville, missä todennäköisesti on paljon porukkaa, laitan maskin. Samoin laittaisin bussiin tai vaikkapa lentokentälle. Pikapyrähdys lähikaupassa, jossa on pari muuta ihmistä, en varmaankaan laita maskia. Ja jos nyt maski sattuu unohtumaan kotiin niin ei ole enää ihan niin huono omatunto siitä. Saa nähdä muuttuuko päiväkotien ohjeistus, nyt on ollut pikkuisen ärsyttävää ja turhan tuntuista käyttää maskia kun vie/hakee lapset, pari minuuttia päiväkodin eteisessä, eikä yleensä muita vanhempia siinä.

No näyttää se sinullekin olevan vaikeaa, kun et osaa itse käyttää omaa harkintaasi ja omaa tahtoasi päiväkotihakureissulla. Jos kerran et halua käyttää sen parin minsan ajan maskia päiväkodin eteisessä, niin miksi tarvitset erillisen ohjeistuksen siihen, mitä "saat" tehdä? Eikö se eilinen selvennys, joka ainakin minusta väännettiin aika rautalangasta, riitä: jokainen käyttää omaa harkintaansa. Tarkoittaa, että jokainen päättää itse, käyttääkö vai ei. Kumpi tahansa on ok.

Vierailija
64/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuoja sairastamisen kautta-intoilijoiden mielestä virus ei leviä väestössä tarpeeksi nopeasti, kun ihmiset haluavat harmillisesti välttyä siltä ja käyttävät maskeja. Niinpä maskit pitää saada pois. Tätä ei voi kuitenkaan sanoa ääneen, koska laki velvoittaa suojelemaan ihmisiä yleisvaaralliselta tartuntataudilta.

Siispä seurauksena on erikoiselta näyttävät sekalaiset "suositukset" ja ihmisten kannustaminen epäsuorasti median kautta ns elämään normaalisti.

Vierailija
65/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään pahoin että monelle työpaikalle jätetään maskipakko vaikka siitä haluttaisiin luopua. Ei uskalleta luopua kun pelätään kohua.

Vierailija
66/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tosin riskiryhmäläinen 21v jolta jäisi kaksi pientä lasta, jolloin se itseä suojaavan maskin käyttö on ihan perusteltua.

Mistä sellaisia itseä suojaavia maskeja saa? Luulin että niillä yritetään suojata muita.

Ihan järkkyä kun mummot ei vieläkään ymmärrä, että ffp on ainoa, joka suojaa käyttäjää itseään. Ja suojaa sekin mitä suojaa. Heltta heiluen vaaditaan suojaamaan heitä, kun ei kuunnella ohjeita eikä oteta selvää. Ja kun se ffp maksaakin niiiin paljon voivoi.

Covid voi tarttua myös silmän limakalvojen kautta. Että kannattaa varmaan käyttää sen supermaskin kanssa vielä vaikka uimalaseja.

Vierailija
67/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Covid voi tarttua myös silmän limakalvojen kautta. Että kannattaa varmaan käyttää sen supermaskin kanssa vielä vaikka uimalaseja.

Suojalasit maksaa noin 10€ ja niitä voi käyttää monta kertaa. Eivät siis ole kertakäyttöisiä. 

Vierailija
68/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoleton kirjoitti:

Moni suomalainen näyttää rakastavan ohjeita, miten elämää eletään. Lisää vissiin turvallisuudentunnetta vähän kuin pienillä lapsilla.

Mitä haittaa siitä sinulle on..?

Vierailija
69/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä nyt tiedä mikä tässä on vaikeaa. Jos menen ruuhka-aikaan kauppaan tai vaikka hulluille päiville, missä todennäköisesti on paljon porukkaa, laitan maskin. Samoin laittaisin bussiin tai vaikkapa lentokentälle. Pikapyrähdys lähikaupassa, jossa on pari muuta ihmistä, en varmaankaan laita maskia. Ja jos nyt maski sattuu unohtumaan kotiin niin ei ole enää ihan niin huono omatunto siitä. Saa nähdä muuttuuko päiväkotien ohjeistus, nyt on ollut pikkuisen ärsyttävää ja turhan tuntuista käyttää maskia kun vie/hakee lapset, pari minuuttia päiväkodin eteisessä, eikä yleensä muita vanhempia siinä.

No näyttää se sinullekin olevan vaikeaa, kun et osaa itse käyttää omaa harkintaasi ja omaa tahtoasi päiväkotihakureissulla. Jos kerran et halua käyttää sen parin minsan ajan maskia päiväkodin eteisessä, niin miksi tarvitset erillisen ohjeistuksen siihen, mitä "saat" tehdä? Eikö se eilinen selvennys, joka ainakin minusta väännettiin aika rautalangasta, riitä: jokainen käyttää omaa harkintaansa. Tarkoittaa, että jokainen päättää itse, käyttääkö vai ei. Kumpi tahansa on ok.

Niin, no päiväkodissa toki noudatan heidän antamaansa ohjetta, samoin työpaikallani teen niinkuin työnantaja sanoo. Eli nyt odotan muuttaako työnantaja ja päiväkodit ohjeistuksiaan vai ei. Muualla sitten harkinnan mukaan.

Vierailija
70/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojalasit maksaa noin 10€ ja niitä voi käyttää monta kertaa. Eivät siis ole kertakäyttöisiä. 

Eipä ole suojalasien käyttäjiä vielä kadulla ja kaupoissa vastaan tullut. Sitä odotellessa.

Toki kätevää myös, jos on menossa uimahallille.

Vierailija
71/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun metrossa ja ihan jokaisella on maski naamalla.

Vierailija
72/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitää totutella maskittomuuteen. Tulee äkkiä alaston olo jos yks kaks pitää vain luopua naamasuojasta. Paniikkikohtaus iskee

Vierailija
73/73 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski on pelastus paniikkihäiriötä sairastaville ja ihmisiä pelkäävälle. Saa olla piilossa ja hukkua massaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän